quinta-feira, 11 de agosto de 2022

INTERPRETAÇÃO DE TEXTO - ESCOLA NAVAL-CPAEN-2018 - INGLÊS - Resolução da QUESTÃO 21 - Texto: Doctors Know Best.

 Welcome back to another post!

➧ A pauta aqui é a apresentação da MÉTODO A3S, PARA RESOLVER DE FORMA RÁPIDA E CERTEIRA, QUESTÕES DE GRAMÁTICA (ou de INTERPRETAÇÃO DE TEXTO) DA LÍNGUA INGLESA NAS PROVAS DA ESCOLA NAVAL E SIMILARES .

➧ Chega de MÉTODO TRADICIONAL para resolver questões gramaticais de língua inglesa, analisando todas as sentenças, tentando tradução e muito blá, blá, blá. Com o método A3S  você vai conseguir acertar questões da ESCOLA NAVAL, EFOMM, EPCAR, etc, sem ter que passar sufoco ou apelar para o chute.

➧ Com o MÉTODO A3S, que iremos apresentar aqui, VOCÊ VAI TER RAPIDEZ na obtenção da resposta correta.

➧ Com o MÉTODO A3S , você vai se motivar ainda mais, você vai sentir o desejo genuíno de aprender mais e mais as estruturas gramaticais adequadas em cada contexto.

➧ Todos sabem, mas nunca canso de dizer: LÍNGUA INGLESA USADA NAS PROVAS MILITARES É UMA ASSUNTO COMPLEXO, VOCÊ TEM QUESTÕES DE GRAMÁTICA AVANÇADA E DE INTERPRETAÇÃO DE TEXTO QUE EXIGEM CONHECIMENTO DE VOCABULÁRIO REFINADO. Tudo isso em 5 HORAS para resolver 20 questões de inglês com mais 20 questões de matemática... Então, só tem um jeito, ser eficiente, mas, MUITO EFICIENTE MESMO. Vê aplicação do M3S a seguir que você vai gostar. Espero!!! 

➧ O meu agradecimento pelo acompanhamento dos meus posts aqui, um forte abraço a todos e a todas.
 
➧ Vê aplicação do M3S a seguir.

ESCOLA NAVAL-CPAEN-2018-PROVA (AMARELA) -QUESTÃO 21.

Doctors Know Best

By Ted Spiker

Along with all the disease stomping, heart reviving, baby delivering, and overall people healing they do, doctors have another full-time job: keeping themselves healthy. Scratch that - keeping themselves healthiest. So instead of peeking into their medical practices, we looked at what they actually practice - in their own lives. Use personal strategies and insider tips from the best medical pros to supercharge your health this year. 

( I  ) - ______ 

"As soon as I feel an illness coming on, I go to sleep for at least nine hours," says Hilda Hutcherson, MD, clinical professor of ob-gyn at Columbia University Medicai Center. "I also lie on the floor with my legs elevated and propped against the wall and breathe deeply for five minutes." It helps lower stress, which weakens the immune system. 

( II ) - ______ 

Instead of having a garden-variety green salad, Margaret McKenzie, MD, assistant professor of surgery at the Cleveland Clinic, tosses napa cabbage, radicchio, edamame, and carrots with ginger-soy dressing. "It gives me a lot of vitamins, antioxidants, and protein and makes me feel full," she says. 

( III ) -  ______ 

[...] Gary Small, MD, professor of psychiatry and biobehavioral sciences at the University of California, Los Angeles, and author of The Alzheimer's Prevention Program, plays Scrabble and Words With Friends on his smartphone most days. These word games are perfect brain boosters, because they build not only verbal and math skills but also spatial abilities as you position letters to create words. "Combining several mental tasks strengthens multiple neural circuits," Dr. Small says. "It's like cross-training for your brain." 

( IV ) - _____ 

Make your bedroom spalike: Dim the lights at least an hour before you go to bed; ban cell phones, laptops, and the TV; ask your partner for a foot rub. "I do deep breathing exercises," Dr. Hutcherson says. "Sometimes I play relaxing music softly." 

( V ) - _____

 The most important meal is breakfast, says David Katz, MD, director and founder of Yale-Griffin Prevention Research Center in Derby, Connecticut. He often has two breakfasts, divvying up his morning meal so that he eats half before his workout and half after. "It helps with portion control, and it establishes a daily eating pattern," Dr. Katz says. Plan your breakfast at night to start the next day on a healthy note.

