quinta-feira, 5 de maio de 2022

ESCOLA NAVAL/CPAEN/2019 – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA NAVAL – PROVA COM GABARITO & TEXTOS TRADUZIDOS.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019-LÍNGUA INGLESA.

www.marinha.mil.br/en/

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 20 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
 Texto – | If children lose contact with nature they won't fight for it | theguardian.com |


 TEXTO 1Based on the text below, answer the six questions that follow it.

 TRADUÇÃO - TEXTO 1: 

If children lose contact with nature they won't fight for it
Se as crianças perderem o contato com a natureza não lutarão por ela

[1] According to recent research, even if the present rate of global decarbonisation were to double, we would still be on course for 6°C of warming by the end of the century. De acordo com pesquisas recentes, mesmo que a atual taxa de descarbonização global duplicasse, ainda estaríamos no caminho para um aquecimento de 6°C até ao final do século.

Limiting the rise to 2°c, which is the target of current policies, requires a six-time reduction in carbon intensity. Limitar o aumento a 2°C, que é o objetivo das políticas atuais, exige uma redução de seis vezes na intensidade de carbono.

[2] A new report shows that the UK has lost 20% of its breeding birds since 1966: Um novo relatório mostra que o Reino Unido perdeu 20% das suas aves reprodutoras desde 1966:

once common species such as willow tits, lesser spotted woodpeckers and turtle doves have all but collapsed; espécies outrora comuns, como os chapins-salgueiros, os pica-paus-pintados-pequenos e as rolas-tartaruga, praticamente entraram em colapso;

even house sparrows have fallen by two thirds. até mesmo os pardais domésticos caíram dois terços.

Ash dieback is just one of many terrifying plant diseases, mostly spread by trade. A "Ash dieback" é apenas uma das muitas doenças terríveis das plantas, espalhadas principalmente pelo comércio.

They now threaten our oaks, pines and chestnuts. Ameaçam agora os nossos carvalhos, pinheiros e castanheiros.

[3] While the surveys show that the great majority of people would like to see the living planet protected, few are prepared to take action. Embora as pesquisas mostrem que a grande maioria das pessoas gostaria de ver o planeta vivo protegido, poucos estão preparados para agir.

This, I think, reflects a second environmental crisis: the removal of children from the natural world. Penso que isto reflete uma segunda crise ambiental: a remoção das crianças do mundo natural.

The young people we might have expected to lead the defence of nature have less and less to do with it. Os jovens que esperávamos que liderassem a defesa da natureza têm cada vez menos a ver com isso.

[4] We don't have to undervalue the indoor world, which has its own rich ecosystem, to lament children's disconnection from the outdoor world. Não temos que subestimar o mundo interior, que tem o seu rico ecossistema, para lamentar a desconexão das crianças do mundo exterior.

But the experiences the two spheres offer are entirely different. Mas as experiências que as duas esferas oferecem são totalmente diferentes.

There is no substitute for what takes place outdoors, mostly because the greatest joys of nature are unplanned. Não há substituto para o que acontece ao ar livre, principalmente porque as maiores alegrias da natureza não são planejadas.

The thought that most of our children will never swim among phosphorescent plankton at night, will never be startled by a salmon leaping, or a dolphin breaching is almost as sad as the thought that their children might not have the opportunity. A ideia de que a maioria das nossas crianças nunca nadará entre o plâncton fosforescente à noite, nunca se assustará com o salto de um salmão ou com a abertura de um golfinho é quase tão triste como a ideia de que os seus filhos poderão não ter oportunidade.

[5] The remarkable collapse of children's engagement with nature - which is even faster than the collapse of the natural world - is recorded in Richard Louv's book Last Child in the Woods, and in a report published recently by the National Trust. O notável colapso do envolvimento das crianças com a natureza - que é ainda mais rápido do que o colapso do mundo natural - está registado no livro de Richard Louv, Last Child in the Woods, e num relatório publicado recentemente pelo National Trust.

Since the 1970s the area in which children may roam without supervision has decreased by almost 90%. Desde a década de 1970, a área onde as crianças podem circular sem supervisão diminuiu quase 90%.

In one generation the proportion of children regularly playing in wild places in the UK has fallen from more than half to fewer than one in 10. Numa geração, a proporção de crianças que brincam regularmente em locais selvagens no Reino Unido caiu de mais de metade para menos de uma em cada 10.

In the US, rn just six years (1997-2003) children with particular outdoor hobbies fell by half. Nos EUA, em apenas seis anos (1997-2003), as crianças com passatempos específicos ao ar livre caíram para metade.

Eleven- to 15-year­ olds in Britain now spend, on average, half their waking day in front of a screen. Na Grã-Bretanha, os jovens entre os 11 e os 15 anos passam agora, em média, metade do dia em frente de uma tela.

[6] There are several reasons for this collapse: parents' irrational fear of strangers and rational fear of traffic, the destruction of the fortifying lands where previous generations played, the quality of indoor entertainment, the structuring of children's time, the criminalisation of natural play. Existem várias razões para este colapso: o medo irracional dos pais de estranhos e o medo racional do trânsito, a destruição das terras fortificadas onde as gerações anteriores brincavam, a qualidade do entretenimento interior, a estruturação do tempo das crianças, a criminalização dos naturais jogar.

The great indoors, as a result, has become a far more dangerous place than the diminished world beyond. Como resultado, o grande interior tornou-se um lugar muito mais perigoso do que o diminuído mundo exterior.

[7] The rise of obesity and asthma and the decline in cardio-respiratory fitness are well documented. O aumento da obesidade e da asma e o declínio da aptidão cardiorrespiratória estão bem documentados.

Louv also links the indoor life to an increase in attention deficit hyperactivity disorder and other mental ill health. Louv também associa a vida dentro de casa a um aumento no transtorno de déficit de atenção e hiperatividade e outros problemas de saúde mental.

Research conducted at the University of Illinois suggests that playing among trees and grass is associated with a marked reduction in indications of ADHD, while playing indoors appears to increase them. Uma pesquisa realizada na Universidade de Illinois sugere que brincar entre árvores e grama está associado a uma redução acentuada nos indícios de TDAH, enquanto brincar em ambientes fechados parece aumentá-los.

The disorder, Louv suggests, "may be a set of symptoms aggravated by lack of exposure to nature". O distúrbio, sugere Louv, “pode ser um conjunto de sintomas agravados pela falta de exposição à natureza”.

