quarta-feira, 26 de abril de 2017

EFOMM/PS/2016 – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA DE FORMAÇÃO DE OFICIAIS DA MARINHA MERCANTE – GABARITO & TEXTO TRADUZIDO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• EFOMM-PS-2016-PS-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE.

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 20 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
 Texto – | The seven-decade journey to an expanded Panama Canal is coming to a close, despite one last obstacle  | fortune.com |


❑ TEXTO:

❑ TRADUÇÃO - PROVA:
The seven-decade journey to an expanded Panama Canal is coming to a close, despite one last obstacle
A viagem de sete décadas para a expansão do Canal do Panamá está a chegar ao fim, apesar de um último obstáculo
(by David Z. Morris / April 17, 2015)
The Panama Canal is getting a major overhaul, and despite an unresolved lawsuit that has delayed the project, it's poised to transform global trade dramatically.
O Canal do Panamá está sendo alvo de uma grande remodelação e, apesar de um processo judicial por resolver que atrasou o projeto, está pronto a transformar drasticamente o comércio mundial.

The original Panama Canal remains of the most ambitious public works projects of all time. But it wasn't quite ambitious enough: within a few years of its opening in 1914, it was too small for many military and cargo ships. The U.S. authorities then in control began excavation for larger locks in 1939 — but that work came to a standstill as America entered World War II, and no effective progress was made on the project for the remainder of the 20th century.
O Canal do Panamá original continua a ser um dos projectos de obras públicas mais ambiciosos de todos os tempos. Mas não era suficientemente ambicioso: poucos anos após a sua abertura em 1914, era demasiado pequeno para muitos navios militares e de carga. Em 1939, as autoridades norte-americanas que então controlavam o projeto iniciaram a escavação de eclusas maiores, mas os trabalhos foram interrompidos com a entrada dos Estados Unidos na Segunda Guerra Mundial e o projeto não progrediu durante o resto do século XX.

That changed swiftly when the canal transitioned to full Panamanian control in 1999. By 2006, a detailed expansion plan had been drafted and approved by Panamanian voters in a 77% landslide. With a total budget of $5.2 billion, completion was initially projected for 2014. Last year, the canal netted $2.6 billion, roughly half of Panama’s national revenue. The Panama Canal Authority has projected that the expansion will increase that revenue eightfold by 2025.
Esta situação mudou rapidamente quando o canal passou a ser totalmente controlado pelo Panamá em 1999. Em 2006, foi elaborado um plano de expansão pormenorizado, que foi aprovado pelos eleitores panamianos com uma vitória esmagadora de 77%. Com um orçamento total de 5,2 mil milhões de dólares, a conclusão estava inicialmente prevista para 2014. No ano passado, o canal rendeu 2,6 mil milhões de dólares, cerca de metade das receitas nacionais do Panamá. A Autoridade do Canal do Panamá projetou que a expansão aumentará essa receita oito vezes até 2025.

There’s been a hitch in the expansion effort, however. A group of mostly European contractors known as the Grupo Unidos por el Canal has filed claims totaling more than a half billion dollars against the Panama Canal Authority, alleging that misinformation led to cost overruns.
No entanto, o esforço de expansão deparou-se com um obstáculo. Um grupo de empreiteiros maioritariamente europeus, conhecido como Grupo Unidos pelo Canal, apresentou queixas no valor total de mais de 500 milhões de dólares contra a Autoridade do Canal do Panamá, alegando que a desinformação levou a custos excessivos.

But according to Dr. J. David Rogers, a professor of geological engineering at Missouri University of Science and Technology, who has worked closely with the Panamanians for more than a quarter-century, the real problem is that contractors knowingly underbid the job.
Mas, de acordo com o Dr. J. David Rogers, professor de engenharia geológica na Universidade de Ciência e Tecnologia do Missouri, que trabalha em estreita colaboração com os panamianos há mais de um quarto de século, o verdadeiro problema é que os empreiteiros fizeram, conscientemente, uma proposta inferior à proposta.