Abridged from

https://www.fitnessmagazine.com/

health/doctors-tips-tostay-healthy/)

21 (ESCOLA NAVAL-CPAEN-2018) 

The headlines below have been removed from the text and replaced by (I), (II), (III), (IV) and (V). Number them to indicate the order they must appear to complete the text correctly. Then mark the option that contains the right sequence.

 (  ) Fuel up for the day

(  ) Take a time out

(  ) Stay sharp

(  ) Eat extra veggies

(  ) Sleep easier 

(A) (II (I) (V) (III) (IV)

(B) (V) (I) (III) (II) (IV)

(C) (I) (IV) (V) (III) (II)

(D) (II) (IV) (III) (V) (I)

(E) (V) (III) (IV) (II) (I) 

Resposta:  B

 -Questão sobre READING COMPREHENSION: 

The headlines below have been removed from the text and replaced by (I), (II), (III), (IV) and (V). Number them to indicate the order they must appear to complete the text correctly. Then mark the option that contains the right sequence.

(Analisar os títulos  abaixo ...blá, blá, blá.....e identificar a alternativa correta da sequência correta deles.) 

(  ) Fuel up for the day

(  ) Take a time out

(  ) Stay sharp

(  ) Eat extra veggies

(  ) Sleep easier 

-1º TÍTULO: Fuel up for the day. 

§  1º ASPECTO (VERBOS, SUBSTANTIVOS OU FRASES SUBSTANTIVADAS que tem a ver com FUEL UP FOR THE DAY):

§  The most important meal is breakfast → Parágrafo (V);

§  two breakfasts → Parágrafo (V);

§  morning meal → Parágrafo (V);

§  a daily eating pattern → Parágrafo (V);

§  the next day → Parágrafo (V);

§  Plan your breakfast at night to start the next day 

§  2º ASPECTO (conclusão): O título FUEL UP FOR THE DAY  tem tudo a ver com o PARÁGRAFO V que apresentas as noun phrases  “The most important meal”, “two breakfasts”, “morning meal”, “a daily eating pattern”, “the next day“, etc.. 

§  ANÁLISE DE OPÇÕES:

§  Se FUEL UP FOR THE DAY é o título do parágrafo V, então ELIMINE as 03 alternativas (A), (C) e (E).

§  (A) (II (I) (V) (III) (IV)

§  (B) (V) (I) (III) (II) (IV)

§  (C) (I) (IV) (V) (III) (II)

§  (D) (II) (IV) (III) (V) (I)

§  (E) (V) (III) (IV) (II) (I) 

§  Restaram as alternativas (B) e (E).

§  (B) (V) (I) (III) (II) (IV)

§  (E) (V) (III) (IV) (II) (I) 

-2º TÍTULO: Take a time out.

§  (B) (V) (I) (III) (II) (IV)

§  (E) (V) (III) (IV) (II) (I) 

§  1º ASPECTO (as sugestões de parágrafos) → Parágrafo (I) e Parágrafo (III).

§  DICA DE OURO: VOCE VAI FOCAR AGORA EM DOIS PARÁGRAFOS (I) e (III) e não vai perder tempo com os demais parágrafos.  

§  2º ASPECTO ( VERBOS, SUBSTANTIVOS OU FRASES SUBSTANTIVADAS que tem a ver com TAKE A TIME OUT ):

§  PARÁGRAFO (I)  → “As soon as I feel”, “at least nine hours”, “I also lie on the floor”, “breathe deeply for five minutes”. “It helps lower stress”

§  PARÁGRAFO (III)  → “most days”.   

§  2º ASPECTO (conclusão): O título TAKE A TIME OUT  tem tudo a ver com o PARÁGRAFO III que apresentas as noun phrases e verbs  “As soon as I feel”, “at least nine hours”, “I also lie on the floor”, “breathe deeply for five minutes”. “It helps lower stress “, etc.. 

§  ANÁLISE DE OPÇÕES:

§  Se TAKE A TIME OUT  é o título do parágrafo (I), então ELIMINE as 03 alternativas (A), (C) e (E).

§  (B) (V) (I) (III) (II) (IV)

§  (E) (V) (III) (IV) (II) (I)   

§  Restou a alternativa (B) CORRETA.

§  (B) (V) (I) (III) (II) (IV)


Nenhum comentário:

Postar um comentário