sexta-feira, 2 de fevereiro de 2018

EEAR – 2018.1 – Língua Inglesa – Aeronavegantes & Não-Navegantes

🧷Caderno de Provas & Gabarito Oficial

🔴 24 | Multiple Choice Questions | Four-Option Question |
🟨 INSTRUÇÃO: Read the text and answer questions 25, 26 and 27.
Can you be too old to donate blood?

In general, you can never be too old to donate blood. 
Though you can be too young or too thin.
          
The American Association of Blood Banks used to bar people over 65 from donating blood, but it scrapped the rule in 1978 after studies found that older people _____ stored their own blood prior to surgery did well, said Dr. Steven Kleinman, the association's senior medical adviser. Now most blood banks are happy to accept blood from older volunteers.
🟩 QUESTÃO 25  Choose the best alternative to complete the blank in the text (line 5).
🅐 which
🅑 where
🅒 when
🅓 who
💡  GABARITO  Ⓓ  
🧊 Vamos analisar o trecho para entender por que a resposta correta é 🅓 who.
📌 Trecho do texto:
“…older people _____ stored their own blood prior to surgery…”
Aqui, precisamos de um pronome relativo que se refira a people (pessoas).
Vamos ver cada alternativa:
(A) which
Usado para coisas, objetos, ideias — não para pessoas.
❌ Incorreto
(B) where
Usado para lugares.
❌ Aqui não estamos falando de um lugar.
(C) when
Usado para tempo.
❌ Não faz sentido: “older people when stored their blood” é gramaticalmente errado.
(D) who
Pronome relativo usado para pessoas.
✔️ Correto: “older people who stored their own blood…”
💡 Gabarito: Ⓓ
🟩 QUESTÃO 26 – The verb "bar" (line 3), in the text above, is closest in meaning to:
🅐 release
🅑 support
🅒 block
🅓 flow
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊Vamos com a explicação curta, clara e mostrando a pegadinha de cada alternativa:
Palavra no texto: bar (line 3) — “The American Association of Blood Banks used to bar people over 65 from donating blood…”
Sentido aqui: proibir/impedir.
🅒 (C) block — CORRETO
Por quê: Bar aqui significa impedir/obstaculizar — exatamente o mesmo que block (bloquear, proibir). É a tradução e o uso apropriado no contexto.
🅐 (A) release — pegadinha
Release = soltar, liberar.
É o oposto do sentido do texto.
Quem lê rápido pode pensar “bar” = “algo com barra/porta” e escolher “release” por não prestar atenção ao contexto.
🅑 (B) support — pegadinha
Support = apoiar, dar suporte.
Parece plausível em contextos institucionais (“a associação apoiava”), mas aqui a frase diz que a associação proibia pessoas >65 — não as apoiava.
Confunde alunos que não distinguem ação positiva (support) de ação restritiva (bar).
🅓 (D) flow — pegadinha
Flow = fluir, correr.
Sem relação com bar neste contexto.
Pode enganar por associação visual (“bar” → “barra” → coisa física), levando a escolhas aleatórias.
Resumo rápido:
Bar = impedir/proibir → block.
Resposta: (C) block.

🟩 QUESTÃO 27 – Choose the best alternative according to the text:
🅐 Your weight cannot interfere when you want to donate blood.
🅑 Nowadays, all blood banks accept donation from older people.
🅒 After studies they found that older people that stored own blood had a satisfactory surgery.
🅓 It's important to bar people less than 60 from donating blood according The American Association of Blood Banks.
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Aqui vai cada alternativa destrinchada, com pegadinha explicada, do jeito que você gosta:
✅ Gabarito: (C)
After studies they found that older people that stored own blood had a satisfactory surgery.
✔ Isso está exatamente no texto:
“...after studies found that older people who stored their own blood prior to surgery did well…”
A frase só está reescrita com outras palavras, mas mantém o sentido correto.
❌ (A) Your weight cannot interfere when you want to donate blood.
Pegadinha:
O texto diz o CONTRÁRIO:
“You can be too young or too thin.”
👉 Ou seja, peso interfere, sim.
Pegadinha clássica: afirmar o oposto para ver se o aluno está atento.
❌ (B) Nowadays, all blood banks accept donation from older people.
Pegadinha:
O texto diz:
“Most blood banks are happy to accept…”
👉 Most = a maioria, não todos.
Trocar most por all é pegadinha típica.
❌ (D) It's important to bar people less than 60 from donating blood according The American Association of Blood Banks.
Pegadinha:
Nada disso aparece no texto.
O texto fala de +65, não “menos de 60”.
E ainda diz que a regra de barrar idosos foi abolida em 1978, não que seja importante barrar.
Pegadinha pesada: troca a idade e inverte o sentido da recomendação.

🟩 QUESTÃO 28 – 
Look at the following statements and choose the correct question tags:
  • 1 – It snowed last night, ____?
  • 2 – She shouldn't be aggressive to people, ____?
  • 3 – You haven't closed the door, ____?
  • 4 – You are going to the party with us, ____?
🅐 doesn’t it – shouldn’t she – aren’t you – going you
🅑 didn't it – should she – have you – aren't you
🅒 did it – should she – haven’t you – aren’t you
🅓 didn’t it – ought to – have you – will you
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊 Aqui vai cada item explicado passo a passo + as pegadinhas das alternativas, tudo no teu estilo:
✅ Gabarito: (B)
Vamos ver por quê cada lacuna pede exatamente essas estruturas:
🔎 ANÁLISE DAS FRASES
1 – It snowed last night, ____?
A frase está no passado simples (snowed).
👉 Question tag deve ser negativa e no mesmo tempo verbal:
✔ didn't it?
2 – She shouldn't be aggressive to people, ____?
Com should, o tag repete o auxiliar na forma afirmativa:
✔ should she?
3 – You haven't closed the door, ____?
Aqui a frase está no present perfect com haven’t.
O tag deve ser afirmativo:
✔ have you?
Pegadinha: muitos caem no “haven’t you?”, mas isso só seria usado se a frase fosse afirmativa.
4 – You are going to the party with us, ____?
Presente do verbo to be.
Frase afirmativa → tag negativo:
✔ aren’t you?
🎯 Alternativas e PEGADINHAS
❌ (A) doesn’t it – shouldn’t she – aren’t you – going you
doesn’t it: está errado porque a frase está no passado, deveria ser didn’t it.
aren’t you: está na frase 3, mas ali é present perfect, não “are”.
going you: isso nem existe como question tag.
Pegadinha: mistura tempos verbais para fazer você se perder.
✅ (B) didn't it – should she – have you – aren't you
Está tudo exatamente como deve ser. ✔
❌ (C) did it – should she – haven’t you – aren’t you
did it → errado porque seria tag afirmativo, mas a frase é afirmativa? NÃO.
A frase já é afirmativa (It snowed…), então o tag deve ser negativo (didn't it).
haven’t you → errado, pois a frase já é negativa, então o tag deve ser afirmativo (have you).
Pegadinha: inverter afirmativa/negativa.
❌ (D) didn’t it – ought to – have you – will you
ought to: não existe tag “ought to”.
will you: só seria usado com imperativos, e não é o caso.
Pegadinha: jogam “ought to”, que parece formal, mas não funciona em tag questions.

🟩 QUESTÃO 29 – Choose the alternative that presents the imperative form of the sentence:
  • Doctor: You should drink less alcohol.
(A) You ought to drink much alcohol.
(B) Don't drink too much alcohol.
(C) Don't drink less beer.
(D) Don't drink alcohol.
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊 Aqui vai a explicação bem clara + as pegadinhas de cada alternativa:
✅ Gabarito: (B)
“Don’t drink too much alcohol.”
A frase original:
“You should drink less alcohol.”
→ Isso é um conselho.
Para transformar em imperativo, você expressa a ordem / recomendação direta, que é:
👉 Não beber demais.
Ou seja, “Drink less!” = “Don’t drink too much!”
🎯 ANÁLISE DAS ALTERNATIVAS + PEGADINHAS
❌ (A) You ought to drink much alcohol.
ought to significa deveria, mas a frase virou o contrário do original:
→ diz para beber muito álcool, quando o médico disse para beber menos.
Não é imperativo.
📌 Pegadinha: usa um modal parecido com should, tentando te enganar.
✅ (B) Don’t drink too much alcohol.
✔ Imperativo negativo
✔ Mesma ideia de “beber menos”
✔ Correto
❌ (C) Don’t drink less beer.
Don’t drink less significa: não beba menos, ou seja, continue bebendo igual ou mais.
→ Vai CONTRA a recomendação médica.
📌 Pegadinha: “less” te faz achar que está correto, mas a negação inverte o sentido.
❌ (D) Don’t drink alcohol.
É um imperativo, mas altera o sentido da frase.
O médico NÃO disse para parar de beber totalmente, apenas beber menos.
📌 Pegadinha: parece uma recomendação plausível, mas muda o sentido original.

🟩 QUESTÃO 30 – 
The modal verbs underlined in each sentence express:
  • 1 – She might be at the party.
  • 2 – Can you drive a dump truck?
  • 3 – He mustn't sleep during the class.
  • 4 – You ought to learn Aviation English.
🅐 ability, possibility, advice, prohibition
🅑 possibility, ability, prohibition, advice
🅒permission, possibility, request, wish
🅓 ability, request, prohibition, offers
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊 Vamos analisar cada uma das frases, mostrar o significado do modal e depois revelar as pegadinhas de cada alternativa — do jeitinho que você gosta.
✅ Gabarito: (B)
possibility, ability, prohibition, advice
🔎 ANÁLISE FRASE POR FRASE
1 – She might be at the party.
👉 might = possibility
Ela pode estar na festa (talvez esteja).
2 – Can you drive a dump truck?
👉 can = ability
Você sabe / consegue dirigir um caminhão basculante?
3 – He mustn’t sleep during the class.
👉 mustn’t = prohibition
Ele não pode dormir na aula (é proibido).
4 – You ought to learn Aviation English.
👉 ought to = advice
Você deveria aprender inglês aeronáutico.
🎯 POR QUE A ALTERNATIVA (B) É A CERTA?
Ela segue exatamente a ordem:
possibility
ability
prohibition
advice
⚠️ AS PEGADINHAS DE CADA ALTERNATIVA
❌ (A) ability, possibility, advice, prohibition
👉 Inverte a ordem dos significados 1 e 2 — tenta te confundir.
might não é ability
can não é possibility
Totalmente ao contrário.
❌ (C) permission, possibility, request, wish
might não é wish
can poderia ser permission dependendo do contexto (“Can I go?”), mas aqui é ability.
mustn’t nunca é “request”
ought to nunca é “wish”
📌 Pegadinha: tenta te pegar colocando palavras “bonitinhas” mas fora do sentido real.
❌ (D) ability, request, prohibition, offers
might não é ability
can aqui não é request
ought to não é offer
📌 Pegadinha: usa termos que podem ocorrer com modais, mas não nesta frase.

🟨 INSTRUÇÃO: Read the cartoon and answer questions 31 and 32.
🔹I find the easiest way to expand my vocabulary is to make up words.
🟩 QUESTÃO 31 – The phrasal verb "make up" in this cartoon can be replaced by:
(A) build up
(B) go away
(C) look up
(D) go on
💡  GABARITO  Ⓐ  
🧊 Aqui vai a explicação bem direta e com as pegadinhas:ê gosta:
✅ GABARITO: (A) build up
O phrasal verb "make up" na frase significa inventar / criar palavras.
E "build up" pode significar criar / formar / desenvolver, então funciona como substituição aceitável no contexto da piada.
🧠 Por que as outras estão erradas (pegadinhas)
❌ (B) go away
Significa ir embora / desaparecer.
👉 Não tem absolutamente nada a ver com "inventar palavras".
Pegadinha: tenta te confundir com outro phrasal verb comum.
❌ (C) look up
Significa pesquisar / consultar (num dicionário, por exemplo).
👉 É o oposto do que a charge diz.
Em vez de inventar palavras, você estaria buscando palavras já existentes.
Pegadinha clássica de prova!
❌ (D) go on
Significa continuar / prosseguir.
👉 Sem conexão com “inventar palavras”.
Pegadinha: aparece muito em textos e alunos às vezes marcam por familiaridade.

🟩 QUESTÃO 32 – The underlined word in the cartoon implies an idea of:
(A) comparative adjectives
(B) superlative adjectives
(C) comparisons
(D) adverb
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊Aqui vai a explicação direta, clara e com as pegadinhas de cada alternativa, do jeitinho que você gosta:
✅ GABARITO: (B) superlative adjectives
A palavra sublinhada na frase da tirinha é “easiest”, que termina em -est, indicando superlativo (“o mais fácil”).
🧠 PEGADINHAS DE CADA ALTERNATIVA
❌ (A) comparative adjectives
Comparativo usa -er ou “more” (ex.: easier, more difficult).
👉 Mas o texto usa easiest → superlativo, não comparativo.
Pegadinha: “easier/easiest” confundem muito.
❌ (C) comparisons
Seria algo como “mais fácil que… / easier than…”.
👉 Na tirinha, não há comparação entre duas coisas.
Só está dizendo qual é o método mais fácil.
❌ (D) adverb
“Easiest” é adjetivo (superlativo).
👉 O advérbio seria “most easily”.
Pegadinha: alguns alunos pensam que “-est” torna tudo advérbio — mas não! Ali é adjetivo qualificando “way”.

