terça-feira, 18 de abril de 2023

COLÉGIO NAVAL/CPACN/2021 – LÍNGUA INGLESA – COLÉGIO NAVAL – PROVA COM GABARITO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• COLÉGIO NAVAL-CPACN/2021-LÍNGUA INGLESA.

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 20 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
 Texto (1) – | S/Título | https://edsource.org |
 Texto (2) – | 10 Shorts Not to Miss at 2020's Annecy | www.google.com |
 Texto (3) – | Causes and Effects of Climate Change | www.nationalgeographic.com |
 Texto (4) – | Generation Z News - Latest Characteristics, Research, and Facts | www.businessinsider.com |
 Texto (5) – | Race Discrimination | https://humanrights.gov.au |
 Texto (6) – | Comic Strip | www.treehugger.com |



 TEXTO 1: Read text I to answer questions 21 to 27. 
 TRADUÇÃO - TEXTO 1:
Like students throughout California (USA), students in the West Contra Costa Unified school district, in Richmond, have coped with distance learning instituted this year in response to the coronavirus pandemic. Tal como os alunos de toda a Califórnia (EUA), os alunos do distrito escolar West Contra Costa Unified, em Richmond, têm lidado com o ensino à distância instituído este ano em resposta à pandemia do coronavírus.

Today, we are bringing you these students' reflections on their current experiences with distance learning and being out of school - what worked and what didn't.

Students' remarks have been edited in some instances for clarity. As observações dos alunos foram editadas nalguns casos para maior clareza.

Nayeli Mercado, 15, sophomore, Richmond High
Nayeli Mercado, 15, estudante do segundo ano, Richmond High

Before distance learning, my mental health was never great, but it was controllable. However, once quarantine started, I have felt way more mentally exhausted because I can't go out. Also, l've been really emotional. I get really sad over little things ar angry at things I shouldn't get angry about. I used to complain about school a lot but kind of miss it now. I miss my friends, teachers, attending class. I miss school in general.
Antes do ensino à distância, a minha saúde mental nunca foi ótima, mas era controlável. No entanto, desde que a quarentena começou, tenho-me sentido muito mais exausto mentalmente porque não posso sair. Além disso, tenho andado muito emotiva. Fico muito triste com pequenas coisas e zangado com coisas com as quais não me devia zangar. Costumava queixar-me muito da escola, mas agora sinto falta dela. Tenho saudades dos meus amigos, dos professores, de ir às aulas. Sinto falta da escola em geral.

Alizei De Leon, 15, sophomore, Middle College High
Alizei De Leon, 15 anos, segundo ano, Middle College High

I have about the sarne amount of homework, ar maybe a little less in this second year since some teachers are trying to make this easier. Additionally, I don't have to study as much for tests anymore since some teachers have cancelled ·tests for the rest of the year... I spend about three to four hours on homework per day unless l've already finished all my work that week. l'm getting through my classes, but I know that I will forget most of this information throughout the summer.
Tenho mais ou menos a mesma quantidade de trabalhos de casa, talvez um pouco menos neste segundo ano, uma vez que alguns professores estão a tentar facilitar as coisas. Além disso, já não tenho de estudar tanto para os testes, uma vez que alguns professores cancelaram os testes para o resto do ano... Passo cerca de três a quatro horas por dia a fazer os trabalhos de casa, a não ser que já tenha terminado todo o trabalho dessa semana. Estou a conseguir passar nas aulas, mas sei que vou esquecer a maior parte da informação durante o verão.

Ricardo Castillo, 17, senior, Richmond High
Ricardo Castillo, 17 anos, sénior, Richmond High

At first, when this distance learning started, I thought the work was going to be easier. But then, as time passed, everything just fel! apart. l'm behind in all of my classes and it's nearly impossible to catch up. I can't do the work on my own. I want to learn with my classmates. Distance learning changed a lot of things for me. I wasn't able to spend time with my friends and my last year of high school hasn't been what I expected at all.
No início, quando este ensino à distância começou, pensei que o trabalho ia ser mais fácil. Mas depois, com o passar do tempo, tudo se desmoronou. Estou atrasado em todas as minhas aulas e é quase impossível recuperar o atraso. Não consigo fazer o trabalho sozinho. Quero aprender com os meus colegas. O ensino à distância mudou muitas coisas para mim. Não pude passar tempo com os meus amigos e o meu último ano de liceu não tem sido o que eu esperava.