The canal expansion is about more than money to the Panamanians, according to Dr. Rogers. “It’s a national pride project for them. It’s their lifeblood,” he says of the Panamanians’ feelings about the canal. “It’s what makes them go.”
A expansão do canal é mais do que dinheiro para os panamenhos, de acordo com o Dr. Rogers. "É um projeto de orgulho nacional para eles. É a sua força vital", diz ele sobre os sentimentos dos panamenhos em relação ao canal. "É o que os faz andar."

The same seriousness didn’t characterize Americans’ approach to canal expansion. Of a series of false starts and fizzled plans, the most amazing came as part of Operation Plowshare, the “Atoms for Peace” program of the U.S. Atomic Energy Agency (now the Department of Energy).
A mesma seriedade não caracterizou a abordagem dos americanos à expansão dos canais. De uma série de falsos começos e planos fracassados, o mais espantoso surgiu como parte da Operação Plowshare, o programa "Átomos para a Paz" da Agência de Energia Atómica dos EUA (agora Departamento de Energia).

Intended to highlight the peacetime usefulness of atomic warheads, Plowshare spent more than a decade exploring the possibility of widening the canal by detonating a string of nuclear warheads. Rising awareness of environmental risks in the 1960s scuttled the idea.
Com o objetivo de realçar a utilidade das ogivas atómicas em tempo de paz, a Plowshare passou mais de uma década a explorar a possibilidade de alargar o canal através da detonação de uma série de ogivas nucleares. A crescente consciencialização dos riscos ambientais na década de 1960 fez com que a ideia fosse abandonada.

Under the current, nuke-free plan, new approach channels and locks are being excavated alongside the existing entrances, allowing operations to continue normally during construction. The new locks and channels will be about three times bigger, allowing the passage of more of today’s huge container ships.
De acordo com o plano atual, livre de armas nucleares, estão a ser escavados novos canais de acesso e eclusas ao lado das entradas existentes, permitindo que as operações continuem normalmente durante a construção. As novas eclusas e canais serão cerca de três vezes maiores, permitindo a passagem de um maior número dos enormes navios porta-contentores atuais.

The maximum load will increase from about 5,000 containers to 12,000 — though the very largest ships, which currently balloon up to 19,000 containers and primarily work routes between Europe and Asia through the Suez Canal, still won’t fit.
A carga máxima aumentará de cerca de 5.000 contentores para 12.000 - embora os navios de maiores dimensões, que atualmente transportam até 19.000 contentores e que fazem principalmente rotas entre a Europa e a Ásia através do Canal do Suez, continuem a não caber.

The expansion will provide cheaper shipping between Asia and the American Gulf Coast. Traffic that currently flows through West Coast ports such as Los Angeles and Long Beach—including huge amounts of Midwestern grain and coal—will soon move more directly through ports including Houston and Savannah. Ports along the U.S. Gulf and East coasts have been expanding to accommodate increased ship size and traffic.
A expansão proporcionará um transporte marítimo mais barato entre a Ásia e a costa americana do Golfo. O tráfego que atualmente passa por portos da Costa Oeste, como Los Angeles e Long Beach - incluindo grandes quantidades de cereais e carvão do Midwest - em breve passará mais diretamente por portos como Houston e Savannah. Os portos ao longo das costas do Golfo e Leste dos EUA têm-se expandido para acomodar o aumento do tamanho e do tráfego de navios.

The ongoing court battle means that even the Panama Canal Authority’s recently-updated 2016 target for completion may be missed. But a bigger canal is finally coming—and with it, a host of new possibilities.
A batalha judicial em curso significa que mesmo a meta de conclusão da Autoridade do Canal do Panamá, recentemente atualizada para 2016, pode não ser cumprida. Mas um canal maior está finalmente a chegar - e com ele, uma série de novas possibilidades.
(fortune.com/2015/04/17/panama-canal/) 

01 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Mark the correct option about the text.

