quinta-feira, 3 de julho de 2025

CESGRANRIO 2010 – LÍNGUA INGLESA – BNDES – TÉCNICO ADMINISTRATIVO – BANCO NACIONAL DE DESENVOLVIMENTO ECONÔMICO E SOCIAL

 

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❑ TEXTO:
The Trends of Green Business for 2010 and Beyond
As tendências dos Negócios Sustentáveis para 2010 e além
  • By Guest Blogger on Jun 8, 2010 
[1º parágrafo]
Today’s business is all about being green. 
O negócio atual gira em torno da sustentabilidade.

From Walmart to Apple, everyone is talking about how green their approach, packaging, or methods are. 
Do Walmart à Apple, todos falam sobre o quão sustentáveis ​​são suas abordagens, embalagens ou métodos.

But green business is really in its infancy, and the future of being green will no doubt distill down to some very real and definable goals and practices. 
Mas os negócios sustentáveis ​​ainda estão em seus estágios iniciais, e o futuro da sustentabilidade, sem dúvida, se resumirá a objetivos e práticas muito reais e definíveis.

[2º parágrafo]
In fact, businesses that today find themselves carrying the green banner will be put to the test to define their actions, and it must make sense to the soon to be green savvy public. So, what are some of these definable trends that will dictate the future of green business? Let’s take a look. 
Na verdade, as empresas que hoje carregam a bandeira verde serão postas à prova para definir suas ações, e isso deve fazer sentido para o público que em breve se tornará consciente da importância do meio ambiente. Então, quais são algumas dessas tendências definíveis que ditarão o futuro dos negócios verdes? Vamos dar uma olhada.

A Measure Impact 
Uma Medida de Impacto

[3º parágrafo]
First up, businesses will find it harder to do business under the “Green” herald unless they hold themselves accountable to their own carbon footprint. While today we can find a number of carbon footprint calculators, the net results tend to vary between sites. As time continues on, these results will merge together to a more cohesive reporting structure, and this is the measuring stick to which the company will report. 
Em primeiro lugar, as empresas terão mais dificuldade em operar sob o lema "Verde", a menos que se responsabilizem por sua própria pegada de carbono. Embora hoje possamos encontrar diversas calculadoras de pegada de carbono, os resultados líquidos tendem a variar de acordo com o local. Com o passar do tempo, esses resultados se fundirão em uma estrutura de relatórios mais coesa, e essa será a medida que a empresa utilizará para elaborar seus relatórios.

[4º parágrafo]
A company’s net carbon footprint may be as important to its success as its bottom line, since no doubt one could drive the other. This is especially true if it is a public company that is directly coupled to selling to the public. 

Construindo Edifícios Mais Sustentáveis

[5º parágrafo]
For a lot of businesses, a major part of their environmental impact can be found in the very building that their business takes place in. A green building is not only potentially cheaper to operate, it can pay big dividends in brand appearance and customer loyalty. 
Para muitas empresas, grande parte do impacto ambiental pode ser encontrada no próprio edifício onde seus negócios acontecem. Um edifício verde não só é potencialmente mais barato de operar, como também pode gerar grandes dividendos na aparência da marca e na fidelidade do cliente.

[6º parágrafo]
In other words, you may find that it is cheaper to be green than not. Today utilities are being held accountable for energy standards, but incentives may make it the logical choice for all businesses.


Green Branding With The Customer
Marca Verde com o Cliente 

[7º parágrafo]
Soon businesses will find that it is simply not enough to talk to consumers about being green – instead they will need to educate them. Through promotions, handouts, special deals, and other means, businesses will find that an educated customer will better appreciate the new emphasis on being green. 
Em breve, as empresas descobrirão que não basta apenas falar com os consumidores sobre a importância de ser sustentável – em vez disso, precisarão educá-los. Por meio de promoções, brindes, ofertas especiais e outros meios, as empresas descobrirão que um cliente informado apreciará melhor a nova ênfase em ser sustentável.

[8º parágrafo]
By relating to the customer on green issues, the door is open for further dialog on others. Even such things as giving out free branded reusable bags is a simple but effective way of using the green relationship to build the business and improve the customer relationship.
Ao se conectar com o cliente sobre questões ambientais, abre-se a porta para um diálogo mais aprofundado sobre outras questões. Até mesmo ações como distribuir sacolas reutilizáveis ​​de marca gratuitamente são uma maneira simples, mas eficaz, de usar o relacionamento sustentável para construir o negócio e melhorar o relacionamento com o cliente.

Open Green Practices 
Práticas Sustentáveis Abertas

[9º parágrafo]
The consumer of today is better informed than ever before, and this is a trend that will no doubt continue. In order for a business to be seen as green, it will no doubt need to have the chain more open to all parties. This can be seen today by the inclusion of local growers in big chain grocery stores, and the trend will no doubt continue.
O consumidor de hoje está mais bem informado do que nunca, e essa é uma tendência que, sem dúvida, continuará. Para que uma empresa seja vista como sustentável, ela, sem dúvida, precisará ter uma cadeia de suprimentos mais aberta a todos os públicos. Isso pode ser comprovado hoje pela inclusão de produtores locais em grandes redes de supermercados, e a tendência, sem dúvida, continuará

[10º parágrafo]
Not only grocery stores and produce markets will be affected by the need for open green practices. Restaurants will find it beneficial to proudly declare that a particular side item is being provided by a given local producer. The act of being green is really building a responsible community on a global scale, so it should come to no surprise that strengthening the local community ties works well with being green. 
Não apenas supermercados e mercados de produtos agrícolas serão afetados pela necessidade de práticas verdes abertas. Restaurantes acharão benéfico declarar com orgulho que um determinado acompanhamento é fornecido por um determinado produtor local. O ato de ser verde está, na verdade, construindo uma comunidade responsável em escala global, então não é surpresa que fortalecer os laços comunitários locais funcione bem com a sustentabilidade.

[11º parágrafo]
With these trends, the future of a successful green business will be defined. 
Com essas tendências, o futuro de um negócio verde de sucesso será definido.

The businesses soon must responsibly measure and report their environmental impact to a given standard. 
Em breve, as empresas precisarão mensurar e reportar seu impacto ambiental de forma responsável, de acordo com um padrão específico.

They must build the places of business to a green standard. 
Deverão construir seus estabelecimentos comerciais de acordo com um padrão verde.

They will need to reach out and connect to their customers on green matters, to the advantage of both. 
Precisarão se conectar e se conectar com seus clientes em questões ambientais, para benefício de ambos.

And finally, they will need to develop and refine openly green practices that tie together the sense of a green community. 
E, por fim, precisarão desenvolver e aprimorar práticas abertamente verdes que integrem o senso de uma comunidade verde.

[12º parágrafo]
While these trends are more evolutionary than revolutionary in their arrival, you may be surprised at how fast they can become a standard accepted business process in 2010 and beyond.
Embora essas tendências sejam mais evolucionárias do que revolucionárias em sua chegada, você pode se surpreender com a rapidez com que elas podem se tornar um processo empresarial padrão aceito em 2010 e depois
31  The main purpose of the article is to 
(A) criticize private companies that still do not calculate their own carbon footprints. 
(B) report on some recent and future tendencies of environmentally correct businesses. 
(C) justify why only large companies like Walmart and Apple can be considered truly green businesses. 
(D) encourage new companies to reduce their environmental impact only by limiting their energy consumption. 
(E) convince consumers to buy food products exclusively from green grocery stores, markets and restaurants. 
•   Gabarito  B  
The main purpose of the article is to 
O principal objetivo do artigo é
(A) criticize private companies that still do not calculate their own carbon footprints.
criticar empresas privadas que ainda não calculam suas próprias pegadas de carbono. 
(B) report on some recent and future tendencies of environmentally correct businesses. 
relatar algumas tendências recentes e futuras de negócios ambientalmente corretos.
(C) justify why only large companies like Walmart and Apple can be considered truly green businesses.
justificar por que apenas grandes empresas como Walmart e Apple podem ser consideradas empresas verdadeiramente verdes. 
(D) encourage new companies to reduce their environmental impact only by limiting their energy consumption.
incentivar novas empresas a reduzir seu impacto ambiental limitando seu consumo de energia. 
(E) convince consumers to buy food products exclusively from green grocery stores, markets and restaurants.
convencer os consumidores a comprar produtos alimentícios exclusivamente de supermercados, mercados e restaurantes sustentáveis.

