quarta-feira, 24 de outubro de 2012

EEAR – 2015/2016 – CFS – AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES –TURMA 2 – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA DE ESPECIALISTAS DE AERONÁUTICA – PROVA COM GABARITO.

Welcome back to another post!

➧ A pauta aqui é MILITARY ENGLISH.

➧ PROVA EEAR-2016/2017-CFS-AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES-TURMA II-08/11/15.

➧ BANCA/ORGANIZADORDiretoria de Ensino Aeronáutica (DIRENS Aeronáutica) - https://www.www.fab.mil.br

➧ PADRÃO/COMPOSIÇÃO DA PROVA:  24 questões do tipo (A,B,C,D).

➧ GABARITO:


01-B,  02-D,  03-D,  04-B,  05-X06-A
07-A,  08-B,  09-A,  10-C,  11-C12-D
13-D,  14-C,  15-B,  16-D,  17-D18-D
19-A,  20-B,  21-B,  22-D,  23-B24-D


➧ PROVA:

01 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the alternative that best completes the sentence below giving idea of comparison:
 
He is a good artist and he sings ____ a professional when he is on stage.

a) as
b) like
c) such
d) as if

Selecione a alternativa que melhor completa a sentença abaixo dando IDEIA DE COMPARAÇÃO.
"He is a good artist and he sings LIKE a professional when he is on stage."
(Ele é um bom artista e canta COMO um profissional quando ele está no palco.)
*Alternativa (A): as (como=sentido real,denotativo)
*Alternativa (B): like (como=sentido figurado,conotativo)
*Alternativa (C): such(tal/semelhante)
*Alternativa (D): as if(como se) 
 AS(como=sentido denotativo) quando for real, de verdade. Usamos "AS" para dizer que a pessoa é o que é.
 LIKE(como=sentido figurado) quando for parecido, de faz de conta. Ao usar "LIKE", estamos apenas comparando e não dizendo que alguém é aquilo.
Veja a diferença:
"I work as a teacher."
"I work like a teacher."
Em qual das duas a pessoa é realmente professor? Se você disse que é na primeira então acertou;
O “AS” está lá para dizer que a pessoa é o que é – no caso, professor.
Já na segunda frase foi usado o “LIKE“; ou seja, a pessoa ou faz de conta que é professor ou tem um emprego parecido/semelhante ao de professor.


02 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the alternative that best completes the extract below.

Workplace Accident Statistics          

Every year, millions of people in ___ United States are hurt on 
the job. Each day 16 workers die from injuries at work and more than 17,000 are injured. Accidents also cause the companies to spend more. Last year, ___ total cost was more than $121 billion.

a) the – a
b) a – the
c) the – an
d) the – the
03 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the alternative that completes the sentence below
in the third conditional.

If she hadn't read the news magazine, she ___________.

a) hadn't seen the ad
b) would see the ad
c) couldn't see the ad
d) wouldn't have seen the ad

➧ BIZU FEROZ-3ª CONDICIONAL:
  • PASSADO PERFEITO na CONDICIONAL(IF) combina com MODAL PERFEITO na FRASE PRINCIPAL.
  • AFIRMATIVA: [had + Particípio Passado] // ['d + have + Particípio Passado].
  • NEGATIVA: [hadn't + Particípio Passado // wouldn't + have + Particípio Passado
RESOLUÇÃO  RÁPIDA:

SENTENÇA DA QUESTÃO:
  • "If she hadn't read the news magazine, she __________."
  • Condicional: If she hadn't read the news magazine .
  • "hadn't read" combina  com "wouldn't have seen".
  • Portanto a estrutura gramaticalmente correta é:
  • "If she hadn't read the news magazine, she wouldn't have seen the ad."
  • (Se ela não tivesse lido a revista de notícias, ela não teria visto o anúncio.)
04 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the alternative that best completes the dialogue below.

Jude: I ____ (see) Mary last Sunday.


