quinta-feira, 20 de abril de 2017

IME – 2002/2003 – LÍNGUA INGLESA – INSTITUTO MILITAR DE ENGENHARIA – PROVA COM GABARITO.

Welcome back to another post!

➧ A pauta aqui é MILITARY ENGLISH.

➧ PROVAIME-2002/2003-LÍNGUA INGLESA.

➧ BANCA/ORGANIZADORhttp://www.ime.eb.mil.br/

➧ INSTRUÇÃOMarque a alternativa na qual o significado da palavra ou expressão escolhida mantém a ideia original da frase.

01 – (IME/RJ-2002/2003)

Despite the fact that women often make valuable contributions, they have not been able to attain the same social and economic status as men.

(A) succeed
(B) achieve
(C) stretch
(D) maintain

Resposta:  C


(A) succeed (SUCEDER)
(B) achieve (ALCANÇAR, ATINGIR)
(C) stretch (ALONGAR)
(D) maintain (MANTER)
  • "Despite the fact that women often make valuable contributions, they have not been able to attain the same social and economic status as men."
  • Apesar do fato que as mulheres muitas vezes fazem contribuições valiosas, elas não conseguiram ATINGIR o mesmo status social e econômico dos homens.
02 – (IME/RJ-2002/2003)

The apple appeased my hunger temporarily, but I could still eat a big dinner.

(A) appetite
(B) fulfilled
(C) increased
(D) reduced

👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - IDENTIFICAÇÃO DE VOCÁBULOS SINÔNIMOS :
*Alternativa (A): apetite (substantivo)
*Alternativa (B): satisfez
*Alternativa (C): aumentou
*Alternativa (D): reduziu
➽ appeased(satisfez) → fulfilled(satisfez)
"The apple appeased my hunger temporarily, but I could still eat a big dinner."
(A maçã SATISFEZ minha fome temporariamente, mas eu ainda podia comer um jantar grande.)
➽ O passado "appeased" do verbo "appease"(satisfazer) é sinônimo do passado "fulfilled" do verbo "fulfill"(complementar/satisfazer).

03 – (IME/RJ-2002/2003)

Sue has been blind from birth, but she did not let her handicap stop her from going to college.


(A) drawback
(B) disability
(C) fault
(D) disagreement

👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - IDENTIFICAÇÃO DE VOCÁBULOS SINÔNIMOS :
*Alternativa (A): impedimento
*Alternativa (B): incapacidade
*Alternativa (C): falha
*Alternativa (D): desacordo
➽ handicap(desvantagem/empecilho/deficiência) → disability(incapacidade).
"Sue has been blind from birth, but she did not let her handicap stop her from going to college."
(Sue é cega desde o nascimento, mas ela não deixou sua deficiência impedi-la de ir à faculdade.)

04 – (IME/RJ-2002/2003)

Many members of the old wealthy families in society held rather aloof from Gatsby, refusing even to acknowledge his existence.

(A) unwelcoming towards
(B) close to
(C) friendly towards
(D) abrasive towards

👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - IDENTIFICAÇÃO DE EXPRESSÕES SINÔNIMAS :
*Alternativa (A): arredio com alguém
*Alternativa (B): perto de
*Alternativa (C): amigável com alguém
*Alternativa (D): abrasivo com alguém
➽ aloof from(distante de) → unwelcoming towards(arredio com alguém).
"Many members of the old wealthy families in society held rather aloof from Gatsby, refusing even to acknowledge his existence."
(Muitos membros das antigas famílias ricas na sociedade eram bastante DISTANTES DE Gatsby, recusando-se até a reconhecer sua existência.)

05 – (IME/RJ-2002/2003)

The criminal was to be killed at dawn, but he petitioned the king to save him and his request was granted.

