sábado, 12 de setembro de 2020

CESPE/UnB/CEBRASPE/2015 – PAS – 1ª ETAPA – PROGRAMA DE AVALIAÇÃO SERIADA – UNIVERSIDADE DE BRASÍLIA – PROVA COM GABARITO & TEXTOS TRADUZIDOS.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• CESPE/UnB/CEBRASPE/2015-PAS-1ª ETAPA-18/12/2015.

cespe.unb.br

cebraspe.org.br

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 9 True False Questions.
 1 MCQ (Multiple Choice Question) / 4 Options Each Question.
 Texto (1) – | moma.org |
 Texto (2) – constitution.org |
 Texto (3) – aetherforce.com |



 TEXTO 1:

Muniz questions the nature and traditions of visual representation by ingeniously using unlikely materials to “draw” the subjects of his conventional gelatine-silver prints. He begins by making a Polaroid photograph. Using the Polaroid as a reference, he draws his subject in chocolate syrup, dirt, or sugar, and photographs the result. His “Sugar Children” series consists of photographs of drawings he made in sugar of children whose parents and grandparents have worked on the sugar plantation on the island of Saint Kitts.
Internet:<www.moma.org> (adapted).
 TRADUÇÃO - TEXTO 1:
Muniz questions the nature and traditions of visual representation by ingeniously using unlikely materials to “draw” the subjects of his conventional gelatine-silver prints. Muniz questiona a natureza e as tradições da representação visual ao usar engenhosamente materiais improváveis para “desenhar” os temas de suas impressões convencionais em gelatina e prata. 

He begins by making a Polaroid photograph. Ele começa fazendo uma fotografia Polaroid.

Using the Polaroid as a reference, he draws his subject in chocolate syrup, dirt, or sugar, and photographs the result. Usando a Polaroid como referência, ele desenha o modelo em calda de chocolate, terra ou açúcar e fotografa o resultado.

His “Sugar Children” series consists of photographs of drawings he made in sugar of children whose parents and grandparents have worked on the sugar plantation on the island of Saint Kitts. Sua série “Sugar Children” consiste em fotografias de desenhos que ele fez em açúcar de crianças cujos pais e avós trabalharam na plantação de açúcar na ilha de São Cristóvão.

 QUESTIONÁRIO:

According to the text above, judge the items below. De acordo com o texto acima, julgue os itens abaixo.

1 Muniz makes use of unusual materials to create his art. Muniz utiliza materiais inusitados para criar sua arte. (ERRADO)
2 Muniz creates a relation between the materials he uses and some historic event. Muniz cria uma relação entre os materiais que utiliza e algum evento histórico. (CORRETO)
3 In the text, “ingeniously” (R.2) is synoymous with skilfully. No texto, “engenhosamente” (R.2) é sinônimo de habilmente. (ERRADO)
4 Muniz can be considered a conventional artist. Muniz pode ser considerado um artista convencional. (CORRETO)
5 Muniz is a well-known sculptor. Muniz é um escultor conhecido(ERRADO)
 TEXTO 2:

A question arises: whether it is better to be loved than feared or feared than loved. It may be answered that one should wish to be both, but, because it is difficult to unite them in one person, it is much safer to be feared than loved, when, of the two, either must be dispensed with.

It may also generally be said that men are thankless, false, and ambitious, they will offer you their blood, sacrifice their property, and they will entirely be devoted to you while danger is distant, but in the hour of need they turn against you.
Internet: <www.constitution.org> (adapted).
 TRADUÇÃO - TEXTO 2:
A question arises: whether it is better to be loved than feared or feared than loved. Surge uma questão: se é melhor ser amado do que temido ou temido do que amado.

It may be answered that one should wish to be both, but, because it is difficult to unite them in one person, it is much safer to be feared than loved, when, of the two, either must be dispensed with. Pode-se responder que se desejaria ser ambos, mas, como é difícil uni-los numa só pessoa, é muito mais seguro ser temido do que amado, quando, dos dois, qualquer um deve ser dispensado.

It may also generally be said that men are thankless, false, and ambitious, they will offer you their blood, sacrifice their property, and they will entirely be devoted to you while danger is distant, but in the hour of need they turn against you. Também pode ser dito geralmente que os homens são ingratos, falsos e ambiciosos, eles oferecerão seu sangue, sacrificarão suas propriedades e serão inteiramente dedicados a você enquanto o perigo estiver distante, mas na hora da necessidade eles se voltarão contra você.

 QUESTIONÁRIO:

Based on the text, judge the following itemsCom base no texto, julgue os seguintes itens.

6 In case a choice is to be made between to be feared or loved, to be feared should come first because it is less dangerous. Caso seja necessário fazer uma escolha entre ser temido ou amado, ser temido deve vir primeiro porque é menos perigoso. (CORRETO)
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] it is much safer to be feared than loved, when, of the two, either must be dispensed with.
•  é muito mais seguro ser temido do que amado, quando, dos dois, qualquer um deve ser dispensado.
7 Men are not trustworthy. Os homens não são confiáveis. (ERRADO)
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] It may also generally be said that men are thankless, false, and ambitious,
•  Também pode-se dizer GERALMENTE que os homens são ingratos, falsos e ambiciosos,
8 It is better to be loved than to be feared. É melhor ser amado do que temido. (ERRADO)
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] it is much safer to be feared than loved,
•  é muito mais seguro ser temido do que amado,.
9 Finding someone who can be both feared and loved is unlikely. É improvável encontrar alguém que possa ser temido e amado(CORRETO)
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] A question arises: whether it is better to be loved than feared or feared than loved. Surge uma questão: se é melhor ser amado do que temido ou temido do que amado.
•  Surge uma questão: se é melhor ser amado do que temido ou temido do que amado.

 TEXTO 3:
Internet: <www.aetherforce.com> (adapted).
10 – (CESPE/UnB/CEBRASPE-2015-PAS-1ª ETAPA)

Look carefully at M. Escher’s work above. Based on the mathematical solid shape classification, identify the option where the three solids mentioned are found in the picture.

(A) tetrahedron, pyramid, octahedron
(B) dodecahedron, cube, octahedron
(C) icosahedron, dodecahedron, cylinder
(D) trapezium, tetrahedron, cone

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - INFERÊNCIA - ELEMENTOS NÃO VERBAIS:
Observe atentamente o trabalho de M. Escher acima. Com base na classificação matemática da forma do sólido, identifique a opção onde os três sólidos mencionados se encontram na figura.
(A) tetrahedron, pyramid, octahedron tetraedro, pirâmide, octaedro
(B) dodecahedron, cube, octahedron dodecaedro, cubo, octaedro
(C) icosahedron, dodecahedron, cylinder icosaedro, dodecaedro, cilindro
(D) trapezium, tetrahedron, cone trapézio, tetraedro, cone

Nenhum comentário:

Postar um comentário