Welcome back to another post!
➧ PROVA DE LÍNGUA INGLESA: UNESP-2009-VESTIBULAR-1ªFASE-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-PROVA OBJETIVA, prova aplicada em 05/07/2009.
➧ BANCA/ORGANIZADOR: VUNESP - Vestibular da Universidade Estadual Paulista - www.vunesp.com.br, https://www2.unesp.br/
➧ PADRÃO/COMPOSIÇÃO DA PROVA: It consists of 14 multiple-choice questions..
➧ GABARITO:
01-B, 02-D, 03-C, 04-A, 05-E
06-E, 07-D, 08-A, 09-B, 10-B
11-D, 12-E
➧ PROVA:
➧ TEXT 1: Leia o texto para responder às questões de números 01 a 06.
The Revivals of the fittest
Jeremy McCarter
One compensation of New York City life is that even the
unpleasant parts come wrapped in legend. Your commute to
Brooklyn might be a drag, but hey, Walt Whitman did it before
you, and immortalized it in a poem. For generations, no art form
has done more to make the city a place of fables than the Broadway
musical. From Rodgers and Hart´s “Manhattan” in 1925 to
“Christopher Street” in “Wonderful Town” to “Another Hundred
People” in “Company”, songwriters haven´t just reflected their
madcap city – they´ve helped to define it.
Now, just when New Yorkers are in the midst of a spiritual
flogging – upstaged by Obama´s Washington, humbled by Wall
Street´s collapse, perplexed by real estate prices that are almost
reasonable – the two greatest New York musicals have returned.
If staged well, “West Side Story”, with its native-born and Puerto
Rican gang warfare, distills the violence, frustrated dreams and
tragic undertow of this immigrant town. And “Guys and Dolls”,
with its hustlers and zealous (though badly outnumbered) religious
believers, captures the ingenuity of New York´s street poetry, the
hard-edged sense of humor that is constantly demanded of people
forced to navigate these sidewalks every day. Both of the revivals
take liberties with the material, in hopes of speaking more directly
to our vexed moment. Each tells a very different story about the
way we live in the nation´s artistic capital now.
The chief novelty of the revival of “West Side Story” directed
by Arthur Laurents, the show´s 91-year old librettist, is that
considerable chuncks of the sad tale of Tony and Maria are now
spoken and sung in Spanish. When this happens the first time, in a
scene between Maria (Josefina Scaglione) and Anita (Karen Olivo,
who just became a great big star), your eyes flick instinctively to
the proscenium arch for a translation to appear. It doesn´t. This
prompts two thoughts in quick succession: (1) Hey, you have to
know Spanish to understand what they´re saying. (2) Wait – why
don´t I know Spanish?
(Newsweek, March 30, 2009)
01 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
(A) A história do musical “West Side Story” tem Porto Rico
como cenário.
(B) O musical “West Side Story” aborda os sonhos frustrados
dos imigrantes que vivem em Nova York.
(C) O musical “West Side Story” é todo apresentado em
língua inglesa.
(D) Tony e Maria são os personagens centrais do musical
“Guys and Dolls”.
(E) O musical “Guys and Dolls” é uma peça ingênua sobre
Nova York, apresentada como uma cidade violenta.
02 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
(A) A vida em Nova York apresenta aspectos agradáveis,
como a região do Brooklyn.
(B) Gerações inteiras vão a Nova York para ver os musicais
da Broadway.
(C) A comunidade do Brooklyn pode ser um bom exemplo
das lendas urbanas envolvendo Nova York.
(D) Nova York pode ser agora considerada a capital artística
dos Estados Unidos.
(E) Vários musicais foram apresentados na região do
Brooklyn, inspirados por Whitman.
03 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
(A) O musical prejudicou a imagem de Nova York quando
fez dela uma cidade lendária.
(B) O musical influenciou a vida artística de Nova York, a
ponto de prejudicar outras formas de arte.
(C) Nenhuma outra forma de arte contribuiu mais do que o
musical para fazer de Nova York uma cidade lendária.
(D) O surgimento de outras formas de arte em Nova York foi
retardado pela importância atribuída ao musical.
(E) As fábulas dramatizadas pelo musical contribuíram para
a sua exclusão da vida artística de Nova York.
04 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
From Rodgers and Hart´s “Manhattan” in 1925 to “Christopher
Street” in “Wonderful Town” to “Another Hundred People” in
“Company”, songwriters haven´t just reflected their madcap
city – they ´ve helped to define it.
