quarta-feira, 24 de fevereiro de 2021

IF-SUDESTE/MG – 2018 – VESTIBULAR – LÍNGUA INGLESA – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais – PROVA COM GABARITO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESAIF-SUDESTE/MG-2018-VESTIBULAR.

http://copese.ifsudestemg.edu.br/

❑ ESTRUTURA-PROVA:
 4 Multiple Choice Questions / 5 Options Each Question.
 Text (1) – Your gut, your emotions |  https://daily.jstor.org |
 Text (2) – | The ageing population | English grammar in context. | Macmillan, London. 2008. p. 23 |
 Text (3) – | Will human beings ever live on other planets? | Macmillan English grammar in context |
 Text (4) – | Don’t laugh at me | www.vagalume.com.br | 
 APRESENTAÇÃO DA PROVA:
Disponível em: . Acesso em: 15 Set. 2017
 GABARITO:
 TRADUÇÃO - TEXTO 1:
Your gut, your emotions
O seu instinto, as suas emoções
What controls our emotions? The same two people might see the same tragic newspaper headline, (1) _______ one is much more emotionally affected than the other. Why is that?
O que controla as nossas emoções? As mesmas duas pessoas podem ver o mesmo título trágico no jornal, (1) _______ uma delas é muito mais afetada emocionalmente do que a outra. Porquê?
According to an international team led by UCLA researchers, these emotions may be partially driven by an unlikely source: our gut bacteria.
De acordo com uma equipa internacional liderada por investigadores da UCLA, estas emoções podem ser parcialmente motivadas por uma fonte improvável: as nossas bactérias intestinais.
In fact, the bacteria that colonize our intestines may influence the architecture of the brain itself. The experiment examining the relationship between brain development and the gut microbiome was conducted with mice.
Na verdade, as bactérias que colonizam os nossos intestinos podem influenciar a arquitetura do próprio cérebro. O experimento que examinou a relação entre o desenvolvimento do cérebro e o microbioma intestinal foi conduzido com ratos.
Specific strains of mice, one that lacked a complete gut microbiome and one that had a normal microbiome, were compared in terms of their brain development and behavior.
Cepas específicas de camundongos, uma que não tinha um microbioma intestinal completo e outra que tinha um microbioma normal, foram comparadas em termos de desenvolvimento e comportamento cerebral.
The influence of microorganisms is not limited to brain development. Interestingly, the mice with the ―normal‖ microbiome had more anxiety and moved less than the mice without the microbiome. (2) ________ exposed to a microbiome early in life, the active, calm mice began to act more anxious and reduced their movements.
A influência dos microrganismos não se limita ao desenvolvimento do cérebro. Curiosamente, os ratos com o microbioma “normal” tinham mais ansiedade e movimentavam-se menos do que os ratos sem o microbioma. (2) ________ expostos a um microbioma no início da vida, os camundongos ativos e calmos começaram a agir de forma mais ansiosa e reduziram seus movimentos.
Microbiota evidently had this influence by affecting hormonal expression and building particular pathways in the brain associated with anxiety.
A microbiota evidentemente teve essa influência, afetando a expressão hormonal e construindo vias específicas no cérebro associadas à ansiedade.
The influence on brain development apparently occurred at a particular point early in the mouse‘s life, so it‘s possible early exposure to a proper microbiome is important for normal development.
A influência no desenvolvimento do cérebro aparentemente ocorreu num determinado momento no início da vida do rato, por isso é possível que a exposição precoce a um microbioma adequado seja importante para o desenvolvimento normal.
The researchers speculate that the microbiome helps the mice develop an appropriate sense of caution.
Os pesquisadores especulam que o microbioma ajuda os ratos a desenvolver um senso adequado de cautela.
The influence of microorganisms is not limited to brain development. (3) _______ no conclusive link has been established, a few studies have detected abnormalities in the gut microbiomes of children with Autism Spectrum Disorders compared to non-affected children.
A influência dos microrganismos não se limita ao desenvolvimento do cérebro. (3) _______ nenhuma ligação conclusiva foi estabelecida, alguns estudos detectaram anormalidades nos microbiomas intestinais de crianças com Transtornos do Espectro do Autismo em comparação com crianças não afetadas.
Nor is microorganism influence limited to gut bacteria. A separate study in hyenas (also awaiting conclusive proof) suggests that individual hyenas use a specific cocktail of stinky bacteria in their scent markers left as a message to other hyenas. (4) _______ some fungus can get in on the act, hijacking ants and forcing the unfortunate insects to relocate to a place favorable for a fungus to grow.
A influência dos microrganismos também não se limita às bactérias intestinais. Um estudo separado em hienas (também aguardando provas conclusivas) sugere que as hienas individuais usam um coquetel específico de bactérias fedorentas em seus marcadores de cheiro deixados como uma mensagem para outras hienas. (4) _______ alguns fungos podem entrar em ação, sequestrando formigas e forçando os infelizes insetos a se mudarem para um local favorável ao crescimento do fungo.
The ant does not survive, but it makes great fungus food. (5) _______ a growing body of evidence from other animals, until the UCLA study there was not much direct research on how the microbiome affects humans.
A formiga não sobrevive, mas é um ótimo alimento para fungos. (5) _______ um conjunto crescente de evidências de outros animais, até o estudo da UCLA não havia muita pesquisa direta sobre como o microbioma afeta os humanos.
But given its potential importance, hopefully there will soon be more research along these lines. Going with your gut, indeed!
Mas dada a sua importância potencial, esperamos que em breve haja mais investigação neste sentido. Seguindo seu instinto, de fato!
Disponível em:< https://daily.jstor.org/your-gut-youremotions/?utm_term=YOUR%20GUT%2C%20YOUR%20EMOTIONS&utm_campaign=jstordaily_08032017&utm_content=email&utm_source=Act-On+Software&utm_medium=email>.
Acesso em: 15 Set. 2017.
👉 Question  12 :
Check the CORRECT alternative.
a) (1) but - (2) When - (3) While - (4) Even - (5) Despite
b) (1) but - (2) While - (3) Actually - (4) Although - (5) Finally
c) (1) however - (2) When - (3) While - (4) Therefore - (5) So
d) (1) although - (2) While - (3) However - (4) Even - (5) Despite
e) (1) although - (2) Despite - (3) Actually - (4) Although - (5) So