(A) Dr. Rogers pointed out that there was evidence of deliberate overbilling.
(B) The 'Atoms for Peace' program thrived fairly due to public opposition.
(C) The  expansion project is expected to bolster trade.
(D) Environmental awareness in the 1960s fostered Operation Plowshare.
(E) Misleading information ended up preventing budget overruns.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

02 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

In lines 9 - 11: "The US authorities then in control began excavation for larger locks in 1939",

the word in bold means:

(A) An artificial waterway used for travel,shipping or irrigation.
(B) A river or canal that vessels travel on.
(C) A barrier that protects a harbor or shore from the full impact of waves.
(D) A place on a river with a set of gates which open and close to allow boats in.
(E) A barrier constructed across a waterway to control the flow or raise the level of water.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

03 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

In lines 2 – 3: "(…) and despite an unresolved lawsuit that has delayed the project (...)”, the word in bold is formed by the prefix 'un'.

In which option below the word is not correctly formed by the same prefix ?

(A) unfinished
(B) unfasten
(C) unwrapped
(D) undecided
(E) unpolite

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

04 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

In which sentence "it" is not correctly used?

(A) I can not bear it to see women crying.
(B) She found it strange being in that flat.
(C) We owe it to society to help those who need help.
(D) I take it that you won't be working tomorrow.
(E) I'll leave it to John to let them know.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

05 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct option.

(A) I wish the children had a garden which to play in.
(B) Susan has written a book of which I've forgotten the name.
(C) It is I who is responsible for the planning.
(D) This is the woman that Bob said that could show you the office.
(E) The man for who I work is very sick.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

06 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Mark the correct alternative.

(A) She does probably not know.
(B) I won't probably be there.
(C) I didn't judge fair.
(D) He laughed silly.
(E) The accused was charged with the crime today.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

07 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Which alternative is correct?

(A) Sam, would you come here please - Ok, I'm going!
(B) These shoes don't suit me - do you have a larger size?
(C) You are a very naughty little girl.
(D) You really need to do an effort!
(E) I borrowed my father some money and now I can't pay it back.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

08 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct answer.

(A) This cheese tastes well.
(B) Susan pulled her belt tightly and started off.
(C) Can you suggest me a good dentist?
(D) The forecast says it will grow colder tomorrow.
(E) Who did you buy it?

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

09 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE

Say if the sentences below are C (correct) or I (incorrect).

(   )  He's used to run 5 kilometers every day.

(   )  Last year, I use to study harder than I do now.

(   )  Sam used to sleeping 12 hours a day when he was a teenager.

(   )  I'm sorry. I'm not used to staying up so late.

The correct sequence is:

(A) (I) (I) (I) (C)
(B) (C) (C) (I) (C)
(C) (I) (C) (C) (I)
(D) (C) (I) (I) (C)
(E) (I) (C) (I) (I)

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

10 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Say if the sentences below are C (correct) or I (incorrect). 

(   ) I wasn’t tired last night. If I were tired, I would have gone home.

(   ) You’d be surprised if I told you how much it costs.

(   ) I’d be able to visit Monica in the afternoon if I stay in Santiago overnight.

(   ) If Carrie had been honest, she would return the money.

The correct sequence is:

(A) (I) (I) (C) (I)
(B) (I) (I) (I) (C)
(C) (I) (C) (C) (I)
(D) (I) (C) (I) (I)
(E) (C) (I) (I) (C)

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

11 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Say if the sentences below are C (correct) or I (incorrect).

(  ) This is my sister Jane, whom you met last week.

(  ) She remarried six months later, what surprised everyone.

(  ) I visited Mr. Rogers, whose son I used to go to school with.

(  ) He doesn't like the people with who he works.

The correct sequence is:

(A) (I) (C) (C) (I)
(B) (C) (C) (I) (C)
(C) (C) (I) (C) (I)
(D) (C) (I) (I) (C)
(E) (I) (I) (I) (C)

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

12 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Complete the sentences with the correct verb tenses.

1. Little ______ how inconvenient he can be.

2. Not until she received the call ______ relieved.

3. Not for one moment ________ your honesty.

4. Under no circumstances ________ class.

(A) does he realize - she had breathed - would I doubt - should you miss.
(B) does he realize - did she breathe - would I doubt - should you miss
(C) he realizes - did she breath - I would doubt - you should miss
(D) he will realize - she breathed - I would doubt - should  you miss
(E) he realized - she would breathe - would I doubt - you should miss

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

13 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct alternative to complete the sentences below.

I - Simon is in ______ prison because he didn’t pay his taxes.

II - You have made ____ very good progress.

III - We didn’t have time to visit ____ Louvre when we were in Paris.

IV - I’ve always wanted to visit ____ Netherlands.

(A) a / a / the / the
(B) --- / --- / the / the
(C) the / a / --- / ---
(D) --- / a / --- / a
(E) a / --- / --- / the

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

14 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct alternative to complete the sentences below.

I – I can’t afford _____ for all your expenses.

II – He enjoys _____ on the weekends.

III – After many frustrated attempts, I finally managed ____ him stay.

IV – You should always put on sunscreen before ____ to the beach.

(A) paying / sailing / making / going
(B) paying / sailing / to make / to go
(C) pay / to sail / made / going
(D) to pay / sailing / to make / going
(E) to pay / to sail / making / to go

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

15 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Complete the passage below with the correct word. Then choose the correct alternative.

I. I was shocked _______ her behavior.

II. The man is known ______ the police.

III. We’re worried _______ the future.

IV. The mountains are covered ______ snow.

V. Everybody’s annoyed ______ you.

(A) I. at – II. to – III. about – IV. with – V. with
(B) I. to – II. on – III. of – IV. in – V. with
(C) I. with – II. for – III. with – IV. in – V. with
(D) I. about – II. in – III. for – IV. with – V. on
(E) I. for – II. to – III. with – IV. in – V. by

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

16 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct alternative.

(A) self/selfies; half/halfs; species/species; man/men
(B) calf/calfs; photo/photos; child/children; lady/ladies
(C) church/churches; box/boxes; negro/negros; bus/buses
(D) penny/pence; louse/lice; tornado/tornadoes; volcano/volcanos
(E) ox/oxen; goose/geese; child/children; tomato/tomatos

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

17 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct sentence.

(A) My best friend is as smart as me.
(B) Nobody but I knew the end of the story.
(C) Do you want Paul or I to phone her?
(D) I poured her a glass of water, she drank at once
(E) He was admired by the people with who he worked.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

18 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct alternative.

(A) She is a young fat lady.
(B) It’s a new black Italian handbag.
(C) It’s an American modern little house.
(D) It’s a white old lovely dog.
(E) It’s a philosophical old discussion.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

19 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the correct alternative.

(A) Anna is the more intelligent girl in this room.
(B) He plays best than his brother.
(C) The commonest reason given for absence from school is flu.
(D) Would you please talk quietlier?
(E) Richard is the nicer of the three brothers.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
 (1): COMPARATIVO é comparar ELEMENTO A com ELEMENTO B.

➧  (2): SUPERLATIVO não é comparar, e sim ATRIBUIR A ALGO OU ALGUÉM O GRAU MAIS ELEVADO usando o artigo definido THE antes do adjetivo com sufixo -EST.

