Powered By Blogger

sábado, 5 de março de 2016

UFCE-2007/2 - Vestibular 1ª ETAPA (20/05/2007) da UFCE - Prova de INGLÊS com gabarito e comentada.

Hey,what's up guys!!!...How have you been?!
Neste post, veremos a Prova de INGLÊS - Vestibular UFCE-2007/2 - 1ª ETAPA (05 Questões)- 20/05/2007.

[a]Banca/Organizadora:

COMISSÃO EXECUTIVA DO VESTIBULAR - CEV
[b]Padrão/Composição da prova 
➦01 Texto.
➦05 Questões do tipo (A,B,C,D,E)
 Interpretação Textual de temas da atualidade e/ou polêmicos;
 Vocabulary, Collocations, Idioms; Phrasal Verbs and False Frends;
🔄  FONTE DO TEXTO:
 www.ericdigests.org 
🔄  TEXTO/TEMA ABORDADOS:
👉  Texto    Distance Education
(Educação a Distância)  
 Tema abordado: "Ensino à distância na Internet"  



Distance Education 
by Sandra Kerka 

In its earliest form, distance education meant study by correspondence. As new technologies developed, distance instruction was delivered throu gh such media as audiotape, videotape, radio and television broadcasting, and satellite transmission . Microcomputers, the Internet, and the World Wide Web are shaping the current generation of distance learning. Virtual reality, artificial intelligence, and knowledge systems may be the next to deliver in struction.

Some define distance education as the use of electr onic communications media to deliver instruction when teachers and learners are separate d in place and/or time. Others define it as getting people into the same electronic space so they can h elp one another learn.

Advantages of delivering distance learning on the I nternet include the following: (1) time and place flexibility; (2) potential to reach a global audience; (3) easy updating of content; and (4) equity; anonymity of computer communication has the poten tial to give voice to people reluctant to speak in face-to-face situations.

As with any medium, there are some disadvantages to o. For example, limited capacity of the communications links and slow modems hamper the delivery of sound, video, and graphics. Also, access to the Internet is still a problem for some rural areas and people with disabilities. 
(Adapted from: http://www.ericdigests.org/1997-1/di stance.html) 
Glossary: 
*Updating (line 10) = atualização
*Equity (line 11) = igualdade
*Hamper (line 14) = dificultar 
      Questão   36 
The word "its" (line 01) refers to:
A) earliest form.
B) new technologies.
C) distance education.
D) study by correspondence.
E) forms of distance education. 
👍 Comentários e Gabarito   C 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
A palavra "its" (linha 01) refere-se a:
Afirmativa (A): forma mais antiga.
Afirmativa (B): novas tecnologias.
Afirmativa (C): educação a distância.
Afirmativa (D): estudo por correspondência.
Afirmativa (E): formas de educação a distância. 
      Questão   37 
Complete the following sentence with one of the alt ernatives below. 
Virtual reality, artificial intelligence, and knowl edge systems ________________ 
A) are used for entertainment only.
B) shaped distance education in the past.
C) will probably be used to deliver instruction in the future.
D) are shaping the current generation of distance lear ning.
E) were delivered by media such as audiotape, videotap e, radio and television.  
👍 Comentários e Gabarito   C 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Complete a seguinte frase com uma das alternativas abaixo.
Realidade virtual, inteligência artificial e sistemas de conhecimento ________________
Afirmativa (A): são usados apenas para entretenimento.
Afirmativa (B): formada educação a distância no passado.
Afirmativa (C): provavelmente será usado para fornecer instruções no futuro.
Afirmativa (D): estão moldando a geração atual de aprendizado de distância.
Afirmativa (E): foram entregues pela mídia, como fitas de áudio, fitas de vídeo, rádio e televisão.
      Questão   38 
According to the definitions in the second paragraph (lines 06–08), distance education…
A) isolates learners.
B) can promote cooperation.
C) does not reach everyone.
D) separates people in place and time
E) cannot be an effective means of instruction. 
👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
De acordo com as definições do segundo parágrafo (linhas 06 a 08), educação a distância ...
Afirmativa (A): isola os aprendizes.
Afirmativa (B): pode promover a cooperação.
Afirmativa (C): não alcança todos.
Afirmativa (D): separa as pessoas no lugar e hora
Afirmativa (E): não pode ser um meio efetivo de instrução.
      Questão   39 
Complete the following sentence with one of the alt ernatives below. 
Delivering distance learning on the Internet promot es equity because ______________________.
A) materials can be easily updated.
B) instructors and learners can all interact.
C) students can choose where and when to study.
D) it helps those reluctant to speak in face-to-face s ituations.
E) it is compatible to all computer equipment and oper ating systems. 
👍 Comentários e Gabarito   D 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Complete a seguinte frase com uma das alternativas abaixo.
A oferta de ensino à distância na Internet promove a equidade porque ______________________.
Afirmativa (A): materiais podem ser facilmente atualizados.
Afirmativa (B): instrutores e alunos podem interagir.
Afirmativa (C): os alunos podem escolher onde e quando estudar.
Afirmativa (D): ajuda aqueles que relutam em falar em situações face-a-face.
Afirmativa (E): é compatível com todos os equipamentos de informática e sistemas operacionais.
      Questão   40 
The best place for the sentence "The volume of e-ma il messages to read, reflect on, and respond to can be a problem too" is in 
A) the beginning of the text.
B) paragraph one.
C) paragraph two
D) paragraph three.
E) paragraph four. 
👍 Comentários e Gabarito   E 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
O melhor lugar para a frase "O volume de mensagens e-mail para ler, refletir e responder também pode ser um problema" está em
Afirmativa (A): o começo do texto.
Afirmativa (B): parágrafo um.
Afirmativa (C): parágrafo dois
Afirmativa (D): terceiro parágrafo.
Afirmativa (E): parágrafo quatro. 