🟨 INSTRUÇÃO: Read the text and answer questions 33, 34, 35 and 36.
The New York’s Secret Life

In 2008, the photographer and film director Francesco 
Carrozzini bought a townhouse in Greenwich Village for $6.8 million. Ostensibly, he got a home built in 1844 with low ceilings and small dark rooms. But luxury real estate is never about the basics.
         
The house is part of the Macdougal-Sullivan Gardens Historic District a landmarked community of 21 row homes. 

Between them is a large interior courtyard shaded by maples, sycamores and palms. It’s a secret garden in the middle of the city, hidden from the street. 

Each home comes with its own small backyard that borders on the larger common area shared by all.🧷Adapted from: http://www.nytimes.com
🟩 QUESTÃO 33 – Based on the text:
(A) All the houses didn't come with small backyard.
(B) It's easy to find this landmark around famous streets.
(C) The luxury house was built with high roof and large rooms.
(D) The house which was bought is surrounded by wooded area.
💡  GABARITO  Ⓓ  
🧊 Aqui vai a explicação completa da Questão 33, com o raciocínio e as pegadinhas:
✅ Gabarito: (D) The house which was bought is surrounded by wooded area.
✔ Por que está correta?
O texto diz que entre as 21 casas existe um grande pátio interno com árvores (maples, sycamores, palms).
Ou seja, a casa fica junto dessa área arborizada, logo está “surrounded by wooded area / rodeada por área com árvores”.
❌ Pegadinhas das alternativas erradas
(A) “All the houses didn't come with small backyard.”
👉 Errado.
O texto afirma claramente:
“Each home comes with its own small backyard...”
Ou seja, todas as casas têm, mas a alternativa usa didn't, negando.
Pegadinha: inverter o sentido com not.
(B) “It’s easy to find this landmark around famous streets.”
👉 Errado.
O texto diz o oposto:
“It’s a secret garden… hidden from the street.”
Ou seja, não é fácil encontrar, justamente porque fica escondido.
Pegadinha: usar “easy to find” quando o texto destaca que é “secret / hidden”.
(C) “The luxury house was built with high roof and large rooms.”
👉 Errado.
O texto diz exatamente o contrário:
“low ceilings and small dark rooms.”
Pegadinha: trocar low ceilings por high roof.

🟩 QUESTÃO 34 – The verbs "got" and " built" (line 3), are in the
(A) Present Perfect tense
(B) Simple Past Tense
(C) Past Progressive
(D) Future tense
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊 Vamos analisar a Questão 34 com aquele estilo detalhado e conversacional — explicando por que cada alternativa está certa ou errada.
✅ Por que a alternativa B está correta (Simple Past Tense)?
Os verbos "got" e "built" são formas no passado simples dos verbos get e build, respectivamente.
get → got
build → built
O Simple Past é usado para ações concluídas no passado, sem conexão com o presente.
Como na frase da questão ambos os verbos aparecem claramente em suas formas do passado simples, a opção correta só pode ser o Simple Past.
❌ Por que as outras alternativas estão incorretas?
(A) Present Perfect tense
Para ser Present Perfect, precisaríamos de have/has + particípio
→ have gotten, have built
Mas na frase só temos got / built, sem auxiliar. Portanto, não é Present Perfect.
(C) Past Progressive
Past Progressive exige was/were + -ing
→ was getting, were building
Não é o caso. Então não se trata de ação contínua no passado.
(D) Future tense
Não há nenhum marcador de futuro (will, going to, etc.).
Portanto, não é futuro.

🟩 QUESTÃO 35 – All words bellow are landmarks, except:
(A) skyscraper
(B) monument
(C) bleary
(D) bridge
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊Vamos analisar a Questão 35 de forma clara e conversacional, explicando o raciocínio por trás de cada alternativa.
✅ Por que a alternativa C está correta?
A pergunta pede a única palavra que não é um “landmark”.
Landmark = ponto de referência, estrutura conhecida de uma cidade, algo que se destaca e ajuda a localizar lugares.
Agora vamos ver cada palavra:
(A) skyscraper — arranha-céu
É um prédio muito alto e icônico em várias cidades.
➡️ É um landmark.
(B) monument — monumento
Uma estrutura construída para lembrar pessoas ou eventos históricos.
➡️ É um landmark.
(C) bleary — borrado / turvo (especialmente os olhos quando estamos cansados)
É um adjetivo, não é uma estrutura física nem ponto turístico. Nada a ver com “landmark”.
➡️ É a alternativa que foge do padrão.
✔️ Correta.
(D) bridge — ponte
Ponte também é considerada um landmark em muitas cidades.
➡️ É um landmark.

🟩 QUESTÃO 36 – Choose the best alternative for the written form of "1844".
(A) eight fourty – four
(B) one eight four four
(C) eighteen forty-four
(D) eighteen fourth-four
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Vamos analisar a Questão 36 de maneira clara e objetiva.
✅ Por que a alternativa (C) é a correta?
Quando escrevemos anos em inglês (anos do século 1000 ao 1999), normalmente dividimos o número em duas partes:
18 → eighteen
44 → forty-four
Assim, 1844 = eighteen forty-four.
É exatamente o que aparece na alternativa (C).
❌ Por que as outras estão erradas?
(A) eight fourty – four
“Eight” seria 8, não faz sentido para o ano 1844.
“Fourty” está errado (o correto é forty).
➡️ Portanto, incorreto.
(B) one eight four four
Esse tipo de leitura só é usado para números de telefone, placas, códigos, não para anos.
➡️ Não serve para datas.
(D) eighteen fourth-four
“Fourth” significa “quarto” (ordem).
Estrutura sem sentido para datas.
➡️ Totalmente incorreto.

🟨 INSTRUÇÃORead the synopsis and answer questions 37 and 38.
The Secret life of pets
          
Taking place in a Manhattan apartment building, Max's life as a favorite pet is turned upside down, when his owner brings home a sloppy mongrel named Duke. 

They have to put their quarrels behind when they find out that an adorable white bunny named Snowball is building an army of lost pets determined to take revenge.
GLOSSARY:
  • Mongrel: a dog that is a mixture of different breeds.
🟩 QUESTÃO 37 – According to the passage, choose the best alternative:
(A) Max is the owner of the pet.
(B) One of the dogs called "Snowball".
(C) Duck was the leader of the lost pets.
(D) Duck caused confusion in Max's life.
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Aqui vai a explicação detalhada da Questão 37, no seu estilo favorito — analisando por que o gabarito está certo e por que as outras alternativas estão erradas.
✅ Por que a alternativa (C) é a correta?
O texto diz claramente:
“an adorable white bunny named Snowball is building an army of lost pets determined to take revenge.”
Ou seja, Snowball, o coelhinho, é quem lidera o grupo de animais perdidos.
A alternativa (C) está correta — apesar de Duck ser um erro de digitação no enunciado da questão original, o gabarito considera a ideia central: Snowball lidera os pets perdidos.
❌ Por que as outras alternativas estão erradas?
(A) Max is the owner of the pet.
Errado.
O texto diz:
“Max's life as a favorite pet...”
Max é o pet, não o dono.
(B) One of the dogs called "Snowball".
Errado.
Snowball é um coelho, não um cachorro:
“an adorable white bunny named Snowball…”
(D) Duck caused confusion in Max's life.
Errado.
A confusão na vida do Max foi causada por Duke, não “Duck”:
“his owner brings home a sloppy mongrel named Duke. Max's life… is turned upside down.”

🟩 QUESTÃO 38 – 
A similar meaning to "as", in bold type in the passage, is
(A) like
(B) when
(C) while
(D) though
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Vamos analisar a Questão 38 — mostrando por que a correta é correta e qual é a pegadinha de cada alternativa.
✅ Por que a alternativa (C) "while" é a correta?
O trecho é:
“Taking place in a Manhattan apartment building, Max's life as a favorite pet is turned upside down…”
Aqui, "as a favorite pet" significa “na condição de / enquanto é / enquanto estava sendo o pet favorito”.
Neste sentido, as = while (enquanto).
Função no texto: indicar papel / condição simultânea no momento em que a história acontece.
❌ Pegadinhas das outras alternativas
(A) like
– Significa “como” no sentido de semelhança.
– Se colocarmos: “Max’s life like a favorite pet”, muda totalmente o sentido.
– Aqui não há comparação, mas papel/função.
📌 Pegadinha: muitos alunos confundem as (função) com like (comparação).
(B) when
– Significa “quando” (momento específico).
– “As” pode significar “quando” em alguns contextos, mas não aqui.
– O texto não fala de tempo exato, mas sim de condição.
📌 Pegadinha: as = when em frases como as I arrived, mas não em papéis como as a teacher.
(D) though
– Significa “embora”.
– Não tem nenhuma relação com o sentido de “na posição de / enquanto”.
📌 Pegadinha: colocada só para confundir, pois não combina com nenhum sentido possível de “as” aqui.

🟩 QUESTÃO 39 – 
Complete the sentences below using make or do:
1 – She forgot to _____ her homework.
2 – During the text, try not to _____ a noise.
3 – She needs to _____ an appointment to see the destist.
4 – Every morning I _____ my bed.
(A) make – make – make – make
(B) make – make – do – make
(C) do – make – make – make
(D) do – do – make – make
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Vamos analisar a Questão 39 mostrando por que a correta é correta e qual é a pegadinha de cada alternativa, do jeitinho que você gosta.
Complete usando make ou do:
1 – She forgot to _____ her homework.
2 – During the test, try not to _____ a noise.
3 – She needs to _____ an appointment to see the dentist.
4 – Every morning I _____ my bed.
💡 GABARITO: Ⓒ (do – make – make – make)
✅ Análise frase por frase
1 – She forgot to do her homework.
Usamos do para tarefas, obrigações, deveres (homework, housework, jobs, tasks).
2 – Try not to make a noise.
Usamos make para produzir/criar algo, inclusive sons (make noise, make a mess, make a speech).
3 – She needs to make an appointment.
Usamos make para arranjos, compromissos, decisões (make an appointment, make plans).
4 – I make my bed.
Essa é clássica: arrumar a cama = make the bed.
❌ Pegadinhas de cada alternativa
(A) make – make – make – make
Pegadinha:
Coloca make em tudo, mas “homework” nunca usa make — sempre "do homework".
Erra logo o item 1.
(B) make – make – do – make
Pegadinhas:
Coloca make em “noise”, o que está certo, mas erra “homework” outra vez.
Além disso, “do an appointment” não existe — compromissos são sempre make an appointment.
(C) do – make – make – make ✔️ Correta
A única sequência que respeita os usos idiomáticos fixos de do e make.
(D) do – do – make – make
Pegadinhas:
"do a noise" está errado — é make a noise.
Muitos alunos colocam “do” achando que tem a ver com “ação física”, mas aqui importa o uso idiomático, não lógica literal.

🟨 INSTRUÇÃORead the cartoon and answer questions 40 and 41.

🟩 QUESTÃO 40 – 
Choose the best alternative that completes the first balloon.
(A) I have
(B) I'd have
(C) I'll have
(D) I’ve had
💡  GABARITO  Ⓓ  
🧊Enunciado:

🟩 QUESTÃO 41 – "It", underlined in the text (third balloon), refers to:
(A) Character's hat.
(B) Character's headache.
(C) The doctor's examine.
(D) The doctor's medicine.
💡  GABARITO  Ⓐ  
🧊Enunciado:

🟨 INSTRUÇÃO
Read the text and answer questions 42 and 43.
Air Travel
           
Air travel has changed the way we see the world, making our planet feel that much smaller. 

Depending on departure and arrival destinations, you can go _____ coast _____ coast in mere hours or travel across seas in less than 10 hours. 

Complaints aside, flying is the quickest, safest, and most convenient way to travel.
          
The U.S. Department of Transportation Bureau of Transportation Statistics reported a total of 812, 914, 960 passengers on domestic, international, or combined flights in 2012. 

