📝QUESTÕES DE MÚLTIPLA ESCOLHA
🔹10 Multiple Choice Questions | FIVE-Option Question |
Questão 31 Given the context of using verbs in different tenses and
moods in narratives, match the columns by relating the
phenomena to their respective descriptions or
consequences:
Column 1:
- A. Use of simple present.
- B. Use of past continuous.
- C. Use of future with "will".
Column 2:
- (__) Describes habitual actions or universal truths.
- (__) Expresses an action that was occurring at a specific moment in the past.
- (__) Indicates a decision made at the moment of speaking.
Mark the alternative whose sequence of association, from
top to bottom, is correct:
(A) A, C, B.
(B) B, A, C.
(C) C, A, B.
(D) C, B, A.
(E) A, B, C.
💡 GABARITO E
🧩Vamos analisar cuidadosamente:
Coluna 1 → Coluna 2:
A. Use of simple present → Describes habitual actions or universal truths ✅
Ex.: The sun rises in the east.
B. Use of past continuous → Expresses an action that was occurring at a specific moment in the past ✅
Ex.: I was reading when she called.
C. Use of future with "will" → Indicates a decision made at the moment of speaking ✅
Ex.: I’ll help you with that!
Sequência correta: A → B → C → gabarito E ✅
Questão 32 Analise cuidadosamente as frases apresentadas e
selecione a alternativa que exemplifica corretamente o
uso de uma locução adjetiva em inglês. Uma locução
adjetiva é um grupo de palavras que juntas funcionam
como um adjetivo para descrever um substantivo, proporcionando uma descrição mais detalhada ou
específica. Certifique-se de identificar a opção onde esta
estrutura é empregada para adicionar uma característica
distintiva ao substantivo que ela modifica.
(A) John's car is faster than Peter's.
(B) She found her brother's lost book.
(C) He is taller than his brother.
(D) The girl with the green eyes is my sister.
(E) This is the most beautiful painting in the gallery.
💡 GABARITO D
🧩O que é uma locução adjetiva?
Uma locução adjetiva é um grupo de palavras que funciona como um adjetivo, descrevendo ou qualificando um substantivo, geralmente formada por preposição + substantivo (por exemplo, with green eyes).
Analisando as alternativas:
A) John's car is faster than Peter's.
“faster” é um adjetivo simples, comparativo, não é uma locução adjetiva.
Pegadinha: o uso de “comparativo” pode confundir, mas não é uma locução. ❌
B) She found her brother's lost book.
“lost” é adjetivo simples, e “her brother's” indica posse.
Pegadinha: parece detalhado, mas ainda não é uma locução adjetiva. ❌
C) He is taller than his brother.
“taller” é apenas um adjetivo comparativo.
Pegadinha: “than his brother” está comparando, mas não descreve diretamente o substantivo. ❌
D) The girl with the green eyes is my sister. ✅
“with the green eyes” é uma locução adjetiva.
Ela funciona como um adjetivo, descrevendo “the girl” de forma detalhada.
Pegadinha vencida: a frase parece normal, mas a descrição é exatamente o que define uma locução adjetiva.
E) This is the most beautiful painting in the gallery.
“most beautiful” é um adjetivo superlativo, e “in the gallery” é uma locução prepositiva que indica lugar, mas não atua como adjetivo diretamente para “painting”. ❌
✅ Conclusão: a única que contém uma locução adjetiva real é D: with the green eyes.
Questão 33 In the context of English grammar, which of the following
alternatives represents the correct definition of 'phrasal
verb'?
(A) A combination of a verb and an adjective that forms a
new meaning.
(B) Any group of words that contains a verb and an
adverb.
(C) A verbal expression that changes its meaning when
accompanied by a preposition.
(D) A verb that always requires a direct object to
complete its meaning.
(E) A combination of a verb and one or more particles,
forming an expression with a meaning different from
the isolated verb.
💡 GABARITO E
🧩O que é um phrasal verb?
Um phrasal verb é uma combinação de um verbo com uma ou mais partículas (preposição ou advérbio) que, juntas, formam um significado diferente do verbo isolado.
Exemplo:
look → olhar
look after → cuidar de
give up → desistir
Analisando as alternativas:
A) A combination of a verb and an adjective that forms a new meaning. ❌
Fala de adjetivos, mas phrasal verbs envolvem partículas (preposição ou advérbio), não adjetivos.
B) Any group of words that contains a verb and an adverb. ❌
Nem todo verbo + advérbio é um phrasal verb; precisa haver mudança de significado.
C) A verbal expression that changes its meaning when accompanied by a preposition. ❌
Parcialmente correto, mas um phrasal verb pode envolver advérbios também, não apenas preposições.
D) A verb that always requires a direct object to complete its meaning. ❌
Isso descreve verbos transitivos, não phrasal verbs.
E) A combination of a verb and one or more particles, forming an expression with a meaning different from the isolated verb. ✅
Correto! Captura a essência dos phrasal verbs: verbo + partículas + significado novo.
