domingo, 15 de maio de 2022

EEAR/CFS/2021 – AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES –TURMA 1 – SARGENTO – LÍNGUA INGLESA – GABARITO COMENTADO & TEXTOS TRADUZIDOS.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• EEAR-2021-CFS-TURMA 1-AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES-13/09/2020.

www2.fab.mil.br/eear/

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 24 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.


 TEXTO 1Read the text and answer questions 01 and 02. 

An e-mail to Mary 

Hi, Mary! How are you? I miss you so much! 

I arrived in Rome last week and I’m having a lot of fun. This morning my parents and I woke up at 8:00 and had a great breakfast at the hotel. Afterwards, I walked a little and saw many tourists (many from Russia and China) and even some famous people! 

Now we are going to Venice. 

How are things in Las Vegas? Come meet us! 

See you soon! 

Paul.

 TRADUÇÃO - TEXTO 1:

An e-mail to Mary – Um e-mail para Maria 

Hi, Mary! How are you? I miss you so much! – Oi Mary! Como vai você? Sinto muito sua falta!

arrived in Rome last week and I’m having a lot of fun. – Cheguei a Roma na semana passada e estou me divertindo muito.

This morning my parents and I woke up at 8:00 and had a great breakfast at the hotel. – Esta manhã, meus pais e eu acordamos às 8h e tomamos um ótimo café da manhã no hotel.

Afterwards, I walked a little and saw many tourists (many from Russia and China) and even some famous people! – Depois caminhei um pouco e vi muitos turistas (muitos da Rússia e da China) e até algumas pessoas famosas!

Now we are going to Venice. – Agora vamos para Veneza. 

How are things in Las Vegas? Come meet us! – Como estão as coisas em Las Vegas? Venha nos conhecer! 

See you soon! – Te vejo em breve! 

Paul. – Paul.    

01 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Where did Paul go on his vacation? 

(A) Rome, Italy

(B) Hong Kong, China

(C) Miami, The United States of America

(D) Las Vegas, The United States of America

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL:

➭ Para onde Paul foi nas férias? (A) Rome, Italy

TRECHO QUE JUSTIFICA A RESPOSTA:

"[...] arrived in Rome last week and I’m having a lot of fun." – Cheguei a Roma na semana passada e estou me divertindo muito.

02 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

All verbs below, underlined in the text, are in the Simple Past, EXCEPT: 

(A) Arrived

(B) Woke

(C) Come

(D) Had

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - FORMA VERBAL, SIMPLE PAST, SIMPLE PRESENT:
➭ COME pode ser:
Forma base verbal, ou seja, o infinitivo sem "to";
*  Forma verbal no Simple Present; 
*  Forma verbal no Past Participle.
CONTEXTUALMENTE, o verbo "to come" está no Simple Present (come):
 ➭ How are things in Las Vegas? Come meet us! – Como estão as coisas em Las Vegas? Venha nos conhecer!
➭ TO COME = COME / CAME / COME.
https://pt.bab.la/verbo/ingles/come 

 TEXTO 2Read the text and answer questions 03 and 04: 

Rude

Can I have your daughter for the rest of my life? Say yes, say yes

‘Cause I need to know

You say I’ll never get your blessing till the day I die

Tough luck my friend but the answer is no!

Why you gotta be so rude?

Don’t you know I’m human too

Why you gotta be so rude

I’m gonna marry her anyway

(Marry that girl) Marry her anyway

(Marry that girl) Yeah no matter what you say

(Marry that girl) And we’ll be a family

 https://www.vagalume.com.br/magic-11/rude.html

 TRADUÇÃO - TEXTO 2:

Rude - Rude

Can I have your daughter for the rest of my life? Say yes, say yes – Posso ter a sua filha pelo resto da minha vida? Diga sim, diga sim.

‘Cause I need to know – 'Porque eu preciso saber.

You say I’ll never get your blessing till the day I die – Você diz que nunca receberei sua bênção até o dia em que morrer.

Tough luck my friend but the answer is no! – Que azar, meu amigo, mas a resposta é não!

Why you gotta be so rude? – Por que você tem que ser tão rude?

Don’t you know I’m human too – Você não sabe que eu também sou humano.

Why you gotta be so rude – Por que você tem que ser tão rude.

I’m gonna marry her anyway – Eu vou me casar com ela de qualquer jeito.

(Marry that girl) Marry her anyway – (Case com aquela garota) Case com ela de qualquer jeito.

(Marry that girl) Yeah no matter what you say – (Case com aquela garota) Sim, não importa o que você diga.

(Marry that girl) And we’ll be a family – (Case com aquela garota) E seremos uma família.

03 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Based on the text, we can infer that the couple 

(A) is going to wait for the girl’s father to die to get married in peace.

(B) doesn’t want to get married without the blessing of the girl’s father.

(C) doesn’t care about the opinion of the girl’s father and is going to get married.

(D) is going to break up because the girl’s father doesn’t accept the marriage. 

