Powered By Blogger

sexta-feira, 19 de abril de 2019

CESGRANRIO–2018–BANCO DO BRASI–ESCRITURÁRIO–LÍNGUA INGLESA–GABARITO, TEXTO TRADUZIDO & AQUISIÇÃO DE VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
• CESGRANRIO-2018-BANCO DO BRASIL-ESCRITURÁRIO-13/05/2018.
❑ ESTRUTURA-PROVA:
  • 5 MCQs (Multiple Choice Question) / 5 Options Each Question.
  • Text – | Bank Clerk Job Description | Definition and Nature of the Work | http://careers.stateuniversity.com |

PROVA, TRADUÇÃO, GABARITO & VOCABULÁRIO

 PROVA:
 GABARITO:
➧ TRADUÇÃO - TEXTO:
Bank Clerk Job Description
Definition and Nature of the Work
Descrição das funções de escriturário
Definição e natureza do trabalho
Banks simplify people's lives, but the business of banking is anything but simple. Every transaction — from cashing a check to taking out a loan — requires careful record keeping. Behind the scenes in every bank or savings and loan association there are dozens of bank clerks, each an expert at keeping one area of the bank’s business running smoothly.
Os bancos simplificam a vida das pessoas, mas a atividade bancária é tudo menos simples. Cada transação - desde descontar um cheque até contrair um empréstimo - requer uma cuidadosa manutenção de registos. Nos bastidores de cada banco ou associação de poupança e empréstimo existem dezenas de funcionários bancários, cada um deles especialista em manter uma área do negócio do banco a funcionar sem problemas.
New account clerks open and close accounts and answer questions for customers. Interest clerks record interest due to savings account customers, as well as the interest owed to the bank on loans and other investments. Exchange clerks, who work on international accounts, translate foreign currency values into dollars and vice versa. Loan clerks sort and record information about loans. Statement clerks are responsible for preparing the monthly balance sheets of checking account customers. Securities clerks record, file, and maintain stocks, bonds, and other investment certificates. They also keep track of dividends and interest on these certificates.
Os novos escriturários abrem e fecham contas e respondem a perguntas dos clientes. Os escriturários de juros registam os juros devidos aos clientes de contas de poupança, bem como os juros devidos ao banco sobre empréstimos e outros investimentos. Os escriturários de câmbios, que trabalham com contas internacionais, traduzem os valores em moeda estrangeira para dólares e vice-versa. Os escriturários de empréstimos classificam e registam as informações sobre os empréstimos. Os escriturários de extractos são responsáveis pela preparação dos balancetes mensais dos clientes de contas correntes. Os escriturários de títulos registam, arquivam e mantêm acções, obrigações e outros certificados de investimento. Também controlam os dividendos e os juros destes certificados.
Other clerks operate the business machines on which modern banks rely. Proof operators sort checks and record the amount of each check. Bookkeeping clerks keep records of each customer’s account. In addition to these specialists, banks need general clerical help — data entry keyers, file clerks, mail handlers, and messengers — just as any other business does. 
Outros escriturários operam as máquinas comerciais das quais os bancos modernos dependem. Os operadores de prova classificam os cheques e registam o montante de cada cheque. Os escriturários da contabilidade mantêm registos das contas dos clientes. Para além destes especialistas, os bancos precisam de apoio administrativo geral - digitadores de dados, arquivistas, operadores de correio e mensageiros - tal como qualquer outra empresa.
Education and Training Requirements
Requisitos de educação e formação
Bank clerks usually need a high school education with an emphasis on basic skills in typing, bookkeeping, and business math. Knowledge of computers and business machines is also helpful. Prospective bank workers may be tested on their clerical skills when they are interviewed. Most banks provide new employees with on-the-job training.
Os escriturários precisam normalmente ter o ensino secundário, com ênfase nas competências básicas de digitação, contabilidade e matemática comercial. Conhecimentos de informática e de máquinas comerciais também são úteis. Os futuros trabalhadores bancários podem ser testados quanto às suas competências de escritório quando são entrevistados. A maioria dos bancos oferece aos novos empregados formação no local de trabalho.
Getting the Job
Conseguir o emprego
