sexta-feira, 22 de outubro de 2021

OBJETIVA/2021 – PM/VA/RS – PROFESSOR – LÍNGUA INGLESA – PREFEITURA MUNICIPAL DE VENÂNCIO AIRES – PROVA COM GABARITO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• OBJETIVA-2021-PM/VENÂNCIO AIRES/RS-PROFESSOR(A)-15/08/2021.

objetivas.com.br

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 7 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
 Texto – | How Africa will be affected by climate change | www.bbc.com |


 TEXTO

How Africa will be affected by climate change

The African continent will be hardest hit by climate change. There are four key reasons for this. First, African society is very closely coupled with the climate system; hundreds of millions of people depend on rainfall to grow their food. Second, the African climate system is controlled by an extremely complex mix of large-scale weather systems, many from distant parts of the planet and, in comparison with almost all other inhabited regions, is vastly understudied. It is therefore capable of all sorts of surprises. Third, the degree of expected climate change is large. The two most extensive land-based end-of-century projected decreases in rainfall anywhere on the planet occur over Africa; one over North Africa and the other over southern Africa. Finally, the capacity for adaptation to climate change is low; poverty equates to reduced choice at the individual level while governance generally fails to prioritise and act on climate change.

https://www.bbc.com/... - adapted.

 TRADUÇÃO - TEXTO

How Africa will be affected by climate change
Como África será afetada pelas mudanças climáticas

The African continent will be hardest hit by climate change. 
O continente africano será o mais duramente atingido pelas mudanças climáticas.

There are four key reasons for this.
Existem quatro razões principais para isso.

First, African society is very closely coupled with the climate system; hundreds of millions of people depend on rainfall to grow their food.
Primeiro, a sociedade africana está intimamente ligada ao sistema climático; centenas de milhões de pessoas dependem das chuvas para cultivar os seus alimentos.

Second, the African climate system is controlled by an extremely complex mix of large-scale weather systems, many from distant parts of the planet and, in comparison with almost all other inhabited regions, is vastly understudied.
Em segundo lugar, o sistema climático africano é controlado por uma combinação extremamente complexa de sistemas meteorológicos de grande escala, muitos deles oriundos de partes distantes do planeta e, em comparação com quase todas as outras regiões habitadas, é muito pouco estudado.

It is therefore capable of all sorts of surprises.
É, portanto, capaz de todo tipo de surpresas.

Third, the degree of expected climate change is large.
Terceiro, o grau de mudanças climáticas esperado é grande.

The two most extensive land-based end-of-century projected decreases in rainfall anywhere on the planet occur over Africa; one over North Africa and the other over southern Africa. 
As duas reduções terrestres mais extensas da precipitação previstas para o final do século em qualquer parte do planeta ocorrem em África; um sobre o Norte da África e outro sobre o Sul da África.

Finally, the capacity for adaptation to climate change is low; poverty equates to reduced choice at the individual level while governance generally fails to prioritise and act on climate change.
Finalmente, a capacidade de adaptação às mudanças climáticas é baixa; a pobreza equivale a uma escolha reduzida a nível individual, enquanto a governação geralmente não consegue priorizar e agir sobre as alterações climáticas.

01 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

According to the text, choose the CORRECT alternative:

a) The text lists three reasons that explain why Africa will be affected by climate change.
b) Africa presents a low capacity to adapt to climate change.
c) Action to combat climate change is a high priority for African governments.
d) African society does not depend on growing food.
e) Africa is one of the less affected continents by climate change.

 👍   Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
De acordo com o texto, assinale a alternativa CORRETA:
a) The text lists three reasons that explain why Africa will be affected by climate change.
O texto enumera três razões que explicam porque África será afetada pelas alterações climáticas.
b) Africa presents a low capacity to adapt to climate change.
África apresenta uma baixa capacidade de adaptação às alterações climáticas.
c) Action to combat climate change is a high priority for African governments.
A ação para combater as alterações climáticas é uma grande prioridade para os governos africanos.
d) African society does not depend on growing food.
A sociedade africana não depende do cultivo de alimentos.
e) Africa is one of the less affected continents by climate change.
África é um dos continentes menos afetados pelas alterações climáticas.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Finally, the capacity for adaptation to climate change is low.
• 
Finalmente, a capacidade de adaptação às mudanças climáticas é baixa.

