domingo, 19 de maio de 2013

ESAF/2002 – MPOG – ANALISTA DE PLANEJAMENTO E ORÇAMENTO – LÍNGUA INGLESA – PROVA COM GABARITO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• ESAF-2002-MPOG-Ministério do Planejamento, Orçamento e Gestão-ANALISTA-01/06/2002.

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 5 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
 Texto (1) – | A new budget system |
 Texto (2) – | The politics of administrative reform |



 TEXTO 1:  Read the text below in order to answer questions 16 to 18:
A new budget system

In 1989, the Brazilian city of Porto Alegre came up with a radical solution to its major problems of unaccountability and extreme poverty: a participative budget. For the last decade, the people of the city have been deciding how the budget for public works should be allocated. Neighbourhood groups propose projects, and people from community groups and non-profit organisations who have been elected by their neighbours, decide which projects will go ahead. In some cases, the community delegates also oversee implementation of the final projects. This has had the triple result of avoiding corruption and mishandling funds, improving concrete matters on the ground, and increasing democratic participation in the process by a huge amount.

16 – (ESAF-2002-MPOG-ANALISTA)

According to the text, Porto Alegre's budget system is

a) globalized.
b) conservative.
c) innovative.
d) traditional.
e) governmental.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
Segundo o texto, o sistema orçamentário de Porto Alegre é
*Alternativa (A): globalizado.
*Alternativa (B): conservador.
*Alternativa (C): inovador.
*Alternativa (D): tradicional.
*Alternativa (E): governamental.

17 – (ESAF-2002-MPOG-ANALISTA)

According to the author, the community delegates

a) have devised a new budget system.
b) may supervise the execution of final projects.
c) cannot decide how to allocate the city's budget.
d) are in charge of implementing final projects.
e) steer the country's budget system.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
Segundo o autor, os representantes da comunidade...
*Alternativa (A): criaram um novo sistema orçamental.
*Alternativa (B): podem supervisionar a execução de projetos finais.
*Alternativa (C): não podem decidir como alocar o orçamento da cidade.
*Alternativa (D): são responsáveis pela implementação dos projetos finais.
*Alternativa (E): orientam o sistema orçamentário do país.

18 – (ESAF-2002-MPOG-ANALISTA)

The participative budget

a) concerns the allocation of funds.
b) prevents democratic participation.
c) tends to increase levels of taxation.
d) reflects governmental decisions.
e) has increased corruption levels.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
O orçamento participativo ...
*Alternativa (A): diz respeito à atribuição de fundos.
*Alternativa (B): impede a participação democrática.
*Alternativa (C): tende a aumentar os níveis de tributação.
*Alternativa (D): reflete as decisões governamentais.
*Alternativa (E): aumentou os níveis de corrupção.

Read the text below in order to answer questions
19 to 20:

The politics of administrative reform

Most countries of Latin America stabilized and opened their economies in the first generation of market oriented reforms in the 1980s and early 1990s. Now they face a much more costly and protracted task of rebuilding state capacity to deliver social services, regulate the economy, avoid recurrent fiscal crises, and improve the overall functioning of government. Why have some countries progressed further on administrative reform than other countries?
          
Administrative reform usually starts with small groups of reformers within the executive branch. Among factors that facilitate reform are: balance of payments and fiscal crises, middle class and rural support, and the effective packaging of reform initiatives. Contrary to much of the literature, the nature of the party system (cohesion, discipline and parity) does not explain much of the variation in reform experiences.

19 – (ESAF-2002-MPOG-ANALISTA)

The author states that

a) South American countries have restructured their economies.
b) North American countries were poised to perform administrative changes.
c) South American countries have been able to stabilize their economies.
d) not all the South American economies have become stable.
e) Latin American economies have surpassed market leaders.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
O autor afirma que...
*Alternativa (A): os países da América do Sul reestruturaram suas economias.
*Alternativa (B): os países da América do Norte estavam preparados para realizar mudanças administrativas.
*Alternativa (C): os países da América do Sul conseguiram estabilizar suas economias.
*Alternativa (D): nem todas as economias da América do Sul se tornaram estáveis.
*Alternativa (E): As economias latino-americanas ultrapassaram os líderes de mercado.

20 – (ESAF-2002-MPOG-ANALISTA)

According to the text, reform experiences consist of

a) predictable standards.
b) known trends.
c) technological trends.
d) unsurmountable obstacles.
e) different qualities.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
De acordo com o texto, as experiências de reforma consistem em
*Alternativa (A): padrões previsíveis.
*Alternativa (B): tendências conhecidas.
*Alternativa (C): tendências tecnológicas.
*Alternativa (D): obstáculos intransponíveis.
*Alternativa (E): qualidades diferentes.

Nenhum comentário:

Postar um comentário