terça-feira, 7 de março de 2017

CPCAR/2016 – EXAME DE ADMISSÃO – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA PREPARATÓRIA DE CADETES DO AR – PROVA COM GABARITO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESACPCAR-2016-LÍNGUA INGLESA.

https://www2.fab.mil.br/epcar

❑ ESTRUTURA-PROVA:
 16 Multiple Choice Questions / 4 Options Each Question.
 Text – CYBERBULLYING ON THE RISE | www.english-online.at |
 TEXTO: Answer questions 01 to 16 according to the text.
 TRADUÇÃO-TEXTO:
CYBERBULLYING ON THE RISE
CIBERBULLYING EM ASCENSÃO

Bullying among children and teenagers is not something new but it is getting more and more common by modern methods of communication. 
O bullying entre crianças e adolescentes não é algo novo, mas está se tornando cada vez mais comum pelos métodos modernos de comunicação.
                    
Cyberbullying happens when an adolescent is put in danger by another child or teenager by photos or text messages sent to cell phones or posted on social networks. 
O cyberbullying acontece quando um adolescente é colocado em perigo por outra criança ou adolescente por meio de fotos ou mensagens de texto enviadas para celulares ou postadas em redes sociais.

Sometimes cyberbullies send mails with sexual comments or take passwords of other teenagers and log on to websites with false identities. Às vezes, os cyberbullies enviam e-mails com comentários sexuais ou pegam senhas de outros adolescentes e acessam sites com identidades falsas.

Children also play Internet games and make fun of each other in many ways. As crianças também brincam na Internet e zombam umas das outras de várias maneiras.
          
A study by a Canadian University shows that half of the young people interviewed said that they suffer bullying. 
Um estudo realizado por uma universidade canadense mostra que metade dos jovens entrevistados afirmou sofrer bullying.

One of the reasons is the great use of cell phones over the past years. Um dos motivos é o grande uso do celular nos últimos anos. 

Today’s children are connected with each other electronically. As crianças de hoje estão conectadas umas com as outras eletronicamente.

They call friends every time they want or communicate with them on Facebook. Eles ligam para amigos sempre que querem ou se comunicam com eles no Facebook.
           
Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous. 
O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos.

Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them. Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles.

At other times they do it just for fun or because have nothing else to do. Outras vezes fazem isso apenas por diversão ou porque não têm mais nada para fazer.

Parents usually don’t know their child is a cyberbully. Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbully. 

They perceive it just when the victim or the victim’s parents contact them. Eles percebem isso apenas quando a vítima ou os pais da vítima os contatam.
            
This kind of bullying is not as inoffensive as many people think. In some cases it can lead to suicide. 
Esse tipo de bullying não é tão inofensivo quanto muitas pessoas pensam. Em alguns casos, pode levar ao suicídio

Many countries have organized campaigns to inform adults and children of its dangers. Muitos países organizaram campanhas para informar adultos e crianças sobre os seus perigos.
           
There are a few ways to prevent cyberbullying. 
Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying. 

First, it is important to show children that they have to respect others and they are responsible for what they do. Primeiro, é importante mostrar às crianças que elas devem respeitar os outros e que são responsáveis pelo que fazem.

For victims it is important not to play the bully’s game or answer their emails and text messages. Para as vítimas, é importante não fazer o jogo do agressor ou responder aos seus e-mails e mensagens de texto.

It is also important to get help from parents and teachers. Também é importante obter ajuda de pais e professores.
          
Often schools get involved. They bring together the parents of victims and cyberbullies and talk with them. 
 Muitas vezes as escolas se envolvem. Eles reúnem os pais das vítimas e dos cyberbullies e conversam com eles.

Cyberbullying does not always end at school. O cyberbullying nem sempre termina na escola.

Often, parents go to the police and accuse the bullies. Muitas vezes, os pais vão à polícia e acusam os agressores.

33 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Cyberbullying is a/an

a) way to use technology for fun.
b) inoffensive kind of bullying at schools.
c) popular way to communicate with teenagers.

d) offensive use of technology to make someone angry or unhappy.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O cyberbullying é um/uma
a) way to use technology for funmaneira de usar a tecnologia para se divertir.
b) inoffensive kind of bullying at schools. tipo inofensivo de bullying nas escolas.
c) popular way to communicate with teenagers
forma popular de comunicação com adolescentes.
d) offensive use of technology to make someone angry or unhappy. 
uso ofensivo de tecnologia para deixar alguém irritado ou infeliz.

• O cyberbullying é um uso ofensivo de tecnologia para deixar alguém irritado ou infeliz.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them.
•  Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles.

34 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Victims of cyberbullying

a) don't respect other teenagers.
b) suffer bullying for different reasons.
c) are very popular adolescents at school.
d) are irresponsible and frustrated children.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Vítimas de cyberbullying
a) don't respect other teenagers. não respeitam os outros adolescentes.
b) suffer bullying for different reasonssofrem bullying por motivos diversos.
c) are very popular adolescents at school.  são adolescentes muito populares na escola.
d) are irresponsible and frustrated children. 
são crianças irresponsáveis e frustradas.

• De acordo com o texto, vítimas de cyberbullying sofrem bullying por motivos diversos.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them. At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles. Outras vezes fazem isso apenas por diversão ou porque não têm mais nada para fazer. 

35 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"(...) half of the young people interviewed said that they suffer bullying" (lines 13-14), 
the underlined expression represents

a) twenty-five percent of.
b) a hundred percent of.
c) ten percent of.
d) fifty percent of.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - VOCABULÁRIO: 
HALF OF 
→ metade de :
"(...) HALF OF the young people interviewed said that they suffer bullying"(metade dos jovens entrevistados disseram sofrer de bullying") a expressão sublinhada representa...
*Alternativa (A): vinte e cinco por cento de.
*Alternativa (B): cem por cento de.
*Alternativa (C): dez por cento de.
*Alternativa (D): cinquenta por cento de.


36 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Mark the option that is the correct question for the sentence

"One of the reasons is the great use of cell phones(...)" (lines 14-15)

a) When do children practice cyberbullying?
b) What kind of children practice cyberbullying?
c) Why do children often practice cyberbullying?
d) How often do children practice cyberbullying?

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
• Why ... ? → One of the reasons is ...

37 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Bullies are

a) victims of physical attacks at school.
b) teenagers and children who are afraid of cyberbullying.
c) adolescents who treat others very badly on social networks.

d) teenagers with an aggressive attitude with their parents and teachers.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Os Bullies são
a) victims of physical attacks at school. vítimas de ataques físicos na escola.
b) teenagers and children who are afraid of cyberbullying. adolescentes e crianças que têm medo do cyberbullying.
c) adolescents who treat others very badly on social networks. 
adolescentes que tratam muito mal os outros nas redes sociais.
d) teenagers with an aggressive attitude with their parents and teachers. 
adolescentes com atitude agressiva com pais e professores.

• De acordo com o texto, Os Bullies são adolescentes que tratam muito mal os outros nas redes sociais.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Children also play Internet games and make fun of each other in many ways.
•  As crianças também brincam na Internet e zombam umas das outras de várias maneiras.

38 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Bullying on social networks is popular because

a) the bullies don't show themselves.
b) the victims' parents use cell phones.
c) some teens want to punish themselves.
d) teenagers like to make fun of themselves.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O bullying nas redes sociais é popular porque
a) the bullies don't show themselvesos agressores não se mostram.
b) the victims' parents use cell phones. os pais das vítimas utilizam celular.
c) some teens want to punish themselves. alguns adolescentes querem se punir.
d) teenagers like to make fun of themselves. 
os adolescentes gostam de zombar de si mesmos.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous." O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos. 

39 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous" (lines 19-20).

The underlined verb expresses

a) possibility.
b) obligation.
c) prohibition.
d) permission.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - MODAL VERB
:
• CAN com ideia de POSSIBILIDADE.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous." O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos. 

40 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry "(...)"(lines 20-21).

The comparative form of the underlined word is

a) more angry.
b) angrier than.
c) more angrier.
d) more angry than.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
• ANGRY → ANGRIER  THAN.

41 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." (lines 23-24).

Mark the option that substitutes the underlined sentence correctly.

a) have anything else to do.
b) have something else to do.
c) don't have anything else to do.
d) don't have something else to do.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
a) have anything else to do. tem mais alguma coisa para fazer.
b) have something else to do. tem outra coisa para fazer.
c) don't have anything else to donão tem mais nada para fazer.
d) don't have something else to do. não tem mais nada para fazer.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] "At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." 

42 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Choose the option that has the same meaning of 
"Parents usually don't know their child is a cyberbully." (lines 24-25).

a) Parents' child usually don’t know he is a cyberbully.
b) Parents child's usually don’t know he is a cyberbully.
c) Child parents' usually don’t know he is a cyberbully.
d) Child's parents usually don’t know he is a cyberbully.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Escolha a opção que tem o mesmo significado de "Parents usually don't know their child is a cyberbully." (Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbullying.).

a) Parents' child usually don’t know he is a cyberbully. O filho dos pais geralmente não sabe que é um cyberbully.
b) Parents child's usually don’t know he is a cyberbully. Os pais dos filhos geralmente não sabem que ele é um cyberbully.
c) Child parents' usually don’t know he is a cyberbully. Os pais das crianças geralmente não sabem que ele é um cyberbully.
d) Child's parents usually don’t know he is a cyberbully
Os pais da criança geralmente não sabem que ela é um cyberbully.