Perhaps it's the environment, not the child, that has gone wrong. Talvez tenha sido o ambiente, e não a criança, que deu errado.

[8] In her famous essay the Ecology of Imagination in Childhood, Edith Cobb proposed that contact with nature stimulates creativity. Em seu famoso ensaio Ecologia da Imaginação na Infância, Edith Cobb propôs que o contato com a natureza estimula a criatividade.

Reviewing the biographies of 300 "geniuses", she exposed a common theme: intense experiences of the natural world .in the middle age of childhood (between five and 12). Revendo as biografias de 300 “gênios”, ela expôs um tema comum: experiências intensas do mundo natural.na idade média da infância (entre cinco e 12 anos).

Animals and plants, she argued, are among "the figures of speech in the rhetoric of play... which the genius, in particular of later life, seems to remember". Animais e plantas, argumentou ela, estão entre "as figuras de linguagem na retórica do jogo... das quais o gênio, em particular da vida adulta, parece se lembrar".

[9] Studies in several nations show that children's games are more creative in green places than in concrete playgrounds. Estudos realizados em vários países mostram que as brincadeiras infantis são mais criativas em locais verdes do que em parques infantis de concreto.

Natural spaces encourage fantasy and roleplay, reasoning and observation. Os espaços naturais incentivam a fantasia e a dramatização, o raciocínio e a observação.

The social standing of children there depends less on physical dominance, more on inventiveness and language skills. A posição social das crianças depende menos do domínio físico e mais da inventividade e das competências linguísticas.

[10] And here we meet the other great loss. E aqui encontramos outra grande perda.

Most of those I know who fight for nature are people who spent their childhoods immersed in it. A maioria das pessoas que conheço que lutam pela natureza são pessoas que passaram a infância imersas nela.

Without a feel for the texture and function of the natural world, without an intensity of engagement almost impossible in the absence of early experience, people will not devote their llves to its protection. Sem uma percepção da textura e da função do mundo natural, sem uma intensidade de envolvimento quase impossível na ausência de experiência precoce, as pessoas não dedicarão a sua vida à sua proteção.

[11] Forest Schools, Outward Bound, Woodcraft Folk, the John Muir·Award, the Campaign for Adventure, Natural Connections, family nature clubs and many others are trying to bring children and the natural world back together. Escolas Florestais, Outward Bound, Woodcraft Folk, o Prêmio John Muir, a Campanha pela Aventura, Conexões Naturais, clubes familiares de natureza e muitos outros estão tentando reunir as crianças e o mundo natural novamente.

But all of them are fighting forces which, if they cannot be changed,· will deprive the living planet of the wonder and delight that for millennia have attracted children to the wilds. Mas todos eles são forças combatentes que, se não puderem ser mudadas, privarão o planeta vivo da maravilha e do deleite que durante milênios atraíram as crianças para as florestas.

21 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

According to the text, which option completes the sentence below correctly? 

The current policies aim at a ______ in the rise of temperatures by the end of the century. 

(A) minimum of 6°C

(B) maximum of 6°C

(C) maximum of 12°C

(D) maximum of 2°C

(E) minimum of 2°C

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

De acordo com o texto, qual opção completa corretamente a frase abaixo?

The current policies aim at a ______ in the rise of temperatures by the end of the century.

As políticas atuais visam 2ºC no aumento das temperaturas até ao final do século. 

(A) minimum of 6°C mínimo de 6°C

(B) maximum of 6°C máximo de 6°C

(C) maximum of 12°C máximo de 12°C

(D) maximum of 2°C máximo de 2°C

(E) minimum of 2°C mínimo de 2°C

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Limiting the rise to 2°c, which is the target of current policies, requires a six-time reduction in carbon intensity." 
• Limitar o aumento a 2°C, que é o objetivo das políticas atuais, exige uma redução de seis vezes na intensidade de carbono.

22 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

What's the meaning of the word "engagement" in paragraph 5?

(A) Argument.

(B) Disagreement.

(C) Involvement.

(D) Disappointment.

(E) Punishment.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
VOCABULÁRIO
:

Qual é o significado da palavra "engagement" (engajamento) no parágrafo 5?

(A) Argument. Argumento.

(B) Disagreement. Desacordo.

(C) InvolvementEnvolvimento.

(D) Disappointment. Decepção.

(E) Punishment. Punição.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] The remarkable collapse of children's engagement with nature" 
• O notável colapso do envolvimento das crianças com a natureza.

23 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

According to the text, which option is correct?

(A) Richard Louv believes there is a connection between attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and life indoors.

(B) Richard Louv believes that ADHD consists of a set of symptoms that are aggravated by too much exposure to nature.

(C) Richard Louv suggests that ADHD is an illness that is caused by a child's physical conditions.

(D) The symptoms of ADHD increase when a child is submitted to many unexpected conditions in the natural world.

(E) Richard Louv suggests that the environment has gone wrong and, consequently, parents should be afraid of exposing their children to it.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

De acordo com o texto, qual opção está correta?

(A) Richard Louv believes there is a connection between attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and life indoorsRichard Louv acredita que existe uma conexão entre o transtorno de déficit de atenção e hiperatividade (TDAH) e a vida dentro de casa.

(B) Richard Louv believes that ADHD consists of a set of symptoms that are aggravated by too much exposure to nature. Richard Louv acredita que o TDAH consiste em um conjunto de sintomas que são agravados pela exposição excessiva à natureza.

(C) Richard Louv suggests that ADHD is an illness that is caused by a child's physical conditions. Richard Louv sugere que o TDAH é uma doença causada pelas condições físicas da criança.

(D) The symptoms of ADHD increase when a child is submitted to many unexpected conditions in the natural world. Os sintomas do TDAH aumentam quando a criança é submetida a muitas condições inesperadas no mundo natural.

(E) Richard Louv suggests that the environment has gone wrong and, consequently, parents should be afraid of exposing their children to it. Richard Louv sugere que o ambiente deu errado e, consequentemente, os pais deveriam ter medo de expor seus filhos a ele.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Louv also links the indoor life to an increase in attention deficit hyperactivity disorder and other mental ill health." 
• Louv também associa a vida dentro de casa a um aumento no transtorno de déficit de atenção e hiperatividade e outros problemas de saúde mental.

24 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

According to the text, which option is correct?

(A) Edith Cobb proposed that contact with nature stimulates creativity because many geniuses have presented theories in favour of that.

(B) The creativity of many geniuses has led them to suggest that children between the ages of five and 12 should be in contact with nature.

