quinta-feira, 4 de julho de 2019

EEAR/CFS/2017 – BCT – CONTROLE DE TRÁFEGO AÉREO – TURMA 1 – SARGENTO – LÍNGUA INGLESA – PROVA COM GABARITO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESAEEAR-2017-CFS-BCT-TURMA 1.

www.fab.mil.br

❑ ESTRUTURA-PROVA:
 24 Multiple Choice Questions / 4 Options Each Question.

 GABARITO:


01-B,  02-A,  03-D,  04-B,  05-B06-D
07-A,  08-C,  09-C,  10-B,  11-B12-A
13-D,  14-A,  15-A,  16-C,  17-D18-A
19-D,  20-B,  21-A,  22-B,  23-C24-C


➧ PROVA:

 TEXTO 1Read the cartoon and answer questions 01 and 02.

01 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

According to the cartoon, we can affirm that:

(A) Hagar speaks French.
(B) Hagar’s friend speaks some French.
(C) Hagar is afraid of the other soldiers.
(D) Hagar and his friend don’t want to hurt the soldiers.

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS VERBAIS E NÃO VERBAIS:
De acordo com o cartoon, podemos afirmar que:
a) Hagar speaks French. – Hagar fala francês.
b) Hagar’s friend speaks some French. – O amigo de Hagar fala um pouco de francês.
c) Hagar is afraid of the other soldiers. – Hagar tem medo dos outros soldados.
d) Hagar and his friend don’t want to hurt the soldiers.
 – Hagar e seu amigo não querem machucar os soldados.
 TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
➭ HAGAR: Can you speak French? – Você fala francês?
➭ EDDIE: A little. – Um pouco.
➧ 2º QUADRINHO:
➭ HAGAR: Tell them if they just go away, we won't harm them. – Diga-lhes que se eles simplesmente forem embora, não lhes faremos mal.

02 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

If Hagar’s friend had told the soldiers what he was asked to in English he would have said:

(A) If you go away, we will not harm you.
(B) If they go away, we will not harm you.
(C) If you went away, we will not harm you.
(D) If they will go away, we will not harm you.

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - CONDICIONAL TIPO 1 & DISCURSO DIRETO:
➭ If Hagar’s friend had told the soldiers what he was asked to in English he would have said: (Se o amigo de Hagar tivesse contado aos soldados o que lhe foi pedido em inglês, ele teria dito:)
➭ If you go away, we will not harm you. 
 – Se vocês forem embora, não iremos machuca vocês.

 TEXTO 2Read the text and answer questions 03 and 04.

Throughout history, butterflies have been seen as symbols of many things - not only transformation and purity, but also death and sin. Today though, scientists study them to see what they can tell us about our changing planet, writes Mary Colwell.
Source: www.bbc.co.uk/news
 TRADUÇÃO - TEXTO 2:

Throughout history, butterflies have been seen as symbols of many things - not only transformation and purity, but also death and sin. – Ao longo da história, as borboletas foram vistas como símbolos de muitas coisas – não apenas transformação e pureza, mas também morte e pecado.

Today though, scientists study them to see what they can tell us about our changing planet, writes Mary Colwell. – Atualmente, porém, os cientistas as estudam para ver o que podem nos dizer sobre o nosso planeta em mudança, escreve Mary Colwell.

03 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

The underlined word in line 1 can be replaced by only one of the words below. 
Choose the right alternative.

(A) Since
(B) Below
(C) Before
(D) Through

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS VERBAIS E NÃO VERBAIS:
➭ Throughout history, butterflies have been seen as symbols of many things - not only transformation and purity, but also death and sin. – Ao longo da história, as borboletas foram vistas como símbolos de muitas coisas – não apenas transformação e pureza, mas também morte e pecado.
➭ THROUGHOUT (during the whole period of time of something) - POR TODO O TEMPO (adverb), AO LONGO DO TEMPO (adverb), ATRAVÉS DE (preposition).
https://dictionary.cambridge.org

04 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

According to the text, butterflies:

(A) don’t symbolize purity.
(B) are also symbols of death and sin.
(C) have been studied by scientists throughout history.
(D) cannot tell anything about the changes in the planet.