43 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"They perceive it (...)"(line 25). 
The underlined pronoun refers to
 
a) victims.
b) children.
c) parents.
d) cyberbullies.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
REFERÊNCIA PRONOMINAL
:
• THEY → parents.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Parents usually don’t know their child is a cyberbully. They perceive it just when the victim or the victim’s parents contact them. Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbully. Eles percebem isso apenas quando a vítima ou os pais da vítima os contatam.

44 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

In the sentence, 
"Many countries have organized campaigns to make adults and children informed of its dangers." (lines 29-30),

the underlined expressions can be substituted for

a) it – they.
b) they – it.
c) they – them.
d) them – they.

 👍   Gabarito    C  
TÓPICO 1 - SUBJECT PRONOUNS - PRONOMES PESSOAIS DO CASO RETO (Posicionado antes de verbo):
TÓPICO 2 - OBJECT PRONOUNS - PRONOMES PESSOAIS DO CASO OBLÍQUO (Posicionado depois de verbo ou depois de preposição):
* "Many countries" (plural, antes da estrutura verbal "have organized") ➜ THEY.
* "adults and children(plural, depois do verbo "to make") ➜ THEM.
https://www.woodwardenglish.com/
lesson/object-pronouns-in-english/

45 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"There are a few ways to prevent cyberbullying" (line 31) 
is the same as

a) There are some ways to prevent cyberbullying.
b) There are many ways to prevent cyberbullying.
c) There are lots of ways to prevent cyberbullying.
d) There are no ways to prevent cyberbullying.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
"There are a few ways to prevent cyberbullying" Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullyingé o mesmo que
a) There are some ways to prevent cyberbullyingExistem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying.
b) There are many ways to prevent cyberbullying. Existem muitas maneiras de prevenir o cyberbullying.
c) There are lots of ways to prevent cyberbullying. Existem muitas maneiras de prevenir o cyberbullying.
d) There are no ways to prevent cyberbullying. 
Não existem formas de prevenir o cyberbullying.

46 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

The text shows that schools

a) never get involved with bullying.
b) can help the victims and the cyberbullies.
c) often go to the police and accuse the bullies.
d) make the parents and the bullies become friends.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O texto mostra que as escolas
a) never get involved with bullying. nunca se envolva com bullying.
b) can help the victims and the cyberbulliespodem ajudar as vítimas e os cyberbullies.
c) often go to the police and accuse the bullies. vão frequentemente à polícia e acusam os agressores.
d) make the parents and the bullies become friends. 
fazer com que os pais e os agressores se tornem amigos.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Often schools get involved. They bring together the parents of victims and cyberbullies and talk with them." Muitas vezes as escolas se envolvem. Eles reúnem os pais das vítimas e dos cyberbullies e conversam com eles.

47 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

The sixth paragraph

a) explains why cyberbullying is so common.
b) gives some ideas to reduce cyberbullying.
c) shows the importance of answering the bully's emails.
d) says that parents and teachers are responsible for the bully's games.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O sexto parágrafo
a) explains why cyberbullying is so common. explica por que o cyberbullying é tão comum.
b) gives some ideas to reduce cyberbullying. dá algumas ideias para reduzir o cyberbullying.
c) shows the importance of answering the bully's emails. mostra a importância de responder aos e-mails do agressor.
d) says that parents and teachers are responsible for the bully's games. 
diz que os pais e professores são responsáveis pelas brincadeiras do agressor.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] There are a few ways to prevent cyberbullying. Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying. 
First, it is important to show children that they have to respect others and they are responsible for what they do. Primeiro, é importante mostrar às crianças que elas devem respeitar os outros e que são responsáveis pelo que fazem.
For victims it is important not to play the bully’s game or answer their emails and text messages. Para as vítimas, é importante não fazer o jogo do agressor ou responder aos seus e-mails e mensagens de texto.
It is also important to get help from parents and teachers. Também é importante obter ajuda de pais e professores.

48 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Mark the option to complete the sentence with the correct tag question form.

"They bring together the parents of victims, ________" (lines 37-38)

a) do they?   
b) are they?
c) don't they?
d) aren’t they?

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - TAG QUESTION FORM 
:
• "They bring together the parents of victims, don't they?" 

Nenhum comentário:

Postar um comentário