(C) The creativity of many geniuses appears to have been influenced by their intense experiences of the natural world when they were children.

(D) Edith Cobb proposed that the biographies of many geniuses should contain information about how their creativity was improved.

(E) Edith Cobb wrote about the fact that geniuses of later life used to present speeches in public.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

De acordo com o texto, qual opção está correta?

(A) Edith Cobb proposed that contact with nature stimulates creativity because many geniuses have presented theories in favour of that. Edith Cobb propôs que o contato com a natureza estimula a criatividade porque muitos gênios apresentaram teorias a favor disso.

(B) The creativity of many geniuses has led them to suggest that children between the ages of five and 12 should be in contact with nature. A criatividade de muitos gênios os levou a sugerir que crianças entre cinco e 12 anos deveriam estar em contato com a natureza.

(C) The creativity of many geniuses appears to have been influenced by their intense experiences of the natural world when they were childrenA criatividade de muitos gênios parece ter sido influenciada pelas intensas experiências que tiveram no mundo natural quando eram crianças.

(D) Edith Cobb proposed that the biographies of many geniuses should contain information about how their creativity was improved. Edith Cobb propôs que as biografias de muitos gênios deveriam conter informações sobre como sua criatividade foi melhorada.

(E) Edith Cobb wrote about the fact that geniuses of later life used to present speeches in public. Edith Cobb escreveu sobre o fato de que gênios da vida adulta costumavam fazer discursos em público.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Reviewing the biographies of 300 "geniuses", she exposed a common theme: intense experiences of the natural world .in the middle age of childhood (between five and 12)." 
• Revendo as biografias de 300 “gênios”, ela expôs um tema comum: experiências intensas do mundo natural.na idade média da infância (entre cinco e 12 anos).

25 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

In paragraph 9, the word "there" refers to

(A) social standing.

(B) concrete playgrounds.

(C) nations.

(D) studies.

(E) natural spaces.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
REFERÊNCIA PRONOMINAL
:

No parágrafo 9, a palavra "there" refere-se a

(A) social standing. posição social.

(B) concrete playgrounds. playgrounds de concreto.

(C) nations. nações.

(D) studies. estudos.

(E) natural spacesespaços naturais.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Studies in several nations show that children's games are more creative in green places than in concrete playgrounds. Natural spaces encourage fantasy and roleplay, reasoning and observation. The social standing of children there depends less on physical dominance, more on inventiveness and language skills." 
• Estudos realizados em vários países mostram que as brincadeiras infantis são mais criativas em locais verdes do que em parques infantis de concreto. Os espaços naturais incentivam a fantasia e a dramatização, o raciocínio e a observação. A posição social das crianças depende menos do domínio físico e mais da inventividade e das competências linguísticas.

26 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

According to the text, which option is correct?

(A) Undervaluing the indoor world would be a solution to the problem of children's disconnection from nature.

(B) Undervaluing the indoor world would emphasize the fact that there are two spheres that are completely different.

(C) Being in contact with nature has no substitute because the greatest joys of nature are unplanned.

(D) There is no substitute for what takes place outdoors because children will never swim among phosphorescent plankton at night.

(E) The thought that our children's children might not have the opportunity to enjoy nature has been overestimated for decades.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

De acordo com o texto, qual opção está correta?

(A) Undervaluing the indoor world would be a solution to the problem of children's disconnection from nature. Subvalorizar o mundo interior seria uma solução para o problema da desconexão das crianças com a natureza.

(B) Undervaluing the indoor world would emphasize the fact that there are two spheres that are completely different. Subvalorizar o mundo interior enfatizaria o facto de que existem duas esferas completamente diferentes.

(C) Being in contact with nature has no substitute because the greatest joys of nature are unplannedEstar em contato com a natureza não tem substituto porque as maiores alegrias da natureza não são planejadas.

(D) There is no substitute for what takes place outdoors because children will never swim among phosphorescent plankton at night. Não há substituto para o que acontece ao ar livre porque as crianças nunca nadarão entre o plâncton fosforescente à noite.

(E) The thought that our children's children might not have the opportunity to enjoy nature has been overestimated for decades. A ideia de que os filhos dos nossos filhos poderiam não ter a oportunidade de desfrutar da natureza tem sido superestimada há décadas.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] There is no substitute for what takes place outdoors, mostly because the greatest joys of nature are unplanned. Não há substituto para o que acontece ao ar livre, principalmente porque as maiores alegrias da natureza não são planejadas.
•  Não há substituto para o que acontece ao ar livre, principalmente porque as maiores alegrias da natureza não são planejadas.

27 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which is the correct option to complete the paragraph below?

The power of a thank-you note

Thank-you notes might seem old-fashioned _____ there's plenty of value to be found in the tradition. ______ a study by Accountemps, just 24% of job applicants send thank-you notes after interviews - ______ 80% of hiring managers who receive them say they are useful in evaluating the potential of applicants. Proponents of thank-you notes .say they are an inexpensive way to strengthen a relationship ______ about the job.

(Adapted from https://www.linkedin.com)

(A) but / According to / but / and show the applicant cares

(B) and / Because of / because/ but

(C) so / According to / so/ because

(D) so / In addition to / but / because

(E) but / Because of / because / and

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
MARCADORES DE DISCURSOS
:

(A) but / According to / but / and show the applicant cares

(B) and / Because of / because/ but

(C) so / According to / so/ because

(D) so / In addition to / but / because

(E) but / Because of / because / and

The power of a thank-you note O poder de uma nota de agradecimento 

Thank-you notes might seem old-fashioned but there's plenty of value to be found in the tradition. Notas de agradecimento podem parecer antiquadas MAS há muito valor na tradição.
BUT é usado para conectar ideias contrastantes.

 According to a study by Accountemps, DE ACORDO COM um estudo da Accountemps,
*ACCORDING TO - é usado para se referir a uma opinião que não é a opinião do orador.

just 24% of job applicants send thank-you notes after interviews - but 80% of hiring managers who receive them say they are useful in evaluating the potential of applicants. apenas 24% dos candidatos a empregos enviam notas de agradecimento após as entrevistas - PORÉM 80% dos gerentes de contratação que as recebem dizem que são úteis para avaliar o potencial dos candidatos.
BUT - é usado para conectar ideias contrastantes.

Proponents of thank-you notes .say they are an inexpensive way to strengthen a relationship and show the applicant cares about the job. Os defensores das notas de agradecimento dizem que são uma forma barata de fortalecer um relacionamento E MOSTRAM OS CANDIDATOS CUIDADOS sobre o emprego.

28 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the dialogue below correctly? 

John: What's the matter?

Mary: My notebook isn't working properly. I must call the technician and ______ immediately. 

(A) have fixed it

(B) have it fixed

(C) fixed it

(D) has fixed it

(E) has it fixed

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - ESTRUTURAS "
HAVE SOMETHING DONE" vs HAVE + OBJECT + INFINITIVE (without to):

Qual opção completa corretamente o diálogo abaixo?

John: What's the matter? Qual é o problema?

Mary: My notebook isn't working properly. I must call the technician and ______ immediately. Meu notebook não está funcionando corretamente. Devo ligar para o técnico e _____ imediatamente.

(A) have fixed it (erro de posicionamento do pronome "it")

(B) have it fixed (estrutura gramaticalmente adequada)

(C) fixed it (estrutura incompleta e erro de posicionamento do pronome "it")

(D) has fixed it (o correto é "have" e não "has" e erro de posicionamento do pronome "it")

(E) has it fixed (o correto é "have" e não "has")

 HAVE + OBJECT + DONEUsamos a forma HAVE + object + Participle Past) quando falamos sobre alguém fazendo algo por nós que pedimos ou instruímos a fazer. Enfatiza o processo/ação e não quem o executa.
• I had my hair cut. – Eu cortei meu cabelo. (Someone cut my hair.)
• I must call the technician and have it fixed immediately.  – Devo ligar para o técnico e consertar imediatamente.
 HAVE + OBJECT + INFINITIVE (without to)Usamos o padrão have + object + infinitivo sem to quando falamos sobre instruir alguém (sublinhado) a fazer algo. Usamos para enfatizar quem executou a ação:
• I’ll have Harry book you a taxi. – Vou pedir a Harry que reserve um táxi para você.

29 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the paragraph below correctly?

A lawyer I worked _____ told me he was impressed because I wasn't afraid _____ anything. I had no idea what he was talking _____ . I'm scared ______ everything.

(Adapted from www.hrexaminer.com)

(A) with / of / to / to

(B) at / from / about / with

(C) with / of / about / of

(D) at / for / with / with

(E) with / for / with / of

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
VERBOS PREPOSICIONADOS & ADJETIVOS PREPOSICIONADOS
:

Which option completes the paragraph below correctly?

A lawyer I worked with told me he was impressed Um advogado com quem trabalhei disse-me que ficou impressionado

because I wasn't afraid of anything. porque eu não tinha medo de nada.

I had no idea what he was talking aboutEu não tinha ideia do que ele estava falando

I'm scared of everything. Estou com medo de tudo.

(A) with / of / to / to

(B) at / from / about / with

(C) with / of / about / of

(D) at / for / with / with

(E) with / for / with / of

 TO WORK WITH – É usado para dizer COM QUEM SE TRABALHA.
• One of the women I work with is getting married this weekend. – Uma das mulheres com quem trabalho vai se casar neste fim de semana.
 BE AFRAID OF  – TER MEDO DE - É usado depois do TO BE e sempre combinado com a preposição “OF”.
• afraid of spiders – medo de aranhas.
• afraid of the dark – medo do escuro.
• afraid of him – medo dele.
• afraid of her – medo dela.
• afraid of snakes – medo de cobras.
• afraid of the reaction from the public – medo da reação do público.
• afraid of being punished – medo de ser punido.
 TO TALK ABOUT – É usado para FALAR SOBRE O OBJETO DA CONVERSAÇÃO.
• I do not think he should talk about anything else. – Acho que ele não deveria falar sobre mais nada.
• English people love to talk about the weather. – Os ingleses adoram falar sobre o tempo.
• She’s always talking about you. – Ela está sempre falando sobre você.
• I was talking about music. – Eu estava falando sobre música.
• What do you guys want to talk about now? – Sobre o que vocês querem falar agora?
 BE SCARE OF – TER MEDO DE.
• I’ve always been scared of dogs. – Sempre tive medo de cachorros.
• Don’t be scared of asking for help. – Não tenha medo de pedir ajuda.

30 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which word best completes the question below?

How _____ do YOU look at your phone?

The average user now picks up their device more than 1,500 times a week.

(http://www.dailymail.eo.uk/sciencetech)

(A) far

(B) old

(C) high

(D) often

(E) many

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - WH-QUESTION - HOW OFTEN?
:
Qual palavra completa melhor a questão abaixo?
How _____ do YOU look at your phone? Com que frequência você olha para o seu telefone?
The average user now picks up their device more than 1,500 times a week. O usuário médio agora pega seu dispositivo mais de 1.500 vezes por semana.
 HOW OFTEN? (COM QUE FREQUÊNCIA?)  Usamos para fazer perguntas sobre frequência.
• How often do you exercise?  – Com que frequência você se exercita?
• How often do you watch tv?  – Com que frequência você assiste TV?
• How often do you go to the cinema?  – Com que frequência você vai ao cinema?
• How often do you eat pizza?  – Com que frequência você come pizza?

 PADRÕES DE REPOSTAS para  HOW OFTEN ?
(a) Uso de advérbios de tempo (Always, Usually, Sometimes, Rarely, Seldon, Never,  etc);
• I will always love you– Eu sempre vou te amar.
• always travel with my girlfriend. – Sempre viajo com minha namorada.
• I don’t usually come here. – Normalmente não venho aqui.
• I usually wear jeans to work. – Geralmente uso jeans para trabalhar.
• I rarely play any sports. – Raramente pratico algum esporte.
• rarely have time to watch tv. – Raramente tenho tempo para assistir TV.
• I seldom go there– Raramente vou lá.
• I seldom eat at home. – Raramente como em casa.
• I sometimes have to work late. – Às vezes tenho que trabalhar até tarde.
• I sometimes see him at the supermarket. – Às vezes o vejo no supermercado.
(b) Uso da frase adverbial EVERY DAY (todo dia, todos os dias)
• I walks every day– Eu caminho todos os dias.
• Every day I turn off the lights before I leave the house. – Todos os dias apago as luzes antes de sair de casa.
(c) Uso do Número de Vezes que algo acontece. (Once, Twice, Three times, Four times, 1000 times, etc.).
• I have coffee once a day– Tomo café uma vez por dia.
• I get a day off once a week– Tenho um dia de folga uma vez por semana.
• I play football twice a week– Jogo futebol duas vezes por semana.

31 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the text below correctly?

