domingo, 15 de maio de 2022

EEAR/CFS/2021 – BCT – TURMA 1 – SARGENTO – CONTROLE DE TRÁFEGO AÉREO – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA DE ESPECIALISTAS DE AERONÁUTICA – PROVA COM GABARITO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• EEAR/CFS/2021-BCT-TURMA 1-SARGENTO.

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 24 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.


❑ TEXTORead the text and answer questions 25, 26 and 27:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Diplomat Diplomata

There are three main aspects to this profession: a diplomat has to keep his country informed about pertinent international events, promote a favorable image of his country and protect his country’s interests. Existem três aspectos principais nesta profissão: um diplomata deve manter o seu país informado sobre acontecimentos internacionais pertinentes, promover uma imagem favorável do seu país e proteger os interesses do seu país.

Whoever is interested in a diplomatic career has to be extremely familiar with political, economical, scientific, cultural and administrative issues. To be a diplomat, it is essential to have a good knowledge of English, not only the conversational language, but also the technical terms in international law and diplomacy itself. Quem se interessa pela carreira diplomática tem que estar extremamente familiarizado com questões políticas, econômicas, científicas, culturais e administrativas. Para ser diplomata é fundamental ter um bom conhecimento da língua inglesa, não só da língua coloquial, mas também dos termos técnicos do direito internacional e da própria diplomacia.

To follow this career, besides being fluently bilingual, one needs a standard college education and has to take and do well in the Rio Branco Institute examination in Brasilia. Para seguir essa carreira, além de ser fluentemente bilíngue, é preciso ter formação universitária padrão e ter bom desempenho no exame do Instituto Rio Branco, em Brasília

English is so important in this career that in the first part of this selection exam, the applicant has to demonstrate his or her proficiency in the English language. Then, during the course, foreign language classes become a priority, giving future diplomats the necessary expertise to deal with the areas of official correspondences, diplomatic negotiation and international media. O inglês é tão importante nesta carreira que na primeira parte deste exame de seleção o candidato deve comprovar sua proficiência na língua inglesa. Depois, durante o curso, as aulas de línguas estrangeiras passam a ser uma prioridade, conferindo aos futuros diplomatas a expertise necessária para lidar com as áreas de correspondências oficiais, negociação diplomática e mídia internacional.

Adapted from Inglês no mundo do trabalho.

25  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

Change the following sentence to the passive voice: 

“A diplomat must inform his country about international events.” 

a) His country must inform a diplomat about international events.

b) His country has to be informed by a diplomat about international events.

c) His country will be informed by a diplomat about international events.

d) His country must be informed by a diplomat about international events.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

26  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, we can infer that:

A diplomat _______________. 

a) doesn’t need a normal college education

b) must be familiar with English, but only in the conversational language

c) doesn’t have to give much attention to foreign language classes during the course

d) must have a comprehensive knowledge of political, economical, scientific and administrative problems

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

27  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

In...

“giving future diplomats the necessary expertise to deal with”,

the underlined word in the text is closest in meaning to, EXCEPT: 

a) skill

b) knowledge

c) proficiency

d) unawareness

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 28 and 29:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Oil contaminating Brazil’s beaches very likely from Venezuela

Petróleo contaminando as praias do Brasil muito provavelmente vindo da Venezuela

Anna Jean Kaiser

Thick crude oil that has stained hundreds of miles of pristine Brazilian beach in recent weeks probably originated in Venezuela, the Brazilian government has said, in an accusation likely to further strain relations between the two countries. O petróleo bruto espesso que manchou centenas de quilômetros de praias brasileiras intocadas nas últimas semanas provavelmente teve origem na Venezuela, disse o governo brasileiro, em uma acusação que provavelmente prejudicará ainda mais as relações entre os dois países.

Brazilians authorities have been investigating the growing disaster for more than a month, as the oil has spread to more than 130 beaches across nine states. As autoridades brasileiras investigam o crescente desastre há mais de um mês, à medida que o petróleo se espalhou por mais de 130 praias em nove estados.

