sexta-feira, 9 de janeiro de 2015

ESAF-2010-MTE-Auditor Fiscal do Trabalho - Concurso Público do Ministério do Trabalho e Emprego(MTE) - Prof.º Valdenos Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito.

Hey guys, how's it going?
Welcome back to another post!

Adquira: "100 QUESTÕES COMENTADAS-AUDITOR FISCAL" com preço promocional, basta visitar o site:

https://questoescomentadasingles.com.br/produto/100-questoes-comentadas-de-ingles-auditor-fiscal-vol-pdf/


Neste post, veremos a Prova de INGLÊS-ESAF-2010-MTE(Ministério do Trabalho e Emprego)-Auditor Fiscal do Trabalho-Prova aplicada em 01/03/2010.

[a]Banca/Organizador 
 www.esaf.fazenda.gov.br.
[b]Padrão/Composição da prova 
➦10 Questões(múltiplas escolhas com 05 alternativas cada, tudo em inglês)
➦03 Textos .

🔄  TEXTOS e TEMAS ABORDADOS:
👉  Texto 1   sem título 
 Tema abordado: As empresas devem aprender a lidar com a necessidade de manter o pessoal antigo empregado 

👉  Texto 2   "Minister calls for wider flexible working rights"(Ministro apela a amplos direitos laborais flexíveis) 

👉  Texto 3   "The International Labour Organization"(A Organização Internacional do Trabalho) 



Agora vamos à prova.

Read the text and answer questions 31-33.

Companies in the rich world are confronted with a rapidly ageing workforce. Nearly one in three American workers will be over 50 by 2012, and America is a young country compared with Japan and Germany. China is also ageing rapidly, thanks to its one-child policy. This means that companies will have to learn how to manage older workers better.

Most companies are remarkably ill-prepared. There was a flicker of interest in the problem a few years ago but it was snuffed out by the recession. The management literature on older workers is a mere molehill compared with the mountain devoted to recruiting and retaining the young.

Companies are still stuck with an antiquated model for dealing with ageing, which assumes that people should get pay rises and promotions on the basis of age. They have dealt with the burdens of this model by periodically “downsizing” older workers or encouraging them to take early retirement. This has created a dual labour market for older workers, of cosseted insiders on the one hand and unemployed or retired outsiders on the other.

But this model cannot last. The number of young people, particularly those with valuable science and engineering skills, is shrinking. And governments are raising retirement ages and making it more diffi cult for companies to shed older workers, in a desperate attempt to cope with their underfunded pension systems.
Feb 4th 2010 | From The Economist print edition [adapted]
👉  Questão   31 
According to the text, businesses
(a) are fully prepared to deal with an ancient workforce.
(b) cannot cope with an influx of elderly workers.
(c) are incapable of growing old gracefully.
(d) must get rid of older workers through streamlining operations.
(e) must learn to deal with the need to keep older staff employed.
👍  Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda o tópico "interpretação textual" explorando aspectos das "empresas" de acordo com o texto e também trabalha o uso modal verbs modais(can/must),phrasal verb(deal with),idiom(get rid of) .
*O item (a) está incorreto ao afirmar que as empresas "estão plenamente preparadas para lidar com o envelhecimento dos trabalhadores".
*O item (b) está incorreto ao afirmar que as empresas "não conseguem(cannot) cooperar com o aumento dos trabalhadores mais velhos".
*O item (c) está incorreto ao afirmar que as empresas "são incapazes de envelhecer graciosamente".
*O item (d) está incorreto ao afirmar que as empresas "devem(must) se livrar dos trabalhadores mais velhos por meio de operações de racionalização".
*O item (e) está incorreto ao afirmar que as empresas "precisam(must) aprender a lidar com a necessidade de manter os empregados mais velhos no serviço".
👉  Questão   32 
In paragraph 2, the author claims that the recent economic recession has
(a) awakened an interest in science and engineering among younger workers.
(b) caused the number of young people seeking jobs in business to increase.
(c) extinguished what little interest fi rms had shown in how to manage an older staff.
(d) made a mountain of business management out of a managerial molehill.
(e) led  many firms to dismiss older workers in their periodic staff reductions.
👍 Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Interpretação textual" e trabalha com tempo verbal(present perfect),idiom(make a mountain out of a molehill).
A oração é "O autor alega que a recente RECESSÃO ECONÔMICA TEM ..." e refere-se ao 2º parágrafo.
*O item (a) está incorreto ao afirmar que a recessão tem "despertado um interesse em ciência e engenharia entre os jovens trabalhadores".
*O item (b) está incorreto ao afirmar que a recessão tem "causado uma diminuição entre os jovens que procuram empregos no mundo dos negócios".
*O item (c) está CORRETA ao afirmar que a recessão tem "exterminado o pouco interesse que as firmas demonstraram em como lidar com pessoal mais velho". Informação confirmado no trecho:
[...]Most companies are remarkably ill-prepared. There was a flicker of interest in the problem a few years ago but it was snuffed out by the recession"(A maioria das empresas está notavelmente mal preparada. Havia um pequeno interesse no
problema há alguns anos atrás mas ele foi abafado pela recessão)
*O item (d) está incorreto ao afirmar que a recessão tem "feito tempestade em copo d'água em relação aos negócios das empresas".
*O item (e) está incorreto ao afirmar que a recessão tem "levada muitas firmas a despedir trabalhadores mais velhos no período de redução de pessoal".
👉  Questão   33 
The text suggests that the governments of industrialized countries are
(a) trying to stop companies dismissing older members of their workforce.
(b) refusing to employ younger workers because of their
 expensive pensions.

