domingo, 14 de outubro de 2012

EEAR – 2008/2009 – CFS – GRUPOS I E II DE ESPECIALIDADES – TURMA 1 – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA DE ESPECIALISTAS DE AERONÁUTICA – PROVA COM GABARITO.


Welcome back to another post!

➧ A pauta aqui é MILITARY ENGLISH.

➧ PROVA EEAR-2008/2009-CFS-GRUPOS I E II-TURMA 1.

➧ BANCA/ORGANIZADORDiretoria de Ensino Aeronáutica (DIRENS Aeronáutica) - https://www.www.fab.mil.br

➧ PADRÃO/COMPOSIÇÃO DA PROVA:  25 questões do tipo (A,B,C,D).

➧ GABARITO:


01-C,  02-D,  03-B,  04-D,  05-A
06-C,  07-D,  08-B,  09-A,  10-A
11-B,  12-C,  13-C,  14-A,  15-D
16-B,  17-D,  18-A,  19-B,  20-C
21-A,  22-A,  23-C,  24-A,  25-A


➧ PROVA:

➧ TEXTRead the text and answer questions 01, 02 and 03.

"These are some of the questions that parents ask themselves as their children grow up and move on:
Will they sleep through the night?
Will they learn to read?
Will they get good grades?
Will they avoid drugs?
Will they be responsible about sex?
Will they get into a decent school?
Will they go to college?"

01 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the text,

a) children don't want to grow up and move on.
b) children ask all these questions to their parents.
c) parents are worried about their children's future.
d) parents don't want to know anything about their children's life.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
De acordo com o texto,
*Alternativa (A): as crianças não querem crescer e seguir em frente.
*Alternativa (B): as crianças fazem todas essas perguntas aos pais.
*Alternativa (C): os pais estão preocupados com o futuro de seus filhos.
*Alternativa (D): os pais não querem saber nada sobre a vida de seus filhos.
O texto relata perguntas que os pais se fazem enquanto seus filhos crescem e seguem em frente tais como: Eles dormirão a noite toda?...Eles aprenderão a ler?...Eles obterão boas notas?...Eles evitarão drogas?...Eles serão responsáveis sobre sexo?...Eles vão entrar em uma escola decente?...Eles vão para a faculdade?
Perceba que são questões relacionadas sobre o futuro dos filhos, o que revelam que os pais estão preocupados com o futuro de seus filhos.


02 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

The sentences with "will", in the text, were used to

a) change habits.
b) ask for advice.
c) give permission.
d) question about future.

TÓPICO - Questão sobre MODAL VERBS(Will):
As orações com WILL, no texto, foram usadas para
*Alternativa (A): mudar hábitos.
*Alternativa (B): pedir conselho.
*Alternativa (C): dar permissão.
*Alternativa (D): perguntar sobre o futuro.


03 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

"move on", (line 2), is closest in meaning to

a) marry.
b) go away.
c) have fun.
d) give a party.

04 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the use of the definite article, choose the best alternative.

a) He is learning guitar and piano.
b) The France is famous for its wine.
c) The Biology is an important science.
d) The Queen of England lives in London.

➧ TEXTRead the text and answer questions 05, 06 and 07.
           
I'm Brenda. I'm a housewife, age 36. I can organise my week as I want. So long as there are clean clothes to wear and meals to eat, nobody really minds how or when I do the housework.
          
The bad thing is that housework is so repetitive and unrewarding. Nobody notices if you do clean the bathroom. It's only if you don’t clean it that they will say anything.

GLOSSARY:

unrewarding = sem compensação

05 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the text, Brenda

a) decides how and when to do her housework.
b) doesn't mind if the housework is repetitive.
c) should clean the bathroom first.
d) is very efficient.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Segundo o texto, Brenda
*Alternativa (A): decide como e quando fazer o trabalho doméstico.
*Alternativa (B): não se importa se o trabalho doméstico é repetitivo.
*Alternativa (C): deve limpar o banheiro primeiro.
*Alternativa (D): é muito eficiente.
O texto relata que Brenda pode organizar a semana de trabalho doméstico dela do jeito que ela quer.
"[...] I can organise my week as I want."
Brenda declara que o ruim é que o trabalho doméstico é muito repetitivo e pouco recompensador.
[...] The bad thing is that housework is so repetitive and unrewarding.


06 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

We can infer from the text that people only care about the housework when they realize

a) the bathroom is really clean.
b) how repetitive the housework is.
c) they can't find clean clothes to wear.
d) how difficult is to organize the house.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Podemos inferir do texto que as pessoas só se preocupam com o trabalho doméstico quando percebem
*Alternativa (A): o banheiro está realmente limpo.
*Alternativa (B): quão repetitivo é o trabalho doméstico.
*Alternativa (C): elas não conseguem encontrar roupas limpas para usar.
*Alternativa (D): quão difícil é organizar a casa.
O texto relata que enquanto houver roupas limpas para usar e refeições para comer, ninguém realmente se importa com as tarefas domésticas de Brenda.
"[...] So long as there are clean clothes to wear and meals to eat, nobody really minds how or when I do the housework."