Yashika Joshi, 17, senior, Aspire College Prep Academy
Yashika Joshi, 17 anos, sénior, Aspire College Prep Academy

Distance learning has been difficult lt's been hard to manage, teaching yourself through assignments ... I try to do my work when everybody is asleep at night. lf I was at school, I would've learned much more due to a teacher paying more attention. Teachers are assigning work on a daily basis, with 45 minutes to hour-long assignments for each class, all due at the end of the week. The workload has increased a lot. Some teachers have reached out (checked in) but not often.
O ensino à distância tem sido difícil Tem sido difícil de gerir, ensinar-se através de trabalhos ... Tento fazer o meu trabalho quando toda a gente está a dormir à noite. Se estivesse na escola, teria aprendido muito mais devido a um professor mais atento. Os professores estão a atribuir trabalhos diariamente, com tarefas de 45 minutos a uma hora por aula, todas a entregar no final da semana. A carga de trabalho aumentou muito. Alguns professores contactaram-nos, mas não com frequência.

Dana Reyes, 18, seniar, Middle College High
Dana Reyes, 18, sênior, Middle College High

My classes are all being taught virtually, through email, or through Google Classraom. I have pushed my selfdetermination to the max and l'm experiencing something very strange. I am still receiving the content but now I have to work twice as hard to understand the material. Sometimes, it is discouraging, and I get unmotivated, but I still try my best to finish early even though teachers and staff have been very flexible and understanding with due dates.
As minhas aulas estão todas a ser dadas virtualmente, por e-mail ou através do Google Classraom. Levei a minha auto-determinação ao máximo e estou a sentir algo muito estranho. Continuo a receber os conteúdos, mas agora tenho de me esforçar a dobrar para compreender a matéria. Por vezes, é desencorajador e fico desmotivado, mas continuo a tentar fazer o meu melhor para terminar mais cedo, apesar de os professores e a equipa terem sido muito flexíveis e compreensivos com as datas de entrega.

Mekayla Saechao, 16, junior, Richmond High
Mekayla Saechao, 16 anos, júnior, Richmond High

Distance learning for me so far has been difficult but manageable. Most of my classes consist of completing work that is posted on Google Classroom With a Zoom meeting every other week. I don't believe l'm learning as much as I would have in school because l'm not getting a lesson from my teachers every day. My teachers have helped a lot by answering questions about assignments quickly ... To tell you the truth, it is a lot to manage since l'm not physically at school, working with my classmates and teachers. But being at home in my comfort zone has helped me become more organized with my works.
Até à data, o ensino à distância tem sido difícil, mas é fácil de gerir. A maioria das minhas aulas consiste em completar trabalhos que são publicados no Google Classroom com uma reunião no Zoom de 15 em 15 dias. Não creio que esteja a aprender tanto como teria aprendido na escola, porque não estou a ter aulas com os meus professores todos os dias. Os meus professores têm ajudado muito, respondendo rapidamente às perguntas sobre os trabalhos ... Para dizer a verdade, é muito difícil de gerir, uma vez que não estou fisicamente na escola, a trabalhar com os meus colegas e professores. Mas estar em casa, na minha zona de conforto, ajudou-me a ser mais organizado com os meus trabalhos.

Monishlla Maharaj, 18, senior, Richmond High
Monishlla Maharaj, 18, sênior, Richmond High

Although I have assignments from almast all of my classes every day, almost back-to-back, I always feel like I can do the work whenever I want to... lt's like fighting with my brain daily to do the work ar not to do the wark. As much as I wouldn't want to do online learning, I know it benefits everyone by preventing them from getting sick from the virus.
Apesar de ter trabalhos de quase todas as minhas aulas todos os dias, quase em simultâneo, sinto sempre que posso fazer o trabalho quando quero... É como se lutasse diariamente com o meu cérebro para fazer o trabalho e não fazer o trabalho. Por muito que eu não queira fazer aprendizagem em linha, sei que beneficia toda a gente ao evitar que fiquem doentes com o vírus.