(A) claimed
(B) ordered
(C) requested
(D) nagged

👍 Comentários e Gabarito   C 
TÓPICO - IDENTIFICAÇÃO DE VERBOS SINÔNIMOS :
*Alternativa (A): alegou/reivindicou
*Alternativa (B): pediu
*Alternativa (C): solicitou/requereu
*Alternativa (D): importunou
"petitioned"(requereu/rogou) → "claimed"(reivindicou/)
"The criminal was to be killed at dawn, but he petitioned the king to save him and his request was granted."
(O criminoso deveria ser morto na madrugada, mas ele rogou ao rei para salvá-lo e seu pedido foi concedido.)

➧ INSTRUÇÃOLeia, a seguir, o título, o subtítulo e o extrato de um artigo sobre cálculo.

The Troubled State of Calculus
A Push To Revitalize College Calculus Teaching Has Begun

Calculus: a large lecture hall, 200 or so bored students, a lecturer talking to a blackboard filled with 
Greek symbols, a thick, heavy textbook with answers to even-numbered problems, a seemingly endless chain of formulas, theorems and proofs.


06 – (IME/RJ-2002/2003)

Com base no que você acabou de ler, assinale a alternativa referente ao que você espera encontrar na versão completa do artigo "The Troubled State of Calculus". Mais de uma alternativa pode ser escolhida.

(A) Current problems with calculus instruction.
(B) Proposals for improving instruction.
(C) The impossibility of doing something about the current calculus teaching approach.
(D) Aspects of the current state of calculus teaching.
(E) The need for change in math curricula.

👍 Comentários e Gabarito   A, B e D 
TÓPICO - IDENTIFICAÇÃO DE TEMAS ANÁLOGOS AO TEXTO DADO :
*ALTERNATIVA A:
"Current problems with calculus instruction"
(Problemas atuais no ensino de cálculo)
Justificativa: Visualizá-se no título e no conteúdo geral do texto.
*ALTERNATIVA B:
"Proposals for improving instruction"
(Propostas para melhorar a instrução)
Justificativa: Visualizá-se no subtítulo "A Push To Revitalize College Calculus Teaching Has Begun"(um esforço para revitalizar o ensino de cálculo começou).
*ALTERNATIVA D:
"Aspects of the current state of calculus teaching"
(Aspectos do estado atual do ensino de cálculo)
Justificativa: Visualizá-se no conteúdo geral do texto.

➧ INSTRUÇÃOLeia as frases a seguir cuidadosamente.
As questões que seguem visam a testar sua compreensão sobre cada frase. Marque a resposta CORRETA.

07 – (IME/RJ-2002/2003)

The Green Tiger Press believes that the relatively unknown works of great children's illustrators 
 are sources of vast beauty and power, and is attempting to make these treasures more easily available.

What is the goal of this printing company?

(A) To publish more children's books.
(B) To develop powerful stories.
(C) To make children's illustrations more easily available.
(D) To encourage artists to become children's illustrators.

GABARITO(A)/COMENTÁRIOS:
Qual é o objetivo desta empresa de impressão?
*Item (A) correto ao afirmar que o objetivo é "Publicar mais livros infantis".
Item confirmado no texto, veja:
"The Green Tiger Press believes that the relatively unknown works of great children's illustrators  are sources of vast beauty and power, and is attempting to make these treasures more easily available."
(A Green Tiger Press acredita que as obras relativamente desconhecidas de grandes ilustradores infantis são fontes de grande beleza e poder, e está tentando tornar esses tesouros mais facilmente disponíveis.)
*Item (B) incorreto ao afirmar que o objetivo é "Desenvolver histórias poderosas".
*Item (C) incorreto ao afirmar que o objetivo é "Tornar as ilustrações das crianças mais facilmente disponíveis".
*Item (D) incorreto ao afirmar que o objetivo é "Incentivar os artistas a se tornarem ilustradores infantis".

08 – (IME/RJ-2002/2003)

The financial situation isn't bad yet, but we believe that we have some vital information and, if it 
is correct, unemployment will soon become a serious problem.

What do we know about the financial situation?

(A) It won't change.
(B) It is a serious problem.
(C) It is not bad now.
(D) It will improve.