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - INFERÊNCIA (DEDUÇÃO) TEXTUAL:

Com base no texto, podemos inferir que o casal

(A) is going to wait for the girl’s father to die to get married in peace. – vai esperar a morte do pai da menina para se casar em paz.

(B) doesn’t want to get married without the blessing of the girl’s father.– não quer se casar sem a bênção do pai da menina.

(C) doesn’t care about the opinion of the girl’s father and is going to get married. – não liga para a opinião do pai da menina e vai se casar.

(D) is going to break up because the girl’s father doesn’t accept the marriage. – vai se separar porque o pai da menina não aceita o casamento.

➭ TRECHOS QUE JUSTIFICAM A RESPOSTA:

"[...] I’m gonna marry her anyway – Eu vou me casar com ela de qualquer jeito.

[...] (Marry that girl) Yeah no matter what you say "– (Case com aquela garota) Sim, não importa o que você diga.

04 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

What is the correct plural form of the words, in bold type, in the text? 

(A) daughter, lives, days, and family.

(B) daughters, life, day, and families.

(C) daughters, lives, days, and family.

(D) daughters, lives, days, and families.

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - PLURAL DE SUBSTANTIVOS:
➭ daughter / daughters (Regra geral, acrescenta "s")
➭ life /  lives (Terminação "FE" vira "VES")
➭ day / days (Regra geral, acrescenta "s")
 family / families (Terminação "Y" (precedido de consoante) vira "IES")

 TEXTO 3Read the text and answer question 05.

 TRADUÇÃO:

➭ SNOOPY: If I get a bite, you grab the net.  Se eu conseguir uma mordida, você pega a rede.
➭ SNOOPY: Now.  Agora.
➭ WOODSTOCK. (Põe a rede de coletar peixe na cabeça do Snoopy).

05 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The words “bite” and “net”, in the comic strip, are, respectively: 

(A) a noun and a noun

(B) a noun and a verb

(C) a verb and a noun

(D) a verb and a verb

 👍   Gabarito    A  
TÓPICO - SUBSTANTIVOS
:
➭ SNOOPY: If I get a bite, you grab the net.
PALAVRA NÚCLEO (ou PRINCIPAL) PRECEDIDA POR ARTIGO (a, an, the) é SUBSTANTIVO (noun).
➭ BITE  e NET são substantivos porque são precedidos de artigo.

 TEXTO 4Read the text and answer questions 06 and 07.

Douglas Yancey, “Doug” Fannie, is the titular character and chief protagonist of the animated series Doug. Douglas is a shy, insecure, and somewhat clumsy 11-year-old boy with a wild imagination and a big heart. He owns a very expressive dog named Porkchop. Doug is a 6th Grade average kid who always tries to do the right thing, despite his frequent failures. He is naive at times, and fears that people will think of him as a loser.

Adapted from https://doug.fandom.com/wiki/Doug_Funnie.

 TEXTO 4:

Douglas Yancey, “Doug” Fannie, is the titular character and chief protagonist of the animated series Doug. – Douglas Yancey, “Doug” Fannie, é o personagem titular e protagonista principal da série animada Doug. 

Douglas is a shy, insecure, and somewhat clumsy 11-year-old boy with a wild imagination and a big heart. – Douglas é um menino de 11 anos tímido, inseguro e um tanto desajeitado, com uma imaginação selvagem e um grande coração.

He owns a very expressive dog named Porkchop. – Ele é dono de um cachorro muito expressivo chamado Porkchop.

Doug is a 6th Grade average kid who always tries to do the right thing, despite his frequent failures. – Doug é um garoto normal da 6ª série que sempre tenta fazer a coisa certa, apesar de seus fracassos frequentes.

He is naive at times, and fears that people will think of him as a loser. – Ele às vezes é ingênuo e teme que as pessoas pensem nele como um perdedor.

06 – (EEAR-CFS-2020/2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

In the sentence

“He owns a very expressive dog named Porkchop”,

the verb OWNS can be replaced by _________ without change in meaning. 

(A) has

(B) buys

(C) needs

(D) wants

 👍   Gabarito    A  
TÓPICO - VERBOS SINÔNIMOS 
:
➭ He owns (has) a very expressive dog named Porkchop. – Ele possui um cachorro muito expressivo chamado Porkchop
➭ Os verbos "HAVE" e "OWN" são sinônimos e significam "TER, POSSUIR".
➭ A escolha entre eles depende do contexto e da ênfase que se deseja transmitir:
➭ HAVE' é de uso mais geral para indicar posse, enquanto 'OWN' enfatiza a posse e responsabilidade legal exclusiva.
https://dictionary.cambridge.org

07 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

According to the text, Doug

(A) is a shy kid and, due to it, he isn’t so creative.

(B) fails sometimes because he is not a good boy.

(C) has a big imagination due to his self-confidence.

(D) is insecure, but he is a good person who tries to act correctly.