Sarahi Yupit, 16, sophomore, Richmond High
Sarahi Yupit, 16, estudante do segundo ano, Richmond High

lt is hard to concentrate at home during distance learning because I don't feel motivated to do the work since there is nabody my age whereas at school, I feel motivated. lt seems like it's easier to do the tasks and stay on task. There are teachers who teach the actual material. They also motivate you to do your best.
É difícil concentrar-me em casa durante o ensino à distância, porque não me sinto motivado para fazer o trabalho, uma vez que não há ninguém da minha idade, ao passo que na escola me sinto motivado. Parece que é mais fácil fazer as tarefas e manter-me concentrado. Há professores que ensinam a matéria de facto. Também nos motivam a dar o nosso melhor.
Adapted from https://edsource.org/, posted on June 3

21 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Ricardo Castillo's statement about his experience studying out of school implies that he is feeling

(A) motivated.
(B) comfortable.
(C) disappointed.
(D) understanding.
(E) self-determined.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
A declaração de Ricardo Castillo sobre a sua experiência de estudar fora da escola implica que ele se sente
(A) motivated. – motivado.
(B) comfortable. – confortável.
(C) disappointed. – desiludido, desapontado, frustado.
(D) understanding. – compreensivo.
(E) self-determined. – autodeterminado.
NO TEXTO:
➭ "[...] At first, when this distance learning started, I thought the work was going to be easier. But then, as time passed, everything just fel! apart. l'm behind in all of my classes and it's nearly impossible to catch up. I can't do the work on my own. I want to learn with my classmates. Distance learning changed a lot of things for me. I wasn't able to spend time with my friends and my last year of high school hasn't been what I expected at all.
➭ No início, quando este ensino à distância começou, pensei que o trabalho ia ser mais fácil. Mas depois, com o passar do tempo, tudo se desmoronou. Estou atrasado em todas as minhas aulas e é quase impossível recuperar o atraso. Não consigo fazer o trabalho sozinho. Quero aprender com os meus colegas. O ensino à distância mudou muitas coisas para mim. Não pude passar tempo com os meus amigos e o meu último ano de liceu não tem sido o que eu esperava.
❑ DISAPPOINTED – DESAPONTADO, INFELIZ, FRUSTADO, DESILUDIDO.
22 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the following sentence.

"I spend about three to four hours on homework per day."

Mark the option that completes the sentence carrectly.

(A) How often do you do your homework? 
(B) How do you do your homework? 
(C) How many times do you do your hamework?
(D) Haw many hours do students spend on homework?
(E) How long do you spend doing your homework?

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

23 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Say if the following statements are T (true) or F (false). Then, mark the correct option.

(  ) Yashika Joshi's teachers give students tasks every day through distance learning.

(  ) Monishlla Maharaj thinks online learning during the pandemic is beneficial to people.

(  ) Alizei De Leon has had more homework during the pandemic than she had in the previous year.

(  ) Dana Reyes' classes are being taught virtually, only through Google Classroom.

(  ) Mekayla Saechao believes she has learned at home as much as she would have in school.

(A) (T)(T)(F)(F)(F)
(B) (T)(F)(T)(F)(T)
(C) (T)(T)(F)(F)(T)
(D) (F)(T)(T){T)(F)
(E) (F){F)(T)(F)(T)

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Say if the following statements are T (true) or F (false). Then, mark the correct option.
Diz se as seguintes afirmações são T (verdadeiras) ou F (falsas). Em seguida, assinale a opção correta.
( T ) Yashika Joshi's teachers give students tasks every day through distance learning. – Os professores de Yashika Joshi dão tarefas aos alunos todos os dias através do ensino à distância.
( T ) Monishlla Maharaj thinks online learning during the pandemic is beneficial to people. – Monishlla Maharaj acha que o ensino online durante a pandemia é benéfico para as pessoas.
( F ) Alizei De Leon has had more homework during the pandemic than she had in the previous year. – Alizei De Leon tivera mais deveres de casa durante a pandemia do que no ano anterior.
( F ) Dana Reyes' classes are being taught virtually, only through Google Classroom. – As aulas de Dana Reyes estão sendo dadas virtualmente, apenas através do Google Classroom.