(c) cutting the retirement pensions of  valuable workers on the basis of age.
(d) making desperate attempts to cope with an ineffi cient labour market.
(e) regretting their generosity to  workers who have taken early retirement.
👍  Gabarito  A 

Read the text and answer questions 34-37.

Minister calls for wider flexible working rights

British government ministers are considering giving all employees the right to ask for flexible working hours “from the beginning” of a new job as part of plans to encourage a fundamental shift in working habits.

The Work and Pensions Secretary, Yvette Cooper, says her office is working with employers and organisations such as the federation of small businesses to draw up new ways of supporting men as well as women and non-parents as well as parents working more flexible hours.

The current rules are limited to parents of children under 16 and carers, and Cooper wants to extend them. “You want people to offer fl exible working from the beginning and we need to look again at how the legislation can support different ways of doing that,” she said.

“There will be some areas where it’s not possible to fit round particular school hours or particular things where the nature of the business makes it hard – but what you need is the cultural change for everybody to think differently.” Cooper’s proposals come as the government announced that fathers will be given the right to six months’ paternity leave.

There will be a legal right to take the mother’s place at home for the last three months of a nine-month maternity break; they would receive £123 a week in statutory pay. Fathers would then be entitled to take a further three months’ unpaid leave. The move was criticised by some business leaders.
(From: The Guardian, Friday 29 January 2010 -slightly adapted)
👉  Questão   34 
According to the text, current British laws on working timetables are designed mainly for
(a) women who work as secretaries for the government.
(b) parents of  young children and teenagers, as well as care workers.
(c) men who have been in their current jobs for some time.
(d) women extending their maternity leave with unpaid work.
(e) those who want a change in the cultural mentality of businesses.
👍 Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
A oração de leitura textual é:"As leis Britânicas atuais sobre tabela de horários são destinados especialmente para..."
*O item (a) está incorreto ao afirmar que as leis britânicas atuais sobre "working timetables"(tabela de horários) são para "as mulheres que trabalham como secretárias para o governo".
*O item (b) está CORRETO ao afirmar que as leis britânicas atuais sobre "working timetables"(tabela de horários) são para "pais de crianças pequenas e adolescentes, e também para cuidadores". Informação confirmada no 3º parágrafo,veja:
"[...]The current rules are limited to parents of children under 16 and carers, and Cooper wants to extend them. "You want people to offer flexible working from the beginning and we need to look again at how the legislation can support different ways of doing that," she said.(As regras atuais são limitadas aos pais de crianças menores de 16 anos e cuidadores, e Cooper quer estendê-las. "Você quer que as pessoas ofereçam um trabalho flexível desde o início e precisamos olhar novamente a forma como a legislação pode suportar diferentes maneiras de fazer isso", disse ela).
*O item (c) está incorreto ao afirmar que as leis britânicas atuais sobre "working timetables"(tabela de horários) são para "os homens que já estão nos seus empregos atuais por algum tempo".
*O item (d) está incorreto ao afirmar que as leis britânicas atuais sobre "working timetables"(tabela de horários) são para "as mulheres que estão extendendo a licença maternidade com serviço sem remuneração".
*O item (e) está incorreto ao afirmar que as leis britânicas atuais sobre "working timetables"(tabela de horários) são para "aqueles que querem uma mudança na mentalidade dos negócios".

👉  Questão   35 
With regard to paternity leave, the government has given men the right to
(a)  take six months’ paid leave as soon as their baby is born.
(b) care for a baby if the mother returns to work within three months.
(c) receive their full salary to look after the baby for three out of the fi rst six months.
(d) take a three-month break receiving payment when the baby is six months old.
(e) stay at home with the baby's mother on unpaid leave for six months.
👍 Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Compreensão textual".
A oração de leitura textual é:"No que diz respeito à licença de paternidade, o governo deu aos homens o direito de..."
*O item (a) está incorreto ao afirmar que o governo deu aos homens o direito de "tirar 6 meses de licença remunerada assim que o bebê nascer".
*O item (b) está incorreto ao afirmar que o governo deu aos homens o direito de "cuidar do bebê se a mãe tiver que voltar a trabalhar dentro de 3 meses".
*O item (c) está incorreto ao afirmar que o governo deu aos homens o direito de "receber o salário integral para cuidar do bebê nos 3 primeiros meses de uma licença de 6 meses".
*O item (d) está incorreto ao afirmar que o governo deu aos homens o direito de "tirar licença por 4 meses recebendo pagamento quando o bebê tiver 6 meses de idade".
*O item (e) está incorreto ao afirmar que o governo deu aos homens o direito de "ficar em casa com a mãe do bebê em licença não remunerada por 6 meses".

👉  Questão   36 
The Work and Pensions Secretary
(a) has been personally attacked by company bosses who dislike her plans.
(b) believes flexible working hours are a drawback for many workers.
(c) is seeking employers' cooperation for new proposals on working hours.
(d) shows scant regard for the needs of parents wanting flexible timetables.
(e) wants pensions to be paid to fathers who care for their neonate infants.
👍 Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Compreensão textual".
A oração de leitura textual é:" A Secretária de trabalho e pensões..."
*O item (a) está incorreto ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões o "tem sido pessoalmente atacada por companhias cujos chefes não gostam dos seus planos".
*O item (a) está incorreto ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões "tem sido pessoalmente atacada por companhias cujos chefes não gostam dos seus planos".
*O item (b) está incorreto ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões "acredita que horários flexíveis são um obstáculo para muitos
trabalhadores".
*O item (c) está CORRETO ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões "está procurando cooperação dos empregadores para novas propostas sobre horário de trabalho".
*O item (d) está incorreto ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões "demonstra pouca consideração para a necessidade de pais que
querem horários de trabalho flexíveis".
*O item (e) está incorreto ao afirmar que a Secretária de trabalho e pensões "quer que sejam pagas pensões para pais que cuidam dos filhos
recém nascidos".

👉  Questão   37 
Ms Cooper hopes her new proposals will give more flexible working hours
(a) from the outset, to workers of both genders.
(b) to fathers of babies, concurrently with mothers.
(c) after six months, to those established in their jobs.
(d) to senior staff who want to start a family.
(e) to parents and youth workers up to the age of sixteen.
👍  Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Interpretação textual".
A oração de leitura textual é:
"A Sra. Cooper espera que suas novas propostas concederão horários mais flexíveis..."
*O item (a) está CORRETO ao afirmar que as propostas concederão horários mais flexíveis,desde o início, para trabalhadores de ambos os gêneros". Informação confirmada no 2º parágrafo, veja:
"[...]The Work and Pensions Secretary, Yvette Cooper, says her office is working with employers and organisations such as the federation of small businesses to draw up new ways of supporting men as well as women and non-parents as well as parents working more flexible hours.(A secretária do trabalho e pensões, Yvette Cooper, disse que seu departamento está trabalhando juntamente com empregadores e organizações para criar novos caminhos para apoiar homens e mulheres e também pais e trabalhadores sem filhos a trabalharem mais com horários flexíveis.)
*O item (b) está incorreto ao afirmar que as propostas concederão horários mais flexíveis para pais de bebês, concorrentemente com as mães.
*O item (c) está incorreto ao afirmar que as propostas concederão horários mais flexíveis ,depois de 6 meses, para aqueles que são estáveis nos seus
empregos.
*O item (d) está incorreto ao afirmar que as propostas concederão horários mais flexíveis para o pessoal mais velho que quer inciar uma família.
*O item (e) está incorreto ao afirmar que as propostas concederão horários mais flexíveis para pais e jovens trabalhadores até a idade de 16 anos.