Ricardo Salles, the country’s environment minister, told that a study by Petrobrás had concluded that the oil “is very likely from Venezuela. He said that a foreign ship near Brazil’s coastline appeared to have caused the spill. Ricardo Salles, ministro do Meio Ambiente do país, disse que um estudo da Petrobrás concluiu que o petróleo “é muito provavelmente da Venezuela. Ele disse que um navio estrangeiro perto da costa do Brasil parece ter causado o derramamento.

There was no immediate response from Venezuela. Não houve resposta imediata da Venezuela.

Social media users have shared shocking images of the spill, showing kilometers of white sand stained with oil blotches and dead, oil-covered turtles and dolphins. One shows thick black oil lapping up against a rocky jetty. Utilizadores das redes sociais partilharam imagens chocantes do derrame, mostrando quilômetros de areia branca manchada com manchas de óleo e tartarugas e golfinhos mortos e cobertos de óleo. Um deles mostra óleo preto espesso batendo contra um cais rochoso.

Adapted from The Guardian.

28  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can infer that _________________. 

a) The spill was caused by a domestic ship near Brazilian beaches

b) No dolphins and turtles died according to the images shared by the media

c) A dense and natural oil marked hundreds of miles of clean beaches recently

d) The government is investigating to discover how many beaches are involved in the disaster

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

29  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

The word “‘strain”, underlined in the text, is closest in meaning to, EXCEPT:

a) close

b) tense

c) difficult

d) problematic

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 30 and 31:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Singapore overtakes US as world’s most competitive economy

Singapura ultrapassa os EUA como economia mais competitiva do mundo

Sherisse Pham

Singapore has knocked the United States out of the top spot in the World Economic Forum’s annual competitiveness report. Singapura tirou os Estados Unidos do primeiro lugar no relatório anual de competitividade do Fórum Económico Mundial.

The index takes stock of an economy’s competitive landscape, measuring factors such as macroeconomic stability, the infrastructure, the labor market and the innovation capability. O índice faz um balanço do cenário competitivo de uma economia, medindo factores como a estabilidade macroeconômica, as infra-estruturas, o mercado de trabalho e a capacidade de inovação.

Singapore pushed the world largest economy down to second place this year. Hong Kong, the Netherlands and Switzerland rounded out the top five. Hong Kong climbed four spots from last year’s report, despite the political crisis taking a toll on its economy. The financial hub received high marks for its macroeconomic stability and financial system, but fell short on its capability to innovate. Singapura empurrou a maior economia do mundo para o segundo lugar este ano. Hong Kong, Holanda e Suíça completaram os cinco primeiros. Hong Kong subiu quatro posições em relação ao relatório do ano passado, apesar da crise política ter afectado a sua economia.

The financial hub received high marks for its macroeconomic stability and financial system, but fell short on its capability to innovate. O centro financeiro recebeu notas altas pela sua estabilidade macroeconômica e sistema financeiro, mas ficou aquém da sua capacidade de inovação.

Adapted from CNN.com

30  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

The expression “taking a toll on its economy”, in bold type in the text, means that it _____________ on the economy. 

a) has a good impact

b) has a desired effect

c) has a very bad effect

d) has an unacceptable effect

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

31  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, choose the correct alternative: 

a) The United States won the best position in the World Economic Forum.

b) The economy’s landscape is measured considering some different factors.

c) The financial center increased its ability to use new ideas and methods.

d) Hong Kong reached a lower position in the competition due to the political crisis.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 32 and 33.

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Can you recognize your emotions?

Você consegue reconhecer suas emoções?

If I ask you how you are feeling, you may answer: “I’m feeling good, I’m fine”! But what does that “good” or “fine” really mean? Would it mean fascinated, curious, balanced, joyful, encouraged, hopeful, motivated, happy? Se eu perguntar como você está se sentindo, você pode responder: “Estou me sentindo bem, estou bem”! Mas o que realmente significa “bom” ou “ótimo”? Significaria fascinado, curioso, equilibrado, alegre, encorajado, esperançoso, motivado, feliz?

On the other hand you might also reply: “I’m feeling bad”, and, then, recognize that you are feeling bored, lonely, sorry, anxious, fearful, nervous, insecure or frustrated. Por outro lado, você também pode responder: “Estou me sentindo mal” e, então, reconhecer que está se sentindo entediado, solitário, arrependido, ansioso, com medo, nervoso, inseguro ou frustrado.