John: Really? I ____ (not/see) her for years. How is she?

a) saw – haven’t see
b) saw – haven’t seen
c) have seen – didn’t see
d) have seen – haven’t seen

TÓPICO - Questão sobre USO DOS TEMPOS VERBAIS(Simple past - Present Perfect):
Questão que aborda o uso de "TEMPO VERBAL" conforme o contexto:
Vamos ao diálogo:
Jude: I ____ (see) Mary last Sunday.
John: Really? I ____ (not/see) her for years. How is she?
• Na 1ª fala, encontramos a expressão "LAST SUNDAY"(domingo passado) que indica um TEMPO DETERMINADO NO PASSADO, logo usaremos o "SIMPLE PAST", o verbo "to see" no passado(saw):
I SAW Mary last Sunday.
(Eu vi Mary no domingo passado.)
 Na 2ª fala, encontramos a expressão "FOR YEARS" que indica um período de tempo que se inicia no passado e progride até o presente, logo usaremos o tempo verbal "PRESENT PERFECT" formado pela estrutura "has/have + particípio passado do verbo principal", que no caso específico acima e obedecendo as devidas concordâncias verbais, teremos:
"I HAVEN'T SEEN her for years".
(Eu não tenho a visto por anos)

05 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the correct alternative according to the extract below. 
Pan Pacific is a five stars hotel in Yokohama.

It has 485 rooms, 25 floors and it’s 100km far from the airport. If you want to save money during your stay in the Japanese city, you may want to stay at the Grand Hotel. With 31 floors, it offers 600 rooms and is 106 km from the airport.

a) The Grand is as big as the Pan Pacific Hotel.
b) The Grand is higher than the Pan Pacific Hotel.
c) The Grand is less expensive than Pan Pacific Hotel.
d) The Grand is closer to the airport than Pan Pacific Hotel.
👍 Comentários e Gabarito   ANULADA- com 2 alternativas corretas B e C. 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
*Alternativa (A): O Grand é tão grande quanto o Pan Pacific Hotel.
*Alternativa (B): O Grand é superior ao Pan Pacific Hotel.
*Alternativa (C): O Grand é menos dispendioso do que o Pan Pacific Hotel.
*Alternativa (D): O Grand está mais perto do aeroporto do que o Pan Pacific Hotel.
• O Grand Hotel É MAIOR QUE o Pan Pacific Hotel, veja:
Pan Pacific Hotel tem:
*485 rooms (485 quartos)
*25 floors (25 andares)
Grand Hotel tem:
*600 rooms (600 quartos)
*31 floors (31 andares)
 O Grand é mais alto que ao Pan Pacific Hotel, pois o Grand tem 31 andares e o Pan tem 25 andares, o que se infere que o Grand é mais alto.
 O Grand é menos dispendioso do que o Pan Pacific Hotel.
"If you want to save money during your stay in the Japanese city, you may want to stay at the Grand Hotel."
(Se você quiser economizar dinheiro durante a sua estadia na cidade japonesa, você pode querer ficar no Grand Hotel.)
 O Grand está mais DISTANTE DO AEROPORTO do que o Pan Pacific Hotel.

➧ TEXTRead the text below and answer question 06:            

Economists have recognized that physical beauty affects wages, even in occupations where appearance does not seem relevant to job performance. It seems that attractive men and women are paid more than ordinary people for the same work.
(Taken from The International Herald Tribune)

06 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the best alternative that presents the correct verb tense and the voice of the verbs underlined in the text, respectively.

(A) present perfect/active voice; simple present/passive voice.
(B) simple present/passive voice; present perfect/active voice.
(C) simple past/passive voice; present perfect/active voice.
(D) past perfect/active voice; simple present/passive voice.

👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - Verb Tense & The Voice :
*Alternativa (A): present perfect/active voice; simple present/passive voice.
*Alternativa (B): simple present/passive voice; present perfect/active voice.
*Alternativa (C): simple past/passive voice; present perfect/active voice.
*Alternativa (D): past perfect/active voice; simple present/passive voice.
• 1ª Locução Verbal:
"[...] Economists have recognized that physical beauty affects wages, even in occupations where appearance does not seem relevant to job performance."
(Os economistas TÊM RECONHECIDO que a beleza física afeta os salários, mesmo em ocupações em que a aparência não parece relevante para o desempenho no trabalho)
• have recognized → O tempo verbal é "present perfect" na VOZ ATIVA pois não apresenta o auxilar TO BE.
• 2ª Locução Verbal:
 "[...] It seems that attractive men and women are paid more than ordinary people for the same work."
(Parece que homens e mulheres atraentes SÃO MAIS PAGOS(recebem mais) do que pessoas comuns pelo mesmo trabalho.)
• are paid → O tempo verbal é "simple present"(are) na VOZ PASSIVA.