Sometimes bank recruiters visit high schools to look for future employees. High school placement offices can tell students whether this is the practice at their school. If not, prospective bank workers can apply directly to local banks through their personnel departments. Bank jobs may be listed with state and private employment agencies. Candidates can also check Internet job sites and the classified ads in local newspapers as well.
Por vezes, os recrutadores dos bancos visitam as escolas secundárias para procurar futuros empregados. Os gabinetes de colocação das escolas secundárias podem dizer aos estudantes se esta é a prática na sua escola. Caso contrário, os futuros trabalhadores bancários podem candidatar-se diretamente aos bancos locais através dos seus departamentos de pessoal. Os empregos bancários podem estar listados em agências de emprego estatais e privadas. Os candidatos também podem consultar os sítios de emprego na Internet e os anúncios classificados nos jornais locais.
Advancement Possibilities and Employment Outlook
Possibilidades de progressão e perspectivas de emprego
Banks prefer to promote their employees rather than hire new workers for jobs that require experience. Clerks frequently become tellers or supervisors. Many banks encourage their employees to further their education at night.
Os bancos preferem promover os seus empregados em vez de contratarem novos trabalhadores para funções que exigem experiência. Os funcionários tornam-se frequentemente caixas ou supervisores. Muitos bancos incentivam os seus empregados a prosseguirem os seus estudos durante a noite.
According to the U.S. Bureau of Labor Statistics, employment of bank clerks was expected to decline through the year 2014, because many banks are electronically automating their systems and eliminating paperwork as well as many clerical tasks. Workers with knowledge of data processing and computers will have the best opportunities. In addition to jobs created through expansion, openings at the clerical level often occur as workers move up to positions of greater responsibility.
De acordo com o U.S. Bureau of Labor Statistics, o emprego de bancários deverá diminuir até ao ano de 2014, porque muitos bancos estão a automatizar eletronicamente os seus sistemas e a eliminar a papelada, bem como muitas tarefas de escritório. Os trabalhadores com conhecimentos de processamento de dados e de informática terão as melhores oportunidades. Para além dos postos de trabalho criados pela expansão, as vagas a nível administrativo surgem frequentemente à medida que os trabalhadores sobem para posições de maior responsabilidade.
Working Conditions
Condições de trabalho
Although banks usually provide a pleasant working atmosphere, clerks often work alone, at times performing repetitive tasks. Bank clerks generally work between thirty-five and forty hours per week, but they may be expected to take on evening and Saturday shifts depending on bank hours.
Embora os bancos ofereçam geralmente um ambiente de trabalho agradável, os bancários trabalham frequentemente sozinhos, por vezes executando tarefas repetitivas. Os bancários trabalham geralmente entre trinta e cinco e quarenta horas por semana, mas podem ter de fazer turnos à noite e ao sábado, consoante o horário de funcionamento do banco.
Earnings and Benefits
Remuneração e benefícios
The salaries of bank clerks vary widely depending on the size and location of the bank and the clerk’s experience. According to the Bureau of Labor Statistics, median salaries ranged from $23,317 to $27,310 per year in 2004 depending on experience and title. Generally, loan clerks are on the high end of this range, whereas general office clerks are on the lower end.
Os salários dos bancários variam muito, dependendo do tamanho e da localização do banco e da experiência do funcionário. De acordo com o Bureau of Labor Statistics, os salários médios variaram de $23.317 a $27.310 por ano em 2004, dependendo da experiência e do título. Geralmente, os funcionários de empréstimos estão na extremidade alta deste intervalo, enquanto os funcionários de escritório geral estão na extremidade inferior.
Banks typically offer their employees excellent benefits. Besides paid vacations and more than the usual number of paid holidays, employees may receive health and life insurance and participate in pension and profit-sharing plans. Some banks provide financial aid so that workers can continue their education.
Os bancos oferecem normalmente aos seus empregados excelentes benefícios. Para além de férias pagas e mais do que o número habitual de feriados pagos, os empregados podem receber seguros de saúde e de vida e participar em planos de pensões e de participação nos lucros. Alguns bancos oferecem ajuda financeira para que os trabalhadores possam continuar os seus estudos.
Available at: <http://careers.stateuniversity.com/pages/151/
Bank-Clerk.html>.Retrieved on:Aug.22,2017. Adapted.