UECE–2006.1–VESTIBULAR–1ª FASE–UNIVERSIDADE ESTADUAL DO CEARÁ–LÍNGUA INGLESA–GABARITO, TEXTO TRADUZIDO & MUITO VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
 UECE-2006.1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA-20/11/05.
.
❑ ESTRUTURA-PROVA:
 6 MCQs (Multiple Choice Question) / 4 Options Each Question.
 Texto –  | Artigo | Speak up |

PROVA, TRADUÇÃO, GABARITO & MUITO VOCABULÁRIO

 TEXTO:
Recent advances in stem cell research are giving older people the hope that they may soon be able to throw away their dentures in favor of the real thing. If this dental dream becomes a reality, stem cells will be taken from the patient, cultured in a lab and then reimplanted under the gum in the patient’s jaw where the tooth is missing. A healthy tooth is expected to grow in two months. British scientists have already successfully experimented on mice, and similar experiments in humans are expected to get underway shortly. (Speak up – No. 209 – p.4 ) 

61 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

The main idea of the text is...

(A) stem cells contribuition to dentistry.
(B) stem cells which are cultured in a lab.
(C) the reality of a dental dream.
(D) health problems under the gum.
(E) the growing of a healthy tooth.
 
👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
A ideia principal do texto é ...
Afirmativa (A): contribuição de células-tronco para odontologia.
Afirmativa (B): células-tronco que são cultivadas em laboratório.
Afirmativa (C): a realidade de um sonho odontológico.
Afirmativa (D): problemas de saúde sob a gengiva.
Afirmativa (E): o crescimento de um dente saudável.

62 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

The text does NOT mention:

(A) how the experiment in humans will be made.
(B) where in the body the experiment in humans will be made.
(C) who has made the experiment.
(D) how British scientists have experiment recent researches.
(E) when exactly the experiement in humans will be made.
 