07 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

"Brenda is a housewife" means that she works

a) for another family.
b) as a housekeeper.
c) in a hotel.
d) at home.

➧ TEXT: Read the extract and answer the question.
            
This week Teen Magazine's competition is for all you young inventors. Do you have any good ideas? If you answered yes, make a drawing and describe your invention; then send us the design.
          
There is a prize _____ the best idea.

08 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Choose the best alternative to have the text completed:

a) of
b) for
c) from
d) about

➧ TEXTRead the joke and answer the question.

"Doctor, doctor, I keep thinking I'm invisible."

"Who ______ that?"

09 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Choose the best alternative to complete the blank in the dialog.

a) said
b) did say
c) do you say
d) did you say

➧ TEXTRead the joke and answer the question.

Teacher: "Johnny, how can you prove the world is round?"

Johnny: "I never said it was, miss."

10 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

The modal verb, underlined in the dialog, expresses

a) ability.
b) advice.
c) possibility.
d) permission.

➧ TEXTRead the text and answer questions 11, 12, 13, 14 and 15.
Who Sleeps?
           
Reptiles, birds and mammals all sleep. Some fish and amphibians reduce their awareness but do not ever become unconscious like the higher vertebrates doInsects do not appear to sleep, although they may become inactive in daylight or darkness.
            
By studying brainwaves, it is known that reptiles do not dream. Birds dream a little. Mammals all dream during sleep. Whales and dolphins are “conscious breathers” and because they need to keep conscious while they sleep in order to breathe, only one half of their brain sleeps at a time.

GLOSSARY:

awareness = consciência

11 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the text,

a) all animals fall asleep.
b) frogs are never asleep.
c) reptiles neither sleep nor dream.
d) insects are very active to become unconscious.

TÓPICO - Questão sobre MODAL VERBS:
De acordo com o texto,
*Alternativa (A): todos os animais adormecem.
*Alternativa (B): os sapos nunca estão dormindo.
*Alternativa (C): os répteis nem dormem nem sonham.
*Alternativa (D): os insetos são muito ativos para se tornarem inconscientes.
O texto relata que apenas os Répteis, pássaros e mamíferos dormem, veja:
"[...] Reptiles, birds and mammals all sleep. Some fish and amphibians reduce their awareness but do not ever become unconscious like the higher vertebrates do. Insects do not appear to sleep, although they may become inactive in daylight or darkness."
(Répteis, pássaros e mamíferos dormem todos. Alguns peixes e anfíbios reduzem sua consciência, mas nunca se tornam inconscientes como os vertebrados superiores. Os insetos não parecem dormir, embora possam ficar inativos à luz do dia ou na escuridão.)
O texto relata que os anfíbios reduzem sua consciência, mas nunca se tornam inconscientes, ou seja, nunca dormem. Frog (sapo) é um exemplo de anfíbio.
O texto relata que os répteis dormem mas não sonham, veja:
"[...] By studying brainwaves, it is known that reptiles do not dream."
(Ao estudar as ondas cerebrais, sabe-se que os répteis não sonham.)
O texto relata que os insetos não parecem dormir, embora possam ficar inativos à luz do dia ou na escuridão:
"[...] Insects do not appear to sleep, although they may become inactive in daylight or darkness."
(Os insetos não parecem dormir, embora possam ficar inativos à luz do dia ou na escuridão.
) 

12 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

In

"... although they may become inactive...", (line 4),

the underlined word implies an idea of

a) addition.
b) purpose.
c) contrast.
d) comparison.

13 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

"... only one half of their brain sleeps...", (lines 10 and 11 ),

means that

a) they keep conscious half a day.
b) the largest part of their brain sleeps.
c) just fifty percent of their brain is asleep.
d) dolphins and whales dream half an hour.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
"... apenas metade do cérebro deles dorme ...", significa que
*Alternativa (A): eles se mantêm conscientes por meio dia.
*Alternativa (B): a maior parte do seu cérebro dorme.
*Alternativa (C): apenas cinquenta por cento do cérebro deles está dormindo.
*Alternativa (D): golfinhos e baleias sonham meia 
hora."


14 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

"Birds dream a little", (line 7),

means that

a) they dream a bit.
b) they don’t dream at all.
c) only some birds can dream.
d) just a few birds dream while sleeping.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
"Birds dream a little" significa que...
*Alternativa (A): eles sonham um pouco.
*Alternativa (B): eles não sonham nada.
*Alternativa (C): apenas algumas aves podem sonhar.
*Alternativa (D): apenas alguns pássaros sonham enquanto dormem.


15 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

In "... like the higher vertebrates do", (lines 3 and 4),

the underlined word was used

a) as an adverb.
b) for emphasis.
c) as a main verb.
d) as an auxiliary verb.

TÓPICO - Questão sobre VERBOS AUXLIARES:
Em "... like the higher vertebrates DO", a palavra DO foi usada
*Alternativa (A): como um advérbio.
*Alternativa (B): para ênfase.
*Alternativa (C): como um verbo principal.
*Alternativa (D): como um verbo auxiliar.


16 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Choose the best alternative to fill in the blanks.

A: Do you have ___ book on Biology?

B: No, I have ___ . But I know there are ___ at the library.

a) some / any / some
b) any / none / some
c) any / some / none
d) some / none /any

TÓPICO - Questão sobre PRONOMES INDEFINIDOS(some(+),any(-?),none(+)):
Questão que aborda o uso de PRONOMES INDEFINIDOS(some,any,none), onde:
SOME → uso em sentenças (+)(afirmativas)
"But I know there are some at the library."
(Mas eu sei que há alguns na biblioteca.)
ANY → uso em sentenças (-)(?)(negativas)(interrogativas)
-Do you have any book on Biology?
("Você tem algum livro sobre Biologia?")
NONE → uso em sentenças (+)(afirmativas) dando um sentido negativo. Na oração dada, temos uma sentença afirmativa(verbo sem NOT) com ideia negativa:
-No, I have none.
(Não tenho nenhum.)


17 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

In

"A microscope has many uses. Medical scientists use microscopes to see tiny organisms.",

the underlined word means

a) harmful.
b) invisible.
c) biological.
d) extremely small.

TÓPICO - Questão sobre VOCABULÁRIO:
Em "Um microscópio tem muitos usos. Cientistas médicos usam microscópios para ver minúsculos organismos.", A palavra sublinhada significa
*Alternativa (A): prejudicial.
*Alternativa (B): invisível.
*Alternativa (C): biológico.
*Alternativa (D): extremamente pequeno.


Read the extract and answer questions 18 and 19.

Britain has one of the longest coastlines in Europe: 12,500 kilometres of varied and spectacular shoreline that has shaped the character of this island nation. Over the years, many people have landed at and embarked from British beaches: invaders and explorers, sailors and fishermen, merchants and missionaries. The most numerous visitors, however, have ______ holidaymakers.

GLOSSARY:

shoreline = costa, litoral
holidaymakers = turistas

18 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Choose the best alternative to have the text completed.

a) been
b) gone
c) visited
d) arrived

TÓPICO - Questão sobre PRESENT PERFECT:
Uso do tempo verbal PRESENT PERFECT formado por HAVE+pp do VERBO PRINCIPAL, que pelo contexto deverá ser BEEN:
"[...] The most numerous visitors, however, have been holidaymakers."
(Os visitantes mais numerosos, no entanto, têm sido os turistas.)


19 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Choose the alternative that presents an irregular plural form of the noun.

a) beaches
b) fishermen
c) kilometres
d) missionaries

 CARTOON:
Read the cartoon and answer questions 20 and 21.

20 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to this cartoon, we conclude that

a) she herself set the table.
b) the boy set the table by mistake.
c) the boy made a grammar mistake.
d) she could help him do the housework.

• ANSWER (C)
De acordo com este cartoon, concluímos que...
a) she herself set the table.
- ela mesma colocou a mesa.
b) the boy set the table by mistake.
- o menino colocou a mesa por engano.
c) the boy made a grammar mistake.
- o menino cometeu um erro gramatical.
d) she could help him do the housework.
ela poderia ajudá-lo a fazer o trabalho doméstico.
• EXPLANATION
1) Questão 45 é sobre inferência, verbos regulares e irregulares.
2) Tradução livre do comics:
• I putted the plates on the table!
- Eu coloquei os pratos na mesa!
• You mean, I put the plates on the table!
- Quer dizer, eu coloquei os pratos na mesa!
• No, I putted them on all by my self!"
Não, eu coloquei tudo sozinho!
3) TO PUT é um verbo irregular, portanto o garoto cometeu erro gramatical ao usar incorretamente a forma do passado do verbo TO PUT como se ele fosse um verbo regular(verb+ed).
4) Perceba que pela fala da mãe, ela tenta corrigi o erro gramatical do filho, contudo ele interpreta como se ela mesma tivesse feito o serviço de pôr os pratos na mesa. 

21 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

In "I did it by myself",

the boy wanted to say that

a) no one helped him.
b) his mother never helps him.
c) he likes to help his mother.
d) he helps his mother every single day.

• ANSWER (A)
In "I did it by myself", o menino queria dizer que ...
a) no one helped him.
ninguém o ajudou.
b) his mother never helps him.
sua mãe nunca o ajuda.
c) he likes to help his mother.
ele gosta de ajudar sua mãe.
d) he helps his mother every single day.
ele ajuda a mãe todos os dias.
• EXPLANATION
1) Questão 46 é sobre pronome reflexivo, uso de preposição.
2) Preposição (BY) + pronome reflexivo(MYSELF) indica que alguém realizou algo sem ajuda de ninguém.

Read the text and answer the question.
           
Linda Bates is a teacher at Allentown Adult School. She teaches English as a second language. Students say, "Ms Bates is a very good teacher. She works very hard." Students like her classes. They say, "Her classes are interesting. We learn a lot from her."

22 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the text, we can conclude that Ms Bates teaches

a) well.
b) children.
c) hard things.
d) two languages.

TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
De acordo com o texto, podemos concluir que Ms Bates ensina
*Alternativa (A): bem.
*Alternativa (B): crianças.
*Alternativa (C): coisas difíceis.
*Alternativa (D): dois idiomas.
Veja a tradução do texto:
"[...] Linda Bates is a teacher at Allentown Adult School. She teaches English as a second language. Students say, “Ms Bates is a very good teacher. She works very hard.” Students like her classes. They say, “Her classes are interesting. We learn a lot from her.”"
(Linda Bates é professora da Allentown Adult School. Ela ensina inglês como segunda língua. Os alunos dizem: “A Sra. Bates é uma professora muito boa. Ela trabalha muito duro. ”Estudantes gostam de suas aulas. Eles dizem: “Suas aulas são interessantes. Nós aprendemos muito com ela.)


Read the extract and choose the best alternative to fill in the blank.
            
When you read you sometimes want to find specific information, such as a price, a phone number, or an address. You don’t read every word. You only look for the information you want. This skill is called scanning.

23 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

"scanning", underlined in the text, is ____ for reading.

a) a rule
b) an advice
c) a technique
d) some information

TÓPICO - Questão sobre VOCABULÁRIO:
"scanning"(digitalização) é ____ para leitura.
*Alternativa (A): uma regra
*Alternativa (B): um conselho
*Alternativa (C): uma técnica
*Alternativa (D): uma informação
Veja a tradução do texto:
"[...] When you read you sometimes want to find specific information, such as a price, a phone number, or an address. You don’t read every word. You only look for the information you want. This skill is called scanning."
(Quando você lê, às vezes, você quer encontrar informações específicas, como um preço, um número de telefone ou um endereço. Você não lê todas as palavras. Você só procura as informações desejadas. Essa habilidade é chamada de scanning.)
"SCANNING" é uma técnica de leitura rápida onde se busca apenas a informação desejada. 

Read the extract and answer questions 24 and 25.
            
Jade Barbosa lost her mother when she _____ just nine years old. At thirteen she had to leave her father and brother in Rio to train at the Curitiba training center. At just sixteen she is the new star of Brazilian gymnastics. In the Pan American Games she won one gold medal, one silver and one bronze.
(Taken from Maganews – October 2007)

24 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

Complete the text with the missing verb.

a) was
b) got
c) had
d) made

25 – (EEAR-CFS-2008/2009-GRUPOS I E II-TURMA 1)

According to the text, it is not true to say that

a) Jade's parents died.
b) she isn't an only child.
c) she moved to Curitiba.
d) she won three medals as gymnast.

TÓPICO - Questão sobre VERBO TO BE(expressando idade):
Segundo o texto, não é verdade dizer que...
Opção (A) incoerente com o textoOs pais de Jade morreram.
O texto afirma que Jade Barbosa perdeu a mãe quando tinha apenas nove anos de idade. Aos treze anos ela teve que deixar seu pai e irmão no Rio para treinar no centro de treinamento de Curitiba. 
Opção (B) ela não é filha única.
Verdade, segundo o texto, pois ela tem um irmão.
"[...] At thirteen she had to leave her father and brother in Rio to train at the Curitiba training center."
(Aos treze anos ela teve que deixar seu pai e irmão no Rio para treinar no centro de treinamento de Curitiba.)
Opção (C) :ela se mudou para Curitiba.
Verdade, segundo o texto, ela se mudou para Curitiba.
"[...] At thirteen she had to leave her father and brother in Rio to train at the Curitiba training center."
(Aos treze anos ela teve que deixar seu pai e irmão no Rio para treinar no centro de treinamento de Curitiba.) 
Opção (D) ela ganhou três medalhas como ginasta.
Verdade, segundo o texto, ela ganhou uma medalha de ouro, uma de prata e outra de bronze:
"[...] In the Pan American Games she won one gold medal, one silver and one bronze."
(Nos Jogos Pan-americanos, ela ganhou uma medalha de ouro, uma de prata e outra de bronze.)

Nenhum comentário:

Postar um comentário