32  According to the text, all the examples below are definable trends that will dictate the future of green business, EXCEPT 
(A) building greener working environments. 
(B) consuming items provided by local growers or producers. 
(C) educating customers to adopt greener practices while shopping. 
(D) paying financial dividends to loyal consumers of green companies. 
(E) adopting a more standardized measurement of the company’s carbon footprint.
•   Gabarito  D  
According to the text, all the examples below are definable trends that will dictate the future of green business, EXCEPT
De acordo com o texto, todos os exemplos abaixo são tendências definíveis que ditarão o futuro dos negócios sustentáveis, EXCETO: 
(A) building greener working environments.
construir ambientes de trabalho mais sustentáveis. 
(B) consuming items provided by local growers or producers.
consumir itens fornecidos por produtores ou produtores locais. 
(C) educating customers to adopt greener practices while shopping.
educar os clientes a adotar práticas mais sustentáveis ​​durante as compras. 
(D) paying financial dividends to loyal consumers of green companies. 
pagar dividendos financeiros aos consumidores fiéis de empresas sustentáveis.
(E) adopting a more standardized measurement of the company’s carbon footprint.
adotar uma mensuração mais padronizada da pegada de carbono da empresa.

33  In the fragment “A company’s net carbon footprint may be as important to its success as its bottom line, since no doubt one could drive the other.” (lines 22-24), “since” can be substituted by
(A) because. 
(B) however. 
(C) while. 
(D) when. 
(E) so. 
•   Gabarito  A  
In the fragment “A company’s net carbon footprint may be as important to its success as its bottom line, since no doubt one could drive the other.” (lines 22-24), “since” can be substituted by
No fragmento “A pegada de carbono líquida de uma empresa pode ser tão importante para o seu sucesso quanto os seus resultados financeiros, uma vez que sem dúvida uma pode impulsionar a outra.” (linhas 22-24), “uma vez que” pode ser substituído por 
(A) because. 
(B) however. 
(C) while. 
(D) when. 
(E) so. 

34  According to paragraphs 7 and 8 (lines 38-49), educating customers to become green is beneficial to green businesses because customers 
(A) must learn about the all limitations imposed by a green lifestyle. 
(B) do not want to give up fashionable branded shopping bags for reusable ones. 
(C) will not be tricked by promotions, handouts and special deals for green products. 
(D) are not interested at all in learning about modern green practices that will raise the price of products. 
(E) will identify with an environmentally-friendly shop if they perceive the importance of being green.
•   Gabarito  E  
According to paragraphs 7 and 8 (lines 38-49), educating customers to become green is beneficial to green businesses because customers
De acordo com os parágrafos 7 e 8 (linhas 38 a 49), educar os clientes para que se tornem sustentáveis ​​é benéfico para os negócios sustentáveis, pois os clientes 
(A) must learn about the all limitations imposed by a green lifestyle.
precisam aprender sobre todas as limitações impostas por um estilo de vida sustentável. 
(B) do not want to give up fashionable branded shopping bags for reusable ones.
não querem trocar sacolas de compras de marcas da moda por sacolas reutilizáveis. 
(C) will not be tricked by promotions, handouts and special deals for green products.
não serão enganados por promoções, brindes e ofertas especiais de produtos sustentáveis. 
(D) are not interested at all in learning about modern green practices that will raise the price of products.
não têm interesse algum em aprender sobre práticas sustentáveis ​​modernas que aumentarão o preço dos produtos. 
(E) will identify with an environmentally-friendly shop if they perceive the importance of being green.
se identificarão com uma loja ecologicamente correta se perceberem a importância de ser sustentável.

35  According to the text, “…the inclusion of local growers in big chain grocery stores,” (lines 55-56) is seen as a(n) 
(A) effort made by all shops in order to attract local consumers. 
(B) excuse used by some irresponsible stores that pretend to be green. 
(C) frequent strategy used by local producers to please small restaurants. 
(D) tendency already adopted by food markets that follow green practices. 
(E) attempt to develop the sense of a green community in the poorest environments. 
•   Gabarito  D  
According to the text, “…the inclusion of local growers in big chain grocery stores,” (lines 55-56) is seen as a(n)
De acordo com o texto, “…a inclusão de produtores locais em grandes redes de supermercados” (linhas 55-56) é vista como um(a) 
(A) effort made by all shops in order to attract local consumers.
esforço feito por todas as lojas para atrair consumidores locais. 
(B) excuse used by some irresponsible stores that pretend to be green.
desculpa usada por algumas lojas irresponsáveis ​​que se dizem verdes. 
(C) frequent strategy used by local producers to please small restaurants. 
estratégia frequente usada por produtores locais para agradar pequenos restaurantes.
(D) tendency already adopted by food markets that follow green practices. 
tendência já adotada por mercados de alimentos que seguem práticas verdes
(E) attempt to develop the sense of a green community in the poorest environments. 
tentativa de desenvolver o senso de comunidade verde nos ambientes mais pobres.

36  Based on the meanings in the text, 
(A) “…goals…” (line 6) cannot be substituted by aim. 
(B) “…loyalty.” (line 32) and suspicion express similar ideas. 
(C) “…accountable…” (line 35) and responsible are synonyms. 
(D) “…reusable…” (line 46) is the opposite of recyclable. 
(E) “…beneficial…” (line 60) and advantageous express contradictory ideas. 
•   Gabarito  C  
Based on the meanings in the text, 
Com base nos significados do texto,
(A) “…goals…” (line 6) cannot be substituted by aim.
“…objetivos…” (linha 6) não pode ser substituído por objetivo. 
(B) “…loyalty.” (line 32) and suspicion express similar ideas.
“…lealdade.” (linha 32) e suspeita expressam ideias semelhantes. 
(C) “…accountable…” (line 35) and responsible are synonyms
“…responsável…” (linha 35) e responsável são sinônimos.
(D) “…reusable…” (line 46) is the opposite of recyclable.
“…reutilizável…” (linha 46) é o oposto de reciclável. 
(E) “…beneficial…” (line 60) and advantageous express contradictory ideas. 
“…benéfico…” (linha 60) e vantajoso expressam ideias contraditórias.

37  The fragment “to the advantage of both.” (line 72) indicates that there will be
(A) advantages for customers exclusively.
(B) benefits for customers and green businesses alike.
(C) gains for the customers and loss for the businesses.
(D) positive results for clients and more environmental impact.
(E) further development of green matters regardless of customers.
•   Gabarito  B  
The fragment “to the advantage of both.” (line 72) indicates that there will be
O fragmento “em benefício de ambos” (linha 72) indica que haverá
(A) advantages for customers exclusively.
vantagens exclusivamente para os clientes.
(B) benefits for customers and green businesses alike.
benefícios tanto para os clientes quanto para as empresas sustentáveis.
(C) gains for the customers and loss for the businesses.
ganhos para os clientes e perdas para as empresas.
(D) positive results for clients and more environmental impact.
resultados positivos para os clientes e maior impacto ambiental.
(E) further development of green matters regardless of customers.
maior desenvolvimento de questões sustentáveis, independentemente dos clientes.

38  In “you may be surprised at how fast they can become a standard accepted business process in 2010 and beyond.” (lines 77-79) the verb form “may” expresses
(A) necessity.
(B) certainty.
(C) obligation.
(D) capability.
(E) possibility
•   Gabarito  E  
In “you may be surprised at how fast they can become a standard accepted business process in 2010 and beyond.” (lines 77-79) the verb form “may” expresses
Em “você pode se surpreender com a rapidez com que eles podem se tornar um processo comercial padrão aceito em 2010 e depois.” (linhas 77-79) a forma verbal “may” expressa
(A) necessity.
(B) certainty.
(C) obligation.
(D) capability.
(E) possibility