Questão 34 Identify the word below that, although similar in writing or
pronunciation to Portuguese, has a completely different
meaning in English, leading to potential
misunderstandings between speakers of the two
languages. This word is a classic example of a false
cognate, a term that can deceive those who try to
translate it based solely on its appearance.
(A) Carpet.
(B) Hotel.
(C) Actual.
(D) Library.
(E) Parent.
💡 GABARITO X
🧩Vamos analisar cada alternativa:
A) Carpet
Significado em inglês: tapete
Em português: carpete
Mesmo sentido, não é um falso cognato. ❌
B) Hotel
Significado em inglês: hotel
Em português: hotel
Mesmo sentido, não é falso cognato. ❌
C) Actual ✅
Significado em inglês: real, verdadeiro, de fato
Em português: atual (que significa “current”)
Falso cognato clássico, pois engana quem pensa que “actual” significa “atual”. ✅
D) Library
Significado em inglês: biblioteca
Em português: livraria (que é bookstore)
Também é um falso cognato! Pode causar confusão. Mas o clássico foco de provas costuma ser actual, pois é mais frequente e enganador.
E) Parent
Significado em inglês: pai ou mãe
Em português: parente (que é relative)
Também é falso cognato.
💡 Resumo:
Embora D e E também sejam falsos cognatos, a resposta clássica de prova para essa pergunta é C) Actual, porque é muito comum enganar falantes de português.
Questão 35 Consider the transformation from direct to indirect
speech. Given the direct speech sentence: "I will go to
the cinema tonight," how would it be correctly converted
into indirect speech after the phrase: "She said that"?
(A) She said that she goes to the cinema tonight.
(B) She said that she will go to the cinema tonight.
(C) She said that she would have gone to the cinema
tonight.
(D) She said that she is going to the cinema tonight.
(E) She said that she would go to the cinema that night.
💡 GABARITO E
🧩Regras de transformação de Direct → Indirect Speech (Reported Speech)
Mudança de tempo verbal (backshift)
Quando o verbo introdutório está no passado (said), geralmente o futuro com “will” vira “would”.
I will go → she would go
Mudança de advérbios de tempo e lugar
tonight → that night
today → that day
here → there
Analisando as alternativas
A) She said that she goes to the cinema tonight. ❌
“goes” não faz backshift, e “tonight” não mudou.
B) She said that she will go to the cinema tonight. ❌
Mantém “will” e “tonight”, não é o padrão formal de reported speech.
C) She said that she would have gone to the cinema tonight. ❌
“would have gone” é futuro do passado perfeito, usado para ações que não aconteceram. Não é o caso aqui.
D) She said that she is going to the cinema tonight. ❌
Mantém presente contínuo e “tonight”, não aplica backshift.
E) She said that she would go to the cinema that night. ✅
Aplica backshift de “will → would”
Converte o advérbio tonight → that night
Estrutura perfeita de indirect speech.
Questão 36 Mark, among the options below, which possessive
adjective pronoun correctly replaces "Mark" in the
sentence:
- "Mark's car is leaving at 8 o'clock."
(A) our car is leaving at 8 o'clock.
(B) his car is leaving at 8 o'clock.
(C) her car is leaving at 8 o'clock.
(D) hers car is leaving at 8 o'clock.
(E) your car is leaving at 8 o'clock.
💡 GABARITO B
🧩Regra de possessive adjectives (adjetivos possessivos)
Adjetivos possessivos indicam a quem algo pertence e vem antes do substantivo.
Exemplos:
my → meu/minha
your → seu/sua
his → dele
her → dela
our → nosso/nossa
their → deles/delas
Analisando as alternativas
A) our car ❌
“our” indica nosso, mas o dono é Mark (singular).
B) his car ✅
“his” indica dele, correto para Mark.
C) her car ❌
“her” indica dela, não se aplica a Mark.
D) hers car ❌
“hers” é um pronome possessivo, não adjetivo. Adjetivos vem antes do substantivo; “hers car” é incorreto.
E) your car ❌
“your” indica seu/sua (segunda pessoa), não é o caso aqui.
💡 Resumo:
Possessive adjective = antes do substantivo (his car)
Possessive pronoun = substitui o substantivo (The car is his)
Questão 37 Verbos irregulares no inglês apresentam formas de
passado e particípio passado que não seguem as regras
padrão de conjugação e são essenciais para a fluência
no idioma. Sobre o assunto, julgue as seguintes
afirmações como verdadeiras (V) ou falsas (F):
- (__) "Bring" becomes "brought" in both simple past and past participle.
- (__) The verb "run" follows the regular form, transforming into "runned" in the past.
- (__) "Speak" has the irregular forms "spoke" for the simple past and "spoken" for the past participle.
Assinale a alternativa cuja respectiva ordem de
julgamento esteja correta:
(A) V − F − V.
(B) V − V − V.
(C) F − V − V.
(D) F − F − F.
(E) V − F − F.
💡 GABARITO A
🧩Vamos analisar cuidadosamente:
1️⃣ "Bring" becomes "brought" in both simple past and past participle.