The advantage of making such distinctions, rather than feeling “good” or “bad” is that your emotions indicate what you need to do to feel more satisfying. A vantagem de fazer tais distinções, em vez de se sentir “bom” ou “mau”, é que suas emoções indicam o que você precisa fazer para se sentir mais satisfeito.

For example, if you are angry with a person, you can argue with him, you can request him to stop his offensive behavior or you can avoid him. You have choices. Recognize each of your emotions and pay attention to what they are communicating to you. Por exemplo, se você está zangado com uma pessoa, pode discutir com ela, pode pedir-lhe que pare com seu comportamento ofensivo ou pode evitá-la. Você tem escolhas. Reconheça cada uma de suas emoções e preste atenção no que elas estão lhe comunicando.

Adapted from Inglês no mundo do trabalho.

32  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

Put this statement into the reported speech: 

She said: “I’m feeling good, she is fine”.

a) She said she feels good, she is fine.

b) She said I’m feeling good, I’m fine.

c) She said she is feeling good, she is fine.

d) She said she was feeling good, she was fine.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

33  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can infer that ______________________. 

a) Our emotions are divided only between good and bad

b) It’s very easy to identify if our emotions are good or bad

c) You have no choice when you are annoyed with somebody

d) Our emotions may indicate what we need to do to feel happier

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 34 and 35.

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Diary: your life day by day

Diário: sua vida dia a dia 

Most people consider diaries indispensable - a reminder of what they have to do each day. This is especially true in the professional world. A diary can help you keep track of your agenda and make it easier for you to follow a planned schedule. In this sense, it is similar to a notebook with dates in which you write meetings and other things to remember. At school or at work, diaries are very useful. A maioria das pessoas considera os diários indispensáveis – um lembrete do que devem fazer todos os dias. Isto é especialmente verdadeiro no mundo profissional. Um diário pode ajudá-lo a controlar sua agenda e tornar mais fácil seguir um cronograma planejado. Nesse sentido, é semelhante a um caderno com datas em que você anota reuniões e outras coisas para lembrar. Na escola ou no trabalho, os diários são muito úteis.

However, a diary can be more than a list of appointments: it can be a secret record of private thoughts. People write these diaries for different reasons: for fun or to read them years later. “It makes you think and form an opinion on what you are writing” - when you express your feelings and experiences, it’s easier to overcome your problems; it’s like a therapy. Contudo, um diário pode ser mais do que uma lista de compromissos: pode ser um registo secreto de pensamentos privados. As pessoas escrevem esses diários por diferentes motivos: por diversão ou para lê-los anos depois. “Faz você pensar e formar uma opinião sobre o que você está escrevendo” - quando você expressa seus sentimentos e experiências, fica mais fácil superar seus problemas; é como uma terapia.

Nowadays, some people write e-diaries, called blogs or web logs. “They open their hearts” to other people on the Net. Hoje em dia, algumas pessoas escrevem diários eletrônicos, chamados blogs ou web logs. “Eles abrem seus corações” para outras pessoas na Internet.

In fact, many people, famous or ordinary in fiction or in real life, write diaries. Na verdade, muitas pessoas, famosas ou comuns na ficção ou na vida real, escrevem diários.

Adapted from Inglês de olho no mundo do trabalho.

34  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, we can infer that:

A diary ____________________. 

a) is just useful to make a list of our compromises

b) can be considered essential to those people who use it every day.

c) is better than a notebook, where people open their hearts on the net

d) is used to write about our feelings, but it can’t help to solve our problems

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

35  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

In…

“A diary can help you keep track of your agenda”,

the underlined words are closest in meaning to: 

a) maintain your secret thoughts.

b) remember some events from the past.

c) continue to know what is going to happen.

d) have information about another people’s private life.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 36, 37 and 38:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO:  

Corruption Corrupção

People all over the world complain about the corruption of police, government officials, and business leader. Three examples of corruption are: Pessoas em todo o mundo reclamam da corrupção da polícia, de funcionários do governo e de líderes empresariais. Três exemplos de corrupção são:

• a police officer takes money from a driver so he doesn’t give the driver a ticket for speeding. um policial recebe dinheiro de um motorista para não lhe dar uma multa por excesso de velocidade.

• a public official gives a government contract to a company in which he, or she has a financial interest. um funcionário público concede um contrato governamental a uma empresa na qual ele ou ela tem interesse financeiro.

• a company that wants to do business with a government agency offers public official money, or a gift to choose that company for the job. uma empresa que queira fazer negócios com uma agência governamental oferece dinheiro oficial público ou um presente para escolher essa empresa para o trabalho.

Some people feel that power promotes corruption and that corruption is just an unavoidable part of human nature. But everyone agrees that it’s a terrible problem all over the world. Algumas pessoas sentem que o poder promove a corrupção e que a corrupção é apenas uma parte inevitável da natureza humana. Mas todos concordam que é um problema terrível em todo o mundo.

Adapted from Top Noch.

36  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can infer that ___________________. 

a) the corruption involves different classes of workers

b) government just deal with corruption company

c) all good business are related to the corruption

d) financial interests don’t matter to anyone

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

37  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, the underlined word “which” is a_____________. 

a) conjunction linking two sentences

b) word that expresses consequence

c) word that expresses conclusion

d) relative pronoun

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

38  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, we can infer that ____________. 

a) corruption is something related to power in everyone opinion

b) money is offered to drivers in order to avoid a ticket for speeding

c) people around the world used to complain about the corruption of police

d) it’s possible to see people using their own interest to deal with companies

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 39, 40 and 41.

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

The Printing Press A imprensa

 If you asked a large number of people what the most important invention has been, many would say the printing press. Others might say the wheel. But even though it’s debatable whether the appearance of the printing press affects the course of history more than the wheel. The printing press ranks within the top two or three inventions in history. Se você perguntasse a um grande número de pessoas qual foi a invenção mais importante, muitos diriam que foi a imprensa. Outros podem dizer a roda. Mas mesmo que seja discutível se o aparecimento da imprensa afeta mais o curso da história do que a roda. A imprensa está entre as duas ou três principais invenções da história.

Long before the telephone, the TV, the radio and the computer, the written word was the only way to communicate ideas to people too far away to talk with. Until the sixth or seventh century, all books had to be written by hand. Creating a book was difficult, and in comparison with today, very few books existed. Therefore, very few people read books.” Muito antes do telefone, da televisão, do rádio e do computador, a palavra escrita era a única forma de comunicar ideias a pessoas demasiado distantes para conversar. Até o século VI ou VII, todos os livros tinham que ser escritos à mão. Criar um livro era difícil e, em comparação com hoje, existiam poucos livros. Portanto, muito poucas pessoas lêem livros.”

Adapted from Top Noch.

39  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text, choose the best alternative________________. 

a) the printing press invention was very important to the course of history

b) the wheel was as important as the printing press invention

c) the most important invention in the world was the wheel

d) the printing press is the top invention in the world

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

40  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can say that_____________. 

a) even in the last centuries, people used to write lots of books

b) the printing press invention allowed people to write the books by hand

c) just after the printing press, the TV, the radio, and the computer were the new means of communication

d) nowadays, there are more readers than there used to be in the earlier centuries like the sixth and the seventh

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

41  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

The word “within”, in bold type in the text,

is a ______________. 

a) preposition

b) conjunction

c) pronoun

d) noun

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the paragraph and answer the question 42. 

“You should tell the driver where you are going before you get on. And you have to have the exact change for the fare.”

Adapted from Interchange.

42  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

We can say that this paragraph is about____________. 

a) a fact

b) an order

c) a suggestion

d) an obligation

      Comentários e Gabarito    X  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer question 43.

❑ TRADUÇÃO-TEXTO: 

Many advertisements also contain a ________slogan or a ________ to attract the consumer’s attention. Muitos anúncios também contêm um slogan ________ ou ________ para atrair a atenção do consumidor.

Effective slogans are usually short, easy to remember and to repeat. Slogans eficazes são geralmente curtos, fáceis de lembrar e repetir.

Another technique for advertising is ________ commercials. Outra técnica de publicidade são os ________ comerciais.