( F ) Mekayla Saechao believes she has learned at home as much as she would have in school. 

24 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the following sentence.

"However, once quarantine started, I have felt way more mentally exhausted because I can't go out."

What's.the idea expressed by can't in the sentence?

(A) Ability.
(B) Prohibition.
(C) Don't need to.
(D) Obligation.
(E) Possibility.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
❑ SENTENÇA:
➭ "However, once quarantine started, I have felt way more mentally exhausted because I can't go out."
➭ "No entanto, desde que a quarentena começou, tenho-me sentido muito mais exausto mentalmente porque não posso sair."
❑ What's.the idea expressed by can't in the sentence?
➭ Qual é a ideia expressa por can't na frase?
(A) Ability. – Capacidade.
(B) Prohibition. – Proibição.
(C) Don't need to. – Não é necessário.
(D) Obligation. – Obrigação.
(E) Possibility. – Possibilidade.
CAN'T  – Usamos can't para proibir (dizer o que não se deve fazer. Por exemplo: You can’t park there. – Você não pode estacionar lá!

25 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

The best title for the text is

(A) British students reflect on their experiences with distance learning.
(B} Distance learning in the pandemic: students prefer studying at home.
(C) Distance learning success in West Contra Costa Unified schools.
(D) Student perspectives: the pros and cons of distance learning in 2020.
(E) How to motivate students to study harder using distance learning.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

26 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

One of the students pointed out an advantage of studying from home during the pandemic.

Who is this student and what is the advantage mentioned?

(A) Nayeli Mercado: her mental health has been more controllable.
(B) Dana Reyes: she has been more motivated studying virtually.
(C) Sarahi Yupit: she can concentrate more because she is alone.
(D) Yashika Joshi: she has learned much more with the assignments.
(E) Mekayla Saechao: she became more organized with herworks.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Um dos alunos apontou vantagem de estudar em casa durante a pandemia. Quem é esse aluno e qual a vantagem mencionada?
(A) Nayeli Mercado: her mental health has been more controllable. Nayeli Mercado: sua saúde mental tem sido mais controlável.
(B) Dana Reyes: she has been more motivated studying virtually. Dana Reyes: ela está mais motivada estudando virtualmente.
(C) Sarahi Yupit: she can concentrate more because she is alone. Sarahi Yupit: ela consegue se concentrar mais porque está sozinha.
(D) Yashika Joshi: she has learned much more with the assignments. Yashika Joshi: ela aprendeu muito mais com as tarefas.
(E) Mekayla Saechao: she became more organized with herworks. Mekayla Saechao: ficou mais organizada com seus trabalhos.

27 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

All students below are in the last year of their courses, EXCEPT for .

(A) Ricardo Castillo.
(B) Dana Reyes.
(C) Alizei De Leon.
(D) Monishlla Maharaj.
(E) Yashika Joshi.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

 TEXTO 2: Read text to answer questions 28 and 29.
 TRADUÇÃO - TEXTO 2:

10 Shorts Not to Miss at 2020's Annecy
10 curtas imperdíveis em Annecy de 2020

"Carne" (Camila Kater, Abano Produciónes, Doctela, Brazil, Spain) "Carne" (Camila Kater, Abano Produciónes, Doctela, Brasil, Espanha)

Camila Kater's debut short is __ fresh, unprejudiced reflection on femininity through successive stages of life. O curta de estreia de Camila Kater é uma reflexão fresca e sem preconceitos sobre a feminilidade em sucessivas fases da vida.

A resourceful documentary, "Carne" mixes diverse techniques such as paint, watercolor, stop motion, 35mm film and virtual imagery decomposition to obtain a harmonious, vindicating ensemble narrated by five women from childhood to old age, from around the world. Documentário engenhoso, "Carne" mistura diversas técnicas como pintura, aquarela, stop motion, filme 35mm e decomposição virtual de imagens para obter um conjunto harmonioso e reivindicativo narrado por cinco mulheres desde a infância até a velhice, de todo o mundo.