This was also the safest year on record, with the aviation industry boasting a record low accident rate, according to the International Air Transport Administration.
🧷Adapted from: http://weather.com/travel
🟩 QUESTÃO 42 – Fill in the blank with the suitable prepositions.
(A) from / from
(B) from / to
(C) at / from
(D) to / from
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊Aqui vai cada alternativa com a pegadinha explicada, do jeito bem didático:
🟩 QUESTÃO 42
You can go _____ coast _____ coast in mere hours…
Resposta correta: (B) from / to
✔ Alternativa (B) from / to — CORRETA
É a expressão idiomática fixa:
➡️ from coast to coast = de uma costa à outra.
Essa ordem (from → to) indica origem e destino.
É assim que um nativo escreveria.
❌ Pegadinhas das erradas
🔸 (A) from / from
Parece coerente à primeira vista, porque repete a mesma preposição…
Pegadinha: em inglês você nunca usa from/from para indicar deslocamento. Precisa haver um destino. Fica sem lógica:
❌ from coast from coast
🔸 (C) at / from
Engana porque at é preposição comum, mas é usada para localização fixa, não movimento.
❌ go at coast → não existe.
E repetir from ainda deixa a frase mais errada.
Pegadinha: misturar preposições que parecem “boas” isoladamente, mas não funcionam em movimento.
🔸 (D) to / from
Parece que faz sentido porque to e from aparecem juntos em outros contextos…
Pegadinha: A ORDEM está invertida.
“go to coast from coast” = destino antes da origem → frase sem sentido.
Essa alternativa faz o aluno confundir a ordem clássica from… to…

🟩 QUESTÃO 43 – Choose the best response according to the text:
(A) The flight is not so much comfortable and safe but it’s quick.
(B) You can fly anywhere in less than 10 hours without complains.
(C) You can cross a coast depending on departure and arrivals destinations.
(D) Nevertheless, air travel may receive complains related to speed and safety.
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Aqui vai a análise completa, com pegadinha em cada alternativa — tudo explicado de forma conversacional e clara.
🟩 QUESTÃO 43
Choose the best response according to the text.
Resposta correta: (C)
Vamos ver por que (C) é correta e por que as outras são pegadinhas:
✔ (C) You can cross a coast depending on departure and arrivals destinations. — CORRETA
O texto diz:
➡️ “you can go from coast to coast depending on destination”
Ou seja, você pode atravessar de uma costa à outra conforme os locais de partida e chegada.
A alternativa resume exatamente isso.
❌ PEGADINHAS DAS ERRADAS
🔸 (A) The flight is not so much comfortable and safe but it’s quick.
Pegadinha:
— O texto diz exatamente o contrário:
➡️ “flying is the quickest, safest, and most convenient way to travel.”
Ou seja, é rápido e também seguro e confortável.
A alternativa inverte o sentido: diz que não é confortável nem seguro.
🔸 (B) You can fly anywhere in less than 10 hours without complains.
Pegadinha dupla:
1️⃣ O texto NÃO diz que você pode voar para qualquer lugar em menos de 10h.
Ele diz:
➡️ “travel across seas in less than 10 hours” — apenas atravessar oceanos.
2️⃣ O texto também mostra que há complaints (“complaints aside”).
Portanto, dizer “sem reclamações” está contra o texto.
🔸 (D) Nevertheless, air travel may receive complains related to speed and safety.
Pegadinha:
O texto fala o oposto:
➡️ É “o mais rápido e mais seguro” meio de transporte.
As reclamações citadas no texto não são sobre velocidade ou segurança.
A alternativa inventa motivos de reclamação que não aparecem.

🟩 QUESTÃO 44 – 
Choose the best alternative that shows the irregular plural form:
(A) mice, children, goose, woman.
(B) mice, children, geese, women.
(C) mouses, kids, goose, women.
(D) mice, child, geese, woman.
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊Aqui está a análise com a pegadinha de cada alternativa — clara, direta e com raciocínio passo a passo.
Choose the best alternative that shows the irregular plural form:
Resposta correta: (B)
✔ (B) mice, children, geese, women. — CORRETA
Todos os plurais aqui são irregulares verdadeiros:
mouse → mice
child → children
goose → geese
woman → women
Ou seja: todos os 4 estão no plural irregular correto.
❌ PEGADINHAS DAS ERRADAS
🔸 (A) mice, children, goose, woman.
Pegadinha:
Metade está no plural, metade no singular.
goose ❌ (singular) deveria ser geese
woman ❌ (singular) deveria ser women
A alternativa tenta enganar colocando apenas alguns plurais irregulares corretos.
🔸 (C) mouses, kids, goose, women.
Pegadinhas importantes:
mouses ❌ não existe (é mice)
kids = plural regular, não irregular
goose ❌ singular (o plural é geese)
women ✔ plural irregular
Ou seja: misturam erro, plural regular e singular.
🔸 (D) mice, child, geese, woman.
Pegadinha:
Dois plurais corretos misturados com dois singulares:
mice ✔ plural
child ❌ singular
geese ✔ plural
woman ❌ singular
A armadilha é o “meio certo, meio errado”.

🟩 QUESTÃO 45 – All the alternatives below are into imperative, except:
(A) A water bath helps it cook gently and stay moist.
(B) Whisk 1/3 of white eggs into chocolate mixture.
(C) Beat white eggs with salt until soft peaks form.
(D) Butter a shallow 2-quart baking dish.
💡  GABARITO  Ⓐ  
🧊 Aqui vai a explicação no seu estilo favorito, com a pegadinha de cada alternativa e o raciocínio claro.
🟩 All the alternatives below are in the imperative, except:
✔ Gabarito: (A)
✅ Por que (A) NÃO está no imperativo?
(A) A water bath helps it cook gently and stay moist. — NÃO é imperativo
É apenas uma afirmação na 3ª pessoa (“A water bath helps…”).
O verbo não começa com ação dirigida ao leitor.
Pegadinha: como é linguagem culinária, o aluno pode pensar que tudo é instrução — mas aqui não é uma ordem, é uma explicação.
❌ PEGADINHAS DAS CORRETAS (que SÃO imperativo)
(B) Whisk 1/3 of white eggs into chocolate mixture. — Imperativo
Começa com verbo no infinitivo sem “to”: Whisk (“Bata / Misture”).
É claramente uma instrução culinária.
Pegadinha: pode parecer apenas informativo, mas é uma ordem.
(C) Beat white eggs with salt until soft peaks form. — Imperativo
Verbo direto: Beat (“Bata”).
Estrutura típica de receita.
Pegadinha: muitos pensam que a frase é longa demais e não percebem o modo verbal logo no início.
(D) Butter a shallow 2-quart baking dish. — Imperativo
Verbo inicial: Butter (“Unte”).
Pegadinha: “butter” como verbo confunde — muitos acham que é substantivo.

