Powered By Blogger

domingo, 9 de dezembro de 2012

FGV PROJETOS–2008–SENADO FEDERAL–TÉCNICO LEGISLATIVO–LÍNGUA INGLESA–PROVA, GABARITO, TEXTOS TRADUZIDOS & AQUISIÇÃO DE VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
  • FGV/PROJETOS-2008-SENADO FEDERAL-TÉCNICO LEGISLATIVO (POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL).
❑ ESTRUTURA-PROVA:
  • 10 Multiple Choice Questions / 5 Options Each Question.
  • Texto – Politics of the Police, Third Edition | http://www.ncjrs.gov |

PROVA

 PROVA:

 TRADUÇÃO - TEXTO:
Politics of the Police, Third Edition 
Política da Polícia, Terceira Edição
The threefold structure of this book describes the history of the police, the sociology of policing, and the law and politics of the police. The introduction of this book distinguishes between who the police are and what policing is in the United Kingdom. The term "police" refers to a particular kind of social institution, while "policing" implies a set of processes with specific social functions. The idea of policing is an aspect of the more general concept of social control.
A estrutura tripla deste livro descreve a história da polícia, a sociologia do policiamento e o direito e a política da polícia. A introdução deste livro faz a distinção entre quem é a polícia e o que é o policiamento no Reino Unido. O termo "polícia" refere-se a um tipo particular de instituição social, enquanto "policiamento" implica um conjunto de processos com funções sociais específicas. A ideia de policiamento é um aspeto do conceito mais geral de controle social.
Part 1 provides interpretations of police history, the orthodox story of policing, the revisionist account, and a critique and synthesis. The establishment of the police was a painful process, which produced resistance and hostility. In the late 18th and early 19th centuries the police idea was fiercely contested. Part 1 details the rise and fall of police legitimacy from 1856 to 1991. This includes the depoliticization of the police from 1856 to 1959, and the politicization of the police since 1959.
A Parte 1 apresenta interpretações da história da polícia, a história ortodoxa do policiamento, o relato revisionista, e uma crítica e síntese. O estabelecimento da polícia foi um processo doloroso, que produziu resistência e hostilidade. No final do século XVIII e início do século XIX, a ideia de polícia foi ferozmente contestada. A Parte 1 detalha a ascensão e queda da legitimidade da polícia de 1856 a 1991. Isto inclui a despolitização da polícia de 1856 a 1959, e a politização da polícia desde 1959.
Part 2 considers the knowledge gained by studies of police culture and work. An understanding of how police officers see the social world and their role in it is important to an analysis of what they do. The core characteristics of cop culture, social research and police practice, and the media presentation of policing are described.
A Parte 2 considera os conhecimentos adquiridos pelos estudos sobre a cultura e o trabalho da polícia. A compreensão da forma como os agentes da polícia vêem o mundo social e o seu papel nesse mundo é importante para uma análise do que fazem. São descritas as principais características da cultura policial, a investigação social e a prática policial, bem como a apresentação do policiamento pelos meios de comunicação social.
Part 3 describes police powers and accountability. The last two decades have seen profound changes in the legal and constitutional status of the police. Their powers and accountability have been transformed by a set of overt changes in statute and case law, and by covert changes in policy and practice. The new millennium of policing, the cycles of reform, the British New Labour Government and policing, and the limits of police reform and policing are discussed.
Part 3 describes police powers and accountability. The last two decades have seen profound changes in the legal and constitutional status of the police. Their powers and accountability have been transformed by a set of overt changes in statute and case law, and by covert changes in policy and practice. The new millennium of policing, the cycles of reform, the British New Labour Government and policing, and the limits of police reform and policing are discussed.
(from http://www.ncjrs.gov/App/Publications/abstract.aspx?ID=201840, retrieved on September 23rd, 2008)
31 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL)
The book described has a “threefold structure” (line 1). This means it

(A) analyses several subjects.
(B) is divided in many chapters.
(C) has different perspectives.
(D) is well-structured.
(E) offers three sections.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
The book described has a “threefold structure”. This means it
O livro descrito tem uma "estrutura tripla". Isto significa que
(A) analyses several subjects. – analisa vários temas.
(B) is divided in many chapters. – está dividido em vários capítulos.
(C) has different perspectives. – tem diferentes perspectivas.
(D) is well-structured. – está bem estruturado.
(E) offers three sections. – apresenta três seções.
NO TEXTOThe threefold structure of this book describes the history of the police, the sociology of policing, and the law and politics of the police.
PARTE (1) -  the history of the police;
PARTE (2) -  the sociology of policing;
PARTE (3) -  the law and politics of the police.

32 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) In the introduction, the book mentions the police in

(A) the United States.
(B) the European Community.
(C) countries including England.
(D) Latin American countries.
(E) the Scandinavian regions.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
In the introduction, the book mentions the police in
Na introdução, o livro menciona a polícia ...
(A) the United States. – nos Estados Unidos.
(B) the European Community. – na Comunidade Europeia.
(C) countries including England. – em países que incluem a Inglaterra.
(D) Latin American countries. – nos países da América Latina.
(E) the Scandinavian regions. – nas regiões escandinavas.
❑ NO TEXTOThe introduction of this book distinguishes between who the police are and what policing is in the United Kingdom.
NOTA: O Reino Unido (The United Kingdom) – Formado por Inglaterra, Escócia, País de Gales e Irlanda do Norte.

33 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) The underlined word in
  • “a particular kind of social institution” (lines 5 and 6)
means the institution is

(A) specific.
(B) private.
(C) sophisticated.
(D) public.
(E) national.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
The underlined word in “a particular kind of social institution” (lines 5 and 6) means the institution is
(A) specific. – ESPECÍFICO.
(B) private. –  PRIVADO.
(C) sophisticated. – SOFISTICADO.
(D) public. – PÚBLICO.
(E) national. – NACIONAL.
❑ TEXTO: "[...] The term "police" refers to a particular kind of social institution, while "policing" implies a set of processes with specific social functions." –  O termo "polícia" refere-se a um tipo ESPECÍFICO de instituição social, enquanto "policiamento" implica um conjunto de processos com funções sociais específicas.
PARTICULAR (adjective) - SPECIFIC (ESPECÍFICO) or SPECIAL (ESPECIAL),
From: www.ldoceonline.com
34 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) When the text says that
  • “The establishment of the police was a painful process” (lines 11 and 12),
it implies that the process was

(A) easy.
(B) dangerous.
(C) simple.
(D) difficult.
(E) fantastic.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
When the text says that “The establishment of the police was a painful process” (lines 11 and 12), it implies that the process was
(A) easy. – FÁCIL,SIMPLES.
(B) dangerous. – PERIGOSO.
(C) simple. – SIMPLES, FÁCIL.
(D) difficult. – DIFÍCIL, COMPLEXO.
(E) fantastic. – FANTÁSTICO.
❑ NOUN PHRASE - a painful process - um processo doloroso.
❑ No contexto, o adjetivo "PAINFUL"  transmite a ideia de DIFFICULT (difícíl, complicado, complexo).
❑ PAINFUL (adjective) - A depender do contexto, pode ser DOLOROSO (de dor física), DOLOROSO(de dor emocional, embaraçoso, vergonhoso, dramático, ) ou DOLOROSO (difícil de fazer, complicado, complexo).
35 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) If
  • “the police idea was fiercely contested” (lines 13 and 14),
this indicates that the opposition to this idea was

(A) unsafe.
(B) strong.
(C) normal.
(D) mild.
(E) predictable.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
If “the police idea was fiercely contested” (lines 13 and 14), this indicates that the opposition to this idea was
(A) unsafe. – INSEGURA, PERIGOSA/ARRISCADA.
(B) strong. – FORTE/DETERMINADA/INTENSA.
(C) normal. – NORMAL/REGULAR/HABITUAL.
(D) mild. – LEVE/TRANQUILA/SUAVE.
(E) predictable. – PREVISÍVEL/ESPERADA/ESTÁVEL.
❑ SENTENÇA: In the late 18th and early 19th centuries the police idea was fiercely contested. - No final do século 18 e início do século 19, a ideia de polícia foi ferozmente contestada.
❑ ADJECTIVE PHRASE - fiercely contested - ferozmente contestada. (ADVÉRBIO MODIFICANDO ADJETIVO)
❑ No contexto, o advérbio de intensidade "FIERCELY"(=very stronglyadiciona a característica de STRONG (forte, intensa) ao adjetivo "contested".
❑ FIERCELY (adverb) - A depender do contexto, pode transmitir a ideia de "VERY STRONGLY" (muito forte, de forma determinada, de forma intensa) ou "IN AN ANGRY WAY" (violentamente, de forma irada, de forma selvagem).
36 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) In
  • “how the police officers see the social world” (lines 18 and 19)
see can be replaced by

(A) look for.
(B) perceive.
(C) neglect.
(D) look after.
(E) forecast.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
In “how the police officers see the social world” see can be replaced by: 
(A) look for. – PROCURAM.
(B) perceive. – PERCEBEM/COMPREENDEM.
(C) neglect. – NEGLIGENCIAM.
(D) look after. – CUIDAM.
(E) forecast. – PREVÊEM.
❑ SENTENÇA: "how the police officers see the social world" - "como os policiais COMPREENDEM o mundo social"
❑ No contexto, o verbo "to see" é intercambiável com "TO PERCEIVE", "TO UNDERSTAND".
From: www.ldoceonline.com
37 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) The underlined word in
  • “the core characteristic of cop culture” (line 20)
means

(A) extraordinary.
(B) correct.
(C) peripheral.
(D) problematic.
(E) central.

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
The underlined word in “the core characteristic of cop culture” means
(A) extraordinary.
(B) correct.
(C) peripheral.
(D) problematic.
(E) central.
>> SENTENÇA: "the core characteristic of cop culture" - "a caraterística principal da cultura policial"
>> No contexto, o substantivo "CORE" significa "MOST IMPORTANT PART" e é intercambiável com "CENTRAL".
From: www.ldoceonline.com
38 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL) The word that replaces profound in
  • “profound changes” (lines 23 and 24)
is
(A) wide.
(B) deep.
(C) large.
(D) main.
(E) narrow.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

39 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL)
  • In “Their powers” (line 25),
Their refers to

(A) police.
(B) culture.
(C) status.
(D) characteristics.
(E) changes.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

40 – (FGV-2008-SF-POLÍCIA LEGISLATIVA FEDERAL)
  • In “a set of overt changes” (lines 25 and 26),
the underlined word means
(A) hole.
(B) crowd.
(C) group.
(D) couple.
(E) detail.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
  • “a set of overt changes”
  • um conjunto de mudanças evidentes.
the underlined word means

(A) hole. buraco.
(B) crowd. multidão.
(C) groupgrupo.
(D) couple. casal.
(E) detail. detalhe.

IMA-2010-PM MONTE ALEGRE/PI-Professor de inglês - Concurso Público da Prefeitura Municipal de Monte Alegre do Piauí/PI - Prova de INGLÊS com gabarito e Questões Comentadas - https://valdenorenglish.blogspot.com/


• Welcome back to another post!
NESTE POST: PROVA de INGLÊS da IMA-2010-Prefeitura Municipal de Monte Alegre do Piauí/PI-Professor de inglês.
BANCA/ORGANIZADOR:
• http://www.institutomachadodeassis.com.br/
LEITURA de textos de jornais digitais, revistas, websites, é um excelente treino para a prova.
PADRÃO/COMPOSIÇÃO DA PROVA:
• It consists of 20 multiple-choice questions(A,B,C,D,E).
TÓPICOS ABORDADOS ao longo da prova:
1-VERBS:
• [to share = compartilhar]
2-PHRASAL VERBS - USES:
• [ = ]
3-PERFECT TENSE - USES:
• [ = ]
4-MODAL VERBS - USES:
• [ = ]
5-NOUN:
• [health (RRéuf) = saúde]
• [snapshot = instantâneo, foto rápida]
6-ADJECTIVES:
• [ = ]
7-ADVERBS:
• [ = ]
8-NOUN PHRASES(Adjective+noun):
• [strong association = forte associação]
9-IDIOMS(Expressões Idiomáticas):
• [ = ]
10-COLLOCATIONS:
• [ = ]
11-TECHNICAL ENGLISH(Work & Jobs):
• [ = ]
12-DISCOURSE MARKERS or LINK WORDS:
• [ = ]
13-GENITIVE CASE:
• [ = ]
14-CONFUSING ENGLISH WORDS:
(A) spouse, wife, husband.
• [spouse (sPáus) = cônjuge. SPOUSE não é apenas ESPOSA. Pode ser também MARIDO.]
• [spouse = esposa (wife)]
• [spouse = marido (husband)]
15-FALSE COGNATES:
• [ = ]
➧Agora vamos à PROVA!
• TEXTO 1: Texto para as questões 31 a 35.
Patterns: Spouses also share state of health
1
Want a snapshot of your health? Try looking across the breakfast table. A new study finds a strong association between the health of husbands and wives.
2
The study, in the October issue of Social Science & Medicine, said a man in his early  50’s in excellent health had about a 5 percent chance of being  married to someone whose health was only fair. He  has a 2 percent chance of being married to a woman  in poor health. But a man in poor health, the  researches found, has a 24 percent chance of being married to a woman in fair health and a 13 percent chance of being married to a woman in poor health.
3
The author of the study. Dr. Suen E. Wilson, an economist at Brigham Young University, said there  were many possible reasons for the findings, one as simple as human nature. “We don’t marry random people”, Dr Wilson said. “We marry kind of like us.”
4
But many other factors may also play a role.  Some are economic: poor and less educated  people tend to be in worse health. Married people  are also more likely to follow the same kinds of  diets,  for better or for worse, or to smoke if their  spouse does. And if one spouse is ill, the stress this creates may affect the health of the other. Couples also share enviromental risks.  Dr. Wilson said, breating the same air and being exposed to the same germs.
5
The study was based on data collected from  more than 4,700 couples in their 50’s who took  part in a 1992 nationwide survey. Dr. Wilson said its findings suggest that medical providers treating ill patients should broaden their gaze. “We treat illness and disease as something that happens to individuals.” he said, “It doesn’t. It happens to families.”
(http://www.nytimes.com/2002/09/10/health/
10PATT.html)
👉 Questão  31 :
Uma das razões apontadas para os resultados da pesquisa é: 
a) a natureza do corpo humano 
b) doença do cônjuge 
c) as pessoas casam-se com pessoas parecidas 
d) os opostos se atraem 
e) a convivência gere estresse.
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Uma das razões apontadas para os resultados da pesquisa é: 
a) a natureza do corpo humano 
b) doença do cônjuge 
c) as pessoas casam-se com pessoas parecidas 
d) os opostos se atraem 
e) a convivência gere estresse.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  32 :
O primeiro parágrafo do texto significa que: 
a) seu cônjuge reflete seu estado de saúde. 
b) o café da manhã mostra a saúde do casal. 
c) as fotografias tiradas de manhã fazem as pessoas parecerem mais saudáveis. 
d) um vínculo de dez anos entre o casal promove o bem estar físico. 
e) os estudos mostram que um casal que toma café da manhã junto é mais saudável.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O primeiro parágrafo do texto significa que: 
a) seu cônjuge reflete seu estado de saúde. 
b) o café da manhã mostra a saúde do casal. 
c) as fotografias tiradas de manhã fazem as pessoas parecerem mais saudáveis. 
d) um vínculo de dez anos entre o casal promove o bem estar físico. 
e) os estudos mostram que um casal que toma café da manhã junto é mais saudável.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  33 :
As porcentagens apresentadas no segundo parágrafo indicam que um homem de 50 e poucos anos, com saúde excelente: 
a) tem quase o dobro da probabilidade de estar casado com uma mulher com saúde regular.
b) tem probabilidade muito pequena de estar casado com uma mulher com saúde ruim.
c) tem mais chances de casar-se novamente com uma mulher com saúde boa também.
d) dificilmente se casará novamente com uma mulher com saúde regular.
e) procurará uma mulher com saúde regular ou boa.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) tem quase o dobro da probabilidade de estar casado com uma mulher com saúde regular.
b) tem probabilidade muito pequena de estar casado com uma mulher com saúde ruim.
c) tem mais chances de casar-se novamente com uma mulher com saúde boa também.
d) dificilmente se casará novamente com uma mulher com saúde regular.
e) procurará uma mulher com saúde regular ou boa.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  34 :
Na frase do quarto parágrafo "Married people are also more likely to follow the same kinds of diets" a expressão more likely indica uma idéia de: 
a) causa e conseqüência.
b) preferência
c) certeza
d) condição
e) propensão
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) causa e conseqüência.
b) preferência
c) certeza
d) condição
e) propensão
➦more likely ➝ mais propenso.
"Married people are also more likely to follow the same kinds of diets"
(Pessoas casadas também são mais propensas a seguir o mesmo tipo de dieta)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  35 :
O estudo: 
a) foi financiado pela Brigham Young University.
b) coletou dados de 4 700 pessoas.
c) foi publicado em outubro de 1992 na revista Social Sciense & Medicine.
d) foi feito com casais na faixa dos 50 anos.
e) promoverá mudanças na visão de saúde familiar por parte dos casais pesquisados.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) foi financiado pela Brigham Young University.
b) coletou dados de 4 700 pessoas.
c) foi publicado em outubro de 1992 na revista Social Sciense & Medicine.
d) foi feito com casais na faixa dos 50 anos.
e) promoverá mudanças na visão de saúde familiar por parte dos casais pesquisados.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  36 :
Leia o texto abaixo:
What’s Garfield opinion about intelligent and informative TV program? 
a) Funny 
b) Interesting 
c) Boring 
d) Perfect 
e) Interactive
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) Funny 
b) Interesting 
c) Boring 
d) Perfect 
e) Interactive 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  37 :
Match the columns below so that the words in the second column fit the sentences provided in the first one: 
1. Tom and Mary love their ______. 
2. Put the oranges inside those ______. 
3. I can't walk. My ______ are aching a lot. 
4. The ______ are flying south. 
5. The cat is hunting the ________. 
6. When Jane fell over, she broke two of her ______.  
( ) feet 
( ) teeth
( ) children
( ) geese
( ) mice
( ) boxes 
Choose the correct alternative: 
a) 6 - 3 - 1 - 4 - 5 - 2
b) 3 - 6 - 1 - 4 - 5 - 2
c) 3 - 6 - 2 - 4 - 5 - 1 
d) 5 - 3 - 4 - 2 - 6 - 1
e) 3 - 6 - 4 - 1 - 2 – 5
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  38 :
____ at is sick because ____ ate _____ spoiled food over there. 
a) its; he; that
b) its; he; this 
c) his; its; this
d) its; it; that
e) his; it; that
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) its; he; that
b) its; he; this 
c) his; its; this
d) its; it; that
e) his; it; that 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  39 :
I ___ you as soon as my work _______. 
a) will call..... is finished. 
b) called..... will finish. 
c) was calling..... is finished. 
d) had called..... finishes. 
e) have called..... finish.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) will call..... is finished. 
b) called..... will finish. 
c) was calling..... is finished. 
d) had called..... finishes. 
e) have called..... finish. 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  40 :
Police advice for self-protection at home: ___(I)___ let strangers into the house. Turn on your lights  if you won't be home. Keep valuables out of sight. 
Assinale a alternativa que preenche corretamente a lacuna I: 
a) Not 
b) Don't  
c) Doesn't 
d) Didn't 
e) Haven't
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) Not 
b) Don't  
c) Doesn't 
d) Didn't 
e) Haven't
_____________________________________________________________________________
Texto para questão 41
_____________________________________________________________________________
"The new economic order WAS SUPPOSED TO 
bring rapid growth for the industrialized nations, as 
emerging capitalist countries joined a GLOBAL 
FREE TRADE SYSTEM _______ brutal 
competition from the Third World and the Soviet 
block HAS STALLED the developed nations." 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  41 :
No texto, a melhor tradução para HAS STALLED é: 
a) tem incentivado 
b) aqueceu 
c) crescer 
d) tem assustado 
e) parou
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) tem incentivado 
b) aqueceu 
c) crescer 
d) tem assustado 