Tips for a Healthy Diet 

You _____ eat vegetables every day. Vegetables contain essential vitamins and substances that are very important for your organism.

You _____ only eat what you like to eat because to stay healthy you also need to eat what your organism needs you to eat.

(A) can't / can

(B) should / can

(C) shouldn't / can't

(D) should / shouldn't

(E) shouldn't / should

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
MODAIS SHOULD & SHOULDN'T
:

Tips for a Healthy Diet 
Dicas/Sugestões para uma dieta saudável

You should eat vegetables every day. Vegetables contain essential vitamins and substances that are very important for your organism. Você DEVERIA comer vegetais todos os dias. Os vegetais contêm vitaminas e substâncias essenciais que são muito importantes para o nosso organismo. (IDEIA DE SUGESTÃO ou RECOMENDAÇÃO)

You shouldn't only eat what you like to eat because to stay healthy you also need to eat what your organism needs you to eat. Você NÃO DEVERIA comer apenas o que gosta porque para manter-se saudável, você também precisa comer o que seu organismo precisa que você coma. (IDEIA DE SUGESTÃO ou RECOMENDAÇÃO)

(A) can't / can
(B) should / can
(C) shouldn't / can't
(D) should / shouldn't
(E) shouldn't / should

 SHOULD / SHOULDN'T – Podem ser usados em contextos para dar conselhos, fazer sugestões.
• You should try this dessert, it is so delicious! – Você deveria experimentar esta sobremesa, é tão deliciosa!
• You shouldn't drink your tea with so much sugar. – Você não deveria beber chá com tanto açúcar.

 CAN'T – Usado para dizer que algo é improvável ou impossível.
• I can’t carry that. – Não consigo carregar isso.
• I can't remember his name. – Não consigo lembrar o nome dele.
• Sorry, I can’t help you. – Desculpe, não consigo ajudá-lo.
• If I drink too much coffee, I can't sleep. – Se eu beber muito café, não consigo dormir.

32 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Mark the sentence that is correct.

(A) If your computer didn't have Bluetooth support, you could bought a cheap Bluetooth adapter.

(B) If your computer wouldn't have Bluetooth support, you could buy a cheap Bluetooth adapter.

(C) If your computer hadn't Bluetooth support, you could be able to buy a cheap Bluetooth adapter.

(D) If your computer doesn't have Bluetooth support, you can buy a cheap Bluetooth adapter.

(E) If your computer won't have Bluetooth support, you will buy a cheap Bluetooth adapter.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
ORAÇÕES CONDICIONAIS - IF CLAUSES
:
Marque a frase que está correta.

(A) If your computer didn't have Bluetooth support, you could bought a cheap Bluetooth adapter. (o correto é "buy" e não "bought")

 If your computer didn't have Bluetooth support, you could buy a cheap Bluetooth adapter. (Corregida)

(B) If your computer wouldn't have Bluetooth support, you could buy a cheap Bluetooth adapter. (o correto é "didn't" e não "wouldn't")

 If your computer didn't have Bluetooth support, you could buy a cheap Bluetooth adapter. (Corregida)

(C) If your computer hadn't Bluetooth support, you could be able to buy a cheap Bluetooth adapter. (o correto é "didn't" e não "hadn't ")

 If your computer didn't have Bluetooth support, you could be able to buy a cheap Bluetooth adapter. (Corregida)

(D) If your computer doesn't have Bluetooth support, you can buy a cheap Bluetooth adapter. (CORRETA)(1ª Condicional)

(E) If your computer won't have Bluetooth support, you will buy a cheap Bluetooth adapter. (o correto é "doesn't" e não "won't")

 If your computer doesn't have Bluetooth support, you will buy a cheap Bluetooth adapter. (Corregida)

 0 CONDICIONALIF (Present Simple) + Present Simple.
 1ª CONDICIONALIF (Present Simple) + Will / Can / May + Verb.
 2ª CONDICIONALIF (Past Simple) + Would / Could / Might / Should + Verb.
 3ª CONDICIONALIF (Past Perfect) + Would Have + Past Perfect.

33 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the paragraph below correctly?

After a particularly long week in Shanghai and Beijing, several of us _____ on a United flight direct to Chicago on a late Friday afternoon. We _____ at the airport only to find out the company _____ before takeoff.

(Adapted from https:f/www.linkedin.com/pulse)

(A) was / were arriving / had cancelled

(B) were / were arriving / had been cancelling

(C) was / arrived / had been cancelling

(D) was / had arrived / had been cancelling

(E) were / arrived / had cancelled

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - GRAMMAR - VERB TENSES (Past Simple , Past Perfect)
:
Qual opção completa corretamente o parágrafo abaixo?
After a particularly long week in Shanghai and Beijing, several of us _____ on a United flight direct to Chicago on a late Friday afternoon. We _____ at the airport only to find out the company _____ before takeoff.
Depois de uma semana particularmente longa em Xangai e Pequim, vários de nós estávamos em um voo da United direto para Chicago no final da tarde de sexta-feira. Chegamos ao aeroporto só para descobrir que a empresa tinha cancelado antes da decolagem.

(A) was / were arriving / had cancelled

(B) were / were arriving / had been cancelling

(C) was / arrived / had been cancelling

(D) was / had arrived / had been cancelling

(E) were / arrived / had cancelled (Past Simple, Past Simple, Past Perfect)

 JUSTIFICATIVAS CONTEXTUAIS E GRAMATICAIS:
After a particularly long week in Shanghai and Beijing, several of us were on a United flight direct to Chicago on a late Friday afternoon. Depois de uma semana particularmente longa em Xangai e Pequim, vários de nós estávamos em um voo da United direto para Chicago no final da tarde de sexta-feira. (1 passado = Past Simple)
 A expressão temporal "After a particularly long week" sinaliza tempo passado. O pronome "us" refere-se a "we" na 3ª pessoa plural. Sendo assim, na 1ª lacuna, cabe o verbo "were".

We arrived at the airport only to find out the company had cancelled before takeoff. Chegamos ao aeroporto e descobrimos que a empresa tinha cancelado antes da decolagem(2 passados = Past Simple + Past Perfect)
 Já sabemos que o contexto acontece no tempo passado. Sendo assim para a segunda sentença: na 1ª lacuna, cabe a forma verbal "arrived" no Past Simple, e para a segunda lacuna, cabe o passado do passado, denominado, Past Perfect na forma "had cancelled".

34 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Mark the correct option to complete the paragraph below. 