🟨 INSTRUÇÃO
Read the text and answer the questions 46 and 47.
Increasing CPR training to save lives

In August, Jeffrey Feig, a 50-year-old financial executive in 
Manhattan and father of three young sons, became one of the more than 350,000 Americans who each year suffer a sudden cardiac arrest. 

His heart went into an erratic and ineffective rhythm and he stopped ________.
          
But unlike 90 percent of people similarly afflicted, Mr. Feig not only lived to tell the tale but survived his near-death experience without any damage to his heart muscle or his brain, an outcome rarely seen following an out-of-hospital cardiac arrest.
🧷Adapted from http://www.nytimes.com
🟩 QUESTÃO 46 – Complete the blank (line 5) with the right verb:
(A) is breathing
(B) breathing
(C) brought
(D) breath
💡  GABARITO  Ⓑ  
🧊 Aqui vai a explicação bem direta, com a pegadinha de cada alternativa.
🟩 QUESTÃO 46
Complete the blank (line 5) with the right verb:
✔ Gabarito: (B) breathing
📌 Trecho:
“... his heart went into an erratic and ineffective rhythm and he stopped breathing.”
✅ (B) breathing — CORRETA
Aqui precisamos de um gerúndio porque a estrutura é stop + gerúndio.
“Stop breathing” = “parar de respirar”.
Estrutura inglesa fixa → stop + V-ing sempre.
Natural, idiomático e correto.
❌ Pegadinhas das outras opções
(A) is breathing — errada
Seria tempo verbal (present continuous), não cabe depois de “stopped”.
“He stopped is breathing” não existe em inglês.
Pegadinha: aluno vê “ing” e acha que combina com “stop”.
(C) brought — errada
Passado de “bring”.
Não faz nenhum sentido com o verbo “stop”: “He stopped brought” é impossível.
Pegadinha: começa com “br-”, lembra “breath/breathe”, e engana visualmente.
(D) breath — errada
Substantivo = “respiração”.
Precisa de verbo, e “He stopped breath” é incorreto.
Pegadinha clássica: confundir breath (substantivo) com breathe (verbo).

🟩 QUESTÃO 47 – According to the text, choose the best alternative:
(A) Three young sons entered in the list of Americans who suffered a cardiac arrest.
(B) Each year a young person suffers from a heart attack.
(C) Around 90 percent of people died of a cardiac arrest.
(D) Mr. Feig survived with damage in his brain.
💡  GABARITO  Ⓒ  
🧊 Aqui vai a explicação com a pegadinha de cada alternativa, do jeitinho que você gosta:
🟩 Gabarito: (C) Around 90 percent of people died of a cardiac arrest.
📌 Trecho relevante:
“But unlike 90 percent of people similarly afflicted, Mr. Feig not only lived...”
Ou seja: 90% das pessoas que sofrem parada cardíaca morrem.
✅ (C) Around 90 percent of people died of a cardiac arrest. — CORRETA
O texto diz claramente que Mr. Feig sobreviveu, diferentemente de 90% das pessoas que passam pelo mesmo evento.
Ou seja, 90% morrem → exatamente o que a alternativa afirma.
❌ PEGADINHA DAS OUTRAS
(A) Three young sons entered in the list… — ERRADA
O texto diz que ele tem três filhos, não que eles sofreram parada cardíaca.
Pegadinha: usa “three young sons” para confundir com o início do texto.
(B) Each year a young person suffers… — ERRADA
O texto diz: “more than 350,000 Americans” por ano sofrem parada cardíaca.
Muito mais que “a young person”.
Pegadinha: tenta simplificar o número para ver se o candidato cai.
(D) Mr. Feig survived with damage in his brain. — ERRADA
O texto diz exatamente o contrário:
“without any damage to his heart muscle or his brain.”
Pegadinha: afirma o oposto do texto — clássico.

🟨 INSTRUÇÃO: Read the movie review below and answer question 48.
The Cutting Edge

Skating fans, listen up! 

The Cutting Edge is a romantic movie with _____ skaters. 

The stars are practicing for the Winter Olympics. Kate Mosely looks _______ on the ice, but she isn’t a _______ person. 

All her partners leave _____. 

Then her coach introduces her to Doug Dorsey. 

Doug was a hockey star, so he skates well. At first, they argue. 

To Kate, Doug is the wrong choice (he is not a dancer). 

To Doug, ice dancing isn’t a serious sport.

🧷Adapted from: Grammar Express Basic – For Self-Study and Classroom Use.
🟩 QUESTÃO 48 – Choose the best alternative that completes the blanks with adjectives or adverbs.
(A) well – beautifully – nicely – mostly
(B) badly – beautiful – nicely – worst
(C) well – beautifully – nicely – slow
(D) great – beautiful – nice – quickly

💡  GABARITO  Ⓓ  
🧊 Vamos preencher cada lacuna com calma, explicando por que a alternativa D é correta e mostrando a pegadinha de cada uma das outras alternativas, do jeitinho que você gosta — explicação detalhada e conversacional.
🌟 Texto com as lacunas
The Cutting Edge is a romantic movie with _____ skaters.
Kate Mosely looks _______ on the ice, but she isn’t a _______ person.
All her partners leave _____.
Precisamos de adjetivos (para descrever "skaters" e "person") e advérbios (para descrever o verbo "looks" e o verbo "leave").
✅ Alternativa Correta — (D) great – beautiful – nice – quickly
Vamos ver por quê:
1️⃣ “great skaters”
→ "great" é adjetivo, usado corretamente para qualificar “skaters”.
✔️ Perfeito.
2️⃣ “looks beautiful on the ice”
→ Depois do verbo look, quando significa "parecer", usamos adjetivo, não advérbio.
✔️ “beautiful” (adjetivo) está correto.
3️⃣ “she isn’t a nice person”
→ "person" precisa de um adjetivo — “nice”.
✔️ Correto.
4️⃣ “leave quickly”
→ Depois de um verbo de ação (“leave”), precisamos de advérbio, e “quickly” é um advérbio.
✔️ Perfeito.
🔒 Tudo casa perfeitamente: adjetivo + adjetivo + adjetivo + advérbio.
❌ Pegadinhas das alternativas erradas
(A) well – beautifully – nicely – mostly
1️⃣ well skaters
❌ "well" é ADVÉRBIO — não pode qualificar “skaters”.
👉 Pegadinha: muita gente acha que “well” serve para tudo.
2️⃣ looks beautifully
❌ Depois de look (parecer), só cabe ADJETIVO: beautiful, nice, great…
👉 “beautifully” seria usado para “dance beautifully”, “skate beautifully”.
3️⃣ isn’t a nicely person
❌ “nicely” é advérbio.
👉 “person” exige ADJETIVO.
4️⃣ partners leave mostly
❌ “mostly” = “principalmente/na maioria das vezes” → não combina com o contexto "vão embora".
📌 Erra TODAS as lacunas.
(B) badly – beautiful – nicely – worst
1️⃣ badly skaters
❌ Advérbio modificando substantivo.
2️⃣ looks beautiful
✔️ Aqui estaria certo.
3️⃣ isn’t a nicely person
❌ advérbio em vez de adjetivo.
4️⃣ leave worst
❌ “worst” não é advérbio de modo.
👉 Além disso, o sentido não encaixa.
📌 Erra 3 de 4 e tem uso incorreto de advérbios/adjetivos.
(C) well – beautifully – nicely – slow
1️⃣ well skaters
❌ Advérbio não pode modificar “skaters”.
2️⃣ looks beautifully
❌ “look” exige ADJETIVO.
3️⃣ a nicely person
❌ “nicely” é advérbio.
4️⃣ leave slow
❌ “slow” é ADJETIVO; deveria ser slowly.
📌 Uso errado de adjetivo/advérbio em todas.
🎯 Resumo Final
A única alternativa que respeita a regra adjetivo para substantivo / adjetivo para look / advérbio para verbo de ação é a (D).