It’s when a person, often a famous one, shows up in ads and commercials. É quando uma pessoa, muitas vezes famosa, aparece em anúncios e comerciais

They speak on behalf of a product and they promote from hygiene items to financial institutions. Eles falam em nome de um produto e promovem desde itens de higiene até instituições financeiras.

Sponsors pay high ________ to these “posters boys” because it’s been proved that celebrities are a status symbol that not only play a role model but can easily influence people. Os patrocinadores pagam muito ________ a esses “garotos-propaganda” porque está provado que as celebridades são um símbolo de status que não apenas desempenha um modelo, mas pode facilmente influenciar as pessoas.

Adapted from Grad Two.

43  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

Choose the best alternative to complete the text subsequently. 

a) catchy / jingle / endorsement / fees

b) jingle / catchy / endorsement / fees

c) catchy / fees / jingle / endorsement

d) jingle / endorsement / catchy / fees

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 44, 45, 46 and 47.

❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

Mandela 

Nelson Mandela has achieved many things, but his greatest influence may be for something he didn’t do: run for a second term as South Africa’s leader. As the first President of a post-apartheid South Africa, he was, like George Washington, aware that everything he did would be a model for those who would follow. He once said, “I don’t want to be an octogenarian President.” Nelson Mandela conseguiu muitas coisas, mas a sua maior influência pode residir em algo que não fez: concorrer a um segundo mandato como líder da África do Sul. Como primeiro presidente de uma África do Sul pós-apartheid, ele estava, tal como George Washington, consciente de que tudo o que fizesse seria um modelo para aqueles que o seguiriam. Certa vez, ele disse: “Não quero ser um presidente octogenário”.

What he really meant was that no man - not even one unfairly imprisoned for 27 years - should be above the law or the people. Mandela will remain perhaps the only figure on the world stage who has been an unambiguous moral giant. O que ele realmente quis dizer foi que nenhum homem – nem mesmo alguém preso injustamente durante 27 anos – deveria estar acima da lei ou do povo. Mandela continuará a ser talvez a única figura no cenário mundial que tem sido um gigante moral inequívoco.

He could be considered a hero precisely because he always admitted his errors and then tried to rise above them. Ele poderia ser considerado um herói precisamente porque sempre admitia seus erros e depois tentava superá-los.

And never stop learning. E nunca pare de aprender. 

He had to catch up on almost three decades of social change, and one of the things he had to learn about was AIDS. At first, this man didn’t have the most enlightened view. But within a year-long before other, younger South African leaders - he understood that AIDS was an enormous tragedy for his country and his continent, and he saw it as another moral challenge in a life of facing up to them. Ele teve que acompanhar quase três décadas de mudança social, e uma das coisas que ele teve que aprender foi a AIDS. No início, este homem não tinha a visão mais esclarecida. Mas um ano antes, muito antes de outros líderes sul-africanos mais jovens, ele compreendeu que a SIDA era uma enorme tragédia para o seu país e para o seu continente, e viu-a como mais um desafio moral numa vida de enfrentá-los.

That’s a moral leadership. Essa é uma liderança moral.

Adapted from Grad Two.

44  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

The word achieved, in bold type in the text, is closest in meaning to: 

a) failed

b) accorded

c) considered

d) accomplished

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

45  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

In...

“he had to catch up on almost three decades of social change...”,

we can infer that Mandela had to____________. 

a) read many things about social change

b) inform their followers about social change

c) teach the society procedures

d) write about the social change

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

46  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can infer that Nelson Mandela _________.

EXCEPT: 

a) used to like George Washington

b) was able to recognize his mistakes

c) has never intended to be above the law

d) knew he was an example for his followers

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

47  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

According to the text,

we can infer that Mandela _______________.

EXCEPT: 

a) was a straight leader

b) could be considered a hero

c) was kept in prison for about 27 years

d) didn’t consider or face AIDS as an issue

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: 

48  (EEAR-CFS-BCT-2021-TURMA 1)

All the sentences below are correct,

EXCEPT: 

a) She thinks it’s not a good idea to postpone building the new swimming pool.

b) They’ll wash my car, when they finish cleaning my bedroom.

c) We enjoy not having to wash the dishes.

d) He doesn’t mind to lend his bike.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

Nenhum comentário:

Postar um comentário