 👍   Gabarito    D  
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL 
:
De acordo com o texto, Doug
a) is a shy kid and, due to it, he isn’t so creative. – é um garoto tímido e por isso não é tão criativo.
b) fails sometimes because he is not a good boy. – às vezes falha porque não é um bom menino.
c) has a big imagination due to his self-confidence. – tem muita imaginação devido à sua autoconfiança.
d) is insecure, but he is a good person who tries to act correctly. – é inseguro, mas é uma boa pessoa que tenta agir corretamente.
➭ TRECHOS QUE JUSTIFICAM A RESPOSTA:
- "[...] Douglas is a shy, insecure, and somewhat clumsy 11-year-old boy with a wild imagination and a big heart." – Douglas é um menino de 11 anos tímido, inseguro e um tanto desajeitado, com uma imaginação selvagem (MUITA CRIATIVA) e um grande coração (BOA PESSOA).
- "[...] Doug is a 6th Grade average kid who always tries to do the right thing, despite his frequent failures." – Doug é um garoto normal da 6ª série que sempre tenta fazer a coisa certa, apesar de seus fracassos frequentes.

08 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Choose the alternative that best completes the dialogue: 

Mary: Hi, ____ am Mary Smith. ___ am from the USA. What’s your name?

Paul: _____ name is Paul Thompson.

Mary: Nice to meet you. _____ are you from?

Paul: Nice to meet you, too. _____ am from London. And who is ____ woman?

Mary: ____ is Jessica Lopez. ____ is from the USA too. 

(A) She - She - Her - When - I - that - He – He

(B) I - I - My - Where - I - that - She – She

(C) I - I - My - When - I - those - He – He

(D) I - I - I - Where - He - that - She – She

 👍   Gabarito    B  
TÓPICO - USO ADEQUADO DE PRONOMES & QUESTION WORD 
:
 Mary: Hi, I am Mary Smith. – Olá, sou Mary Smith. (PRONOME PESSOAL DO CASO RETO "I " pois vem antes de verbo "am" e substitui o nome principal "MARY" da frase)
 I am from the USA. What’s your name? – Sou dos EUA. Qual o seu nome? (PRONOME PESSOAL DO CASO RETO "I " pois vem antes de verbo "am" na 1ª pessoa do singular e substitui o nome principal "MARY" da frase)
 Paul: My name is Paul Thompson. – Meu nome é Paul Thompson. (PRONOME ADJETIVO POSSESSIVO "MY" pois vem antes de substantivo "name" e refere-se contextualmente ao substantivo "PAUL" da frase)
 Mary: Nice to meet you. Where are you from? – Prazer em conhecê-lo. De onde você é? (QUESTION WORD "WHERE" usada em pergunta referente a um local.)
 Paul: Nice to meet you, too. I am from London. – Prazer em conhecê-la também. Eu sou de Londres. (PRONOME PESSOAL DO CASO RETO "I " pois vem antes de verbo "am" na 1ª pessoa do singular e substitui o nome principal "PAUL" da frase)
➭ Paul: And who is that woman?  –  E quem é aquela mulher? (PRONOME ADJETIVO DEMONSTRATIVO "THAT" pois vem antes de substantivo "woman" e indica algo (lugar ou objeto) ou alguém, e no caso contextual, indica o substantivo "WOMAN".
➭ Mary: She is Jessica Lopez. (PRONOME PESSOAL DO CASO RETO "SHE" pois vem antes de verbo "IS" na 3ª pessoa do singular e substitui o nome principal "Jessica Lopez" da frase).
➭ Mary: She is from the USA too. (PRONOME PESSOAL DO CASO RETO "SHE" pois vem antes de verbo "IS" na 3ª pessoa do singular e substitui o nome principal "Jessica Lopez" da frase).

 TEXTO 5Read the text and answer questions 09, 10 and 11.

All of me

John Legend

‘Cause all of me

Loves all of you

Love your curves and all your edges

All your perfect imperfections

Give your all to me I’ll give my all to you

You’re my end and my beginning

Even when I lose I’m winning

‘Cause I give you all of me

And you give me all of you ... 

 TEXTO 5Read the text and answer questions 09, 10 and 11.

All of me

Tudo de mim

‘Cause all of me – 'Porque tudo de mim

Loves all of you – Amo tudo de você

Love your curves and all your edges – Amo suas curvas e todas as suas arestas

All your perfect imperfections  – Todas as suas  imperfeições perfeitas

Give your all to me I’ll give my all to you – Dá-me tudo, eu dou-te tudo.

You’re my end and my beginning – Você é meu fim e meu começo

Even when I lose I’m winning – Mesmo quando eu perco, estou ganhando

‘Cause I give you all of me – Porque eu te dou tudo de mim

And you give me all of you ... – E você me dá tudo de você...