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL & CONJUNÇÕES CORRELATIVAS:
Segundo o texto, borboletas:
a) don’t symbolize purity. – não simbolizam pureza.
b) are also symbols of death and sin. – também são símbolos de morte e pecado.
c) have been studied by scientists throughout history.
 – foram estudados por cientistas ao longo da história.
d) cannot tell anything about the changes in the planet. – nada pode dizer sobre as mudanças no planeta.
➭ NOT ONLY ... BUT ALSO – NÃO SÓ ... MAS TAMBÉM – Usada para enfatizar e conectar duas palavras ou frases simultaneamente, sendo o paralelismo o objetivo principal.
➭ Throughout history, butterflies have been seen as symbols of many things - not only transformation and purity, but also death and sin. – Ao longo da história, as borboletas foram vistas como símbolos de muitas coisas – não só transformação e pureza, mas também morte e pecado.

05 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Read the dialogue and mark the right expression to complete it correctly.

A: _____ have you been working as a sergeant?

B: For about 2 years.

(A) How
(B) How long
(C) How much
(D) How many

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - HOW LONG ?:
➭ HOW LONG (= HOW MUCH TIME) – (POR) QUANTO TEMPO, HÁ QUANTO TEMPO  – É usado em contextos de perguntas quando queremos saber a duração de algo.
How long have you been working as a sergeant? – Há quanto tempo você trabalha como sargento?
How long does it take to fly to New York? – Quanto tempo leva para voar para Nova York?
* How much time does it take to fly to London? – Quanto tempo leva para voar para Londres?

 TEXTO 3: Read the cartoon and answer question 06.

06 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

The doctor’s joke is funny only if the reader knows that

(A) men cannot have a hernia.
(B) Hagar knows everything about English grammar.
(C) there is a different name for the same disease in men and women.
(D) there’s not a disease called hisnia and it was a trick with the possessive adjectives her (female) and his (male)

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS VERBAIS E NÃO VERBAIS:
A piada do médico só tem graça se o leitor souber que
a) men cannot have a hernia. – os homens não podem ter hérnia.
b) Hagar knows everything about English grammar.
 – Hagar sabe tudo sobre gramática inglesa.
c) there is a different name for the same disease in men and women. – existe um nome diferente para a mesma doença em homens e mulheres.
d) there’s not a disease called hisnia and it was a trick with the possessive adjectives her (female) and his (male)
 – não existe uma doença chamada hisnia e foi uma pegadinha com os adjetivos possessivos dela (feminino) e dele (masculino)
 TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
➭ Dr.ZOUK: Here's a quiz for you ... if a woman gets a HERnia, what does a man get? – Aqui está um teste para você... se uma mulher tiver Hérnia, o que um homem terá?
➧ 2º QUADRINHO:
➭ HAGAR: What? – O quê?
➭ Dr.ZOUK: a HISnia! – uma HISnia!
➧ 3º QUADRINHO:
➭ HAGAR: I hate medical humor. – Eu odeio humor médico.
 IDEIA CONTEXTUALO humor é devido as presenças dos possessivos adjetivos HER (usado para feminino) e HIS (usado para masculino), no início das palavras "hernia" e "hisnia", respectivamente, permitindo o trocadilho e a invenção de uma palavra para caracterizar uma doença que acomete homens e que não existe: hisnia.

 TEXTO 4: Read the text and answer questions 07 and 08.

Rio de Janeiro

In a quick and decisive military sweep, Brazilian security forces seized control of this city’s most notorious slum on Sunday, claiming victory in a weeklong battle against drug gangs that has claimed dozens of lives.

Drug gangs have stained the reputation of this seaside city and contributed heavily to giving it one of the highest murder rates in the world. For the past two years, (1) government has carried out (2) ambitious campaign to pacify (3) most violent slums and regain control of the city in advance of the 2014 World Cup and 2016 Olympic Games. The police have since wrested more than three dozen communities from criminal gangs, installing special community police forces there.
Source: http://www.nytimes.com/2010/11/29/world/americas/29brazil.html?_r=0
 TRADUÇÃO - TEXTO 4: 
Rio de Janeiro

In a quick and decisive military sweep, Brazilian security forces seized control of this city’s most notorious slum on Sunday, claiming victory in a weeklong battle against drug gangs that has claimed dozens of lives. – Numa rápida e decisiva varredura militar, as forças de segurança brasileiras assumiram o controle da favela mais notória desta cidade no domingo, reivindicando vitória em uma batalha de uma semana contra gangues de traficantes que ceifou dezenas de vidas.