➧ TEXTRead the dialogue below and answer question 07:

Dad: Frog, I like frog. It runs through a maze for some 
cheese…

Child: Noooooooooo, that's mouse!

Dad: Oh, mouse. I see. Mouse. I like mouse. I like how  it swims in the ocean…

Child: No! That's fish.

Dad: Oh, I see. Fish. I like fish. I like how it scratches at fleas and bark at the mailman…

Child: No, no, no, no.

Dad: No?
Child: You don't know anything about animals, daddy!

(Adapted from “The Elephant Song”, by Eric Herman)

07 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the alternative that presents the plural of the nouns "mouse" and "fish" (lines 4 and 7), in the text, respectively.

a) mice – fish
b) mice – fishs
c) mouses – fishs
d) mouses – fishes

👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - Questão sobre PLURAL DE SUBSTANTIVOS
Mouse(rato) → Mice(ratos)
Fish(peixe) → Fish(peixes)
Veja a tradução do diálogo enter o pai e o filho:
Dad: Frog, I like frog. It runs through a maze for some cheese…
(Pai: Sapo, eu gosto de sapo. Corre através de um labirinto para comer queijo…)
Child: Noooooooooo, that's mouse!
(Criança: Nãoooooooooo, isso é rato!)
Dad: Oh, mouse. I see. Mouse. I like mouse. I like how it swims in the ocean…
(Papai: Ah, rato. Entendi. Rato. Eu gosto de rato. Eu gosto de como ele nada no oceano ...)
Child: No! That's fish.
(Criança:Não! Isso é peixe.)
Dad: Oh, I see. Fish. I like fish. I like how it scratches at fleas and bark at the mailman…
(Papai: Oh, entendi. Peixe. Eu gosto de peixe. Eu gosto de como ele coça as pulgas e lati para o carteiro ...)
Child: No, no, no, no.
Dad: No?
Child: You don't know anything about animals, daddy!
(Criança: Você não sabe nada sobre animais, papai!)

08 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the alternative that best completes the dialogue 
below.

Mary: Whose pencil is that? Is it yours, Paul?

Paul: No, it’s not ____. I saw Susan using it. I think it’s ____.

a) mine - him
b) mine - hers
c) my - hers
d) my - her

👍 Comentários e Gabarito - Questão  32(B) 
Questão que aborda "PRONOME POSSESSIVO"(pronome que se refere a coisa possuída já mencionada):
Veja a tradução do diálogo enter o pai e o filho:
Mary: Whose pencil is that? Is it yours, Paul?
(Maria: De quem é esse lápis? É seu, Paul?)
Paul: No, it’s not ____. I saw Susan using it. I think it’s ____.
(Paul: Não, não é ____ .Eu vi Susan usando-o. Eu acho que é ____.)
Opção (A) incorreta:
Opção (B) correta:
Opção (C) incorreta:
Opção (D) incorreta:

➧ TEXTRead the paragraph below and answer question 09.

In 1829, a poor tailor in Paris, Barthelémy Thimonnier, invented the first sewing machine in the world and made eighty of them.

09 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Which of the following questions cannot be answered with information from the text?

a) Where did the inventor of the first sewing machine die?
b) Who was the inventor of the first sewing machine?
c) When was the first sewing machine invented?
d) How many sewing machines were made?

👍 Comentários e Gabarito - Questão  33(A) 
Quais das seguintes perguntas não podem ser respondidas com informações do texto?
Vamos ao texto:
"[...] In 1829, a poor tailor in Paris, Barthelémy Thimonnier, invented the first sewing machine in the world and made eighty of them."
(Em 1829, um pobre alfaiate em Paris, Barthelémy Thimonnier, inventou a primeira máquina de costura do mundo e fez oitenta deles.)
Opção (A) INCOERENTE AO TEXTOOnde o inventor da primeira máquina de costura morreu?
O texto não faz menção sobre onde faleceu o inventor da primeira máquina de costura.
Opção (B) Quem foi o inventor da primeira máquina de costura?
Opção (C) Quando foi inventada a primeira máquina de costura?
Opção (D) Quantas máquinas de costura foram feitas?