09 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The words in bold in the text (me - your - you) are:

(A) Object pronoun - possessive adjective - subject pronoun

(B) Object pronoun - subject pronoun - possessive adjective

(C) Subject pronoun - possessive adjective - objective pronoun

(D) Possessive adjective - object pronoun - subject pronoun

 👍   Gabarito    B  
TÓPICO - TIPOS DE PRONOMES 
:
 ‘Cause all of me – 'Porque tudo de mim.
* "ME" é um pronome objeto "OBJETO PRONOUN" que vem depois da preposição (OF).
* LEMBRE-SE: Os pronomes objeto em inglês (Me, You, Him, Her, It, Us, You, Them) vem sempre DEPOIS DE VERBO e também DEPOIS DE PREPOSIÇÃO.
 Love your curves and all your edges – Amo suas curvas e todas as suas arestas.
* "YOUR" é um pronome adjetivo possessivo "POSSESSIVE ADJECTIVE", pois vem antes de substantivo "curves" e refere-se contextualmente a alguém substituída pelo pronome pessoal "YOU" na 2ª pessoa do singular.
 And you give me all of you ... – E você me dá tudo de você.. 
* "YOU" é um pronome sujeito "SUBJECT PRONOUN" pois vem antes de verbo "give".

10 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

All of the words bellow are verbs, EXCEPT: 

(A) Love (line 03)

(B) Lose (line 08)

(C) Beginning (line 07)

(D) Winning (line 08)

 👍   Gabarito    C  
TÓPICO - GRAMMAR 
:
 Love your curves and all your edges  – Ame suas curvas e todas as suas arestas. (VERBO no modo IMPERATIVO)
 Even when I lose I’m winning – Mesmo quando eu perco, estou ganhando. (VERBO no Simple Presente)(to lose = lose / lost / lost).
 You’re my end and my beginning – Você é meu fim e meu começo. (SUBSTANTIVO)
 Even when I lose I’m winning – Mesmo quando eu perco, estou ganhand . (VERBO no Present Progressive)(verbo to be + Particípio Presente do verbo "to win")

11 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

A synonym for the word “edges” (line 03) is: 

(A) hair

(B) bones

(C) center

(D) margin

 👍   Gabarito    C  
TÓPICO - SINONIMIA 
:
 Love your curves and all your edges – Amo suas curvas e todas as suas BORDAS/MARGENS/BEIRAS.
 EDGE (o lugar em algo que está mais distante de seu centro) pode ter outros significados a depender do contexto:
➭ EDGE (1)(the margin) - BORDA / A MARGEM /A BEIRA.
- The edge of the table. – a borda da mesa.
- She stood on the edge of the pool. – Ela ficou de pé na borda da piscina.
➭ EDGE (2)(an advantage) - UMA VANTAGEM.
- to lose your edge. – perder a vantagem.
- The red team have the edge over the blue team.  O time vermelho tem vantagem sobre o time azul.
➭ EDGE (3)(a harsh quality) - UMA ASPEREZA.
- A slight edge to her voice  Uma leve aspereza em sua voz.

 TEXTO 6Read the text and answer question 12.

12 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The term “Wake me up”, in the comic strip, is in the 

(A) Present Continuous

(B) Imperative

(C) Future

(D) Past

 👍   Gabarito    B  
TÓPICO - IMPERATIVO
:
• Wake me up for lunch then. – Acorde-me para almoçar então. (IMPERATIVO =  INFINITIVO SEM "TO" no início da frase e usado para dar ordens, instruções)
❑ TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
Morning!!! Is injustice a thing from the past? – Bom dia!!! A injustiça é algo do passado?
➧ 2º QUADRINHO:
➭ No? – Não?.
➧ 4º QUADRINHO
➭ Wake me up for lunch then. – Acorde-me para almoçar então.

 TEXTO 7Read the text and answer question 13.

The Lazy Song

Bruno Mars

Today I don’t feel like doing anything

I just wanna lay in my bed

Don’t feel like picking up my phone

So leave a message at the tone

Cause today I swear I’m not doing anything

 https://www.vagalume.com.br/the lazysong-11/brunomars.html

 TRADUÇÃO - TEXTO 7:

The Lazy Song

A música do preguiçoso

Today I don’t feel like doing anything – Hoje não estou afim de fazer nada

I just wanna lay in my bed – Só quero ficar deitado na cama

Don’t feel like picking up my phone – Não quero atender o telefone

So leave a message at the tone – Então deixe o recado na secretária eletrônica

Cause today I swear I’m not doing anything – Pois juro que hoje eu não quero fazer nada

13 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Based on the song extract, the person in the song 

(A) doesn’t want to do anything today.

(B) wants to do lots of things today.

(C) is sick and can’t do anything.

(D) has many things to do.

 👍   Gabarito    A  
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL
:
Com base no trecho da música, a pessoa na música
a) doesn’t want to do anything today. – não quer fazer nada hoje.
b) wants to do lots of things today. – quer fazer muitas coisas hoje.
c) is sick and can’t do anything. – está doente e não pode fazer nada.
d) has many things to do. – tem muitas coisas para fazer.

 TEXTO 8Read the text and answer questions 14 and 15. 