quinta-feira, 1 de fevereiro de 2018

EEAR – 2018.1 – Língua Inglesa – BCT – Controle de Tráfego Aéreo

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA: 
  • EEAR-CFS-1/2018-CONTROLE DE TRÁFEGO AÉREO-ESCOLA DE ESPECIALISTAS DE AERONÁUTICA.
❑ ESTRUTURA-PROVA:
  • 24 Multiple Choice Questions / 4 Options Each Question.


 PROVA:
 TEXTO 1Read the text to answer questions 01 and 02.

The Pilot Fatigue Problem

For years, pilot fatigue has been a real issue. Airline 
pilots, as well as cargo, corporate and charter pilots can all face fatigue while on the job. While pilot fatigue can be common and overlooked, it poses a very troubling threat to aviation safety and should be taken seriously.
      
Pilot fatigue has been a real problem since the beginning of air travel. Charles Lindbergh fought to stay awake on his record-breaking 33.5-hour transatlantic flight from New York to Paris on the Spirit of St. Louis. Longhaul pilots have reported falling asleep at the controls. Cargo pilots that fly at night face fatigue from challenging the body's natural internal clock.

The Lindbergh flight provides a great example for the real issue today that fatigue is an acceptable risk and one that isn't given enough credit. Lindbergh flew from New York to Paris without falling asleep. Similarly, pilots today get away with flying tired all the time. If you ask an average pilot how much sleep he got the night before a flight, it's probably on a par with the average American, which is about six and a half hours.

This might be an acceptable amount of sleep if you have a desk job.

(Source: www.thebalance.com/the-pilot-fatigue-problem)

01 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Write (T) for the true statements and (F) for the false statements.

(   ) Pilot fatigue is affecting only charter pilots.

(   ) The Lindbergh flight shows that fatigue poses no risk for aviation.

(   ) If pilots sleep about six and a half hours before a flight. He won’t face operational risks.

(   ) There are accounts that pilots have falled asleep at the controls due to very long commute.

Choose the alternative that correspond to the right order.

a) T – F – T – F
b) F – T – T – F
c) F – F – F – T
d) T – F – F – T

02 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

"on a par with", (line 19),

in bold type, means

(A) at the same level.
(B) at the same local.
(C) at different points.
(D) at different standards.

03 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Read the sentences and decide if they are Active (A) or Passive (P).

(  ) Magazines are sold at newsstands everywhere.

(  ) Many readers subscribe to the magazine.

(  ) A large type edition is also printed.

(  ) They also recorded it.

Choose the alternative that corresponds to the right order.

a) A – A – P – A
b) P – A – P – A
c) P – P – A – P
d) P – A – P – P

 TEXTO 2: Read the text and answer questions 28, 29 and 30.

Twenty-First Century Birdwatching

Our ancestors could spot natural predators from far by 
their silhouettes. Are we equally aware of the predators in the present-day? Drones are remote-controlled planes that can be used for anything from surveillance, to rescue operations and scientific research. Most drones are used today by military powers for remote-controlled surveillance and attack, and their numbers are growing. The Federal Aviation Administration (FAA) predicted in 2012 that within 20 years there could be as many as 30.000 drones flying over U.S. Soil alone. As robotic birds will become commonplace in the near future, we should be prepared to identify them.
(Adapted from https://medium.com/looking-up/21st-century-birdwatching)

04 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

According to the text, the number of drones used by military powers is

(A) increasing in terms of surveillance and attack.
(B) preventing remote – controlled surveillance.
(C) continuing the same as in 2012.
(D) decreasing in terms of attack.

05 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

"Their", (line 7), underlined in the text,

refers to

a) powers.
b) drones.
c) numbers.
d) surveillance and attack.

06 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

In the text, all the nouns bellow refer to drones, except:

a) predators (line 2)
b) ancestors (line 1)
c) robotic birds (line 10)
d) remote-controlled planes (line 3)

 TEXTO 3: Read the text and answer questions 07 and 08.

Human's Best Friend

We know that dogs are human's best friends. They love 
us and we love them. However, we're not so sure where they came from. Many scientists think they came from wolves 15,000 years ago. Although wolves are wild and dogs are tame, they're still a lot alike. Both wag their tails when happy and put their tails between their legs when scared.
2
Dogs are easy to educate. Well-educated dogs are sometimes used as watchdogs. A watchdog can stop a creature that is five to six times bigger. It is interesting, though, that these dogs, which can become terrifyingly wild in times of danger, pose no harm to their owners. In the face of a threat, they put their lives in danger to save their owners.

(Adapted from http://www.grammarbank.com)

07 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Choose the correct alternative to have the passive voice from the sentence, in bold type, in the text.

Their lives _______ in danger to save their owners.

a) is put
b) are put
c) was put
d) were put

08 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Write (T) for the True statements and (F) for the False statements, according to the text.

(  ) Dogs and wolves present features that make many scientists think that dogs came from wolves.

(  ) Although dogs are human's best friends. People don't know their origin, exactly.

(  ) Watchdogs can put their owners in danger in times of threatening.

(  ) Well-educated dogs when in danger are always tame.