GABARITO(C)/COMENTÁRIOS::
O que sabemos sobre a situação financeira?
*Item (A) incorreto:"Não vai mudar"
*Item (B) incorreto:"É um problema sério"
*Item (C) CORRETO:"Não está mal agora".
Item confirmado no texto, veja:
"The financial situation isn't bad yet"
(A situação financeira ainda não é ruim)
*Item (D) incorreto:"vai melhorar"

09 – (IME/RJ-2002/2003)

Because the supply of natural gas was plentiful in comparison to other choices like coal and fuel 
oil, and because it burns cleaner, many people changed their heating systems to natural gas, thereby creating shortages.

Why did people prefer gas?

(A) It was natural.
(B) There were no other choices.
(C) The other fuels were dirtier and less plentiful.
(D) There is, even today, a plentiful supply of it.

GABARITO(C)/COMENTÁRIOS::
Por que as pessoas preferiram gás?
*Item (A) incorreto:"Era natural"
*Item (B) incorreto:"Não havia outras escolhas"
*Item (C) CORRETO:"Os outros combustíveis eram mais sujos e menos abundantes."
Veja confirmação no texto:
"[...]Because the supply of natural gas was plentiful in comparison to other choices like coal and fuel oil, and because it burns cleaner."
(Porque o fornecimento de gás natural era abundante em comparação com outras opções como o carvão e o óleo combustível, e porque ele queima mais limpo.)
*Item (D) incorreto:"Existe, até hoje, um suprimento abundante."

➧ INSTRUÇÃOLeia o texto abaixo e responda às proposições, marcando a alternativa CORRETA.
        
Fifty volunteers were alphabetically divided into two equal groups, Group A to participate in a 7-week exercise program, and Group B to avoid deliberate exercise of any sort during those 7 weeks. On the day before the exercise program began, all 50 men participated in a step-test. This consisted of stepping up and down on a 16-inch bench at 30 steps a minute for 5 minutes. One minute after completion of the steptest, the pulse rate of each subject was taken and recorded. This served as the pretest for the experiment. For the next 7 weeks, subjects in the experimental group (Group A) rode an Exercycle (a motor-driven bicycle-type exercise machine) for 15 minutes each day. The exercise schedule called for riders to ride relaxed during the first day's ride, merely holding on to the handle bars and foot pedals as the machine moved. Then, for the next 3 days, they rode relaxed for 50 seconds of each minute, and pushed, pulled, and pedaled actively for 10 seconds of each minute. The ratio of active riding was increased every few days, so that by the third week it was half of each minute, and by the seventh week the riders were performing 15 solid minutes of active riding.
         
At the end of the 7 weeks, the step-test was again given to both groups of subjects, and their pulses taken. The post-exercise pulse rates of subjects in the experimental group were found to have decreased an average of 30 heartbeats per minute, with the lowest decrease 28 and the highest decrease 46. The pulse rates of subjects in the control group remained the same or changed no more than 4 beats, with an average difference between the initial and final tests of zero.

10 – (IME/RJ-2002/2003)

How many people were in each group?


(A) 100.
(B) 50.
(C) 25.
(D) 15.

GABARITO(C)/COMENTÁRIOS:

11 – (IME/RJ-2002/2003)

The step test was given

(A) after each exercise period.
(B) just before the beginning and at the end of the seven week period.
(C) only once, at the beginning of the seven week period.
(D) twice to the men in Group A and once to the men in Group B.

GABARITO(B)/COMENTÁRIOS:
O teste de passo foi dado no dia anterior ao início do programa de exercícios e novamente no final das sete semanas de exercícios.
Veja no texto:
"[...] Fifty volunteers were alphabetically divided into two equal groups"
(Cinquenta voluntários foram divididos alfabeticamente em dois grupos iguais)
"[...] At the end of the 7 weeks, the step-test was again given to both groups of subjects, and their pulses taken"
(No final das 7 semanas, o teste de passo foi novamente dado a ambos os grupos de indivíduos, e seus impulsos tomados.)
Demais itens incorretos:
*"O teste de passo foi dado após cada período de exercício."
*"O teste de passo foi dado apenas uma vez, no início do período de sete semanas."
*"O teste de passo foi dado duas vezes aos homens do Grupo A e uma vez aos homens do Grupo B."