Paul Thompson is a student and he has a part-time job, too. He lives in London and goes to university there. Paul works at an Italian restaurant called Mamma Mia. He’s a waiter there. He likes his job very much, but he doesn’t like to work on the weekends. When he is free, he likes to go to the movies. He recently watched “Avengers - Infinity War”, a superhero movie that was a huge success.

 TRADUÇÃO - TEXTO 8:

Paul Thompson is a student and he has a part-time job, too. – Paul Thompson é estudante e também tem um emprego de meio período. 

He lives in London and goes to university there. – Ele mora em Londres e estuda lá.

Paul works at an Italian restaurant called Mamma Mia. – Paul trabalha em um restaurante italiano chamado Mamma Mia.

He’s a waiter there. – Ele é garçom lá.

He likes his job very much, but he doesn’t like to work on the weekends. – Ele gosta muito do seu trabalho, mas não gosta de trabalhar nos finais de semana.

When he is free, he likes to go to the movies. – Quando está livre, gosta de ir ao cinema.

He recently watched “Avengers - Infinity War”, a superhero movie that was a huge success. – Recentemente ele assistiu “Vingadores – Guerra Infinita”, filme de super-herói que fez grande sucesso.

14 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

According to the text, how long does Paul work? 

(A) Part-time.

(B) All day long.

(C) He doesn’t work.

(D) Every other week.

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL:

De acordo com o texto, por quanto tempo Paulo trabalha?

(A) Part-time. – Meio período.

(B) All day long. – O dia todo.

(C) He doesn’t work. – Ele não trabalha.

(D) Every other week. – Semana sim, semana não.

15 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

All the words below are synonyms for the word “huge” (line 08), in bold in the text, EXCEPT: 

a) insignificant

b) tremendous

c) massive

d) great

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - SINÔNIMOS:

Todas as palavras abaixo são sinônimos da palavra HUGE (enorme), em negrito no texto, EXCETO:

a) insignificant – insignificante

b) tremendous – tremendo

c) massive – enorme

d) great – grandioso

 TEXTO 9Read the text and answer question 16. 

Alice in Wonderland

Lewis Carroll

“If you _____ know where you want to go, then it ______ matter which path you take.” 

16 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Complete the text with the appropriate words. 

a) don’t  / don’t

b) does  / don’t

c) don’t  / doesn’t

d) doesn’t  / doesn’t

 👍   Gabarito    C  
TÓPICO - USO DOS VERBOS AUXILIARES "DON'T" e "DOESN'T"
:
• Alice in Wonderland (Alice no País das Maravilhas):  “If you don’t know where you want to go, then it doesn’t matter which path you take.” –  “Se você não sabe para onde quer ir, não importa o caminho que você seguirá.
• "DOESN'T" é utilizado com os pronomes He, She e It.
• "DON'T" é utilizado com os pronomes I, You, We e They.

 TEXTO 10Read the text and answer questions 17 and 18. 

In The End

Linkin Park

One thing, I don’t know why

It doesn’t even matter how hard you try

Keep that in mind I designed this rhyme

To remind myself of a time when

I tried so hard

In spite of the way you were mocking me

Acting like I was part of your property

Remembering all the times you fought with me

I’m surprised it got so

Things aren’t the way they were before

You wouldn’t even recognize me anymore

Not that you knew me back then

But it all comes back to me in the end

You kept everything inside

And even though I tried, it all fell apart

What it meant to me will eventually be a memory of a time when

I tried so hard

And got so far

But in the end

It doesn’t even matter

I had to fall

To lose it all

But in the end

It doesn’t even matter

I’ve put my trust in you

Pushed as far as I can go

For all this

There’s only one thing you should know

I’ve put my trust in you

Pushed as far as I can go

For all this

There’s only one thing you should know

https://www.vagalume.com.br/linkin-park/in-the-end.html

 TRADUÇÃO - TEXTO 10:

In The End

No fim

One thing, I don’t know why – Uma coisa, não sei por que

It doesn’t even matter how hard you try – Não importa mesmo o quanto você tente

Keep that in mind I designed this rhyme – Tenha isso em mente que eu projetei essa rima

To remind myself of a time when – Para me lembrar de uma época em que

I tried so hard – Tentei tanto

In spite of the way you were mocking me – Apesar do jeito que você estava zombando de mim

Acting like I was part of your property – Agindo como se eu fosse parte de sua propriedade

Remembering all the times you fought with me – Lembrando de todas as vezes que você brigou comigo

I’m surprised it got so – Estou surpreso que tenha ficado tão

Things aren’t the way they were before – As coisas não são mais do jeito que eram antes

You wouldn’t even recognize me anymore – Você sequer me reconheceria mais

Not that you knew me back then – Não que você me conhecesse naquela época

But it all comes back to me in the end – Mas tudo volta para mim no fim

You kept everything inside – Você manteve tudo aí dentro

And even though I tried, it all fell apart – E mesmo que eu tenha tentado, tudo desmoronou

What it meant to me will eventually be a memory of a time when – O que significou para mim será no final uma lembrança de um tempo em que

I tried so hard – Tentei tanto

And got so far – E cheguei tão longe

But in the end – Mas no fim

It doesn’t even matter – isso nem mesmo importa

I had to fall – Tive que cair

To lose it all – que perder tudo

But in the end – Mas no fim

It doesn’t even matter – isso nem mesmo importa

I’ve put my trust in you – Depositei minha confiança em ti.

Pushed as far as I can go – Aguentei o máximo que pude

For all this – Por tudo isto

There’s only one thing you should know – Só há uma coisa que devias saber.

I’ve put my trust in you – Depositei a minha confiança em ti

Pushed as far as I can go – Aguentei o máximo que pude

For all this – Por tudo isto

There’s only one thing you should know – Só há uma coisa que devias saber.

❑ COMENTÁRIO SOBRE A BELÍSSIMA MÚSICA "IN THE END": 

In the End” atingiu o top 10 das paradas de mais de dez países, incluindo o segundo lugar nos Estados Unidos. Hoje, acumula 1,5 bilhão de visualizações em seu videoclipe no YouTube. O trecho que mais me chamou atenção foi: 

"[...] I tried so hard, And got so far, But in the end, It doesn’t even matter, I had to fall, To lose it all, But in the end, It doesn’t even matter..." – Tentei tanto, e cheguei tão longe, mas no fim, isso nem mesmo importa, Tive que cair, que perder tudo, mas no fim, isso nem mesmo importa..."

17 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The negative form of the underlined sentence, in the text, is 

(A) I didn’t put my trust in you.

(B) I don’t put my trust in you.

(C) I do not put my trust in you.

(D) I haven’t put my trust in you.

 👍   Gabarito    D  
TÓPICO - FORMA NEGATIVA DO PRESENT PERFECT
:
Para a forma negativa do "Present Perfect", basta acrescentar "NOT" depois do auxiliar (have / has).
• NA AFIRMATIVA: I have put my trust in you. 
• NA NEGATIVA: I haven’t put my trust in you.
➭ PUT TRUST IN SOMEONE / SOMETHING (Expressão idiomática) – ACREDITAR EM ALGUÉM/ALGO.
https://idioms.thefreedictionary.com/

18 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The words in bold are, respectively, synonyms for

(A) despite, although, and in the end.

(B) although, in the end, and finally.

(C) despite, though, and although

(D) although, finally, and despite.

 👍   Gabarito    A  
TÓPICO - EXPRESSÕES IDIOMÁTICAS  & FALSO COGNATO
:
➭ IN SPITE OF (Idiom)( APESAR DE –  Sinônimo de "DESPITE".
* We went out in spite of the rain.  – Saímos apesar da chuva..
* He went in spite of his father’s orders.  – Ele foi apesar das ordens de seu pai.
➭ EVEN THOUGH (Idiom)(EMBORA)  –  Sinônimo de "DESPITE THE FACT THAT" , "IN SPITE OF THE FACT THAT", "ALTHOUGH" ou THOUGH.
* I can still remember, even though it was so long ago.  – Ainda me lembro, embora tenha sido há muito tempo.
* Even though he’s 24 now, he’s still like a little child.  – Embora ele tenha 24 anos agora, ele ainda parece uma criançinha.
➭ EVENTUALLY (adverb)( POR FIM, FINALMENTE –  Sinônimo de "IN THE END".
* Eventually, she got a job and moved to London.  – Finalmente, ela conseguiu um emprego e se mudou para Londres.
* Eventually, the sky cleared up and we went to the beach.  – Finalmente, o céu clareou e fomos para a praia.

19 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

Change the sentence into the interrogative form. 

“The cost of living has doubled in relative terms over recent years.” 

(A) Has the cost of living double in relative terms over recent years?

(B) Has the cost of living doubled in relative terms over recent years?

(C) Have the cost of living double in relative terms over recent years?

(D) Have the cost of living doubled in relative terms over recent years?

 👍   Gabarito    B  
TÓPICO - FORMA INTERROGATIVA DO PRESENT PERFECT
:
➭ Para a forma interrogativa do "Present Perfect", basta deslocar o verbo auxiliar (have / has) para o ínicio da frase.
• NA AFIRMATIVA: “The cost of living has doubled in relative terms over recent years.” 
• NA INTERROGATIVA: Has the cost of living doubled in relative terms over recent years?  –  O custo de vida duplicou em termos relativos nos últimos anos?