A palavra they, nesse fragmento do texto, refere-se a
(A) songwriters.
(B) “Another Hundred People”.
(C) “Christopher Street”.
(D) Rodgers and Hart.
(E) “Wonderful Town”.
05 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Now, just when New Yorkers are in the midst of a spiritual
flogging – upstaged by Obama´s Washington, humbled by
Wall Street´s collapse, perplexed by real estate prices...
As palavras upstaged, humbled e perplexed referem-se a
(A) real estate prices.
(B) spiritual flogging.
(C) Obama.
(D) Wall Street.
(E) New Yorkers.
06 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Assinale a alternativa que corresponde à palavra novelty da
frase
– The chief novelty of the revival of “West Side Story…”
–
no último parágrafo.
(A) commonness.
(B) knowledge.
(C) repetition.
(D) unoriginality.
(E) innovation.
➧ TEXT 2: Leia o texto para responder às questões de números 07 a 12.
Ecological Intelligence
Bryan Walsh
When it comes to going green, intention can be easier than
action. Case in point: you decide to buy a T shirt made from 100%
organic cotton, because everyone knows that organic is better for
Earth. And in some ways it is; in conventional cotton-farming,
pesticides strip the soil of life. But that green label doesn´t tell
the whole story – like the fact that even organic cotton requires
more than 2,640 gal. (10,000 L) of water to grow enough fiber
for one T shirt. Or the possibility that the T shirt may have been
dyed using harsh industrial chemicals, which can pollute local
groundwater. If you knew all that, would you possibly consider
the T shirt green? Would you still buy it?
Scanning the supermarket aisles, we lack the data to
understand the full impact of what we choose – and probably
couldn´t make sense of the information even if we had it.
But what if we could seamlessly calculate the full lifetime
effect of our actions on the earth and on our bodies? Not just
carbon footprints but social and biological footprints as well?
What if we could think ecologically? That´s what psychologist
Daniel Goleman describes in his forthcoming book, Ecological
Intelligence. Using a young science called industrial ecology,
businesses and green activists alike are beginning to compile
the environmental and biological impact of our every decision –
and delivering that information to consumers in a user-friendly
way. That´s thinking ecologically – understanding the global
environmental consequences of our local choices.
Time, March.12, 2009)
07 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
De acordo com o texto, é correto afirmar que
(A) estamos preparados para entender as mudanças climáticas, apesar de todas as dificuldades.
(B) a ecologia industrial é uma ciência direcionada principalmente aos jovens, que podem vir a mudar a atual situação
do planeta.
(C) os produtos orgânicos não causam nenhum mal ao meio
ambiente, desde que ignorados.
(D) pensar ecologicamente significa entender que nossas
escolhas locais têm consequências ambientais globais.
(E) nossa capacidade de fazer produtos complexos demonstra
nossa inteligência.
08 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
O texto afirma que
(A) tanto as empresas como os ativistas ecológicos estão
começando a reunir informações sobre o impacto
ambiental e biológico de cada decisão que tomamos.
(B) os ativistas ecológicos gostam de determinar o impacto
biológico das decisões tomadas pelas empresas.
(C) usar a ciência chamada ecologia industrial poderia ser
um negócio lucrativo para as empresas, se os ativistas
permitissem.
(D) as empresas não gostam de ativistas ecológicos que
passam informações aos consumidores de maneira
acessível.
(E) os ativistas ecológicos, no começo, entregavam as
informações das empresas aos consumidores.
09 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Assinale a alternativa que corresponde, em português, à palavra lack na frase
Scanning the supermarket aisles, we lack
the data to understand the full impact of what we choose…
(A) analisamos.
(B) não temos.
(C) computamos.
(D) não entendemos.
(E) escolhemos.
10 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Or the possibility that the T shirt may have been dyed
using harsh industrial chemicals, which can pollute local
groundwater.
A palavra which, nesse fragmento do texto, refere-se a
(A) possibility.
(B) chemicals.
(C) T shirt.
(D) dyed.
(E) groundwater.
11 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Segundo o texto, o livro Ecological Intelligence, do psicólogo
Daniel Goleman,
(A) foi lançando recentemente.
(B) está esgotado.
(C) terá uma nova edção.
(D) será lançado em breve.
(E) foi impresso em papel reciclado.
12 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)
Assinale a alternativa que completa corretamente a lacuna da
frase.
Action can be ______ than intention.
(A) as difficult
(B) as easier
(C) so difficult
(D) most difficult
(E) more difficult
Nenhum comentário:
Postar um comentário