The doctor asked Peggy if she was taking the blood pressure pill. Peggy admitted to the doctor that she had stopped taking it several weeks before. The doctor told Peggy to start taking the medicine again.

(Adapted from McAslan, Mary Sue.

Read the Prescription Label.

Balboa Press, 2012, p.150-151)

(A) said / had taken / told / stopped / said / start

(B) asked / was taking / said / stopped / told / start

(C) told / had taken / said / had stopped / said / start

(D) asked  / was taking / admitted / had stopped / told / to start

(E) told / took / admitted/ would have stopped / asked / to start

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOs
"REPORTED QUESTION", "ADMITTED TO", "TOLD + somebody + TO-INFINITIVE":
Marque a opção correta para completar o parágrafo abaixo.

The doctor _____ Peggy if she ______ the blood pressure pill. Peggy ______ to the doctor that she ______ taking it several weeks before. The doctor _____ Peggy ____ taking the medicine again.
O médico perguntou a Peggy se ela estava tomando remédio para pressão arterial. Peggy confessou ao médico que ela havia parado de tomá-lo várias semanas antes. O médico disse a Peggy para começar a tomar o remédio novamente.

(A) said / had taken / told / stopped / said / start

(B) asked / was taking / said / stopped / told / start

(C) told / had taken / said / had stopped / said / start

(D) asked  / was taking / admitted / had stopped / told / to start

(E) told / took / admitted/ would have stopped / asked / to start

 JUSTIFICATIVAS CONTEXTUAIS E GRAMATICAIS:
1ª SENTENÇA:
• The doctor asked Peggy if she was taking the blood pressure pill. (Caso de "Reported Question")
 REGRA GRAMATICALUsamos "ASKED ... IF" para "REPORTED QUESTION" (Uma pergunta relatada é quando contamos a alguém o que outra pessoa perguntou.)
• He asked me if I liked working in sales. – Ele me perguntou se eu gostava de trabalhar com vendas.
• He asked me if I worked from home. –  Ele me perguntou se eu trabalhava em casa.
• They asked if parents knew their kids. – Eles perguntaram se os pais conheciam seus filhos.

2ª SENTENÇA : (TO ADMIT TO – To confess to someone a personal wrongdoing – Confessar a alguém um erro pessoal.)
• Peggy admitted to the doctor that she had stopped taking it several weeks before. – Peggy confessou ao médico que havia parado de tomá-lo várias semanas antes(admitted to, that, Past Perfect)
  
 REGRA GRAMATICAL: "You admit to someone that you did something." (admit to, that, Past Simple)
• He admitted to me that he had made a mistake. – Ele confessou para mim que havia cometido um erro. (admitted to, that, Past Perfect)
• At first they lied, but later they admitted to the police that they had stolen the bicycle. – No início mentiram, mas depois admitiram à polícia que tinham roubado a bicicleta. (admitted to, that, Past Perfect)

3ª SENTENÇA:
• The doctor told Peggy to start taking the medicine again. 
 REGRA GRAMATICALUsamos [ TOLD + somebody + to-infinitive ] para "to report a command or an instruction."
• The doctor told me to stop smoking. – O médico me disse para parar de fumar.
• They told us to come back the next day. – Eles nos disseram para voltar no dia seguinte.

35 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the tips below correctly?

Leadership

______ way to lead is to lead by example. A good leader tells you how it's done, a great one shows you how.

- As a leader, ______ thing that you can give your team members is your time. A lot of them will go through a bad phase or will be clueless about what to do. At those times, they need to know you are there.

- People will look up to you. At times, even for things in which they are far _____ than you. You don't have to take their decisions, just provide them your confidence so that they can take their decisions.

(Abridged from: https://yourstory.com/mystory/

4b6ce51011-85-things-i­learned-being-a-ceo)

(A) The better / the bigger / the most skill

(B) The better / the bigger / more skilled

(C) Better/ bigger / most skilled

(D) The best / the biggest / more skilled

(E) The best / the biggest / most skilled

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
COMPARATIVO vs SUPERLATIVO - USO CONTEXTUAL:
Qual opção completa corretamente as dicas abaixo?
Leadership
Liderança

______ way to lead is to lead by example. A good leader tells you how it's done, a great one shows you how.
A melhor maneira de liderar é liderar pelo exemplo. Um bom líder lhe diz como fazer isso, um ótimo líder lhe mostra como.
• Na lacuna cabe superlativo e não comparativo.
• O superlativo "The best" descreve o substantivo "way" que é alcançado no grau máximo.
• The best way to lead ...

As a leader, ______ thing that you can give your team members is your time. A lot of them will go through a bad phase or will be clueless about what to do. At those times, they need to know you are there.
Como líder, a maior coisa que você pode dar aos membros da sua equipe é o seu tempo. Muitos deles passarão por uma fase ruim ou não terão noção do que fazer. Nesses momentos, eles precisam saber que você está lá.
• Na lacuna cabe superlativo e não comparativo.
• O superlativo "the biggest" descreve o substantivo "thing" que é alcançado no grau máximo.
• As a leader, the biggest thing that you ...

People will look up to you. At times, even for things in which they are far _____ than you. You don't have to take their decisions, just provide them your confidence so that they can take their decisions.
As pessoas vão admirar você. Às vezes, até mesmo para coisas nas quais eles são muito mais habilidosos do que você. Você não precisa tomar as decisões deles, apenas dê-lhes sua confiança para que possam tomar suas decisões.
• Na lacuna cabe comparativo e não superlativo.
• O adjetivo "more skilled" + THAN compara duas coisas.
 they are far more skilled than you.

36 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Analyze these sentences. 

I - Sheriff Grady Judd decided to do something to cheer up young Daylin.

II - He came to Daylin's house to bringing him a brand new bike and a helmet.

Ill - Daylin thanked the man while he worked to making sure the helmet fit.

IV - Daylin will be able to ride the bike after he finishes his medical treatment.

V - Sheriff Grady Judd hopes this bike will help him enjoy to be a kid again.

(Adapted from httos://edilion.cnn.com)

Choose the correct option.

(A) Only I and II are grammatically correct.

(B) Only I and IV are grammatically correct.

(C) Only II and Ill are grammatically correct.

(D) Only II and IV are grammatically correct.

(E) Only II and V are grammatically correct.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
GERÚNDIO vs INFINITIVO
:

Analise essas sentenças.

I - Sheriff Grady Judd decided to do something to cheer up young Daylin. (Grammatically Correct)(Segue o padrão "decide + to-infinitive")

 TO DECIDE + TO-INFINITIVE:

• We've decided not to go away after all. Decidimos não ir embora, afinal. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• Why did you decide to look for a new job? Por que você decidiu procurar um novo emprego? [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

II - He came to Daylin's house to bringing him a brand new bike and a helmet. (Grammatically Incorrect)(O padrão é  "come to + infinitive(sem to)

• He came to Daylin's house bring him a brand new bike and a helmet. Ele foi até a casa de Daylin e trouxe para ele uma bicicleta nova e um capacete. (Sentença Corregida)

 COME TO + INFINITIVE(sem "to"):

• I've come to get my book. Vim pegar meu livro. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• She came to work wearing a very smart suit. Ela veio trabalhar vestindo um terno muito elegante. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

 Ten thousand people came to hear him speak. Dez mil pessoas vieram ouvi-lo falar. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

Ill - Daylin thanked the man while he worked to making sure the helmet fit. (Grammatically Incorrect)(O padrão é  "work to + infinitive(sem to)

 WORK TO + INFINITIVE (sem "to"):

• The committee is working to get the prisoners freed. O comitê está trabalhando para libertar os prisioneiros. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• The police and the public need to work together to combat crime. A polícia e o público precisam trabalhar juntos para combater o crime. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

IV - Daylin will be able to ride the bike after he finishes his medical treatment. (Grammatically Correct)(Segue o padrão able to + infinitive(sem to))

 ABLE TO + INFINITIVE (sem "to"):

• Will you be able to comeVocê vai ser capaz de vir? [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• You must be able to speak French for this job. Você deve saber falar francês para este trabalho. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• I didn't feel able to disagree with him. Eu não me sentia capaz de discordar dele. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

V - Sheriff Grady Judd hopes this bike will help him enjoy to be a kid again. (Grammatically Incorrect)(O padrão é  "enjoy + Verb-ing)

 ENJOY + GERUND (verb-ing):

• I enjoy playing tennis and squash. Gosto de jogar tênis e squash. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• I really enjoyed watching the film again. Gostei muito de ver o filme outra vez. [www.oxfordlearnersdictionaries.com]

• I want to travel because I enjoy meeting people and seeing new places. Quero viajar porque gosto de conhecer pessoas e conhecer novos lugares. [https://dictionary.cambridge.org]

37 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which of the options completes the text below correctly?

I got into ______ accident on my bike

If you have experienced ______ crash on your Citi Bike and are injured, call 911 immediately. You should also call ______ police department where ______ crash took place and file _____ report with ______ officer to make sure that all important information is documented.

(Adapted from https://help.citibikenyc.com)

(A) an / a / the / the / a / an

(B) an / a / - / a / the / an

(C) the / the/ a / the / the/ a

(D) a / the / the / a / a / a

(E) a / the / a / a / - / a

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
ARTIGOS
:

Qual das opções completa corretamente o texto abaixo?

I got into ___ accident on my bike Envolvi em um acidente na minha bicicleta

 I got into an accident (artigo indefinido "an" antes de palavras com som de vogal.)

If you have experienced ___ crash on your Citi Bike and are injured, call 911 immediately. Se você sofreu um acidente com sua Citi Bike e ficou ferido, ligue para o 911 imediatamente.

 have experienced a crash. (artigo indefinido "a" antes de palavras com som de consoante.)

You should also call ___ police department where ___ crash took place and file ___ report with ___ officer to make sure that all important information is documented. Você também deve ligar para o departamento de polícia onde ocorreu o acidente e registrar um relatório com um policial para garantir que todas as informações importantes estejam documentadas.

 You should also call the police department (artigo definido "the")

 where the crash took place (artigo definido "the")

 file a report (artigo indefinido "a" antes de palavras com som de consoante.)

 with an officer (artigo indefinido "an" antes de palavras com som de vogal.)

38 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Mark the correct option to complete the text below.

When Debbie Carr collapsed unconscious on the floor after an epileptic fit, ______ son might easily have panicked. But the youngster showed the kind of coolness in a crisis - and conversational skill - that was way beyond _____ years.

_______ picked up the phone, dialled 999 and gave the operator ______ full name, _______ mother's name and the number of the house and the street where ______ lived. An ambulance was duly dispatched to Whinfield Terrace in Rowlands Gill, near Gateshead, Tyne and Wear.

The operator kept ______ on the line until for around half an hour, awaiting the arrival of the ambulance.

Adapted from:<https://www.dailymail.eo.uk/health/article-21322/fhe­boy-saved-mothers-life.html>

(A) his / her / She/ her / her / she / his

(B) hers / him / She / him / him / he / his

(C) her / his / He / her / his / he / her

(D) hers / him / She / him / her / they / him

(E) her / his / He / his / his / they / him

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
PRONOMES
:

Marque a opção correta para completar o texto abaixo.

When Debbie Carr collapsed unconscious on the floor after an epileptic fit, ______ son might easily have panicked. Quando Debbie Carr caiu inconsciente no chão após um ataque epiléptico, o filho dela poderia facilmente ter entrado em pânico. (HER porque vem antes de substantivo "son" e refere-se ao substantivo "Debbie Carr").

But the youngster showed the kind of coolness in a crisis - and conversational skill - that was way beyond _____ years. Mas o jovem mostrou o tipo de frieza em uma crise – e habilidade de conversação – que estava muito além da idade dele. (HIS porque vem antes de substantivo "years" e refere-se ao substantivo "youngster").

_______ picked up the phone, dialled 999 Pegou o telefone, discou 999 (HE porque refere-se ao substantivo "son").

and gave the operator ______ full name, e deu à operadora o seu nome completo (HIS porque vem antes da frase substantivada "full name" e refere-se ao substantivo "son").

_______ mother's name o nome de sua mãe (HIS porque vem antes de Genitive Case "mother's name" e refere-se ao substantivo "son")(DICA: nome da mãe de quem? dele.)

and the number of the house and the street where ____ lived. e o número da casa e da rua onde eles moravam(THEY porque contextualmente referem-se mãe e filho.).

An ambulance was duly dispatched to Whinfield Terrace in Rowlands Gill, near Gateshead, Tyne and Wear. Uma ambulância foi devidamente enviada para Whinfield Terrace em Rowlands Gill, perto de Gateshead, Tyne and Wear.