Drug gangs have stained the reputation of this seaside city and contributed heavily to giving it one of the highest murder rates in the world.
 – As gangues de traficantes mancharam a reputação desta cidade litorânea e contribuíram fortemente para dar-lhe uma das mais altas taxas de homicídios do mundo.

For the past two years, (1) government has carried out (2) ambitious campaign to pacify (3) most violent slums and regain control of the city in advance of the 2014 World Cup and 2016 Olympic Games. – Nos últimos dois anos, (1) o governo realizou (2) uma campanha ambiciosa para pacificar (3) as favelas mais violentas e recuperar o controle da cidade antes da Copa do Mundo de 2014 e dos Jogos Olímpicos de 2016.

The police have since wrested more than three dozen communities from criminal gangs, installing special community police forces there.
 – Desde então, a polícia retirou mais de três dezenas de comunidades das mãos de gangues criminosas, instalando ali forças policiais comunitárias especiais.

07 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Complete the text with the correct article.

(A) (1) the – (2) an – (3) the
(B) (1) the – (2) the – (3) a
(C) (1) the – (2) a – (3) the
(D) (1) a – (2) the – (3) a

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - 
ARTIGO DEFINIDO (THE) versus ARTIGO INDEFINIDO (A, AN):
For the past two years, THE government has carried out... (Infere-se ao governo mencionado, mais especificamente, o governo do Rio de Janeiro.)
AN ambitious campaign...("Noun Phrase" não mencionada anteriormente)
to pacify THE most violent slums... (THE é parte integrante da estrutura adjetivada na forma Superlativa).

08 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

According to the text:

(A) military forces swept all the slums in Rio de Janeiro.
(B) Rio de Janeiro had its reputation regained after many murders.
(C) the government wants to pacify violent slums in Rio before 2016 Olympic Games.
(D) the police has protected more than three dozen criminal gangs by installing police forces in the slums.

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - COMPREENSÃO TEXTUAL:
De acordo com o texto:
a) military forces swept all the slums in Rio de Janeiro. – forças militares varreram todas as favelas do Rio de Janeiro.
b) Rio de Janeiro had its reputation regained after many murders.– O Rio de Janeiro teve sua reputação recuperada após muitos assassinatos.
c) the government wants to pacify violent slums in Rio before 2016 Olympic Games– o governo quer pacificar as favelas violentas do Rio antes dos Jogos Olímpicos de 2016.
d) the police has protected more than three dozen criminal gangs by installing police forces in the slums.
– a polícia protegeu mais de três dezenas de gangues criminosas instalando forças policiais nas favelas.
 TRECHO QUE FUNDAMENTA A RESPOSTA:
"[...] For the past two years, the government has carried out an ambitious campaign to pacify the most violent slums and regain control of the city in advance of the 2014 World Cup and 2016 Olympic Games." – Nos últimos dois anos, o governo realizou uma campanha ambiciosa para pacificar as favelas mais violentas e recuperar o controle da cidade antes da Copa do Mundo de 2014 e dos Jogos Olímpicos de 2016.]

09 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Choose the alternative that completes the sentence correctly. 

You wouldn’t believe him, __________?

(A) do you
(B) don’t you
(C) would you
(D) wouldn’t you

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - QUESTION TAG:
No do diálogo, a primeira sentença está na forma
negativa (You wouldn’t), ENTÃO a question tag deve estar na forma afirmativa (would you).

 TEXTO 5: Read the article and answer questions 10, 11 and 12.

The U2 was one of _____ military planes of the Cold War. It was designed to fly high over a foreign country, take pictures and gather information.

The U2 was built in Area 51, a secret place in Nevada, known for UFO sightings. The US Air Force built the area to create such a secret plane and test new weapons.

The single-pilot plane could fly at an altitude of over 20 km above the earth's surface. With its special cameras it could take detailed photos and close-ups of objects on the ground. Today, the US Air Force still operates a modified version of the U2, however it is not used as a spy plane any more. Current planes have a larger fuselage and need less fuel than their predecessors of the Cold War. They are also equipped with more sophisticated instruments. Some of them fly over Afghanistan and support American soldiers on the ground. They also saw action during the Gulf War and the conflict in the Balkans.