10 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

In the sentence

“Maria learns fast”,

the word “fast”, in bold type, is

a) a noun
b) an article
c) an adverb
d) an adjective
👍 Comentários e Gabarito - Questão  34(C) 
Na frase “Maria aprende rápido”, a palavra “rápido” é...
Alternativa (A)a noun
Alternativa (B)an article
Alternativa (C)an adverb
"Fast" faz alusão ao verbo, portanto é um ADVÉRBIO.
Alternativa (D)an adjective

11 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Select the correct modal verb that fills in the blank in the paragraph below.

Paul feels very sick and dizzy. I think he has been drinking all night again. He ____ get out of bed this morning.

a) will
b) must
c) can’t
d) could

👍 Comentários e Gabarito - Questão  35(C) 
Alternativa (A):
Questão que aborda o uso dos VERBOS MODAIS:
"[...] Paul feels very sick and dizzy. I think he has been drinking all night again. He ____ get out of bed this morning."
(Paul se sente muito doente e tonto. Acho que ele tem estado bebendo a noite toda de novo. Ele ____ sair da cama esta manhã.)
Alternativa (B):
Alternativa (C):
Há um ideia de possibilidade dele não sair da cama. Portanto deveremos usar o "can't".
Alternativa (D):

12 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the alternative that fills in the blank in the sentence below.

Scientists say that when a person stops _____ very soon, the chances of getting cancer and other diseases reduce.

a) smoke
b) smokes
c) smoked
d) smoking
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - "Gerund and Infinitive" e o CASO ESPECIAL DO VERBO "TO STOP" que segue as duas formas: "stop + INFINITIVO ➜ parar para" e "stop + GERÚNDIO ➜ parar de" forma de GERÚNDIO:
*Alternativa (A)smoke
*Alternativa (B): smokes
*Alternativa (C): smoked
*Alternativa (D): smoking
➦ IDEIA CONTEXTUAL ➜ No contexto, o verbo TO STOP expressa uma ideia de PARAR DE VEZ, portanto, exige o verbo seguinte no gerúndio.
"[...] Scientists say that when a person stops smoking  very soon, the chances of getting cancer and other diseases reduce."
(Os cientistas dizem que quando uma pessoa pára de fumar muito em breve, as chances de contrair câncer e outras doenças diminuem.)
➦ PAY ATTENTION 1: Mais uma questão que a banca examinadora exige o verbo na forma de GERÚNDIO.
➦ PAY ATTENTION 2: Doze verbos mais frequentes das bancas que exigem GERÚNDIO: Appreciate, Avoid, Consider, Enjoy, Finish, Imagine, Mind, Keep, Prevent, Practice, Regret, Suggest.
➦ PAY ATTENTION 3: Há verbos na língua inglesa que, apesar de aceitar tanto o uso do gerúndio quanto o uso do infinitivo, há alteração no significado como é o caso do verbo "TO STOP":
👉 stop+gerúndio: PARAR DE VEZ(NÃO FAZER MAIS)
👉 stop+infinitivo: PARAR PARA FAZER COMEÇAR OUTRA AÇÃO(Interromper um processo)

• TIRINHARead the cartoon below and answer question 13.

13 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the cartoon, Garfield

a) wants to build his career.
b) intends to work hard.
c) has something in his mind as a plan to complete his studies.
d) actually wants to spend his time doing nothing but planning.

• ANSWER (D)
De acordo com o Cartoon, Garfield...
a) wants to build his career.
- quer construir sua carreira.
b) intends to work hard.
- pretende trabalhar duro.
c) has something in his mind as a plan to complete his studies.
- tem algo em mente como um plano para completar seus estudos.
d) actually wants to spend his time doing nothing but planning.
- realmente quer gastar seu tempo fazendo nada além de planejamento.
• EXPLANATION
1) Questão 18 é sobre inferência, expressões nominais de inferência, elementos não-verbais.
2) Tradução livre do comics:
• No 1º quadrinho:
• I believe in planning ahead.
Eu acredito em planejar com antecedência.
• No 2º quadrinho:
• Becaaaause...
- Porqueeeeeee...
• No 3º quadrinho:
• If you spend enough time planning you never actually have to do anything.
Se você passar muito tempo planejando, você nunca terá que fazer nada.
3) Garfield conclui no último quadrinho: 'If you spend enough time planning you never actually have to do anything.'
4) Na conclusão de Garfield, se você passar muito tempo planejando, você nunca terá que fazer nada.
5) Portanto Garfield realmente quer gastar seu tempo fazendo nada além de planejamento.

• TEXTORead the text below and answer questions 14, 15 and 16.

A Region’s Soccer Strongmen are facing a hard fall

After rising as a governor under Brazil’s military dictatorship, José Maria Marin became such a towering figure in the world of Brazilian sports that the headquarters of the nation’s soccer federation was recently named in his honor.

Now, the United States Justice Department’s charging Mr. Marin, 83, and 13 other senior sports officials and executives across the Americas with taking part in a sweeping bribery and kickback scheme within FIFA, the governing body of global soccer.

Of the 14 men named as defendants in the indictment, all but two of them are citizens of Latin American and Caribbean nations, a reflection of the investigation’s focus on corruption in the hemisphere.
(Fonte: www.nytimes.com)
GLOSSARY
• but: exceto
• bribery: suborno
• headquarters: sede

14 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the text, all the sentences bellow are correct, except:

a) José Maria Marin used to be a governor during military dictatorship.
b) Mr. Marin was accused of participating in a corruption scheme within FIFA.
c) of the 14 men named as defendants in the accusation, only two are Latin American and Caribbean citizens.
d) the United States Justice Department is accusing Mr. Marin, among other senior sports officials and executives of bribery.

👍 Comentários e Gabarito - Questão  38(C) 
De acordo com o texto, todas as frases abaixo estão corretas, exceto:
Alternativa (A): José Maria Marin costumava ser governadora durante a ditadura militar.
Alternativa (B): Marin foi acusado de participar de um esquema de corrupção dentro da FIFA.
Alternativa (C): Dos 14 homens indicados como acusados na acusação, apenas dois são cidadãos latino-americanos e caribenhos.
Alternativa (D): o Departamento de Justiça dos Estados Unidos está acusando Marin, entre outros altos oficiais esportivos e executivos de suborno.

15 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

All the words below, in the text, are adjectives, except:

a) Brazilian
b) Americas
c) Caribbean
d) Latin American
👍 Comentários e Gabarito - Questão  39(B) 
Todas as palavras abaixo, no texto, são adjetivos, exceto:
Alternativa (A): Brazilian
Alternativa (B): Americas (Em inglês, os adjetivos não se flexionam.)
Alternativa (C): Caribbean
Alternativa (D): Latin American

16 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

All the extracts below, in the text, present a possessive noun, except:

a) “…the nation's soccer federation…”
b) “…under Brazil's military dictatorship…”
c) “…a reflection of the investigation's focus…”
d) “…the United States Justice Department's charging Mr. Marin…”

👍 Comentários e Gabarito - Questão  40(D) 
Todos os trechos abaixo, no texto, apresentam um substantivo possessivo, exceto:
Opção (A) : caso de "genitive case"
Opção (B) caso de "genitive case"
Opção (C) caso de "genitive case"
Opção (D) NÃO FAZ POSSESSÃO:
“…the United States Justice Department's charging Mr. Marin…”
(o Departamento de Justiça dos Estados Unidos está acusando Sr. Marin)

 CARTOONRead the cartoon below and answer question 17.

17 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The verb “clear”, in the cartoon, can be replaced by

a) clean
b) bright
c) prohibited
d) authorized

• ANSWER (D)
The verb “clear”, in the cartoon, can be replaced by
a) clean(limpos)
b) bright(claros)
c) prohibited(proibidos)
d) authorized(autorizados)
• EXPLANATION
1) Questão 41 é sobre inferência, expressões nominais de inferência, elementos não-verbais.
2) Tradução livre do comics:
• TRADUÇÃO LIVRE do cartoon:
• You are clear to do whatever...
Vocês estão autorizados a fazer o que quiserem...
3) No cartoon, vemos uma torre de Controle de onde de foi dada uma autorização de Tráfego(Clearence Delivery).
4) O humor do cartoon está exatamente no uso da expressão "WHATEVER" que é usada frequentemente com certo desdém, como sinônimo de "como você quiser" ou mostrar indiferença "não me importo".

TEXTORead the text and answer questions 18 and 19.

The story of a blind girl
         
There was a blind girl who hated herself just because she was blind. She hated everyone, except her loving boyfriend. He was always there for her. She said that if she could only see the world, she would marry her boyfriend.

One day, someone donated a pair of eyes to her and then she could see everything, including her boyfriend. Her boyfriend asked her, “Now that you can see the world, will you marry me?”

The girl was shocked when she saw that her boyfriend was blind too, and refused to marry him. Her boyfriend walked away in tears, and later wrote a letter to her saying: “Just take care of my eyes dear.”
Fonte: http://academictips.org/

18 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the text, all the alternatives are true, except

a) The girl could see everything because she was donated a pair of eyes.
b) The girl has unpleasant feelings for everyone but her boyfriend.
c) Her boyfriend became blind because he gave her his pair of eyes.
d) The girl refused to marry her boyfriend because he was ugly.

👍 Comentários e Gabarito - Questão  42(D) 
Opção (A) A menina podia ver tudo porque ela doou um par de olhos.
Opção (B) A garota tem sentimentos desagradáveis por todos, menos pelo namorado.
Opção (C) O namorado dela ficou cego porque ele lhe deu o par de olhos.
Opção (D) incoerente com o textoA garota se recusou a casar com o namorado porque ele era feio.

19 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The underlined verbs, in the text, are in the

a) Simple Past
b) Simple Present
c) Present Perfect
d) Present Continuous

👍 Comentários e Gabarito - Questão  43(A) 
Opção (A) correta:
Opção (B) incorreta:
Opção (C) incorreta:
Opção (D) incorreta:

TEXTORead the text and answer questions 20 and 21.
       
Thomas Edison tried two thousand different materials in search of a filament for the light bulb. When none worked satisfactorily, his assistant complained, “All our work is in vain. We have learned nothing.”

Edison replied very confidently, “Oh, we have come a long way and we have learned a lot. We know that there are two thousand elements which we cannot use to make a good light bulb.”
(Adapted from academictips.org)

20 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the text, Thomas Edison

a) got satisfied with his new invention.
b) learned a lot from his previous mistakes.
c) used two thousand elements to create the light bulb.
d) has two thousand more elements that can be used to make the light bulb.
👍 Comentários e Gabarito - Questão  44(B) 
Opção (A) incorreta:
Opção (B) correta:
Opção (C) incorreta:
Opção (D) incorreta:

21 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The sentence “We have learned nothing”, in the text, can be replaced by

a) We have learned anything.
b) We haven’t learned anything.
c) We haven’t learned something.
d) We haven’t learned everything.

👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
The sentence “We have learned nothing”, in the text, can be replaced by
a) We have learned anything.
b) We haven’t learned anything.
c) We haven’t learned something.
d) We haven’t learned everything.

TEXTORead the text and answer questions 22, 23 and 24.

Will’s experience at the airport
          
After his return _____ Rome, Will couldn’t find his luggage in the airport baggage area. He went to the lost luggage office and told the woman there that his bags hadn’t arrived on the carousel.

She smiled and told him not to worry because they were trained professionals and he was in good hands. Then she asked Will, “Has your plane arrived yet?”

(Adapted from academictips.org)

22 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The correct preposition that fills in the blank in the text is


a) at
b) by
c) for
d) from

👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
The correct preposition that fills in the blank in the text is
a) at
b) by
c) for
d) from

23 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

“Carousel”, in bold type in the text, is related to

a) the place where passengers wait before they get onto their plane.
b) the moving belt that you collect your bags from at an airport.
c) a place where you report your arrival at an airport, hotel, hospital, etc.
d) the place at an airport where you collect your cases and bags after a flight.

👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
“Carousel”, in bold type in the text, is related to
a) the place where passengers wait before they get onto their plane.
b) the moving belt that you collect your bags from at an airport.
c) a place where you report your arrival at an airport, hotel, hospital, etc.
d) the place at an airport where you collect your cases and bags after a flight.

24 – (EEAR-CFS-2015/2016-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

hadn’t arrived”, (line 03),

is closest in meaning to

a) hadn’t being found
b) hadn’t being noticed
c) hadn’t being covered
d) hadn’t being delivered

👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
“hadn’t arrived”, (line 03), is closest in meaning to
a) hadn’t being found
b) hadn’t being noticed
c) hadn’t being covered
d) hadn’t being delivered

Nenhum comentário:

Postar um comentário