Produced by Spain's Abano and Brazil's Doctela, it premiered last year at Locamo, earning a special mention. Multiple further awards fo!lowed. Produzido pela espanhola Abano e pela brasileira Doctela, estreou no ano passado na Locamo, ganhando menção especial. Vários outros prêmios se seguiram.

28 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

According to the text, it is correct to say that "Carne"

(A) has won just one prize.
(B) is considered a must-see documentary.
(C) was written by tive women.
(D) is short, slow and colorful.
(E) is a short about human stages of life.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Segundo o texto, é correto dizer que “Carne”
(A) has won just one prize. ganhou apenas um prêmio.
(B) is considered a must-see documentaryé considerado um documentário imperdível.
(C) was written by five women. foi escrito por cinco mulheres.
(D) is short, slow and colorful. é curto, lento e colorido.
(E) is a short about human stages of life. é um curta sobre as fases da vida humana.

29 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the following sentence.

"Camila Kater's debut short is ___ fresh, unprejudiced reflection on femininity through successive stages of life."

Mark the option that completes the sentence correctly. 

(A) a 
(B) an
(C) the
(D) – ( no article )
(E) one

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
ARTIGOS
:
Leia a seguinte sentença.

"Camila Kater's debut short is ___ fresh, unprejudiced reflection on femininity through successive stages of life."
"O curta de estreia de Camila Kater é uma reflexão nova e sem preconceitos sobre a feminilidade em sucessivas fases da vida."

Mark the option that completes the sentence correctly. 

(A) a 
(B) an
(C) the
(D) – ( no article )
(E) one

 TEXTO 3: Read text to answer questions 30 to 32.
 TRADUÇÃO - TEXTO 3:
Causes and Effects of Climate Change
Causas e efeitos das mudanças climáticas

Glaciers are melting, sea levels are rising, cloud forests are dying, and wildlife is scrambling to keep pace. As geleiras estão derretendo, o nível do mar está subindo, as florestas nubladas estão morrendo e a vida selvagem está lutando para acompanhar o ritmo.

lt has become clear that humans have caused most of the past century's warming by releasing heat-trapping gases as we power our modern lives. Tornou-se claro que os seres humanos causaram a maior parte do aquecimento do século passado, liberando gases que retêm o calor à medida que alimentamos as nossas vidas modernas.

Called greenhouse gases, their leveis are higher now than at any time in the last 800,000 years. Chamados de gases de efeito de estufa, os seus níveis são agora mais elevados do que em qualquer altura dos últimos 800 mil anos.

We often call the result global warming, but it is causing a set of changes to the Earth's climate, or long-term weather patterns, that varies from place to place. Chamamos frequentemente a este resultado aquecimento global, mas está causando um conjunto de alterações no clima da Terra, ou nos padrões climáticos a longo prazo, que variam de local para local. 

While many people think of global warming and climate change as synonyms, scientists use "climate change" when describing the complex shífts now affecting our planet's weather and climate systems - in part because some areas actually get cooler in the short term. Embora muitas pessoas pensem no aquecimento global e nas alterações climáticas como sinônimos, os cientistas usam "alterações climáticas" quando descrevem as mudanças complexas que afetam agora o tempo e os sistemas climáticos do nosso planeta - em parte porque algumas áreas ficam efetivamente mais frias a curto prazo.

Climate change encampasses not only rising average temperatures but also extreme weather events, shifting wildlife populations and habitats, rising seas, and a range of other impacts. As alterações climáticas abrangem não só o aumento das temperaturas médias, mas também fenômenos meteorológicos extremos, alterações nas populações e habitats da vida selvagem, aumento dos mares e uma série de outros impactos.

Ali of those changes are emerging as humans continue to add heat-trapping greenhouse gases to the atmosphere, changing the rhythms of climate that ali living things have come to rely on. Todas essas mudanças estão surgindo à medida que os seres humanos continuam a adicionar gases com efeito de estufa que retêm o calor na atmosfera, alterando os ritmos climáticos dos quais todos os seres vivos passaram a depender.

What will we do - what can we do - to slow this humancaused warming? O que faremos - o que podemos fazer - para abrandar este aquecimento causado pelo homem?