02 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

Coupled with”, present in the text, means:

a) Connected with.
b) Dissociated from.
c) Opposed to.
d) Relevant.
e) Disconnected from.

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Coupled with”(Acoplado com), presente no texto, significa:
a) Connected with.
Conectado com.
b) Dissociated from.
Dissociado de.
c) Opposed to.
Oposto a.
d) Relevant.
Relevante.
e) Disconnected from.
Desconectado de.

03 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

Choose the alternative that contains a sentence from the text in the FUTURE:

a) Third, the degree of expected climate change is large.
b) There are four key reasons for this.
c) Governance generally fails to prioritise and act on climate change.
d) It is therefore capable of all sorts of surprises.
e) The African continent will be hardest hit by climate change.

 👍   Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
SIMPLE FUTURE (FUTURO SIMPLES):
Escolha a alternativa que contém uma frase do texto no FUTURO:
a) Third, the degree of expected climate change is large.
Terceiro, o grau de alterações climáticas esperado é grande.
b) There are four key reasons for this.
Existem quatro razões principais para isso.
c) Governance generally fails to prioritise and act on climate change.
A governança geralmente não consegue priorizar e agir sobre as alterações climáticas.
d) It is therefore capable of all sorts of surprises.
É, portanto, capaz de todo tipo de surpresas.
e) The African continent will be hardest hit by climate change.
O continente africano será o mais duramente atingido pelas alterações climáticas.

04 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

Worst” is the superlative of:

a) Well.
b) Better.
c) Bad.
d) Good.
e) Far.

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - SUPERLATIVO
:
Worst” is the superlative of:
a) Well.
b) Better.
c) Bad.
d) Good.
e) Far.

05 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

In How Languages are Learned, LIGHTBOWN and SPADA discuss the theoretical approaches to explaining second language learning.

About this topic, read the short paragraph and choose the alternative that completes the gap CORRECTLY:

 _________ emphasize the role of the modification of interaction in conversations. This helps us understand some of the ways in which learners can gain access to new knowledge about the language when they have support from an interlocutor.

a) Innatists
b) Behaviorist theory
c) Interactionists
d) Connectionist researches
e) Information processing

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

06 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

In How Languages are Learned, LIGHTBOWN and SPADA discuss different types of feedback in classroom.

Choose the alternative that CORRECTLY defines the type of feedback called repetition:

a) The teacher indicates to the learner that an utterance has been misunderstood.
b) The teacher points to the nature of the error by commenting on or providing information about the well-formedness of a student’s utterance.
c) The teacher repeats a student’s utterance using correct forms but without drawing attention to the error.
d) Explicit provision of the correct form.
e) Teacher’s repetition, in isolation, of the student’s erroneous utterance. Usually the teacher highlights the error using intonation.

 👍   Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Em "Como as línguas são aprendidas", LIGHTBOWN e SPADA discutem diferentes tipos de feedback em sala de aula.
Escolha a alternativa que define CORRETAMENTE o tipo de feedback denominado repetição:
a) The teacher indicates to the learner that an utterance has been misunderstood.
O professor indica ao aluno que uma expressão foi mal compreendida.
b) The teacher points to the nature of the error by commenting on or providing information about the well-formedness of a student’s utterance.
O professor aponta a natureza do erro comentando ou fornecendo informações sobre a boa formação do enunciado do aluno.
c) The teacher repeats a student’s utterance using correct forms but without drawing attention to the error.
O professor repete o enunciado do aluno usando formas corretas, mas sem chamar a atenção para o erro.
d) Explicit provision of the correct form.
Fornecimento explícito da forma correta.
e) Teacher’s repetition, in isolation, of the student’s erroneous utterance. Usually the teacher highlights the error using intonation.
Repetição, pelo professor, de forma isolada, do enunciado errôneo do aluno. Normalmente o professor destaca o erro usando a entonação.

07 – (OBJETIVA-2021-PM VENÂNCIO AIRES/RS)

About determiners, consider the following items:

I. Which is your shoe size?

II. Which of the countries in Europe have you visited?

III. What day next week can you come and see us?

The CORRECT item(s) is(are):

a) Only I.
b) Only II and III.
c) Only I and III.
d) All of them.
e) None of them.

 👍   Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: