domingo, 29 de dezembro de 2013

UNESP-2009-VESTIBULAR - MEIO DE ANO - LÍNGUA INGLESA-PROVA OBJETIVA-UNIVERSIDADE ESTADUAL PAULISTA JÚLIO DE MESQUITA FILHO - PROVA COM GABARITO.

Welcome back to another post!

➧ PROVA DE LÍNGUA INGLESA: UNESP-2009-VESTIBULAR-1ªFASE-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-PROVA OBJETIVA, prova aplicada em 05/07/2009.

➧ BANCA/ORGANIZADORVUNESP - Vestibular da Universidade Estadual Paulista - www.vunesp.com.br, https://www2.unesp.br/

 PADRÃO/COMPOSIÇÃO DA PROVA: It consists of 14 multiple-choice questions..

 GABARITO:


01-B,  02-D,  03-C,  04-A,  05-E
06-E,  07-D,  08-A,  09-B,  10-B
11-D,  12-E


➧ PROVA:

 TEXT 1Leia o texto para responder às questões de números 01 a 06.

The Revivals of the fittest

Jeremy McCarter

One compensation of New York City life is that even the unpleasant parts come wrapped in legend. Your commute to Brooklyn might be a drag, but hey, Walt Whitman did it before you, and immortalized it in a poem. For generations, no art form has done more to make the city a place of fables than the Broadway musical. From Rodgers and Hart´s “Manhattan” in 1925 to “Christopher Street” in “Wonderful Town” to “Another Hundred People” in “Company”, songwriters haven´t just reflected their madcap city – they´ve helped to define it.

Now, just when New Yorkers are in the midst of a spiritual flogging – upstaged by Obama´s Washington, humbled by Wall Street´s collapse, perplexed by real estate prices that are almost reasonable – the two greatest New York musicals have returned. If staged well, “West Side Story”, with its native-born and Puerto Rican gang warfare, distills the violence, frustrated dreams and tragic undertow of this immigrant town. And “Guys and Dolls”, with its hustlers and zealous (though badly outnumbered) religious believers, captures the ingenuity of New York´s street poetry, the hard-edged sense of humor that is constantly demanded of people forced to navigate these sidewalks every day. Both of the revivals take liberties with the material, in hopes of speaking more directly to our vexed moment. Each tells a very different story about the way we live in the nation´s artistic capital now.

The chief novelty of the revival of “West Side Story” directed by Arthur Laurents, the show´s 91-year old librettist, is that considerable chuncks of the sad tale of Tony and Maria are now spoken and sung in Spanish. When this happens the first time, in a scene between Maria (Josefina Scaglione) and Anita (Karen Olivo, who just became a great big star), your eyes flick instinctively to the proscenium arch for a translation to appear. It doesn´t. This prompts two thoughts in quick succession: (1) Hey, you have to know Spanish to understand what they´re saying. (2) Wait – why don´t I know Spanish?

(Newsweek, March 30, 2009)

01 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

(A) A história do musical “West Side Story” tem Porto Rico como cenário.
(B) O musical “West Side Story” aborda os sonhos frustrados dos imigrantes que vivem em Nova York.
(C) O musical “West Side Story” é todo apresentado em língua inglesa.
(D) Tony e Maria são os personagens centrais do musical “Guys and Dolls”.
(E) O musical “Guys and Dolls” é uma peça ingênua sobre Nova York, apresentada como uma cidade violenta.

02 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

(A) A vida em Nova York apresenta aspectos agradáveis, como a região do Brooklyn.
(B) Gerações inteiras vão a Nova York para ver os musicais da Broadway.
(C) A comunidade do Brooklyn pode ser um bom exemplo das lendas urbanas envolvendo Nova York.
(D) Nova York pode ser agora considerada a capital artística dos Estados Unidos.
(E) Vários musicais foram apresentados na região do Brooklyn, inspirados por Whitman.

03 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

(A) O musical prejudicou a imagem de Nova York quando fez dela uma cidade lendária.
(B) O musical influenciou a vida artística de Nova York, a ponto de prejudicar outras formas de arte.
(C) Nenhuma outra forma de arte contribuiu mais do que o musical para fazer de Nova York uma cidade lendária.
(D) O surgimento de outras formas de arte em Nova York foi retardado pela importância atribuída ao musical.
(E) As fábulas dramatizadas pelo musical contribuíram para a sua exclusão da vida artística de Nova York.

04 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

From Rodgers and Hart´s “Manhattan” in 1925 to “Christopher Street” in “Wonderful Town” to “Another Hundred People” in “Company”, songwriters haven´t just reflected their madcap city – they ´ve helped to define it.