How will we cape with the changes we ______ into motion? Como iremos lidar com as mudanças que ______ colocamos em movimento? 

While we struggle to figure it ali out, the fate of the Earth as we know it - coasts, forests, farms, and snow-capped mountains - hangs in the balance. Enquanto lutamos para descobrir tudo, o destino da Terra como a conhecemos - costas, florestas, fazendas e montanhas cobertas de neve - está em jogo.

By Christina Nunez Adapted from https://www.nationalgeographic.com/environment/article/globalwarming-overview

30 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the statements. Mark (T) for true and (F) false.

(  ) Glaciers, sea leveis, forests and wild life are suffering from global warming.

(  ) Global warming and climate change are synonyms.

(  ) Greenhouse gases interferes in weather events.

(  ) Humans still need to find out how to solve global warming problems.

Mark the correct option.

(A) (T) (T) (F) (T)
(B) (F) (T) (T) (F)
(C) (T) (F) (T) (T)
(D) (F) (T) (F) (F)
(E) (T) (F) (F) (T)

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Leia as declarações. Marque (T) para verdadeiro e (F) falso.

(T) Glaciers, sea leveis, forests and wild life are suffering from global warming. As geleiras, o nível do mar, as florestas e a vida selvagem sofrem com o aquecimento global.

(F) Global warming and climate change are synonyms. Aquecimento global e mudanças climáticas são sinônimos.

(T) Greenhouse gases interferes in weather events. Os gases de efeito estufa interferem nos eventos climáticos.

(T) Humans still need to find out how to solve global warming problems. O ser humano ainda precisa descobrir como resolver os problemas do aquecimento global.

31 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the following sentence.

"How will we cope with the changes we ___ into motion?"

Which option completes the sentence correctly?

(A) have already set
(B) have already sat
(C) have sit
(D) even have sat
(E) have set yet

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Leia a seguinte sentença.

"How will we cope with the changes we _______ into motion?"“Como iremos lidar com as mudanças que já implementamos?

Qual opção completa a sentença corretamente?

(A) have already set
(B) have already sat
(C) have sit
(D) even have sat
(E) have set yet

32 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

What's the meaning of the expression hangs in the balance in "... coasts, forests, farms, and snow-capped mountains- hangs in the balance."?

lt

(A) stays the sarne.
(B) will last forever.
(C) can't change any time.
(D) is uncertain.
(E) is difficult to believe.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
EXPRESSÃO IDIOMÁTICA:
Qual é o significado da expressão hangs in the balance (que está na balança) em "coasts, forests, farms, and snow-capped mountains- hangs in the balance." (costas, florestas, fazendas e montanhas cobertas de neve - está na balança.)?

lt

(A) stays the sarne. permanece o mesmo.
(B) will last forever. vai durar para sempre.
(C) can't change any time. não pode mudar em momento algum.
(D) is uncertainé incerto.
(E) is difficult to believe. é difícil de acreditar.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] While we struggle to figure it all out, the fate of the Earth as we know it - coasts, forests, farms, and snow-capped mountains - hangs in the balance."
•  Enquanto lutamos para descobrir tudo, o destino da Terra como a conhecemos - costas, florestas, fazendas e montanhas cobertas de neve - está em jogo.
 HANG IN THE BALANCE – SER/ESTAR INCERTO  ESTÁ EM SITUAÇÃO PRECÁRIA. – ESTÁ EM JOGO.
• After a bad year, Judd's career hung in the balance. Depois de um ano ruim, a carreira de Judd está incerta. (dictionary.cambridge.org)
• The wounded man's life hung in the balance. A vida do homem ferido estava precária. (collinsdictionary.com)
dictionary.cambridge.org

 TEXTO 4: Read text IV to answer questions 33 to 36.
 TRADUÇÃO - TEXTO 4:

Generation Z News - Latest Characteristics, Research, and Facts
Notícias da Geração Z - Mais recentes características, pesquisas e fatos

Generation Z (aka Gen Z, iGen, or centennials}, refers to the generation that was born between 1996-2010, following millennials. Geração Z (também conhecida como Geração Z, iGen ou centenários}, refere-se à geração que nasceu entre 1996-2010, seguindo a geração do milênio.