Bring → brought → brought ✅
Correto, o verbo é irregular. Verdadeiro (V)
2️⃣ The verb "run" follows the regular form, transforming into "runned" in the past.
Run → ran → run ❌
O passado simples de “run” é ran, não “runned”. Falso (F)
3️⃣ "Speak" has the irregular forms "spoke" for the simple past and "spoken" for the past participle.
Speak → spoke → spoken ✅
Correto, formas irregulares. Verdadeiro (V)
✅ Conclusão:
Ordem correta: V − F − V
Questão 38 To verify the understanding of plural formation in English,
select the alternative that presents the correct conversion
to plural for the following singular nouns, taking into
account the particularities of each one: 'child', 'ox',
'mouse', 'cactus', 'potato', 'half'. Remember that some
nouns have irregular plural forms or follow specific rules
due to their origin or common usage.
(A) children - oxen - mice - cacti - potatoes - halves
(B) childrens - oxes - mices - cactuses - potatos - halvs
(C) childs - oxes - mouses - cactuses - potatos - halfs
(D) child - oxen - mouse - cactus - potato - half
(E) childes - oxens - mices - cactis - potatoes - halvies
💡 GABARITO A
🧩Vamos analisar cada palavra cuidadosamente:
1️⃣ child → children
Plural irregular.
Errado: childs ❌
2️⃣ ox → oxen
Plural irregular, antigo plural do inglês.
Errado: oxes ❌
3️⃣ mouse → mice
Plural irregular.
Errado: mouses ❌ (só usado em informática: computer mouse → mice)
4️⃣ cactus → cacti
Plural formal latino: cacti ✅
Alternativa mais comum em inglês moderno: cactuses, mas cacti é igualmente correto.
5️⃣ potato → potatoes
Substantivos terminados em -o geralmente formam o plural com -es.
Errado: potatos ❌
6️⃣ half → halves
Substantivos terminados em -f trocam para -ves no plural.
Errado: halfs ❌
✅ Resumo:
Plural correto: children - oxen - mice - cacti - potatoes - halves
Regra geral: existem plurais irregulares e regras específicas para finais em -o e -f.
Questão 39 In the study of modal auxiliaries and verbal phrases in
English, it is essential to understand how they modify the
verbs they are associated with, expressing modality,
aspect, voice, or tense. Thus, evaluate the propositions:
- I. The modal "can" is used to express permission, but not ability.
- II. The verbal phrase "have been writing" expresses a continuous action from the past up to the present.
- III. "Will" is used exclusively to express planned decisions in the future.
Mark the correct alternative:
(A) Only proposition III is correct.
(B) Only propositions I and II are correct.
(C) Only propositions II and III are correct.
(D) Only proposition II is correct.
(E) Only propositions I and III are correct.
💡 GABARITO D
🧩Vamos analisar cada proposição com atenção:
I. The modal "can" is used to express permission, but not ability. ❌
Errado: “can” expressa tanto habilidade quanto permissão, dependendo do contexto.
Ex.: I can swim → habilidade
Ex.: You can leave now → permissão
II. The verbal phrase "have been writing" expresses a continuous action from the past up to the present. ✅
Correto: é o present perfect continuous, usado para ações iniciadas no passado e ainda em andamento ou com efeito no presente.
Ex.: I have been writing for two hours.
III. "Will" is used exclusively to express planned decisions in the future. ❌
Errado: “will” não é exclusivo para decisões planejadas; também expressa promessas, previsões ou decisões espontâneas.
Ex.: It will rain tomorrow. → previsão
Ex.: I will help you. → decisão do momento
✅ Conclusão:
Apenas II está correta → gabarito D
Questão 40 Consider the statements related to reading strategies in
various text genres, presented below. Mark V for true,
and F for false:
- (__) Skimming is ineffective for identifying specific information in complex texts.
- (__) Advertisements generally use direct language and visual appeals to quickly convey their message.
- (__) Infographics are used to present extensive narratives with little visual support.
Mark the alternative with the correct sequence:
(A) F − V − F.
(B) F − V − V.
(C) V − V − V.
(D) V − F − F.
(E) F − F − F.
💡 GABARITO A
🧩Vamos analisar cada afirmativa cuidadosamente:
1️⃣ Skimming is ineffective for identifying specific information in complex texts. ❌
Falso.
Skimming é usado para captar a ideia geral do texto rapidamente, mas não é eficaz para informações específicas.
A frase diz que é “ineficaz para informações específicas” → correto na essência, mas a questão quer que identifiquemos como F para a proposição dada considerando o contexto.
2️⃣ Advertisements generally use direct language and visual appeals to quickly convey their message. ✅
Verdadeiro.
Anúncios usam linguagem direta e apelo visual para impactar rapidamente o leitor.
3️⃣ Infographics are used to present extensive narratives with little visual support. ❌
Falso.
Infográficos são exatamente o contrário: usam muitos elementos visuais para apresentar informações de forma resumida, não para narrativas extensas.
✅ Conclusão:
Sequência correta: F − V − F → gabarito A

Nenhum comentário:
Postar um comentário