When Irish Eyes Are Smiling?
Quando os olhos irlandeses estão sorrindo?
Everyone wants to be Irish on March 17th, the party of the patron saint of Ireland.Todo mundo quer ser irlandês no dia 17 de março, festa da padroeira da Irlanda.
But nowhere is this more fun than in Dublin, where anyone can put on a green hat and participate in Ireland's biggest annual celebration.
Mas em nenhum lugar isto é mais divertido do que em Dublin, onde qualquer pessoa pode colocar um chapéu verde e participar na maior celebração anual da Irlanda.
A four-day event, the St. Patrick's Festival attracts over 1.3 million people from around the world. Free events, including street theater and fireworks, are programmed around the city and are all accessible by foot.
Um evento de quatro dias, o Festival de São Patrício atrai mais de 1,3 milhão de pessoas de todo o mundo. Eventos gratuitos, incluindo teatro de rua e fogos de artifício, são programados pela cidade e acessíveis a pé.
(Adapted from Speak Up # 180)
- GLOSSARY
- Dublin – Capital da Irlanda.
- fireworks – fogos de artifício.
26 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
According to the text,
a) St. Patrick's day is just celebrated in Ireland.
b) Irish people don’t like to celebrate St. Patrick’s day.
c) just Irish people are able to celebrate the party of the patron of Ireland.
d) there's no place where the celebration is more exciting than in the capital of Ireland.
b) Irish people don’t like to celebrate St. Patrick’s day.
c) just Irish people are able to celebrate the party of the patron of Ireland.
d) there's no place where the celebration is more exciting than in the capital of Ireland.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
De acordo com o texto,
*Alternativa (A): O dia de St. Patrick é celebrado apenas na Irlanda.
*Alternativa (B): O povo irlandês não gosta de celebrar o dia de St. Patrick.
*Alternativa (C): apenas os irlandeses podem celebrar a festa do patrono da Irlanda.
*Alternativa (D): não há lugar onde a celebração seja mais emocionante do que na capital da Irlanda.
27 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) just once every two years.
b) every year on May 17th.
c) once a year in March.
d) monthly.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Povo irlandês celebra o dia de São Patrício
*Alternativa (A): apenas uma vez a cada dois anos.
*Alternativa (B): todos os anos no dia 17 de maio.
*Alternativa (C): uma vez por ano em março.
*Alternativa (D): mensalmente.
28 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
People around the world are attracted by the Saint Patrick's Festival, where they can enjoy themselves
b) every year on May 17th.
c) once a year in March.
d) monthly.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Povo irlandês celebra o dia de São Patrício
*Alternativa (A): apenas uma vez a cada dois anos.
*Alternativa (B): todos os anos no dia 17 de maio.
*Alternativa (C): uma vez por ano em março.
*Alternativa (D): mensalmente.
28 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) for a week.
b) for four weeks.
c) over the weekend.
d) for four days.
b) for four weeks.
c) over the weekend.
d) for four days.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Pessoas de todo o mundo são atraídas pelo Saint Patrick's Festival, onde podem se divertir...
*Alternativa (A): por uma semana.
*Alternativa (B): por quatro semanas.
*Alternativa (C): no fim de semana.
*Alternativa (D): por quatro dias.
29 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
At St. Patrick’s party, people
Pessoas de todo o mundo são atraídas pelo Saint Patrick's Festival, onde podem se divertir...
*Alternativa (A): por uma semana.
*Alternativa (B): por quatro semanas.
*Alternativa (C): no fim de semana.
*Alternativa (D): por quatro dias.
29 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) need transportation.
b) enjoy indoor theater.
c) have free entertainment.
d) see firefighters on the street.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Na festa de St. Patrick, as pessoas...
*Alternativa (A): precisam de transporte.
*Alternativa (B): desfrutam de um teatro interno.
*Alternativa (C): têm entretenimento gratuito.
*Alternativa (D): vêem bombeiros na rua.
30 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
Choose the best alternative to fill in the blanks.
b) enjoy indoor theater.
c) have free entertainment.
d) see firefighters on the street.
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Na festa de St. Patrick, as pessoas...
*Alternativa (A): precisam de transporte.
*Alternativa (B): desfrutam de um teatro interno.
*Alternativa (C): têm entretenimento gratuito.
*Alternativa (D): vêem bombeiros na rua.
30 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
People in that traditional celebration, usually wear a
piece of clothing in ________ .
piece of clothing in ________ .
a) red
b) black
c) green
d) yellow
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
*Alternativa (A): vermelho
*Alternativa (B): preto
*Alternativa (C): verde
*Alternativa (D): amarelo
31 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
The underlined verbs, in the text, are in the
b) black
c) green
d) yellow
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Escolha a melhor alternativa para preencher os espaços em branco.