A palavra they, nesse fragmento do texto, refere-se a

(A) songwriters.
(B) “Another Hundred People”.
(C) “Christopher Street”.
(D) Rodgers and Hart.
(E) “Wonderful Town”.

05 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Now, just when New Yorkers are in the midst of a spiritual flogging – upstaged by Obama´s Washington, humbled by Wall Street´s collapse, perplexed by real estate prices...

As palavras upstaged, humbled e perplexed referem-se a

(A) real estate prices.
(B) spiritual flogging.
(C) Obama.
(D) Wall Street.
(E) New Yorkers.

06 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Assinale a alternativa que corresponde à palavra novelty da frase
The chief novelty of the revival of “West Side Story…” – 

no último parágrafo.

(A) commonness.
(B) knowledge.
(C) repetition.
(D) unoriginality.
(E) innovation.

 TEXT 2: Leia o texto para responder às questões de números 07 a 12.

Ecological Intelligence

Bryan Walsh

When it comes to going green, intention can be easier than action. Case in point: you decide to buy a T shirt made from 100% organic cotton, because everyone knows that organic is better for Earth. And in some ways it is; in conventional cotton-farming, pesticides strip the soil of life. But that green label doesn´t tell the whole story – like the fact that even organic cotton requires more than 2,640 gal. (10,000 L) of water to grow enough fiber for one T shirt. Or the possibility that the T shirt may have been dyed using harsh industrial chemicals, which can pollute local groundwater. If you knew all that, would you possibly consider the T shirt green? Would you still buy it?

Scanning the supermarket aisles, we lack the data to understand the full impact of what we choose – and probably couldn´t make sense of the information even if we had it.

But what if we could seamlessly calculate the full lifetime effect of our actions on the earth and on our bodies? Not just carbon footprints but social and biological footprints as well? What if we could think ecologically? That´s what psychologist Daniel Goleman describes in his forthcoming book, Ecological Intelligence. Using a young science called industrial ecology, businesses and green activists alike are beginning to compile the environmental and biological impact of our every decision – and delivering that information to consumers in a user-friendly way. That´s thinking ecologically – understanding the global environmental consequences of our local choices.

Time, March.12, 2009)

07 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

De acordo com o texto, é correto afirmar que

(A) estamos preparados para entender as mudanças climáticas, apesar de todas as dificuldades.
(B) a ecologia industrial é uma ciência direcionada principalmente aos jovens, que podem vir a mudar a atual situação do planeta.
(C) os produtos orgânicos não causam nenhum mal ao meio ambiente, desde que ignorados.
(D) pensar ecologicamente significa entender que nossas escolhas locais têm consequências ambientais globais.
(E) nossa capacidade de fazer produtos complexos demonstra nossa inteligência.

08 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

O texto afirma que

(A) tanto as empresas como os ativistas ecológicos estão começando a reunir informações sobre o impacto ambiental e biológico de cada decisão que tomamos.
(B) os ativistas ecológicos gostam de determinar o impacto biológico das decisões tomadas pelas empresas.
(C) usar a ciência chamada ecologia industrial poderia ser um negócio lucrativo para as empresas, se os ativistas permitissem.
(D) as empresas não gostam de ativistas ecológicos que passam informações aos consumidores de maneira acessível.
(E) os ativistas ecológicos, no começo, entregavam as informações das empresas aos consumidores.

09 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Assinale a alternativa que corresponde, em português, à palavra lack na frase

Scanning the supermarket aisles, we lack the data to understand the full impact of what we choose

(A) analisamos.
(B) não temos.
(C) computamos.
(D) não entendemos.
(E) escolhemos.

10 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Or the possibility that the T shirt may have been dyed using harsh industrial chemicals, which can pollute local groundwater.

A palavra which, nesse fragmento do texto, refere-se a

(A) possibility.
(B) chemicals.
(C) T shirt.
(D) dyed.
(E) groundwater.

11 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Segundo o texto, o livro Ecological Intelligence, do psicólogo Daniel Goleman,

(A) foi lançando recentemente.
(B) está esgotado.
(C) terá uma nova edção.
(D) será lançado em breve.
(E) foi impresso em papel reciclado.

12 – (UNESP-2009-VESTIBULAR-MEIO DE ANO-OBJETIVA)

Assinale a alternativa que completa corretamente a lacuna da frase.

Action can be ______ than intention.

(A) as difficult
(B) as easier
(C) so difficult
(D) most difficult
(E) more difficult

Nenhum comentário:

Postar um comentário