👍 Comentários e Gabarito   E 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
O texto NÃO menciona:
Afirmativa (A): como o experimento em humanos será feito.
Afirmativa (B): onde no corpo o experimento em humanos será feito.
Afirmativa (C): quem fez o experimento.
Afirmativa (D): como os cientistas britânicos experimentaram pesquisas recentes.
Afirmativa (E): quando exatamente a experiência em humanos será feita.
 
63 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

Thanks to improvement in studies of stem cells, senior citizens...

(A) won’t have to wear dentures anymore.
(B) might have the chance to have real teeth rather than false teeth.
(C) will reimplant dentures under their gums.
(D) hope that they may have dentures similar to the real thing in the near future.
(E) may have the opportunity to work in a lab as soon as possible.
 
👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Graças à melhoria nos estudos de células-tronco, idosos ...
Afirmativa (A): não terá mais que usar próteses.
Afirmativa (B): pode ter a chance de ter dentes reais ao invés de dentes falsos.
Afirmativa (C): reimplantará as próteses sob as gengivas.
Afirmativa (D): Espero que eles possam ter dentaduras semelhantes às reais no futuro próximo.
Afirmativa (E): pode ter a oportunidade de trabalhar em um laboratório o mais rápido possível.
 
64 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

The revolutionary process (which allows people to grow their own teeth) mentioned in the text...

(A) has never been tried.
(B) will eventually be tested in mice.
(C) has shortly been experimented on humans.
(D) is supposed to be tested in man very soon.
(E) has been successfully tried in British scientists.

👍 Comentários e Gabarito   D 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
O processo revolucionário (que permite que as pessoas cultivem seus próprios dentes) mencionado no texto ...
Afirmativa (A): nunca foi tentado.
Afirmativa (B): será eventualmente testado em camundongos.
Afirmativa (C): em breve foi experimentado em seres humanos.
Afirmativa (D): é suposto ser testado em homem muito em breve.
Afirmativa (E): foi tentado com sucesso em cientistas britânicos.
 
65 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

What’s the most appropriate definition for JAW (line 03)?

(A) A device used by dentists.
(B) The bone structure under which the teeth grow.
(C) Either of the bone structures which contain the teeth.
(D) An area in the mouth where the tooth is missing.
(E) The parts of a tool, machine,  etc between which things are gripped or crushed.
 
👍 Comentários e Gabarito   C 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Qual é a definição mais adequada para o JAW (linha 03)?
Afirmativa (A): Um dispositivo usado por dentistas.
Afirmativa (B): A estrutura óssea sob a qual os dentes crescem.
Afirmativa (C): Qualquer uma das estruturas ósseas que contêm os dentes.
Afirmativa (D): Uma área na boca onde o dente está faltando.
Afirmativa (E): As partes de uma ferramenta, máquina, etc entre as quais as coisas são agarradas ou esmagadas. 

66 – (UECE-2006/1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA)

What’s the relation between the two clauses in the sentence below? 

“If this dental dream becomes a reality, stem cells will be taken from the patient...” (lines 02 and 03)

(A) consequence.
(B) conclusion.
(C) result.
(D) contrast.
(E) condition.

👍 Comentários e Gabarito   E 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:
Qual a relação entre as duas cláusulas na sentença abaixo?
“Se esse sonho dental se tornar realidade, as células-tronco serão retiradas do paciente ...” (linhas 02 e 03)
Afirmativa (A): consequencia.
Afirmativa (B): conclusão.
Afirmativa (C): resultado.
Afirmativa (D): contraste.
Afirmativa (E): condição.

UECE–2008.1–VESTIBULAR–1ª FASE–UNIVERSIDADE ESTADUAL DO CEARÁ–LÍNGUA INGLESA–GABARITO, TEXTO TRADUZIDO & MUITO VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
 UECE-2008.1-VESTIBULAR-1ª FASE-LÍNGUA INGLESA-18/11/07.
❑ ESTRUTURA-PROVA:
 6 MCQ (Multiple Choice Question) / 4 Options Each Question.
 Texto – | Why Honeybees are Vanishing | http://time-blog.com |

PROVA, TRADUÇÃO, GABARITO & MUITO VOCABULÁRIO

 FONTE DO TEXTO:
Time é uma das mais conhecidas revistas de notícias semanais do mundo, publicada nos Estados Unidos.