❑ TEXTO 11: Read the text and answer questions 20 and 21.
Garfield by Jim Davis
20 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The sentence “Now it’s raining” is in the: 

(A) Simple Past
(B) Simple Present
(C) Past Progressive
(D) Present Progressive

 👍   Gabarito    D  
TÓPICO - PRESENTE CONTÍNUO
 (TO BE + Present Participle):
• IS RAINING (PRESENT PROGRESSIVE = verbo to be na forma "IS mais o verbo "RAIN" com terminação "ING")
❑ TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
➭ JON: It's a beautiful day outside. – Está um lindo dia lá fora.
➧ 2º QUADRINHO:
➭ GARFIELD: It's a beautiful day in the kitchen. – Está um lindo dia na cozinha.
➧ 3º QUADRINHO: (Garfiled atenua o efeito da alegria)
➭ JON: Now it’s raining. – Agora está chovendo.
➭ GARFIELD: It's always a beautiful day in the kitchen. – É sempre um lindo dia na cozinha.

21 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

According to the text, Garfield:

(A) Thinks all days are beautiful.
(B) Prefers the kitchen only when it’s raining.
(C) Prefers staying outside if it’s a beautiful day.
(D) Thinks days are beautiful in the kitchen even when it’s raining.

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS NÃO-VERBAIS:
De acordo com o texto, Garfield:
(A) Thinks all days are beautiful. – Acha que todos os dias são lindos.
(B) Prefers the kitchen only when it’s raining. – Prefere a cozinha só quando está chovendo.
(C) Prefers staying outside if it’s a beautiful day. – Prefere ficar ao ar livre se o dia estiver bonito.
(D) Thinks days are beautiful in the kitchen even when it’s raining. – Acha que os dias ficam lindos na cozinha mesmo quando está chovendo.
➭ GARFIELD: It's always a beautiful day in the kitchen. – É sempre um lindo dia na cozinha.

 TEXTO 12Read the text and answer question 22. 

“The Little Prince”, now, is a movie

Alex Weiss

An all-time favorite children’s book, The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry has been turned into a beautifully animated movie — and it’s finally being released. The inspiring lessons, timeless story, and beautiful quotes from The Little Prince make this a perfect choice for an on-screen adaptation. At one point or another, your parents read this book to you when you were a child, and then you picked it up later on in life, realizing how incredibly important this small book truly is.

Adapted from: https://www.bustle.com/articles/176416-18-the-little-princequotes-to-get-you-pumped-for-the-movie

 TRADUÇÃO - TEXTO 12Read the text and answer question 22. 

The Little Prince”, now, is a movie

O Pequeno Príncipe”, agora, é um filme

An all-time favorite children’s book, – Um livro infantil favorito de todos os tempos,

The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry has been turned into a beautifully animated movie — and it’s finally being released. – O Pequeno Príncipe, de Antoine de Saint-Exupéry, foi transformado em um lindo filme de animação – e finalmente está sendo lançado.

The inspiring lessons, timeless story, and beautiful quotes from The Little Prince make this a perfect choice for an on-screen adaptation. – As lições inspiradoras, a história atemporal e as belas citações de O Pequeno Príncipe fazem desta a escolha perfeita para uma adaptação na tela.

At one point or another, your parents read this book to you when you were a child, and then you picked it up later on in life, realizing how incredibly important this small book truly is. – Em um momento ou outro, seus pais leram este livro para você quando você era criança, e você o pegou mais tarde na vida, percebendo o quão incrivelmente importante esse pequeno livro realmente é.

22 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The verbs in bold are, respectively, in the 

a) present perfect, simple past, and simple past.

b) simple past, simple past, and present perfect.

c) present perfect, simple past, and present perfect.

d) simple past, present perfect, and present perfect.

 👍   Gabarito    B  
TÓPICO - FORMA INTERROGATIVA DO PRESENT PERFECT
:
➭ The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry has been turned into a beautifully animated movie — and it’s finally being released. (PRESENT PERFECT na voz passiva)
➭ At one point or another, your parents read this book to you when you were a child,(SIMPLE PAST )(o verbo "were" sinaliza TEMPO VERBAL NO PASSADO). 
➭ At one point or another, your parents read this book to you when you were a child, and then you picked it up later on in life, realizing how incredibly important this small book truly is.. (SIMPLE PAST )(o verbo "were" sinaliza TEMPO VERBAL NO PASSADO). 

 TEXTO 13Read the text and answer questions 23 and 24. 

Price Tag

Jessie J.

Seems like everybody’s got a price

I wonder how they sleep at night

When the sale comes first

And the truth comes second

Just stop for a minute and smile

Why is everybody so serious

Acting so damn mysterious

Got shades on your eyes

And your heels so high

That you can’t even have a good time

Everybody look to the left

Everybody look to the right

Can you feel that yeah

We’re paying with love tonight

It’s not about the money money money

We don’t need your money money money

We just wanna make the world dance

Forget about the price tag

Ain’t about the uh cha-ching cha-ching

Ain’t about the yeah b-bling b-bling

Wanna make the world dance

Forget about the price tag

https://www.letras.mus.br/jessie-j/1777864/

 TRADUÇÃO - TEXTO 13:

Price Tag

Etiqueta de Preço

Seems like everybody’s got a price – Parece que todo mundo tem um preço

wonder how they sleep at night – Não sei como conseguem dormir à noite

When the sale comes first And the truth comes second – Quando as vendas valem mais do que a verdade

Just stop for a minute and smile – Pare só por um minuto e sorria

Why is everybody so serious – Por que todo mundo é tão sério?