The operator kept ______ on the line until for around half an hour, awaiting the arrival of the ambulance. A operadora o manteve na linha por cerca de meia hora, aguardando a chegada da ambulância(HIM porque vem depois de verbo "kept" e refere-se ao substantivo "son").

39 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which is the correct option to complete the text below? 

All 12 members of the Wild Boar soccer team and their coach _____ after more than two weeks trapped inside a cave in Thailand. The rescue mission was complicated. Here's how it went down.

First, experts ______ to teach the boys how to use scuba gear. During the hours-long trip out of the cave, each boy _____  underwater by two divers. The boys and their escorts _______ to squeeze through a narrow, flooded channel. Having completed that narrow section, the boys _______ to separate, specialist rescue teams, who _____  them through the remainder of the cave.

Adapted from: https://edition.cnn.com/

asia/live-news/thai-cave-rescue­Hve-inll/index.html

(A) were rescued / were sent in / accompanied / were required / were handed over / were helped

(B) were rescued / were sent in / was accompanied / were required/ were handed over / helped

(C) rescued / sent in / accompanied / required / handed over / were helped

(D) rescued / sent in / was accompanied / required / handed over / were helped

(E) was rescued / were / sent in / accompanied / were required / handed over / helped

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
PASSIVE VOICE & ACTIVE VOICE
:

Qual é a opção correta para completar o texto abaixo?

(A) were rescued / were sent in / accompanied / were required / were handed over / were helped

(B) were rescued / were sent in / was accompanied / were required / were handed over / helped

(C) rescued / sent in / accompanied / required / handed over / were helped

(D) rescued / sent in / was accompanied / required / handed over / were helped

(E) was rescued / were / sent in / accompanied / were required / handed over / helped

All 12 members of the Wild Boar soccer team and their coach _____ after more than two weeks trapped inside a cave in Thailand. Todos os 12 membros do time de futebol Wild Boar e seu treinador foram resgatados ] depois de mais de duas semanas presos dentro de uma caverna na Tailândia(VOZ PASSIVA were rescued ] porque o SUJEITO COMPOSTO "All 12 members of the Wild Boar soccer team and their coach" é RECEPTOR DA AÇÃO VERBAL).

The rescue mission was complicated. Here's how it went down. A missão de resgate foi complicada. Veja como aconteceu.

First, experts ______ to teach the boys how to use scuba gear. Primeiro, especialistas foram enviados ] para ensinar os meninos como usar equipamento de mergulho(VOZ PASSIVA were sent in ] porque o SUJEITO NO PLURAL "experts" é RECEPTOR DA AÇÃO VERBAL).

During the hours-long trip out of the cave, each boy _____  underwater by two divers. Durante a viagem de uma hora fora da caverna, cada garoto foi acompanhado ] debaixo d'água por dois mergulhadores(VOZ PASSIVA was accompanied ] porque o SUJEITO NO SINGULAR "each boy" é RECEPTOR DA AÇÃO VERBAL).

The boys and their escorts _______ to squeeze through a narrow, flooded channel. Os meninos e os escoltas deles foram obrigados ] a se espremer por um canal estreito e inundado(VOZ PASSIVA [ were required ] porque o SUJEITO COMPOSTO "The boys and their escorts" é RECEPTOR DA AÇÃO VERBAL).

Having completed that narrow section, the boys _______ to separate, specialist rescue teams, Depois de completar aquela seção estreita, os meninos [ foram entregues ] a equipes de resgate especializadas e separadas(VOZ PASSIVA [ were handed over ] porque o SUJEITO NO PLURAL "the boys" é RECEPTOR DA AÇÃO VERBAL).

who _____  them through the remainder of the cave. que os ajudaram a atravessar o restante da caverna(VOZ ATIVA [ helped ] porque o SUJEITO "WHO" que se refere à "specialist rescue teams" é AUTOR DA AÇÃO VERBAL).

40 – (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2019)

Which option completes the sentence below correctly?

Like any technology, artificial intelligence has both positive aspects and more worrying aspects, ________?

Adapted from:

https://cryptoid.com.br/

international-news/artificial­intelligence

-and-the-energy-sector-huge-

potential-tough-queslions/

(A) haven't they

(B) hasn't it

(C) doesn't it

(D) don't they

(E) aren't they

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - QUESTION TAGS
:

Qual opção completa corretamente a frase abaixo?

Like any technology, artificial intelligence has both positive aspects and more worrying aspects, ________? Como qualquer tecnologia, a inteligência artificial tem aspectos positivos e aspectos mais preocupantes, ________?

(A) haven't they

(B) hasn't it

(C) doesn't it  Auxiliar "does" + not + Sujeito "it"(artificial intelligence). (Question Tag in Present Simple).

(D) don't they

(E) aren't they

 QUESTION TAG NEGATIVA: [ auxiliar/modal + not  + sujeito ?]

• David live in London, doesn't he? David mora em Londres, não é?

 QUESTION TAG POSITIVA: auxiliar/modal + sujeito ?]

• David doesn't live in London, does he? David não mora em Londres, mora?

 QUESTION TAG (Present Simple) – use auxiliar "does" para "He, She, It"  e o auxiliar "do" para "I, You, We, They".

• David live in London, doesn't he? David mora em Londres, não é?

• Rachel live in London, doesn't she? Rachel mora em Londres, não é?

• David and Rachel live in London, don't they? David e Rachel moram em Londres, não é?

• Jennifer doesn't have any children, does she? Jennifer não tem filhos, tem?

 QUESTION TAG (Past Simple)  use o auxiliar "did".

• Jimmy went to the party last night, didn't he? Jimmy foi à festa ontem à noite, não foi?

• Michael and Susan didn't go out last Sunday, did they? Michael e Susan não saíram no domingo passado, não é?

 QUESTION TAG (Future Simple) – use o auxiliar "will".

• Emily will arrive soon, won’t she? Emily chegará em breve, não é?

• Elizabeth won't be late. will she? Elizabeth não se atrasará. ela vai?

 QUESTION TAG (Present Perfect) – use auxiliar "has" para "He, She, It"  e o auxiliar "have" para "I, You, We, They".

 They've been to Japan, haven't theyEles estiveram no Japão, não foram?

 Rachel hasn't eaten all the cake, has sheRachel não comeu todo o bolo, não é?

 QUESTION TAG (Past Perfect) – use o auxiliar "had".

 James had forgotten his wallet, hadn't he? James tinha esquecido a carteira, não é?

 We hadn't been to London before, had we? Não tínhamos estado em Londres antes, não é?


Nenhum comentário:

Postar um comentário