 TEXTO:

Why Honeybees are Vanishing

The mysterious phenomenon known as Bee Colony Collapse Disorder has been worrying scientists, beekeepers and growers for months now. Without the domesticated bees that are trucked around the country to pollinate such crops as almonds, peaches, blueberries, cucumbers and squash (but not, fortunately, wheat or corn), supplies would plummet. 
Theories about why huge numbers of hives have been abandoned, their inhabitants presumably dead, have included parasites and environmental toxins, but now Science magazine is weighing in with a suite of papers, based on genomic analysis, that points to a microbe called Israeli Acute Paralysis Virus. The authors of the papers are pretty convinced that the virus is a significant part of the problem, yet probably not the only one. Parasites and pesticides almost certainly weakened the bees, allowing the virus to have maximum effect. Still, identifying the virus could be a big step toward reversing the big bee die-off.
From: http://time-blog.com/eye_on_science
Glossário 
*Supplies – abastecimento
*Hives – colméias
      Questão   61 
The main purpose of this text is to:
A) inform about a new theory concerning the disappearance of domesticated bees.
B) define a mysterious phenomenon called Bee Colony Collapse Disorder.
C) discuss a new genomic analysis conducted by Science magazine.
D) inquire readers about the death of a large number of bees.
E) extinguish the pesticides which are killing many bees.
👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:

      Questão   62 
Choose the correct alternative according to the text.
A) Once the virus is identified, the problem occurring with the bees can easily be solved.
B) Scientists do not seem to be interested in the disappearance of the honeybees.
C) All crops around the country are affected by the mysterious phenomenon.
D) Beekeepers and growers consider the bees to be domesticated creatures.
E) The author expresses a relief when he refers to wheat and corn crops.
👍 Comentários e Gabarito   E 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:

      Questão   63 
Choose the alternative where the meaning of the verb ‘plummet’ (line 04) is correct.
A) The poor population cannot have access to buying a house as prices have plummeted recently.
B) The stock market has suffered a depression and stock options have dramatically plummeted.
C) Famous artists around the world have plummeted campaigns to encourage food donation.
D) The government has solved a nation problem as the level of literacy has plummeted.
E) The crowd waved goodbye as soon as the airplane plummeted up into the sky.
👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:

      Questão   64 
The conclusion drawn from the sentence “The authors of the papers are pretty convinced that the virus is a significant part of the problem, yet probably not the only one” (lines 08 and 09) is that:
A) The virus is the only pretty part of this significant problem.
B) Despite it all, the authors are convinced the virus is not significant.
C) Although the virus is a major problem involved, there might be others.
D) The researchers haven’t reached the significant part of this problem yet.
E) The authors of the papers are certain the virus has, alone, caused all the problems.
👍 Comentários e Gabarito   C 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:

      Questão   65 
According to the text, what seems to be the result deriving from this phenomenon?
A) Scientists have discovered a disease called Bee Colony Collapse Disorder.
B) They have found the cure for Israeli Acute Paralysis Virus.
C) The bees are weakening parasites and pesticides. D) Many domesticated bees have disappeared.
E) The virus has reversed the big bee die-off.
👍 Comentários e Gabarito   D 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL:

      Questão   66 
The sentence ‘Parasites and pesticides almost certainly weakened the bees, allowing the virus to have maximum effect’ (lines 09 and 10) means that parasites and pesticides:
A) are strong participating elements that might have strengthened the virus.
B) are undoubtedly the elements responsible for the situation described.
C) made the virus strong enough to kill them.
D) have killed the virus.
E) have killed the bees.
👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - Questão sobre INTERPRETAÇÃO TEXTUAL: