(Item • Exemplo contextual • Pegadinha VUNESP)
1) many vs much — contáveis vs incontáveis
Exemplo contextual:
How ___ opportunities did the program offer to young researchers?
Pegadinha VUNESP:
“Opportunities” contável → many. Evite much.
2) a few vs few — existência mínima vs suficiente
Exemplo contextual:
Only ___ students passed the advanced English test.
Pegadinha VUNESP:
Poucos em sentido negativo → few students. Usar a few mudaria a nuance de escassez.
3) a little vs little — incontáveis, nuance de quantidade
Exemplo contextual:
He had ___ interest in attending the lecture on quantum physics.
Pegadinha VUNESP:
“Interest” incontável → little interest indica quase nenhum interesse.
4) some vs any — contexto afirmativo vs negativo/condicional
Exemplo contextual:
You can borrow ___ books from the library if you follow the rules.
Pegadinha VUNESP:
Condição → any books. Erro comum usar some books.
5) no / none — negação absoluta
Exemplo contextual:
There were ___ complaints after the new regulations were implemented.
Pegadinha VUNESP:
Para ausência total → no complaints. Evite not any complaints.
6) much vs a great deal of — formalidade
Exemplo contextual:
The project required ___ patience and careful planning.
Pegadinha VUNESP:
“Incontável” → a great deal of é mais formal, correto em provas VUNESP.
7) several — plural contável
Exemplo contextual:
___ experiments were conducted to test the hypothesis.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → several experiments. Não usar much experiments.
8) a number of — plural com verbo plural
Exemplo contextual:
A number of applicants submitted their portfolios on time.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → verbo submitted deve concordar no plural.
9) the number of — singular com verbo singular
Exemplo contextual:
The number of candidates for the scholarship ___ significant this year.
Pegadinha VUNESP:
Sujeito singular → verbo is. Não usar are.
10) little / a little + of the — parte de um conjunto definido
Exemplo contextual:
We used only a little of the available paint for the model.
Pegadinha VUNESP:
Uso correto → a little of the. Erro: little of paint sem “the”.
11) few / a few + of the — contáveis, parte de um conjunto
Exemplo contextual:
Few of the volunteers arrived on time for the training.
Pegadinha VUNESP:
“Few of the” indica parte do grupo. Erro: usar apenas few volunteers fora do contexto definido.
12) too many / too much — excesso
Exemplo contextual:
There are ___ mistakes in the report for it to be acceptable.
Pegadinha VUNESP:
“Mistakes” contável → too many mistakes. Errado: too much mistakes.
13) enough — plural contável ou incontável
Exemplo contextual:
The chef didn’t have ___ ingredients to finish the dish.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → enough ingredients. Incontável: enough sugar.
14) all / most / some — abrangência
Exemplo contextual:
___ students passed the preliminary exam successfully.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → All students. Cuidado com singular vs plural.
15) both — dualidade contável
Exemplo contextual:
Both proposals were considered by the board.
Pegadinha VUNESP:
Plural obrigatório → não usar singular “Both proposal”.
16) either / neither — alternativa ou negação singular
Exemplo contextual:
Neither option seems feasible given the current circumstances.
Pegadinha VUNESP:
Singular obrigatório.
17) several + plural contável — múltipla escolha sem exagero
Exemplo contextual:
Several participants provided constructive feedback.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → several participants, não usar much participants.
18) any — perguntas e negativas
Exemplo contextual:
Are there ___ books available on advanced linguistics?
Pegadinha VUNESP:
Pergunta → any books. Errado: some books.
19) no / none — absoluto
Exemplo contextual:
There were ___ options left after the deadline passed.
Pegadinha VUNESP:
Ausência total → no options.
20) various — plural contável, generalização
Exemplo contextual:
Various strategies were implemented to improve efficiency.
Pegadinha VUNESP:
Plural contável → sem artigo. Evite “the various strategies” se não houver contexto definido.
Nenhum comentário:
Postar um comentário