Acting so damn mysterious – e age de maneira misteriosa?

Got shades on your eyes And your heels so high – de óculos escuros  e saltos tão altos

That you can’t even have a good time – que não conseguem nem se divertir.

Everybody look to the left – Todo mundo olhando para direita

Everybody look to the right – Todo mundo olhando para esquerda

Can you feel that yeah – Estão se sentindo? Sim...

We’re paying with love tonight – Vamos pagar com amor hoje à noite

It’s not about the money money money – Não é pelo dinheiro, dinheiro, dinheiro, 

We don’t need your money money money – Não precisamos do seu dinheiro, dinheiro, dinheiro

We just wanna make the world dance – Só queremos fazer o mundo dançar

Forget about the price tag – Esqueça a etiqueta de preço

Ain’t about the uh cha-ching cha-ching – Não é pela grana, grana

Ain’t about the yeah b-bling b-bling – Nem pelas jóias

Wanna make the world dance – Queremos fazer o mundo dançar

Forget about the price tag – Esqueça a etiqueta de preço

23 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The underlined words, in the text, are 

(A) adjectives

(B) adverbs

(C) nouns

(D) verbs

 👍   Gabarito    A  
TÓPICO - CLASSE GRAMATICAL - ADJETIVOS
:
 TRECHO 1: Why is everybody so serious – Por que todo mundo é tão sério?
SERIUS (adjective)(1)(NOT JOKING) – SÉRIO, SÉRIA.
 Please don't laugh - I'm being serious.  Por favor, não ria. Estou falando sério.
• He was wearing a very serious expression and I knew something was wrong. – Ele estava com uma expressão bem séria e eu sabia que algo estava errado.
• I remember her as a very serious child. – Lembro-me dela como uma criança muito séria.
SERIUS (adjective)(2) – GRAVE.
 A serious illness  Uma doença grave.
• There were no reports of serious injuries. – Não houve relatos de feridos graves.
• This is a very serious offence. – Trata-se de uma infração muito grave.
• Drunken drivers pose a serious threat to other road users. – Motoristas bêbados representam uma séria ameaça para outros usuários da estrada.
• Drugs have become a serious problem in a lot of schools. – As drogas tornaram-se um problema sério em muitas escolas.
• The long hot summer has led to serious water shortages. – O longo e quente verão levou a uma grave escassez de água.
• The drought caused serious shortfalls in the food supply. – A seca causou graves deficiências no abastecimento de alimentos.
 TRECHO 2Acting so damn mysterious – e age de maneira misteriosa?
MYSTERIOUS (adjective)(ENIGMATIC, SECRETIVE) – MISTERIOSO, MISTERIOSA, ENIGMÁTICO(A), SECRETO (A)
 A mysterious young girl – Uma jovem misteriosa.
 A mysterious stranger – Um estranho enigmático.
• There’s something mysterious going on. – Há algo misterioso acontecendo.
• Benson later disappeared in mysterious circumstances. 
– Mais tarde, Benson desapareceu em circunstâncias misteriosas.
• Helen’s being very mysterious about her plans. – Helen está sendo muito misteriosa sobre seus planos.
• She hid her thoughts behind a mysterious smile. – Ela escondeu seus pensamentos atrás de um sorriso misterioso.
 TRECHO 3That you can’t even have a good time – que não conseguem nem se divertir. (GOOD, na noun phrase , qualificando o substantivo TIME)
GOOD (adjective) – BOM, BOA, GENTIL, BEM-COMPORTADO.
 a good friend  um bom amigo.
• Oh good, he's arrived at last. – Que bom, ele finalmente chegou.
• It's good of you to offer to help
– É gentil da sua parte se oferecer para ajudar.
• Try to set a good example to the children. – Tente dar um bom exemplo para as crianças.
• If you're a good boy at the doctor's, I'll take you swimming afterwards. – Se você for um menino BEM-COMPORTADO no médico, eu vou levá-lo para nadar depois.

24 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 1)

The verb WONDER, in bold in the text, can be replaced by ______________ without change in meaning. 

(A) know

(B) can know

(C) must know

(D) want to know

 👍   Gabarito    D  
TÓPICO - WONDER HOW
:
 TRECHO 1: wonder how they sleep at night – Não sei como conseguem dormir à noite
WONDER HOW (to feel curious or surprised) – NÃO SEI COMO  QUERIA SABER COMO,
 I wonder how she does it all with three kids and a full-time job. – Não sei como ela consegue fazer tudo isso com três filhos e um emprego de tempo integral.
I wondered how she could afford that new car. – Queria saber como ela poderia comprar aquele carro novo.
• I'm still wondering how that could have happened. – Ainda não sei como isso pode ter acontecido.

Nenhum comentário:

Postar um comentário