Choose the alternative that corresponds to the correct order.

a) T – F – T – F
b) T – T – T – F
c) T – T – F – F
d) T – F – F – T

 TEXTO 4: Read the text and answer questions 09 and 10.

Pilates is a unique combination of ____, ____ and ____. It improves circulation and body alignment. It engages the powerhouse of the lower abs, hips and lower back in almost every movement. Throughout the workout, practitioners try to stay united from shoulder to shoulder and hip to hip, making sure the neck and limbs are used in long, graceful movements.

(Adapted from http://www.grammarbank.com/paragraphs-fitness)

09 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Fill in the blanks with the correct alternative, respectively:

a) stretching – strengthening – breathing
b) stretched – strengthened – breathed
c) stretches – strengthens – breathes
d) stretch – strengthen – breathe

10 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

"workout", (line 4), in bold type in the text,

means

a) a period people rest.
b) a period of mental exercise.
c) a period of physical exercise.
d) a period people spend repairing things at work.

 TEXTO 5: Read the cartoon and choose the best response.


Adapted from www.englishblog.com

11 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

a) The students were supposed to tell what they did during the summer.
b) During the summer all the students communicated through twitter.
c) Every student knew what Kayla did on vacation.
d) Kayla follows all the students on social network.

 TEXTO 6: Read the text to answer question 12.

Your parents tell you to wear sunscreen when you're outside in the summer. And they are certainly right. Sunscreen protects your skin from ultraviolet light rays. Too much ultraviolet is bad for your skin. If you spend a long time outside without any sunscreen on, you ____ a sunburn because of the ultraviolet rays.

(Adapted from http://www.grammarbank.com)

12 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Choose the alternative to have the text completed correctly.

a) would have got
b) might have got
c) might get
d) would get

13 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

According to the passage

The first man declared that he had more ____ than the second man.

a) knowledge
b) wisdom
c) circles
d) rings

14 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

The first man thought the second man knew __________.

a) more than he did
b) very much
c) very little
d) nothing

15 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

the word "one" in bold type

refers to ________.

a) First man
b) Second man
c) circle
d) sand

16 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)
According to the extract, what is the alternative that
contains the right explanation about the gerund in bold type?

"Swimming is an amazing exercise. It’s healthy, fun, relaxing and a low-impact sport. I know this from personal experience. Last year while I was jogging I injured my left knee. I don't go jogging anymore, now I'm considering joining a swimming competition."

The gerund is:

(A) The direct object of the sentence.
(B) The progressive form of the verb.
(C) The indirect object of the verb.
(D) The subject of the sentence.
 👍  Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - GERÚNDIO - USAMOS O GERÚNDIO QUANDO O VERBO É SUJEITO DA ORAÇÃO:
➭ Swimming is an amazing exercise. – Nadar é um exercício incrível.
➦ PAY ATTENTIONA forma é no gerúndio mas a tradução é no infinitivo.
➭ EXEMPLOS:
Brushing your teeth is important. – Escovar os dentes é importante.
Working out is important for our health– Malhar é importante para nossa saúde.
* Leading people is a challenge. – Liderar pessoas é um desafio.
Smoking causes lung cancer. – Fumar causa câncer de pulmão.
Being happy is my target. – Ser feliz é meu objetivo.
Flying makes me nervous. – Voar me deixa nervoso.
Swimming is her favorite sport.  – Nadar é o esporte favorito dela.
Driving is my favorite activity. – Dirigir é minha atividade favorita.
Learning English is not as hard as you think. – Aprender inglês não é tão difícil quanto você pensa.

 TEXTO 7: Read the text and choose the correct alternative.
       
In the film "The accountant", a man on the autism spectrum is a number cruncher by day, while involving himself in seedier activities at night.
          
This scene occurs in a conference room after the lead character, Christian (Ben Affleck), is hired to review a company’s financial records. He spends an entire night writing out figures, using whiteboards and eventually the room’s glass walls.
          
For the scene, Mr. O’Connor wanted to take the audience inside the mind of the character. During an interview, he explained how he used a real forensic accountant to get the numbers right and also a creative approach to covering walls with tidy handwriting.

www.nytimes.com/2016/12/21/movies

17 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)
a) the director, Mr. O'Connor, wanted to show the viewer what goes on in the head of the character.
b) the director. Mr. O'Connor, put the audience inside the mind of a real forensic accountant.
c) the main character, Christian, spends the night studying for presentation work.
d) the main character, Christian, suffers from panic disorder.

 TEXTO 8: Read the cartoon and choose the best response.

http://www.kleefeldoncomics.com/
2010/04/snoopys-got-bead-on-chuck.html

18 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

According to the cartoon,

a) the little boy suggests that the girl is bossy.
b) the dog becomes forever the girl's dog.
c) the dog tries to teach the girl to jump.
d) the girl wants to buy a dog for her.

 TEXTO 9: Read the cartoon and choose the best response.


19 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

According to the cartoon,

the man

a) convinces his companion on the nutritional composition of the mass.
b) persuades her to choose the same dish and add a salad.
c) describes technically and praises his favorite dish.
d) proves that pizza and salad are the same in theory.

 TEXTO 10: Read at the extract and answer questions 20 and 21.

Some situation call for a lot of patience. We were going to call on some friends. But I had traveled to São Paulo and it was raining hard.
          
Because of the weather all flights to Rio were call off. So I couldn’t come. I called her up to explain, and then she called me down!

20 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

"call for", in bold type in the text,

means

a) demand
b) cancel
c) phone
d) visit

21 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Choose the correct alternative to replace the phrasal verb, underlined "call on" in the text.

a) reprimand
b) deprive
c) refuse
d) visit

22 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Complete the sentence with the correct response.

Frida Kahlo, a master ____ the art of surrealism, is _____ icon of Mexican popular culture.

a) from – the
b) to – the
c) by – an
d) of – an

23 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Write (T) for true and (F) for false according to the
explanation of the tenses in parenthesis.

(  ) When you are looking back from a point in past time, and you are concerned with the effects of something which happened at an earlier time in the past. (Past perfect)

(  ) When you are concerned with the present effects of something which happened at an indefinite time in the past. (past perfect continuous)

(  ) When you are talking about something which continued to happen before and after a particular time. (past continuous)

Choose the alternative that corresponds to the right order.

a) T – F – F
b) T – F – T
c) F – T – F
d) F – F – T

24 – (EEAR-CFS-2017/2018-BCT-TURMA 1)

Fill in the blank with the correct pronoun.

"An archeologist is a man _____ work is the study of ancient things."

(A) whose
(B) which
(C) how
(D) who