12 – (IME/RJ-2002/2003)

When were pulse rates taken?

(A) After every exercise period.
(B) Every day.
(C) After the step-tests.
(D) Every time the ratio of active riding was increased.

GABARITO(C)/COMENTÁRIOS:
Quando as taxas de pulso foram tomadas?
Um minuto após os testes de passos, veja no texto:
"[...] One minute after completion of the step-test, the pulse rate of each subject was taken and recorded."
(Um minuto após a conclusão do teste de passo, a taxa de pulso de cada pessoa foi tomada e registrada.)
Demais itens incorretos:
*"Após cada período de exercício"
*"todo dia"
*"Toda vez que a proporção de monta ativa foi aumentada"

13 – (IME/RJ-2002/2003)

The exercise schedule was planned so that the amount of active riding

(A) increased every few days.
(B) varied from day to day.
(C) increased until the third week and then was kept constant.
(D) increased every exercise period.

GABARITO(A)/COMENTÁRIOS:
Item (A) correto pois o cronograma de exercícios foi planejado para que a quantidade de atividade de bicicleta aumentasse em alguns dias.
Veja no texto:
"[...]The ratio of active riding was increased every few days, so that by the third week it was half of each minute, and by the seventh week the riders were performing 15 solid minutes of active riding."
(A taxa da atividade de bicicleta foi aumentada em poucos dias, de modo que na terceira semana foi metade de cada minuto e, na sétima semana, os ciclistas estavam realizando 15 minutos sólidos de atividade de bicicleta).
Demais itens incorretos:
*"variou de um dia para o outro"
*"aumentou até a terceira semana e depois foi mantido constante"
*"aumentou a cada período de exercício"

14 – (IME/RJ-2002/2003)

What did Group A do in their program?

(A) They step up and down on a bench every day.
(B) They pushed and pulled on exercise handles every day.
(C) They rode on an Exercycle every day.
(D) They refrained from any exercise.

GABARITO(C)/COMENTÁRIOS:
O que o Grupo A fez no seu programa?
Item (C) correto, pois as pessoas montavam por 15 minutos/dia uma Exercycle durante 7 dias.
Veja no texto:
"[...] For the next 7 weeks, subjects in the experimental group (Group A) rode an Exercycle (a motor-driven bicycle-type exercise machine) for 15 minutes each day."
(Durante as próximas 7 semanas, os sujeitos no grupo experimental (Grupo A) montaram um Exercycle (uma máquina de exercícios de bicicleta de motor) durante 15 minutos por dia.)
Demais itens incorretos:
*"Eles dão um salto para cima e para baixo em um banco todos os dias"
*"Eles empurraram e puxaram exercícios diariamente"
*"Eles se abstiveram de qualquer exercício"

15 – (IME/RJ-2002/2003)

The post-exercise pulse rates of Group B were found on the average to have

(A) not changed.
(B) gone down 28 beats per minute.
(C) gone down 30 beats per minute.
(D) gone down 4 beats per minute.

GABARITO(A)/COMENTÁRIOS:
Item (A) correto, pois as taxas de pulso pós-exercício do Grupo B na média não mudaram(have not changed), veja no texto:
"[...]The post-exercise pulse rates of subjects in the experimental group were found to have decreased an average of 30 heartbeats per minute, with the lowest decrease 28 and the highest decrease 46. The pulse rates of subjects in the control group remained the same or changed no more than 4 beats, with an average difference between the initial and final tests of zero."
(As taxas de pulso pós-exercício dos sujeitos no grupo experimental diminuíram em média 30 batimentos cardíacos por minuto, com menor diminuição 28 e maior diminuição 46. As taxas de pulso dos sujeitos no grupo de controle permaneceram iguais ou alteradas não mais de 4 batidas, com uma diferença média entre os testes iniciais e finais de zero.)
Demais itens incorretos:
*"baixou 28 batidas por minuto."
*"baixou 30 batidas por minuto."
*"baixou 3 batidas por minuto."