 TRADUÇÃO - TEXTO 2:
The ageing population
O envelhecimento da população
The number of men and women in the US aged 60 or over still in work __(1) __ for more than a decade.
O número de homens e mulheres nos EUA com 60 anos ou mais que ainda trabalham __(1) __ há mais de uma década.
Economists __(2)__ a number of reasons for this trend.
Os economistas __(2)__ apresentam uma série de razões para esta tendência.
First, since 1985 the US economy __(3) __, so there has been an increased demand for labor.
Primeiro, desde 1985 a economia dos EUA __(3) __, pelo que tem havido um aumento da procura de mão-de-obra.
At the same time, the cost of some services, such as health care, __(4) __, so workers need to earn more money in later life.
Ao mesmo tempo, o custo de alguns serviços, como os cuidados de saúde, __(4) __, pelo que os trabalhadores precisam de ganhar mais dinheiro mais tarde na vida.
In addition, changes in social security benefits rules __ (5) __ a considerable effect on labor patterns.
Além disso, as alterações nas regras de prestações de segurança social __ (5) __ têm um efeito considerável nos padrões de trabalho.
VINCE, M. Macmillan English grammar in context.
Macmillan, London. 2008. p. 23.
👉 Question  13 :
Check the CORRECT alternative.
a) (1) have been rising (2) have given (3) is expanding (4) has been increasing (5) have had.
b) (1) has been rising (2) have been giving (3) has been expanding (4) are increasing (5) are having.
c) (1) are rising (2) are giving (3) have been expanding (4) have been increasing (5) has had.
d) (1) has been rising (2) are giving (3) had been expanding (4) has increased (5) has been having.
e) (1) has been rising (2) have given (3) has been expanding (4) has been increasing (5) have had.
 
 TRADUÇÃO - TEXTO 3:
Will human beings ever live on other planets?

(1) __________ we have become accustomed to the idea of space travel, and in films and fiction it seems as tough space travel is inevitable, it appears unlikely that human beings will ever get any further than Mars, our nearest neighbor. No matter how many films we make about space travel, the fact is that it remains technologically challenging, and extremely expensive. (2) __________ the distances involved are immense, any voyage outside the solar system would take hundreds of years using current technology. Wherever human beings went into space, they would have problems of how to eat and breathe, and their spaceship would have to carry vast amounts of fuel (3) __________ cover the distance. Even Mars is so far away that it would take about six months to get there. (4) __________ the distance between Earth and Mars varies, astronauts would have to wait for nearly two years before they could return using the shortest journey time. (5) __________ it could cost as much as $ 100 billion, a manned mission to Mars is planned for sometime between 2010 and 2020.
VINCE, M. Macmillan English grammar in context. Macmillan, London. 2008. p. 165.

Check the CORRECT alternative.

a) (1) Because (2) Though (3) for (4) Since (5) That.
b) (1) However (2) Because (3) to (4) When (5) Why.
c) (1) Although (2) Since (3) in order to (4) As (5) Even though.
d) (1) Though (2) Providing (3) so that (4) Whenever (5) Although.
e) (1) Although (2) Because (3) for to (4) As (5) Although.

 TRADUÇÃO - TEXTO 4:
Don’t laugh at me
Não ria de mim
Mark Wills
I’m a little boy with glasses
Eu sou um garotinho de óculos
The one they call the geek
Aquele que eles chamam de geek
A little girl who never smiles
Uma garotinha que nunca sorri
’Cause I’ve got braces on my teeth
Porque eu tenho aparelho nos dentes
And I know how it feels
E eu sei como é
To cry myself to sleep
Chorar até dormir
I’m that kid on every playground
Eu sou aquele garoto em todos os playgrounds
Who’s always chosen last
Quem é sempre escolhido por último
A single teenage mother
Uma mãe adolescente solteira
Tryin’ to overcome my past
Tentando superar meu passado
You don’t have to be my friend
Você não precisa ser meu amigo
But is it too much to ask
Mas é pedir demais
Don’t laugh at me
Não ria de mim
Don’t call me names
Não me chame de nomes
Don’t get your pleasure from my pain
Não obtenha prazer com minha dor
In God’s eyes we’re all the same
Aos olhos de Deus somos todos iguais
Someday we’ll all have perfect wings
Algum dia todos teremos asas perfeitas
Don’t laugh at me (…)
Não ria de mim. 
Disponível em: <https://www.vagalume.com.br>. Acesso em: 15 Set. 2017
We can conclude that, as a whole, it is about:
a) children in conflict with their body because they‘ve been diagnosed with palsy.
b) someone who might fall victim to bullying and is begging for understanding.
c) some friends who are always laughing and having fun in the playground.
d) the way severe disabilities affect all human beings and impact their lives.
e) the cure for several diseases that affect our bodies or minds.

Nenhum comentário:

Postar um comentário