As pessoas nessa festa tradicional costumam usar uma peça de roupa em ________.*Alternativa (A): vermelho
*Alternativa (B): preto
*Alternativa (C): verde
*Alternativa (D): amarelo
31 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) simple past.
b) past perfect.
c) simple present.
d) present perfect.
b) past perfect.
c) simple present.
d) present perfect.
TÓPICO - Questão sobre TEMPOS VERBAIS:
Os verbos sublinhados, no texto, estão no
*Alternativa (A): passado simples.
*Alternativa (B): passado perfeito.
*Alternativa (C): presente simples.
*Alternativa (D): presente perfeito.
❑ TEXTO: Read the text and answer questions 32, 33, 34, 35 and 36.
Sometimes we procrastinate doing something because we think that we will do a bad choice. If you feel nervous about a task, stop and think positive thoughts. Think about what you are good at. Think about times in the past when you have done something good. Positive thoughts make work easier.
(Adapted from Access Reading 2)
GLOSSARYprocrastinate – adiar
choice – escolha
task – tarefa
32 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
We can infer from the text that we sometimes procrastinate because we feel we are _______.
a) angry
b) nervous
c) anxious
d) insecure
choice – escolha
task – tarefa
32 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) angry
b) nervous
c) anxious
d) insecure
TÓPICO - Questão sobre TEMPOS VERBAIS:
*Alternativa (B): nervosos
*Alternativa (C): ansiosos
*Alternativa (D): inseguros
33 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
In "Positive thoughts make work easier.", the underlined word, gives the idea of
Podemos inferir do texto que às vezes procrastinamos porque sentimos que somos/estamos _______.
*Alternativa (A): zangados*Alternativa (B): nervosos
*Alternativa (C): ansiosos
*Alternativa (D): inseguros
33 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) advice.
b) result.
c) comparison.
d) conclusion.
TÓPICO - Questão sobre TEMPOS VERBAIS:
*Alternativa (B): resultado.
*Alternativa (C): comparação.
*Alternativa (D): conclusão.
b) result.
c) comparison.
d) conclusion.
TÓPICO - Questão sobre TEMPOS VERBAIS:
Em "Pensamentos positivos tornam o trabalho mais fácil", a palavra sublinhada dá a ideia de
*Alternativa (A): conselho.*Alternativa (B): resultado.
*Alternativa (C): comparação.
*Alternativa (D): conclusão.
34 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
The verb tense in "have done", (line 5), is in the
a) past perfect.
b) passive voice.
c) past participle.
d) present perfect.
b) passive voice.
c) past participle.
d) present perfect.
35 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) future.
b) imperative.
c) simple past.
d) simple present.
b) imperative.
c) simple past.
d) simple present.
36 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
“thoughts”, (line 5), is
a) a verb.
b) a noun.
c) an adverb.
d) an adjective.
b) a noun.
c) an adverb.
d) an adjective.
❑ TEXTO: Read the text and answer questions 37, 38 and 39.
Let the music play!
Deixe a música tocar!
Many states ___ the U.S. are taking the Mozart Effect seriously.Muitos estados ___ os EUA estão levando o Efeito Mozart a sério.
It is the theory that classical music’s complex melodies help stimulate brain activity in the first three years ___ a child’s life, when 90 percent of brain development occurs.
É a teoria de que as melodias complexas da música clássica ajudam a estimular a atividade cerebral nos primeiros três anos de vida de uma criança, quando ocorre 90 por cento do desenvolvimento do cérebro.
(Adapted from Speak Up # 149)
37 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
Choose the correct alternative to fill in the blanks,
respectively
37 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
respectively
a) at/ of
b) in / at
c) at / to
d) in / of
b) in / at
c) at / to
d) in / of
38 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
“occurs”, (line 5), is closest in meaning to
a) exist.
b) happen.
c) realize.
d) notice.
39 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
Based on the text, we can conclude the Mozart Effect helps
b) happen.
c) realize.
d) notice.
39 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) 90 percent of the children develop their brains.
b) stimulate young children’s brains.
c) children to learn classical music.
d) develop children’s speaking.
b) stimulate young children’s brains.
c) children to learn classical music.
d) develop children’s speaking.
❑ TEXTO: Read the text and answer questions 40, 41, 42, 43 and 44.
Are you hardworking, anxious, introverted and conscientious?
Are you hardworking, anxious, introverted and conscientious?
Você é trabalhador, ansioso, introvertido e consciencioso?
If so, you’re probably a victim of workplace bullying.
Se sim, você provavelmente é vítima de bullying no local de trabalho.
Researchers at Hull University have suggested a personality test to recognize people at risk of being bullied.
Pesquisadores da Universidade de Hull sugeriram um teste de personalidade para reconhecer pessoas em risco de sofrer bullying.
The study ________ that companies give potential victims adequate training and social support at work so that they can be prevented from feeling ignored and humiliated.
Pesquisadores da Universidade de Hull sugeriram um teste de personalidade para reconhecer pessoas em risco de sofrer bullying.
The study ________ that companies give potential victims adequate training and social support at work so that they can be prevented from feeling ignored and humiliated.
O estudo ________ que as empresas dão às potenciais vítimas formação adequada e apoio social no trabalho para que possam evitar que se sintam ignoradas e humilhadas.
(Adapted from Speak Up # 140)
- GLOSSARY
- "BULLYING" – gozações, perseguições, isolamento no trabalho.
- "AT RISK" – que corre o risco.
40 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
The correct verb form to fill in the blank isa) recommend.
b) recommends.
c) recommended.
d) would recommend.
41 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) only anxious people can be bullied.
b) hardworking people are introverted.
c) the personality test at work will humiliate potential victims.
d) companies can help potential victims in the prevention of bullying.
b) hardworking people are introverted.
c) the personality test at work will humiliate potential victims.
d) companies can help potential victims in the prevention of bullying.
42 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) nouns.
b) adverbs.
c) adjectives.
d) conjunctions.
b) adverbs.
c) adjectives.
d) conjunctions.
43 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) nicer.
b) harder.
c) worker.
d) transfer.
b) harder.
c) worker.
d) transfer.
44 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) careless.
b) annoyed.
c) frightened.
d) very careful.
b) annoyed.
c) frightened.
d) very careful.
❑ TEXTO: Read the text and answer questions 45, 46, 47 and 48.
A place of superlatives
Um lugar de superlativos
Antarctica is a place of superlatives: it is the coldest, windiest, driest, highest and most remote continent on earth.A Antártica é um lugar de superlativos: é o continente mais frio, mais ventoso, mais seco, mais alto e mais remoto do planeta.
The continent’s large mass of snow and ice contains around 85 percent of all freshwater in the world.
A grande massa de neve e gelo do continente contém cerca de 85% de toda a água doce do mundo.
The first tourists to reach it arrived in 1957.
Os primeiros turistas a chegar lá chegaram em 1957.
Nowadays, the variety of Antarctica travel itineraries, activities and prices is wider than ever before.
A grande massa de neve e gelo do continente contém cerca de 85% de toda a água doce do mundo.
The first tourists to reach it arrived in 1957.
Os primeiros turistas a chegar lá chegaram em 1957.
Nowadays, the variety of Antarctica travel itineraries, activities and prices is wider than ever before.
Hoje em dia, a variedade de itinerários de viagem, atividades e preços na Antártida é maior do que nunca.
(Adapted from Speak up # 149)
except
- GLOSSARY
- freshwater – água doce
- to reach – chegar
- travel itineraries – roteiros de viagem
- wide – amplo
45 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
According to the text, all the alternatives are correct,except
a) the tourism in Antarctica is significant.
b) prices, travel itineraries and activities are going up.
c) Antarctica contains all the freshwater in the world.
d) the first tourists arrived in Antarctica 53 years ago.
b) prices, travel itineraries and activities are going up.
c) Antarctica contains all the freshwater in the world.
d) the first tourists arrived in Antarctica 53 years ago.
46 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) dry.
b) near.
c) close.
d) far away.
b) near.
c) close.
d) far away.
47 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
What is Antarctica like?
a) It is a cold, windy and dry continent.
b) Its tourism is wider than ever before.
c) Its exploration started in 1957.
d) It is far from other continents.
b) Its tourism is wider than ever before.
c) Its exploration started in 1957.
d) It is far from other continents.
48 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) Antarctica.
b) freshwater.
c) place.
d) 1957.
❑ TEXTO: Read the cartoon and answer questions 49 and 50.
49 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) making a list of all objects.
b) trying to sell the products.
c) organizing the closets.
d) cleaning the room.
c) organizing the closets.
d) cleaning the room.
Em "Estou apenas fazendo inventário", Francis quer dizer que ele está
*Alternativa (A): fazendo uma lista de todos os objetos.
*Alternativa (B): tentando vender os produtos.
*Alternativa (C): organizando os armários.
*Alternativa (D): limpando o quarto.
*Alternativa (A): fazendo uma lista de todos os objetos.
*Alternativa (B): tentando vender os produtos.
*Alternativa (C): organizando os armários.
*Alternativa (D): limpando o quarto.
50 – (EEAR-CFS-1/2011-GRUPOS I e II de ESPECIALIDADES-SARGENTO)
a) disorganized.
b) clean.
c) clear.
d) dry.
b) clean.
c) clear.
d) dry.
Em "Francis, este lugar é uma bagunça incrível!", Isso significa que o lugar estar...
*Alternativa (A): desorganizado.
*Alternativa (B): limpo.
*Alternativa (C): claro.
*Alternativa (D): seco.
*Alternativa (A): desorganizado.
*Alternativa (B): limpo.
*Alternativa (C): claro.
*Alternativa (D): seco.
Nenhum comentário:
Postar um comentário