This generation has been raised on the internet and social media, with some the oldest finishing college by 2020 and entering the workforce. Esta geração foi criada na internet e nas mídias sociais, sendo alguns dos mais velhos concluindo a faculdade em 2020 e entrando no mercado de trabalho.

Generation Z is the youngest, most ethnically-diverse, and largest generation in American history, comprising 27% of the US population. A Geração Z é a geração mais jovem, com maior diversidade étnica e maior da história americana, compreendendo 27% da população dos EUA.

Pew Research recently defined Gen Z as anyone born after 1997. A Pew Research definiu recentemente a Geração Z como qualquer pessoa nascida depois de 1997.

Gen Z ___(1)___ up with technology, the internet, and social media, which sometimes causes them to be stereotyped as techaddicted, anti-social, or "social justice warriors." A Geração Z ___(1)___ está familiarizada com a tecnologia, a Internet e as mídias sociais, o que às vezes faz com que sejam estereotipados como viciados em tecnologia, anti-sociais ou "guerreiros da justiça social".

The average Gen Z got their first smart phone just before their twelfth birthday. A geração Z média ganhou seu primeiro smartphone pouco antes de completar 12 anos.

They communicate primarily through social media and texts, and spend as much time on their phones as older generations do watching television. Eles se comunicam principalmente por meio de mídias sociais e textos, e passam tanto tempo em seus telefones quanto as gerações mais velhas assistindo televisão.

The majority of Gen Zs prefer streaming services to traditional cable, as well as getting snackable content they can get on their phones and computers. A maioria da Geração Z prefere serviços de streaming ao cabo tradicional, bem como obter conteúdo que pode ser obtido em seus telefones e computadores.

Gen Z is the most ethnically diverse and largest generation in American history, and eclipses all other generations before it in embracing diversity and inclusion. A Geração Z é a maior e mais diversificada etnicamente geração da história americana, e eclipsa todas as outras gerações anteriores ao abraçar a diversidade e a inclusão.

Adapted from https:/twww.businessinsider.com/generation-z 

33 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

All the sentences. have comparative or superlative adjectives EXCEPT for ·

(A) "this generation has been raised on the internet and social media, with some the oldest finishing college by 2020 and entering the workforce."
(B) "generation Z, is the youngest, most ethnicallydiverse, and largest generation in American history, comprising 27% of the US population."
(C) "they communicate primarily through social media and texts, and spend as much time on their phones as older generations do watching television."
(D) "the majority of Gen Zs prefer streaming services to traditional cable, as well as getting snackable content they can get on their phones and computers."
(E) "gen Z is the most ethnically diverse and largest generation in American history, and eclipses all other generations before it in embracing diversity and inclusion."

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
COMPARATIVE & SUPERLATIVE
:
(1) Adjetivo com sufixo -ER caracteriza COMPARATIVE FORM:

  • OLDER, LARGERLONGERNICER, BIGGER, EARLIER, etc.

(2) Adjetivo com sufixo -EST caracteriza SUPERLATIVE FORM:

  • OLDESTLARGESTLONGEST, NICESTBIGGESTEARLIESTetc.

(A) "this generation has been raised on the internet and social media, with some the oldest finishing college by 2020 and entering the workforce."
  • TEM SUPERLATIVO (oldest).
(B) "generation Z, is the youngest, most ethnically diverse, and largest generation in American history, comprising 27% of the US population."
  • TEM SUPERLATIVO (largest).
(C) "they communicate primarily through social media and texts, and spend as much time on their phones as older generations do watching television."
  • TEM COMPARATIVO (older).
(D) "the majority of Gen Zs prefer streaming services to traditional cable, as well as getting snackable content they can get on their phones and computers."
  • NÃO TEM COMPARATIVO E NEM SUPERLATIVO.
  • A expressão adverbial "as well as" (= in addition; and also),  transmite ideia de ADIÇÃO e não de comparação.
(E) "gen Z is the most ethnically diverse and largest generation in American history, and eclipses all other generations before it in embracing diversity and inclusion." 
  • TEM SUPERLATIVO(largest).
34 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the sentence and mark the correct option.