e) parou
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  42 :
Assinale a letra correspondente à alternativa que preenche corretamente as lacunas da frase apresentada. 
Sandy: Hi, Jack. 
Jack: Hi, Sandy. 
Sandy: Gosh! I ____ you for ages! 
Jack: That's true. I __________ from a trip to Japan just yesterday. 
a) saw - am returning 
b) saw - returned 
c) have seen - have returned 
d) haven't seen - returned 
e) haven't seen - have returned
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) saw - am returning 
b) saw - returned 
c) have seen - have returned 
d) haven't seen - returned 
e) haven't seen - have returned 
_____________________________________________________________________________
TEXTO
_____________________________________________________________________________
Research shows that sunscreens may not be as effective as hoped at preventing sunburn. Users may be spending long hours in the sun with a false sense of security, and though lotions may protect against sunburning UVB rays, it does little to block out the potentially more dangerous UVA rays. Another worry is the long-term effects of the chemicals contained in the suntan lotion themselves. To make spending time outdoors safer, a company called Frogskin, Inc., located in Scottsdale, Arizona, is marketing a line of clothing called Frogware that, wet or dry, protects the user from the damaging effects of the sun more effectively than sunscreens.

"Our T-shirts give you the same amount of protection from the sun that a heavy sweat shirt would", says Jan Steinberg, president of Frogskin. "But who wants to wear a sweat shirt in the water?" A typical cotton T-shirt, for instance, has a sun protection factor (SPF) of 5; a Frogskin T-shirt has a SPF of 30. Frogwear, says the maker, blocks out 98.5% of all UVB rays and 97% of all UVA rays. The fabric, which is lighter than cotton but more durable, also helps keep you cool, by wicking perspiration away from the skin. In addition, Frogwear absorbs very little water when wet and dries quickly. Prices range from $ 18 for a hat to $ 50 for a sports jacket.
(Newsweek, September 18, 1994) 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  43 :
The word MAY  expresses the idea of... 
a) permission.
b) possibility.
c) prohibition.
d) obligation.
e) expectation.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) permission.
b) possibility.
c) prohibition.
d) obligation.
e) expectation.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  44 :
When John came in _______ a book. 
a) she was reading 
b) Mary is reading 
c) will read 
d) should read 
e) reads
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) she was reading 
b) Mary is reading 
c) will read 
d) should read 
e) reads 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  45 :
Of all the movies I have seen lately, the one I saw yesterday was _______. 
a) worse. 
b) worst. 
c) the worse. 
d) the worst. 
e) the most worse.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) worse. 
b) worst. 
c) the worse. 
d) the worst. 
e) the most worse. 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  46 :
Assinale a letra correspondente à alternativa que preenche corretamente as lacunas da frase apresentada. 
"Did Jerry come to work yesterday?" 
"Yes, he did. He arrived _____ than his colleagues, but worked the ______ so that he got as much done as the others." 
"Good. He's a very responsible fellow." 
a) late - harder 
b) later - hardest 
c) earlier - hard 
d) early - hardest 
e) sooner - harder
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) late - harder 
b) later - hardest 
c) earlier - hard 
d) early - hardest 
e) sooner - harder
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  47 :
Choose the alternative that best completes the dialogue below: 
Mr. Wilson is applying for a job. Right now, he is being interviewed by Mrs. Taylor, head of the personnel department. Mrs. Taylor: ______ is your full name, please? Mr. Wilson: Thomas Wilson. Mrs. Taylor: ______ are you from? Mr. Wilson: Canada. Mrs. Taylor: ______ were you born? Mr. Wilson: I was born on March 7, 1956. Mrs. Taylor: ______ did you know about our job offer? Mr. Wilson: Through the ad you put in the newspaper. 
a) how - where - why - who 
b) what - where - how - why 
c) who - how - where - when 
d) what - where - when - how 
e) what - who - when – how
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) how - where - why - who 
b) what - where - how - why 
c) who - how - where - when 
d) what - where - when - how 
e) what - who - when – how 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  48 :
Choose the correct answer. 
She has told ___ many stories about ___ life in Africa. 
a) we - her 
b) our - hers 
c) ours - hers 
d) ourselves - her 
e) us - her
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) we - her 
b) our - hers 
c) ours - hers 
d) ourselves - her 
e) us - her 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  49 :
I expect that she ______ arrive at about midnight. 
a) is 
b) will 
c) going to 
d) must 
e) goes
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) is 
b) will 
c) going to 
d) must 
e) goes 
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  50 :
Complete with Simple Present or Present Continuous (Progressive) 
Sergio _______ to the radio while his little brother _______ outside in the park. 
a) is listenning / is runing 
b) is listening / is runing 
c) is listening / is running 
d) is listenning / is running 
e) is listenning / runs.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
a) is listenning / is runing 
b) is listening / is runing 
c) is listening / is running 
d) is listenning / is running 

e) is listenning / runs.