Read the text and answer questions 38-40.

The International Labour Organization

The International Labour Organization (ILO) is devoted to advancing opportunities for women and men to obtain decent and productive work in conditions of freedom, equity, security and human dignity. Its main aims are to promote rights at work, encourage decent employment opportunities, enhance social protection and strengthen dialogue in handling work-related issues.

Origins and history

The ILO was founded in 1919, in the wake of a destructive war, to pursue a vision based on the premise that universal, lasting peace can be established only if it is based upon decent treatment of working people. The ILO became the fi rst specialized agency of the UN in 1946.

ILO's vision of decent work

Work is central to people's well-being. In addition to providing income, work can pave the way for broader social and economic advancement, strengthening individuals, their families and communities. Such progress, however, hinges on work that is decent. Decent work sums up the aspirations of people in their working lives.

Tripartism and social dialogue

The ILO is the only "tripartite" United Nations agency in that it brings together representatives of governments, employers and workers to jointly shape policies and programmes. This unique arrangement gives the ILO an edge in incorporating "real world" knowledge about employment and work.
Source: http://www.ilo.org/global/About_the_ILO/lang-en/index.htm
👉  Questão   38 
The International Labour Organization seeks to
(a) encourage social equality at international level.
(b) foster workers' rights and good working practices.
(c) stamp out protectionism and restrictive practices.
(d) promote national wealth through higher productivity.
(e) overturn protective practices in the workplace.
👍 Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Interpretação textual".
A oração de leitura textual é:
"Organização Internacional do Trabalho busca..."
*O item (a) está incorreto ao afirmar que a ILO busca promover a igualdade social a nível internacional.
*O item (b) está CORRETO ao afirmar que a ILO busca adotar os direitos e as boas práticas de trabalho de acolhimento dos trabalhadores.
*O item (c) está incorreto ao afirmar que a ILO busca se livrar do protecionismo e as práticas restritivas.
*O item (d) está incorreto ao afirmar que a ILO busca promover a riqueza nacional através de uma maior produtividade.
*O item (e) está incorreto ao afirmar que a ILO busca desorganizar as práticas de proteção no local de trabalho.

👉  Questão   39 
The founders of the ILO believed that
(a) the people must wake up again after a damaging war.
(b) decent social rights must be promoted by advanced countries.
(c) individuals' mercenary aims reinforce community life.
(d) good working conditions are essential to maintain world peace.
(e) the ILO favours tripartite progress between men, women and the UN.
👍 Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Questão aborda "complemento de oração de leitura textual" através "Interpretação textual".
A oração de leitura textual é:
"Os fundadores da ILO acreditavam em..."
*O item (a) está incorreto ao afirmar que os fundadores acreditavam que as pessoas devem acordar novamente depois de uma guerra danosa.
*O item (b) está incorreto ao afirmar que os fundadores acreditavam que os direitos sociais decentes devem ser promovidos por países
avançados.
*O item (c) está incorreto ao afirmar que os fundadores acreditavam que metas mercenária dos indivíduos reforça a vida comunitária.
*O item (d) está CORRETO ao afirmar que os fundadores acreditavam que boas condições de trabalho são essenciais para manter a paz
mundial.
*O item (e) está incorreto ao afirmar que os fundadores acreditavam que a OIT favorece o progresso tripartido entre homens, mulheres e as
Nações Unidas.

👉  Questão   40 
The phrase "gives the ILO an edge" means
(a) offers the ILO a shove.
(b) cuts the ILO to the quick.
(c) sends the ILO to the rearguard.
(d) lumps the ILO together with.
(e) provides the ILO with an advantage.
👍 Gabarito  E 

Nenhum comentário:

Postar um comentário