➧ INSTRUÇÃOUtilize os anúncios classificados abaixo para responder às questões que seguem.


16 – (IME/RJ-2002/2003)

If you wanted to earn money by working, under which section would you place an ad?

17 – (IME/RJ-2002/2003)

If you needed somebody to live with you in your apartment, under which section would you place an ad?

18 – (IME/RJ-2002/2003)

If you had trouble getting to work on time every morning, which number would you call?

19 – (IME/RJ-2002/2003)

If you wanted to place an ad, which number would you call?

20 – (IME/RJ-2002/2003)

Who would you call if you wanted to make some money renting an available car lot in your house?

21 – (IME/RJ-2002/2003)

Where would you go if you were looking for used clothes?

👍 Comentários     
TÓPICO - "Se você quisesse comprar x, onde você o encontraria?" :
 Question 1:
"If you wanted to earn money by working, under which section would you place an ad?"(Se você quisesse ganhar dinheiro trabalhando, em qual seção você colocaria um anúncio?)
*"I would place it under the Business Services section."
(Eu colocaria na seção Business Services.)
 Question 2:
"If you needed somebody to live with you in your apartment, under which section would you place an ad?"
(Se você precisasse de alguém para morar com você em seu apartamento, sob qual seção você colocaria um anúncio?)
*"I would place it under the Roommates section."
(Eu colocaria na seção Roommates.)
 Question 3:
"If you had trouble getting to work on time every morning, which number would you call?"
(Se você tivesse problemas para chegar ao horário de trabalho todas as manhãs, para qual número você ligaria?)
*"I would call 800-0942."
(Eu ligaria para 800-0942.)
 Question 4:
"If you wanted to place an ad, which number would you call?"
(Se você quisesse colocar um anúncio, para qual número você ligaria?)
*"I would call 800-0557."
(Eu ligaria para 800-0557.)
 Question 5:
"Who would you call if you wanted to make some money renting an available car lot in your house?"
(Quem você chamaria se quisesse ganhar algum dinheiro alugando um lote de carros disponível em sua casa?)
*"I would call Rob at 800-4992."
(Eu ligaria para Rob em 800-4992.)
 Question 6:
"Where would you go if you were looking for used clothes?"
(Onde você iria se estivesse procurando por roupas usadas?)
*"I would go to 1612 Ferndale Apt. 1."
(Eu iria para 1612 Ferndale Apt. 1)

22 – (IME/RJ-2002/2003)

TRADUZA O TEXTO ABAIXO PARA O PORTUGUÊS.

Albert Einstein once attributed the creativity of a famous scientist to the fact that he "never went to school, and therefore preserved the rare gift of thinking freely." There is undoubtedly truth in Einstein's observation; many artists and geniuses seem to view their schooling as a disadvantage. But such a truth is not a criticism of schools. It is the function of schools to civilize, not to train explorers. The explorer is always a lonely individual whether his or her pioneering being in art, music, science, or technology.

👍 Comentários     
TÓPICO - TRADUÇÃO :
Albert Einstein uma vez atribuiu a criatividade de um cientista famoso ao fato de que ele "nunca foi à escola e, portanto, preservou o raro presente de pensar livremente". Há indubitavelmente verdade na observação de Einstein; Muitos artistas e gênios parecem ver sua escolaridade como uma desvantagem. Mas tal verdade não é uma crítica às escolas. É função das escolas civilizar, não treinar exploradores. O explorador é sempre um indivíduo solitário, seja o seu pioneirismo na arte, música, ciência ou tecnologia.

Nenhum comentário:

Postar um comentário