"The majority of Gen Zs prefer streaming services to traditional cable, as well as getting snackable content they can get on their phones and computers."

According to the context, you can change · the word "snackable" without modifying its meaning for

(A) secret.
(B) slow.
(C) difficult.
(D} useless.
(E) straightforward.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Leia a frase e marque a opção correta.

"The majority of Gen Zs prefer streaming services to traditional cable, as well as getting snackable content they can get on their phones and computers." A maioria da Geração Z prefere serviços de streaming ao cabo tradicional, bem como obter conteúdo fácil de usar em seus telefones e computadores.

De acordo com o contexto, você pode alterar · a palavra "snackable" sem modificar seu significado para

(A) secret. segredo.
(B) slow. lento.
(C) difficult. difícil.
(D} useless. inútil.
(E) straightforwardsimples.

35 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Complete gap 1 in the text with the right verb form and mark the correct option.

(A) grew
(B) grows
(C) grow
(D) grown
(E) has grew

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
tempo verbal
:
Preencha a lacuna 1 do texto com a forma verbal correta e marque a opção correta.
(A) grew
(B) grows
(C) grow
(D) grown
(E) has grew

36 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

ln relation to generation Z, it is correct to say that they

(A) prefer traditional cable services.
(B) come after millennials.
(C) all have finished college by 2020.
(D) are reserved and tech- addicted.
(E) were born only in 2020.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Em relação à geração Z, é correto dizer que
(A) prefer traditional cable services. preferem serviços de cabo tradicionais.
(B) come after millennialsvem depois da geração do milênio.
(C) all have finished college by 2020. todos concluíram a faculdade até 2020.
(D) are reserved and tech- addicted. são reservados e viciados em tecnologia.
(E) were born only in 2020. nasceram apenas em 2020.

TIPOS DE GERAÇÕES:
• Greatest Generation (1901-1927)
• Silent Generation (1927-191945)
• Baby Boomers (1946-1964)
• Generation X (1965-1980)
• Generation Y or Millennials (1981-1995)
• Generation Z (1996-2010) - são os da era da tecnologia e não conseguem imaginar a vida sem ela.
• Generation Alpha (2011-2024)

 TEXTO 5: Read text to answer question 37 to 39.

There are no excuses for racism.

Racism takes many forms and can happen __1 __ many places. lt includes prejudice, discrimination ar hatred directed at someone because of their colour, ethnicity or national origin. 

People often associate racism with acts of abuse or harassment. However, it doesn't need to involve violent or intimidating behaviour. Take racial name-calling and jokes. Or consider situations when people may be excluded from groups or activities because of where they come __2 __ . 

Racism can be revealed through people's actions as well as their altitudes. !t can also be reflected in systems and institutions. But sometímes it may not be revealed at ali.

Not ali racism is obvious. For examp!e, someone may look __3 __ a list of job applicants and decide not to interview people with certain surnames.

Racism is more than just words, beliefs and actions. lt includes ali the barriers that prevent people from enjoying dignity and equality because of their race.

37 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Read the following sentence.

"People often associate racism with acts of abuse or harassment."

The underlined word "often" can be replaced by

(A) seldom.
(B) usually.
(C) rarely.
(D) always.
(E) never.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

38 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Complete the gaps 1, 2, and 3 in the text, respectively, with the correct preposition and then, mark the correct option.

(A) on / for / at
(B) into / of / through
(C) with / from / to
(D) onto / a t/ for
(E) in / from / through

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

39 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

According to the text, racism

(A) is all about certain surnames.
(B) is not a violent way to address people.
(C) is clear and easy to identify.
(D) goes beyond words, beliefs and actions.
(E) is exclusively revealed through people's words.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

 TEXTO 6: Read the comic strip.
https://www.treehugger.com/cartoonist-draws-attetion-c1imate-change-humor4856711

40 – (COLÉGIO NAVAL-CPACN-2021)

Complete the blank with the appropriate pronoun.

(A) Their
(B) They
(C) Them
(D) lt
(E) lts

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:    

Nenhum comentário:

Postar um comentário