www.inglesparaconcursos.blog.br
- FGV/CONHECIMENTO-2022-SENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO-ORÇAMENTO E ANÁLISE ECONÔMICA-06/11/2022.
- 08 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
- Texto (1) – | The New Rules of Data Privacy | https://hbr.org |
- Texto (2) – | Cartoon | www.glasbergen.com |
❑ PROVA:
❑ TRADUÇÃO-TEXTO 1:
The New Rules of Data Privacy
As novas regras de privacidade de dados
[1º PARÁGRAFO]
The data harvested from our personal devices, along with our trail of electronic transactions and data from other sources, now provides the foundation for some of the world’s largest companies. […] For the past two decades, the commercial use of personal data has grown in wild-west fashion. But now, because of consumer mistrust, government actions, and competition for customers, those days are quickly coming to an end.
Os dados coletados de nossos dispositivos pessoais, juntamente com nossa trilha de transações eletrônicas e dados de outras fontes, agora fornecem a base para algumas das maiores empresas do mundo. […] Nas últimas duas décadas, o uso comercial de dados pessoais cresceu de forma selvagem. Mas agora, por causa da desconfiança do consumidor, ações governamentais e competição por clientes, esses dias estão rapidamente chegando ao fim.
[2º PARÁGRAFO]
For most of its existence, the data economy was structured around a “digital curtain” designed to obscure the industry’s practices from lawmakers and the public. Data was considered company property and a proprietary secret, even though the data originated from customers’ private behavior. That curtain has since been lifted and a convergence of consumer, government, and market forces are now giving users more control over the data they generate. Instead of serving as a resource that can be freely harvested, countries in every region of the world have begun to treat personal data as an asset owned by individuals and held in trust by firms.
Durante a maior parte de sua existência, a economia de dados foi estruturada em torno de uma “cortina digital” projetada para obscurecer as práticas da indústria dos legisladores e do público. Os dados eram considerados propriedade da empresa e um segredo proprietário, embora os dados se originassem do comportamento privado dos clientes. Essa cortina foi levantada desde então e uma convergência de forças do consumidor, governo e mercado agora está dando aos usuários mais controle sobre os dados que eles geram. Em vez de servir como um recurso que pode ser livremente coletado, países em todas as regiões do mundo começaram a tratar dados pessoais como um ativo de propriedade de indivíduos e mantido em custódia por empresas.
[3º PARÁGRAFO]
This will be a far better organizing principle for the data economy. Giving individuals more control has the potential to curtail the sector’s worst excesses while generating a new wave of customer-driven innovation, as customers begin to express what sort of personalization and opportunity they want their data to enable. And while Adtech firms in particular will be hardest hit, any firm with substantial troves of customer data will have to make sweeping changes to its practices, particularly large firms such as financial institutions, healthcare firms, utilities, and major manufacturers and retailers.
Este será um princípio de organização muito melhor para a economia de dados. Dar mais controle aos indivíduos tem o potencial de reduzir os piores excessos do setor, ao mesmo tempo em que gera uma nova onda de inovação orientada ao cliente, à medida que os clientes começam a expressar que tipo de personalização e oportunidade eles querem que seus dados permitam. E embora as empresas de Adtech em particular sejam as mais afetadas, qualquer empresa com grandes quantidades de dados de clientes terá que fazer mudanças radicais em suas práticas, especialmente grandes empresas como instituições financeiras, empresas de saúde, serviços públicos e grandes fabricantes e varejistas.
[4º PARÁGRAFO]
Leading firms are already adapting to the new reality as it unfolds. The key to this transition — based upon our research on data and trust, and our experience working on this issue with a wide variety of firms— is for companies to reorganize their data operations around the new fundamental rules of consent, insight, and flow.
As empresas líderes já estão se adaptando à nova realidade conforme ela se desenrola. A chave para essa transição — com base em nossa pesquisa sobre dados e confiança, e nossa experiência trabalhando nessa questão com uma ampla variedade de empresas — é que as empresas reorganizem suas operações de dados em torno das novas regras fundamentais de consentimento, insight e fluxo.
[5º PARÁGRAFO]
Federal lawmakers are moving to curtail the power of big tech. Meanwhile, in 2021 state legislatures proposed or passed at least 27 online privacy bills regulating data markets and protecting personal digital rights. Lawmakers from California to China are implementing legislation that mirrors Europe’s GDPR, while the EU itself has turned its attention to regulating the use of AI. Where once companies were always ahead of regulators, now they struggle to keep up with compliance requirements across multiple jurisdictions.
Os legisladores federais estão se movendo para restringir o poder das grandes empresas de tecnologia. Enquanto isso, em 2021, as legislaturas estaduais propuseram ou aprovaram pelo menos 27 projetos de lei de privacidade online regulando os mercados de dados e protegendo os direitos digitais pessoais. Os legisladores da Califórnia à China estão implementando uma legislação que reflete o GDPR da Europa, enquanto a própria UE voltou sua atenção para a regulamentação do uso de IA. Onde antes as empresas estavam sempre à frente dos reguladores, agora elas lutam para acompanhar os requisitos de conformidade em várias jurisdições.
Adapted from: https://hbr.org/2022/02/the-new-rules-of-data-privacy February 25, 2022 – Retrieved September 6, 2022
18 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO) Based on Text I, mark the statements below as true (T) or false (F).
( ) Advertising firms will be majorly affected by changes in data privacy rules.
( ) Formerly, control over personal data for commercial purposes followed tight guidelines.
( ) Legislators have currently been lax on users’ assent of their data. The statements are, respectively,
(A) T – F – F.
(B) F – F – T.
(C) F – T – T.
(D) F – T – F.
(E) T – F – T.
Comentários e Gabarito A
Based on Text I, mark the statements below as true (T) or false (F).
Com base no Texto I, marque as afirmações abaixo como verdadeiras (V) ou falsas (F).
( T ) Advertising firms will be majorly affected by changes in data privacy rules. As empresas de publicidade serão afetadas principalmente por mudanças nas regras de privacidade de dados.
( F ) Formerly, control over personal data for commercial purposes followed tight guidelines. Anteriormente, o controle sobre dados pessoais para fins comerciais seguia diretrizes rígidas.
( F ) Legislators have currently been lax on users’ assent of their data. Os legisladores têm sido atualmente negligentes quanto ao consentimento dos usuários sobre seus dados.
19 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO) The word “troves” in “troves of customer data” (3rd paragraph) refers to a(n):
(A) sensible batch.
(B) classified input.
(C) controlled bunch.
(D) sensitive network.
(E) valuable collection.
Comentários e Gabarito E
The word “troves” in “troves of customer data” (3rd paragraph) refers to a(n):
A palavra “troves” em “troves of customer data” (3º parágrafo) se refere a um(a):
(A) sensible batch. lote sensato.
(B) classified input. entrada classificada.
(C) controlled bunch. grupo controlado.
(D) sensitive network. rede sensível.
(E) valuable collection. coleção valiosa.
20 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO) According to the 2nd paragraph, in relation to the industry’s practices, the function of the “digital curtain” was to
(A) spur them.
(B) forbid them.
(C) endure them.
(D) conceal them.
(E) sponsor them.
Comentários e Gabarito D
According to the 2nd paragraph, in relation to the industry’s practices, the function of the “digital curtain” was to
De acordo com o 2º parágrafo, em relação às práticas da indústria, a função da “cortina digital” era
(A) spur them. estimulá-las.
(B) forbid them. proibi-las.
(C) endure them. suportá-las.
(D) conceal them. ocultá-las.
(E) sponsor them. patrociná-las.
21 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO)
- In “Federal lawmakers are moving to curtail the power of big tech” (5th paragraph),
it is implied that, in relation to the power of big tech, federal lawmakers aim at
(A) spreading it out.
(B) cutting it down.
(C) taking it away.
(D) crossing it off.
(E) tangling it up.
Comentários e Gabarito B
In “Federal lawmakers are moving to curtail the power of big tech” (5th paragraph), it is implied that, in relation to the power of big tech, federal lawmakers aim at
Em “Legisladores federais estão se movendo para restringir o poder das grandes tecnologias” (5º parágrafo), está implícito que, em relação ao poder das grandes tecnologias, os legisladores federais visam
(A) spreading it out. espalhá-lo.
(B) cutting it down. cortá-lo.
(C) taking it away. tirá-lo.
(D) crossing it off. riscá-lo.
(E) tangling it up. emaranhá-lo.
22 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO)
- “As” in “Leading firms are already adapting to the new reality as it unfolds” (4th paragraph)
signals a
(A) contrast.
(B) condition.
(C) conclusion.
(D) comparison.
(E) concomitance.
Comentários e Gabarito E
23 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO)
- In the extract “now they struggle” (5th paragraph),
the pronoun refers to
(A) requirements.
(B) legislatures.
(C) lawmakers.
(D) companies.
(E) regulators.
Comentários e Gabarito D
❑ TRADUÇÃO-TEXTO 2:
- Another memo from our Legal department. Cursors have too many sharp edges and must be removed from all of our computers.
- Outro memorando do nosso departamento Jurídico. Os cursores têm muitas bordas afiadas e devem ser removidos de todos os nossos computadores.
24 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO) The gist of this cartoon depends on the reader
(A) sighting the arrow.
(B) mastering the rules.
(C) understanding the pun.
(D) handling the hardware.
(E) noticing the straight faces.
Comentários e Gabarito C
The gist of this cartoon depends on the reader
A essência deste cartoon depende do leitor
(A) sighting the arrow. ver o cursor.
(B) mastering the rules. dominar as regras.
(C) understanding the pun. entender o trocadilho.
(D) handling the hardware. manusear o hardware.
(E) noticing the straight faces. notar as faces retas.
25 – (FGV-CONHECIMENTO/2022-ENADO FEDERAL-CONSULTOR LEGISLATIVO) The character’s speech reveals that the legal department has
(A) praised the quality of the software.
(B) sent at least one memorandum before.
(C) scoffed at the scope of current cursors.
(D) been demanding highly skilled employees.
(E) considered computers a shrewd investment.
Comentários e Gabarito B
The character’s speech reveals that the legal department has
A fala do personagem revela que o departamento jurídico
(A) praised the quality of the software. elogiou a qualidade do software.
(B) sent at least one memorandum before. enviou pelo menos um memorando antes.
- Another memo from our Legal department.
- Outro memorando do nosso departamento Jurídico.
(C) scoffed at the scope of current cursors. zombou do escopo dos cursores atuais.
(D) been demanding highly skilled employees. vem exigindo funcionários altamente qualificados.
(E) considered computers a shrewd investment. considerou os computadores um investimento astuto.
Nenhum comentário:
Postar um comentário