U2s are also used for research. NASA uses the former spy planes for tests in the atmosphere.
(adapted from http://www.english-online.at/news-articles/history/u2-spy)
 TRADUÇÃO - TEXTO 5: 
https://www.bbc.com/future/article/20130814-
u-2-the-edge-of-space-spyplane

The U2 was one of _____ military planes of the Cold War. – O U2 foi um dos aviões militares mais famosos da Guerra Fria.

It was designed to fly high over a foreign country, take pictures and gather information. – .Ele foi projetado para voar alto sobre um país estrangeiro, tirar fotos e coletar informações.

The U2 was built in Area 51, a secret place in Nevada, known for UFO sightings. – O U2 foi construído na Área 51, um lugar secreto em Nevada, conhecido pelos monitoramentos de OVNIs.

The US Air Force built the area to create such a secret plane and test new weapons. – A Força Aérea dos EUA construiu a área para criar um avião secreto e testar novas armas.

The single-pilot plane could fly at an altitude of over 20 km above the earth's surface. – O avião monopiloto poderia voar a uma altitude de mais de 20 km acima da superfície da Terra.

With its special cameras it could take detailed photos and close-ups of objects on the ground. – Com suas câmeras especiais poderia tirar fotos detalhadas e close-ups de objetos no solo.

Today, the US Air Force still operates a modified version of the U2, however it is not used as a spy plane any more. – Hoje, a Força Aérea dos EUA ainda opera uma versão modificada do U2, porém ele não é mais usado como avião espião.

Current planes have a larger fuselage and need less fuel than their predecessors of the Cold War. – Os aviões atuais têm fuselagem maior e precisam de menos combustível do que seus antecessores da Guerra Fria.

They are also equipped with more sophisticated instruments. – Eles também são equipados com instrumentos mais sofisticados.

Some of them fly over Afghanistan and support American soldiers on the ground. – Alguns deles sobrevoam o Afeganistão e apoiam os soldados americanos na terra.

They also saw action during the Gulf War and the conflict in the Balkans. – Eles também estiveram em ação durante a Guerra do Golfo e no conflito nos Balcãs.

U2s are also used for research.
 – U2s também são usados para pesquisa.

NASA uses the former spy planes for tests in the atmosphere.
 – A NASA usa os antigos aviões espiões para testes na atmosfera.

10 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Choose the correct alternative to complete the article (line 1).

(A) as famous as
(B) the most famous
(C) less famous than
(D) more famous than

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - USO DA FORMA SUPERLATIVA:
➭ The U2 was one of the most famous military planes of the Cold War. – O U2 foi um dos aviões militares mais famosos da Guerra Fria.
➭ "ONE OF" é usado para referir-se a um indivíduo ou um objeto específico dentro de um grupo.
➭ Contextualmente, "ONE OF" foi utilizada para destacar que a aeronave U2 foi “uma das” aeronaves militares mais famosas da Guerra Fria. 
➭ Sendo assim, na lacuna cabe a estrutura adjetivada "the most famous" na forma SUPERLATIVA que é usada gramaticamente para destacar 1 (um) elemento de determinado grupo:
➭ "[...] The U2 was one of the most famous military planes of the Cold War." – O U2 foi um dos aviões militares mais famosos da Guerra Fria.

11 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

In the article, the word in bold type (line 7) expresses

(A) advice
(B) ability
(C) request
(D) preference

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - 
MODAL - USO CONTEXTUAL:
➭ "[...] The single-pilot plane could fly at an altitude of over 20 km above the earth's surface." – O avião monopiloto poderia voar a uma altitude de mais de 20 km acima da superfície da Terra.
➭ No contexto, o modal COULD expressa CAPACIDADE, HABILIDADE, COMPETÊNCIA.

a) advice (conselho)
b) ability (habilidade)
c) request (solicitação)
d) preference 
(preferência)

12 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

According to the article, all the sentences are correct, except:

(A) Nowadays a new version of the U2 is operated as a spy plane.
(B) The US Air Force built a secret area to work on the U2.
(C) During the Cold War, the U2 was used as a spy plane.
(D) The U2 could identify objects on the ground.

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - SINONIMIA, COMPREENSÃO TEXTUAL.:
Segundo o artigo, todas as sentenças estão corretas, exceto:
(A) Nowadays a new version of the U2 is operated as a spy plane. – Hoje em dia uma nova versão do U2 é operada como avião espião.
(B) The US Air Force built a secret area to work on the U2. – A Força Aérea dos EUA construiu uma área secreta para trabalhar no U2.
(C) During the Cold War, the U2 was used as a spy plane. – Durante a Guerra Fria, o U2 foi usado como avião espião.
(D) The U2 could identify objects on the ground.
 – O U2 conseguiu identificar objetos no solo.
➭ NO TEXTO: "[...] Today, the US Air Force still operates a modified version of the U2, however it is not used as a spy plane any more. – Hoje, a Força Aérea dos EUA ainda opera uma versão modificada do U2, porém ele não é mais usado como avião espião.
➭ "TODAY" e "NOWADAYS" são advérbios sinônimos.

13 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Choose the alternative so as to have the passage completed correctly.

Many people believe that pilots earn a lot of money. But the real fact is _____ the airline is, _____ pilots' salary is. Smaller budget airlines can not afford to pay their pilots that much.

(A) the largest – the highest
(B) the larger – the highest
(C) the largest – the higher
(D) the larger – the higher

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - GRADAÇÃO DE COMPARATIVO :
➭ Para expressar aumento ou diminuição gradual, usamos a seguinte estrutura gradual "THE comparativo + The comparativo":
• the larger – the higher (quanto maior – mais alto)
• the sooner – the better (quanto mais cedo – melhor)

14 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

The sentence “I wouldn’t marry you, unless you were the last girl on Earth” has the same meaning as:

(A) I would marry you only if you were the last girl on Earth.
(B) If you were the last girl on Earth, I wouldn’t marry you.
(C) If you weren’t the last girl on Earth, I would marry you.
(D) If I married you, you would be the last girl on Earth.

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - SENTENÇAS QUE EXPRESSAM A MESMA IDEIA:
A sentença “Eu não me casaria com você, a menos que você fosse a última garota na Terra” tem o mesmo significado que:
(A) I would marry you only if you were the last girl on Earth. – Eu me casaria com você apenas se você fosse a última garota na Terra.
(B) If you were the last girl on Earth, I wouldn’t marry you. – Se você fosse a última garota na Terra, eu não me casaria com você.
(C) If you weren’t the last girl on Earth, I would marry you. – Se você não fosse a última garota na Terra, eu me casaria com você.
(D) If I married you, you would be the last girl on Earth.
 – Se eu me casasse com você, você seria a última garota na Terra.

15 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Read the sentences and write T for the correct matching between the phrasal verb and the meaning or F for the incorrect matching:

(   ) May I close the door? It is too cold. (ask for permission)

(   ) Nobody answers the phone. They must be busy. (obligation)

(   ) She should talk to him to apologize. (suggestion)

(   ) They might not come for dinner. (prohibition)

Choose the correct alternative:

(A) T – F – T – F
(B) T – T – F – T
(C) T – F – F – F
(D) F – F – T – T
 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - USO CONTEXTUAL DOS MODAIS:
( T ) May I close the door? It is too cold. (ask for permission)
F ) Nobody answers the phone. They must be busy. (obligation) (DEDUÇÃO)
T ) She should talk to him to apologize. (suggestion)
F ) They might not come for dinner. (prohibition
(POSSIBILIDADE)

16 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Choose the alternative that contains the right use of the relative pronoun, in order to write the two sentences below as a single sentence:

That is the teacher. I spoke to her about my grades.

a) That is the teacher to whom I spoke to about my grades.
b) That is the teacher to who I spoke to about my grades.
c) That is the teacher to whom I spoke about my grades.
d) That is the teacher who I spoke about my grades.

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - USO OBRIGATÓRIO DO PRONOME RELATIVO WHOM:
➭ That is the teacher. I spoke to her about my grades.
➭ Caso de USO OBRIGATÓRIO do pronome relativo WHOM por 2(dois) motivos: o antecedente é PESSOA (teacher) e WHOM é OBJETO DE VERBO PREPOSICIONADO (spoke to).
➭ Sendo assim, a estrutura gramatical adequada pode ser "WHOM I SPOKE TO"(WHOM e PREPOSITION separados) ou "TO WHOM I SPOKE"(WHOM e PREPOSITION juntos).
➭ That is the teacher whom I spoke to about my grades. – Esse é o professor com quem falei sobre minhas notas.
➭ That is the teacher to whom I spoke about my grades.
WHOM em frases do dia a dia com função de pronome interrogativo:
•  To whom am I speaking?  (Com quem eu estou falando?)
•  To whom are you talking? (Com quem você está falando?)
•  To whom are you talking? (Com quem você está falando?)
•  To whom should I call? (Para quem devo telefonar?)
•  To whom should I talk? (Com quem devo falar?)
•  To whom should I talk? (Com quem devo falar?)
•  To whom should I send this email? (Para quem devo enviar este e-mail?)
•  With whom are you going? (Com quem você vai?)
•  Whom did you give the book to? (Para quem você deu o livro?)

17 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Choose the correct alternative to complete the sentence.

After landing safely pilots and crew will have a few days of rest _____.

(A) if they have been on a long distance flight.
(B) if they will be on a long distance flight.
(C) if they were on a long distance flight.
(D) if they are on a long distance flight.

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - USO OBRIGATÓRIO DA CONDICIONAL TIPO 1:
➭ After landing safely pilots and crew will have a few days of rest _____.
➭ USO OBRIGATÓRIO de ORAÇÃO CONDICIONAL TIPO 1 por 1(um) motivo: oração principal com verbo no Simple Future (will have).
➭ Sendo assim, a estrutura gramatical adequada da  IF-CLAUSE é com verbo no Simple Present (are):
➭ After landing safely pilots and crew will have a few days of rest if they are on a long distance flight. –  Após pousar com segurança, os pilotos e tripulantes terão alguns dias de descanso caso estejam em um voo de longa distância.
CONDICIONAL TIPO 1 em frases do dia a dia:
•  I'll stay home if it rains. (Ficarei em casa se chover.)
•  We'll go to the beach if the weather is fine. (Iremos à praia se o tempo estiver bom.)
•  You'll miss the bus to school If you wake up late. (Você perderá o ônibus para a escola se acordar tarde.)

 TEXTO 6: Read the cartoon and answer question.

18 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

In the cartoon, “hovering” is

a) a verb
b) a noun
c) an adverb
d) an adjective

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - VERBO NO PARTICÍPIO PRESENTE :
https://dictionary.cambridge.org
 TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
➭ PASSAGEIRO: James, how long have we been hovering? – James, há quanto tempo estamos pairando?
➧ 2º QUADRINHO:
➭ PILOTO: I dunno. Seconds, minutes, days, years, decades, centuries. – Eu não sei. Segundos, minutos, dias, anos, décadas, séculos.
➧ 3º QUADRINHO:
➭ PASSAGEIRO: Seems like months.  – Parecem meses.
➭ PILOTO: Whatever, I get paid by the hour. – Seja como for, sou pago por hora.

 TEXTO 7: Read the text and answer questions 19, 20 and 21.
Why do planes crash?

Navigational errors are among the most common causes of plane crashes. Planes are flown into a mountain or the sea out of a variety of reasons. Sometimes weather conditions are bad, in other cases pilots have made bad judgements.

In 1996 a Peruvian airliner crashed into the sea after the computer stopped working. The crew had almost no data left to work with and didn't know at which height they were flying when they hit the water.

In 1977 almost 600 people got killed when two planes were heading at full speed towards each other and collided in heavy fog on the runway in Tenerife. The crash happened after planes had been guided to Tenerife because Gran Canary airport was closed.

In June 2009 an Air France airbus disappeared off the coast of Brazil. Although the wreckage was found after a few days it took investigators almost three years to find out what had really happened to the plane.

Pilots are criticising the way planes are ____. In the past decades the structure of planes has changed. More computers and automated systems are taking over, the pilot often has no alternatives left.
(Adapted from http://www.english.online.at/news-articles/technology)
 TRADUÇÃO - TEXTO 7:
Why do planes crash?
Por que os aviões caem?

Navigational errors are among the most common causes of plane crashes. – Erros de navegação estão entre as causas mais comuns de acidentes aéreos.

Planes are flown into a mountain or the sea out of a variety of reasons. – Os aviões voam para uma montanha ou para o mar por vários motivos.

Sometimes weather conditions are bad, in other cases pilots have made bad judgements. – Às vezes as condições meteorológicas são ruins, em outros casos os pilotos fizeram maus julgamentos.

In 1996 a Peruvian airliner crashed into the sea after the computer stopped working. – Em 1996, um avião peruano caiu no mar depois que o computador parou de funcionar.

The crew had almost no data left to work with and didn't know at which height they were flying when they hit the water. – A tripulação quase não tinha mais dados para trabalhar e não sabia a que altura estavam voando quando atingiram a água.

In 1977 almost 600 people got killed when two planes were heading at full speed towards each other and collided in heavy fog on the runway in Tenerife. – Em 1977, quase 600 pessoas morreram quando dois aviões se dirigiam a toda velocidade um em direção ao outro e colidiram sob forte neblina na pista de Tenerife.

The crash happened after planes had been guided to Tenerife because Gran Canary airport was closed. – O acidente aconteceu depois de os aviões terem sido guiados para Tenerife porque o aeroporto de Gran Canárias estava fechado.

In June 2009 an Air France airbus disappeared off the coast of Brazil. – Em junho de 2009, um airbus da Air France desapareceu na costa do Brasil.

Although the wreckage was found after a few days it took investigators almost three years to find out what had really happened to the plane. – Embora os destroços tenham sido encontrados poucos dias depois, os investigadores levaram quase três anos para descobrir o que realmente havia acontecido com o avião.

Pilots are criticising the way planes are ____. – Os pilotos estão criticando a forma como os aviões são construídos.

In the past decades the structure of planes has changed. – Nas últimas décadas, a estrutura dos aviões mudou.

More computers and automated systems are taking over, the pilot often has no alternatives left.
 – Mais computadores e sistemas automatizados estão assumindo o controle, e o piloto muitas vezes não tem mais alternativas.

19 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

Complete the sentence in the text (line 18) with the correct option

(A) building
(B) builds
(C) build
(D) built

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - VERBO NO PARTICÍPIO PASSADO & VOZ PASSIVA:

20 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

“Wreckage” in bold type, (line 15) means

(A) the parts of a plane that are left after it has been destroyed in an accident.
(B) a piece of equipment on plane that records what happens on a flight.
(C) the main part of a plane, in which people sit or goods are carried.
(D) the large flat part that sticks out from the side of a plane and helps to keep the plane in the air.

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - VOCABULÁRIO:
“Destroços” em negrito (linha 15) significa
(A) the parts of a plane that are left after it has been destroyed in an accident. – as partes de um avião que sobraram após ele ter sido destruído em um acidente.
(B) a piece of equipment on plane that records what happens on a flight. – um equipamento de avião que registra o que acontece em um voo.
(C) the main part of a plane, in which people sit or goods are carried. – a parte principal de um avião, na qual as pessoas se sentam ou as mercadorias são transportadas.
(D) the large flat part that sticks out from the side of a plane and helps to keep the plane in the air.
 – a grande parte plana que se destaca na lateral de um avião e ajuda a mantê-lo no ar.
➭ WRECKAGE (uncountable noun) – DESTROÇOS, RESTOS – um objeto muito danificado ou as partes separadas de um objeto muito danificado.
https://dictionary.cambridge.org
21 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

According to the text, write (T) for the true statements and (F) for the false statements.

(   ) In 1977 two planes collided in Tenerife.

(   ) In 1977 almost 600 people were killed due to heavy fog on the runway.

(   ) In 1977 two planes collided when they were heading for Gran Canary airport.

(   ) In 1977 two planes were guided to Gran Canary airport because Tenerife was closed.

Choose the alternative that corresponds to the order.

(A) T – T – F – F
(B) T – F – F – T
(C) F – T – F – F
(D) F – F – T – T

 👍  Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS VERBAIS E NÃO VERBAIS:

 TEXTO 8: Read the passage and answer question 22.

There are many things that a pilot must do before the flight. They must check out weather conditions on the flight path and around the landing area. They also have to check flight plans, fill in forms and do a lot of paperwork. Before takeoff pilots brief their crew and do a complete check of the airplane to see if everything works the way it should.

Pilots must calculate how much fuel they have to take with them.

(Adapted from http://www.english.online.at/
travel/airlane-pilot)
 TRADUÇÃO - TEXTO 8:

There are many things that a pilot must do before the flight. – Há muitas coisas que um piloto deve fazer antes do vôo. 

They must check out weather conditions on the flight path and around the landing area. – Eles devem verificar as condições meteorológicas na trajetória de voo e ao redor da área de pouso.

They also have to check flight plans, fill in forms and do a lot of paperwork. – Eles também precisam verificar planos de voo, preencher formulários e cuidar de muita papelada.

Before takeoff pilots brief their crew and do a complete check of the airplane to see if everything works the way it should. – Antes da decolagem, os pilotos informam sua tripulação e fazem uma verificação completa do avião para ver se tudo funciona como deveria.

Pilots must calculate how much fuel they have to take with them. – Os pilotos devem calcular quanto combustível devem levar consigo.

22 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

“Must” in bold type (lines 1 and 2)

can be correctly replaced by:

(A) can – can
(B) can – could
(C) could – could 
(D) have to – have to

 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - MODAIS INTERCAMBIÁVEIS:
“MUST” e “HAVE TO” são intercambiáveis. 

23 – (EEAR-CFS-BCT-2016/2017-TURMA 1)

The sentence “If young people don’t control the hours they spend on-line, they won’t stay out of trouble.”

can be correctly replaced by:

a) Unless young people control the hours they spend on-line, they will stay out of trouble.
b) Unless young people control the hours they spend on-line, they won’t stay out of trouble.
c) If young people controls the hours they spend on line, they will unless stay out of trouble.
d) Unless young people don’t control the hours they spend on line, they won’t stay out of trouble.

 👍  Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - USO DO "UNLESS":
* Nas orações condicionais, "Unless" é empregado em vez de if + not.

❑ TEXTO 9:
24 – (EEAR-CFS-BCT-2017-TURMA 1)

(   ) The pilot is fed up with the passengers’ questions.

(   ) The pilot is concerned about the in-flight movie and meal.

(   ) The passenger is concerned about the in-flight movie and meal.

(   ) The pilot and the passenger are engaged in a conversation about flying a jet safely.

Choose the alternative that corresponds to the correct order.

a) T – F – F – T
b) F – T – T – F
c) T – F – T – F
d) F – F – T – T

 👍  Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - INFERÊNCIA, ELEMENTOS VERBAIS E NÃO VERBAIS:
 TRADUÇÃO DA TIRINHA:
➧ 1º QUADRINHO:
➭ PASSAGEIRO: What's the in flight meal, James? – Qual é a refeição do vôo, James?
➭ PILOTO: All you can eat peanuts from a bag. – Tudo o que você pode comer é amendoim de um saco.
➧ 2º QUADRINHO:
➭ PASSAGEIRO: What's the in flight movie? – Qual é o filme em vôo?
➭ PILOTO: It's called "Leave me alone, I'm trying to fly a jet." – Chama-se "Deixe-me em paz, estou tentando pilotar um jato".
➧ 3º QUADRINHO:
➭ PASSAGEIRO: Never heard of it. Who's in it?  – Nunca ouvi falar disso. Quem esta nele?
➭ PILOTO: "This is your Captain speaking. I'm turning on the no more dumb questions sign at this time." – “Aqui é o seu capitão falando. Estou ativando o sinal de não mais perguntas idiotas neste momento.”
 IDEIA CONTEXTUALO passageiro está preocupado com o filme e a refeição a bordo. O piloto fica farto das perguntas do passageiro e então ativa o sinal de não mais perguntas idiotas.
( T ) The pilot is fed up with the passengers’ questions. – O piloto está farto das perguntas do passageiro.
( F ) The pilot is concerned about the in-flight movie and meal. – O piloto está preocupado com o filme e a refeição durante o voo.
T ) The passenger is concerned about the in-flight movie and meal. – O passageiro está preocupado com o filme e a refeição a bordo.
( F ) The pilot and the passenger are engaged in a conversation about flying a jet safely. – O piloto e o passageiro conversam sobre como pilotar um avião com segurança.

Nenhum comentário:

Postar um comentário