(A) Anna is the more intelligent girl in this room. (Não é MORE, é MOST)
  • INCORRETA porque, no SUPERLATIVO, a estrutura é "THE MOST INTELLIGENT" e não "THE MORE INTELLIGENT".
  • IDEIA CONTEXTUAL - Em relação ao adjetivo "INTELLIGENT", o narrador ESTÁ ATRIBUINDO A GAROTA (ANA) O GRAU DE MAIS INTELIGENTE DA SALA. O narrador NÃO ESTÁ COMPARANDO NADA, portanto cabe o SUPERLATIVO.
  • Para aplicar o superlativo, usa-se a expressão "THE MOST" antes do adjetivo longo (INTELLIGENT):
  • INTELLIGENT (base form)  – THE MOST INTELLIGENT (Superlative).
  • SENTENÇA CORREGIDA: Anna is the most intelligent girl in this room.
(B) He plays best than his brother. (Não é BEST, é BETTER)
  • INCORRETA porque no contexto cabe o adjetivo comparativo BETTER e não o superlativo BEST.
  • IDEIA CONTEXTUAL - SITUAÇÃO TÍPICA DE COMPARATIVO porque no quesito JOGAR MELHOR, o narrador está comparando ALGUÉM com O IRMÃO DELE, ou seja, HÁ COMPARAÇÃO DE UMA PESSOA COM UMA OUTRA PESSOA, e sendo assim, cabe o GRAU COMPARATIVO.
  • SENTENÇA CORREGIDA:
  • He plays better than his brother.
(C) The commonest reason given for absence from school is flu.
  • CORRETA porque na sentença, está empregado adequadamente o GRAU SUPERLATIVO (THE COMMONEST).
  • IDEIA CONTEXTUAL - Em relação ao adjetivo  "COMMON", o narrador está atribuindo a GRIPE (FLU), o grau de A RAZÃO MAIS COMUM para a ausência da escola. O narrador NÃO ESTÁ COMPARANDO NADA, portanto cabe o SUPERLATIVO.
(D) Would you please talk quietlier?
  • INCORRETA porque não existe o vocábulo “quietlier”.
  • SENTENÇA CORREGIDA:
  • Would you please talk more quietly?
  • Você poderia, por favor, falar mais baixo?
(E) Richard is the nicer of the three brothers.
  • INCORRETA devido o erro estrutural na formação do comparativo de superioridade, no qual é "essential"o termo THAN.
  • O correto é NICER THAN.
  • IDEIA CONTEXTUAL - COMPARAR 1 PESSOA COM OUTRAS DO GRUPO SINALIZA COMPARATIVO.
  • SENTENÇA CORREGIDA:
  • Richard is nicer than all the other brothers.
20 – (EFOMM-PS2016-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the option that contains only nouns.

(A) Absentee, craftsmanship, golden, confusion
(B) Assistant, friendliness, kindness, frosty
(C) Adhesive, mindful, backwards, slowly
(D) Wisdom, amazement, ammunition, cruelty
(E) Heroic, wooden, poetic, clockwise

 👍  Comentários e Gabarito   D  
TÓPICO - NOUNS - SUBSTANTIVOS 
:
(A) Absentee, craftsmanship, golden, confusion
 Absentee (Ausente)(NOUN)
- Terminação EE formador de substantivos: Addressee (Destinatário), Attendee (Atendente), Committee (Comitê), Detainee (Detido), Divorcee (Divorciado), Employee (Empregado), Escapee (Fugitivo), Honoree (Homenageado), Interviewee (Entrevistado), Invitee (Convidado), Mortgagee (Hipoteca), Payee (Beneficiário), Refugee (Refugiado), Retiree (aposentado).
 Craftsmanship (Artesanato)(NOUN)
Terminação SHIP formadora de substantivos ABSTRATOS:
Relationship (Relacionamento), Leadership (Liderança).
 Golden (Dourado)(ADJECTIVE).
 Confusion (Confusão)(NOUN)
Terminação -ION formadora de substantivos: Action (Ação), Reflection (Reflexão).
(B) Assistant, friendliness, kindness, frosty
 Assistant (Assistente)(NOUN).
 Friendliness (Amizade)(NOUN)
Terminação -NESS formadora de substantivos: Happiness (Felicidade), Kindness (Gentileza), Sadness (Tristeza).
 Kindness (Gentileza)(NOUN).
 Frosty (Gelado)(ADJECTIVE).
(C) Adhesive, mindful, backwards, slowly
 Adhesive (Adesivo)(NOUN).
 Mindful (Atento)(ADJECTIVE).
Terminação -FULL formadora de adjetivos: Meaningful (Significante), Painful (Doloroso), Useful (Útil).
 Backwards (Para trás)(ADVERB).
 Slowly (Lentamente)(ADVERB).
Terminação -LY formadora de advérbios: Certainly (certamente), Hardly (Dificilmente, Quickly (Rapidamente).
(D) Wisdom, amazement, ammunition, cruelty
 Wisdom (Sabedoria)(NOUN).
 Amazement (Perplexidade)(NOUN).
 Ammunition (Munição)(NOUN).
 Cruelty (Crueldade)(NOUN).
(E) Heroic, wooden, poetic, clockwise
 Heroic (Heroico)(ADJECTIVE).
 Wooden (Em madeira)(ADJECTIVE).
 Poetic (Munição)(ADJECTIVE).
 Clockwise (Sentido horário)(ADVERB).

Nenhum comentário:

Postar um comentário