01 – (CESGRANRIO-2018-BB-ESCRITURÁRIO)
The main purpose of the text is to
(A) introduce the many categories of bank clerks one can find in a financial institution.
(B) present an overview of the career of a bank clerk to an eventual future professional.
(C) denounce the disadvantages associated with the clerk profession.
(D) discuss all the benefits offered to employees who work in a bank.
(E) ask for changes in the way bank recruiters select their future employees.

Resposta:   B


The main purpose of the text is to
(O objetivo principal do texto é)
(A) introduce the many categories of bank clerks one can find in a financial institution.
(apresentar as várias categorias de bancários que podem ser encontradas em uma instituição financeira.)
  • INCORRETA porque a proposta principal do texto é apresentar a descrição do cargo de escriturário, definição e natureza do Trabalho, conforme o título do texto:
  • Bank Clerk Job Description Definition and Nature of the Work – Descrição do cargo de escriturário, Definição e Natureza do Trabalho.
(B) present an overview of the career of a bank clerk to an eventual future professional.
(apresentar um panorama da carreira de escriturário a um eventual futuro profissional.)
  • CORRETA conforme títulos e subtítulos do texto.
(C) denounce the disadvantages associated with the clerk profession.
(denunciar as desvantagens associadas à profissão de escriturário.)
  • INCORRETA porque o autor NÃO FAZ DENÚNCIA.
  • O autor a atividade do escriturário como uma atividade complexa, conforme o trecho:
  • "[...] Although banks usually provide a pleasant working atmosphere, clerks often work alone, at times performing repetitive tasks. Bank clerks generally work between thirty-five and forty hours per week, but they may be expected to take on evening and Saturday shifts depending on bank hours."
  • Embora os bancos geralmente ofereçam um ambiente de trabalho agradável, os funcionários muitas vezes trabalham sozinhos, às vezes realizando tarefas repetitivas. Os bancários geralmente trabalham entre trinta e cinco e quarenta horas por semana, mas pode-se esperar que eles assumam turnos noturnos e aos sábados, dependendo do horário do banco.
(D) discuss all the benefits offered to employees who work in a bank.
(discutir todos os benefícios oferecidos aos funcionários que trabalham em um banco.)
  • INCORRETA porque devido o vocábulo ALL, a afirmativa (D) extrapola o texto. 
(E) ask for changes in the way bank recruiters select their future employees.
(pedir mudanças na forma como os recrutadores de bancos selecionam seus futuros funcionários.)
  • INCORRETA porque o autor apenas apresenta as  sugestões de como conseguir os empregos, conforme o trecho:  .
  • Sometimes bank recruiters visit high schools to look for future employees. High school placement offices can tell students whether this is the practice at their school. If not, prospective bank workers can apply directly to local banks through their personnel departments. Bank jobs may be listed with state and private employment agencies. Candidates can also check Internet job sites and the classified ads in local newspapers as well.
  • Às vezes, os recrutadores de bancos visitam escolas de ensino médio para procurar futuros funcionários. Os escritórios de colocação do ensino médio podem dizer aos alunos se esta é a prática em sua escola. Caso contrário, os futuros bancários podem se candidatar diretamente aos bancos locais por meio de seus departamentos de pessoal. Os empregos bancários podem ser listados em agências de empregos estaduais e privadas. Os candidatos também podem verificar os sites de empregos na Internet e os anúncios classificados nos jornais locais.
02 – (CESGRANRIO-2018-BB-ESCRITURÁRIO)
In
"Candidates can also check Internet job sites and the classified ads in local newspapers as well" (lines 45- 47),
the modal verb CAN is replaced, without change in meaning, by
(A) should
(B) must
(C) will
(D) may
(E) need

Resposta:   D

➧ DICAAs diferentes IDEIAS do modal "CAN" → HaCaPoPer (Habilidade-Capacidade / Possibilidade / Permissão)
SENTENÇA CONTEXTUAL:
  • "Candidates can also check Internet job sites and the classified ads in local newspapers as well"
  • Os candidatos também PODEM verificar sites de emprego na Internet e os anúncios classificados em jornais locais também.
 IDEIA CONTEXTUAL "CAN" → IDEIA DE POSSIBILIDADE.
➧ RESOLUÇÃO RÁPIDA:

In

"Candidates can also check Internet job sites and the classified ads in local newspapers as well"
(Os candidatos também PODEM verificar os sites de empregos na Internet e os anúncios classificados nos jornais locais.),

the modal verb CAN is replaced, without change in meaning, by

(A) should (DEVER=ACONSELHAMENTO/SUGESTÃO)
(B) must (DEVER=DEDUÇÃO, PROIBIÇÃO ou OBRIGAÇÃO)
(C) will (AÇÃO FUTURA)
(D) may (POSSIBILIDADE)
(E) need (NECESSIDADE)

03 – (CESGRANRIO-2018-BB-ESCRITURÁRIO)
The fragment
"Banks simplify people’s lives, but the business of banking is anything but simple" (lines 2-3)
means that banking is a(n)
(A) ordinary occupation
(B) elementary job
(C) complex activity
(D) trivial profession
(E) easy business

Resposta:   C

➧ TRECHO CONTEXTUAL:
  • "Banks simplify people's lives, but the business of banking is anything but simple"
  • Os bancos simplificam a vida das pessoas, mas o negócio bancário é qualquer coisa exceto ser simples.
➽ IDEIA CONTEXTUAL → O TRABALHO BANCÁRIO → NÃO É SIMPLES, NÃO É FÁCIL → É COMPLEXO.
*Alternativa (A): ordinary occupation → ocupação comum.
*Alternativa (B): elementary job → trabalho elementar.
*Alternativa (C): complex activity → atividade complexa.
*Alternativa (D): trivial profession → profissão trivial/insignificante.
*Alternativa (E): easy business → negócio fácil.


04 – (CESGRANRIO-2018-BB-ESCRITURÁRIO)
In the sentence of the text
"Generally, loan clerks are on the high end of this range,whereas general office clerks are on the lower end" (lines 78-80),
the word whereas
(A) expresses a contrast.
(B) highlights a problem.
(C) imposes a condition.
(D) introduces an example.
(E) points out a solution.

 👍   Gabarito    A  

❑ "[...] Generally, loan clerks are on the high end of this range, WHEREAS general office clerks are on the lower end." 

❑ Geralmente, os escriturários de empréstimo estão no limite superior deste intervalo, ENQUANTO QUE os funcionários gerais do escritório estão na extremidade inferior.

❑ WHEREAS (= but on the other hand. while on the contrary) – ENQUANTO QUE, AO PASSO QUE, MAS POR OUTRO LADO – Usado em contexto para comparar ou contrastar dois fatos. 

  • He must be about 60, whereas his wife looks about 30. – Ele deve ter cerca de 60 anos, ENQUANTO QUE sua esposa parece ter cerca de 30. [Cambridge Dictionary]
  • You eat a huge plate of food for lunch, whereas I have just a sandwich. – Você come um prato enorme de comida no almoço, MAS POR OUTRO LADO eu como apenas um sanduíche. [Cambridge Dictionary]
➧ RESOLUÇÃO RÁPIDA:

*Alternativa (A): expresses a contrast → expressa um contraste.
*Alternativa (B): highlights a problem → destaca um problema.
*Alternativa (C): imposes a condition → impõe uma condição.
*Alternativa (D): introduces an example → introduz um exemplo.
*Alternativa (E): points out a solution → 
aponta uma solução.

05 – (CESGRANRIO-2018-BB-ESCRITURÁRIO)

In

“In addition to these specialists, banks need general clerical help” (lines 25-27),

the phrase these specialists refers to

(A) “messengers” (line 28)
(B) “mail handlers” (lines 27-28)
(C) “proof operators” (line 23) and “bookkeeping clerks” (lines 24-25)
(D) “data entry keyers” (line 27)
(E) “file clerks” (line 27)

Resposta:   C


TRECHO CONTEXTUAL:
  • Other clerks operate the business machines on which modern banks rely. Proof operators sort checks and record the amount of each check. Bookkeeping clerks keep records of each customer’s account. In addition to these specialists,...
  • Outros funcionários operam as máquinas comerciais das quais os bancos modernos dependem. Os operadores de prova classificam os cheques e registram o valor de cada cheque. Os funcionários da contabilidade mantêm registros da conta de cada cliente. Além desses especialistas,...
  • THESE SPECIALISTS refere-se a "Proof operators" e "Bookkeeping clerks".
➧ RESOLUÇÃO RÁPIDA:

In

“In addition to these specialists, banks need general clerical help” (lines 25-27),

the phrase these specialists refers to

(A) “messengers” (mensageiros)
(B) “mail handlers” (manipuladores de correspondência)
(C) “proof operators” (operadores de provas) and “bookkeeping clerks” (escriturários)
(D) “data entry keyers” (digitadores de entrada de dados)
(E) “file clerks” (arquivistas)

FUNRIO-ALERR-2018-Concurso Público para TRADUTOR DE INGLÊS da ALERR(Assembleia Legislativa de Roraima) - Profº Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito e questões comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up my friends!!!...How have you been?! Welcome back to another post!
_____________________________________________________________________________
Neste post, veremos a Prova de INGLÊS-FUNRIO-2018 da ALERR(Assembleia Legislativa de Roraima)-Cargo: TRADUTOR-Prova aplicada em 24/06/2018.
_____________________________________________________________________________
LEITURA de textos de jornais,revistas, websites, blogs e cartoons a seguir, é um excelente treino para a prova OBJETIVA de inglês com 30 questões.
www.danielpipes.org
www.theguardian.com
www.nytimes.com
www.ohchr.org
www.huffingtonpost.com
http://digitalcommons.law.yale.edu
http://global.britannica.com
_____________________________________________________________________________
[a]Banca/Organizador 
FUNRIO-Fundação de Apoio a Pesquisa, Ensino e Assistência
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
➦30 Questões(múltiplas escolhas com 04 alternativas cada). 
➦Compreensão Textual de temas atuais.
➦Vocabulário.
_____________________________________________________________________________
[c] FONTES TEXTUAIS 
Newstatesman, February 9th, 2018.
*The Shape of Water é um filme norte-americano de 2017, dos gêneros fantasia sombria, romance, drama e aventura, dirigido por Guillermo del Toro e escrito por ele e Vanessa Taylor. 
____________________________________________________________________________
https://film.avclub.com:
____________________________________________________________________________
www.nytimes.com
____________________________________________________________________________

http://autoliners.blogspot.com.br
____________________________________________________________________________
Cartunista TUTE (www.facebook.com/tute.dibujante):
_____________________________________________________________________________
[c] DICTIONARY 
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
https://dictionary.cambridge.org/pt/dicionario/ingles/grotesque
http://www.thefreedictionary.com/
http:/www.macmillandictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄 VERBS :
[to decline(dikláin)(recusar) → reject(recusar) ,refuse(recusar), turn down(rejeitar)]
"[...] Her lawyer, Kevin Lawlor, declined to comment."
(Seu advogado, Kevin Lawlor, se recusou a comentar)
_____________________________________________________________________________
[to hurl(RRôrl)(lançar) → throw(lançar, arremeçar)]
"[...]  she hurled the term kaffir, considered the most offensive racial slur in South Africa"
(ela lançou o termo kaffir, considerado o insulto racial mais ofensivo da África do Sul)
_____________________________________________________________________________
[to imprison(emPrêzén)(aprisionar) → jail (encarcerar)]
"[...] Woman Becomes First South African Imprisoned for Racist Speech"
(Mulher se torna a primeira sul-africana presa por discurso racista)
_____________________________________________________________________________
[to unleash(ãnLíxi)(desencadear) → release  (liberar)]
"[...] If Vicki Momberg had only unleashed a high-volume tirade at the South African police officers, video of it would have been of mere passing interest. " 
🔄Phrasal Verbs :
[to be make up="ser constituído","ser formado"]
_____________________________________________________________________________
[to set off → cause(causar). Seus sentidos são: partir/embarcar; causar/disparar; detonar; realçar e fazer alguém ficar bravo.]
"[...] The 2016 viral video of her outburst at police officers who responded to her report of thieves breaking into her car set off a national furor,"
(O vídeo viral de 2016 do ataque dela contra policiais que responderam ao relato de ladrões invadindo seu carro causou um furor nacional,)
_____________________________________________________________________________
[The Vienna circle WAS MADE UP mainly of physicists, mathematicians and philosophers="O círculo de Viena ERA FORMADO principalmente por físicos, matemáticos e filósofos"]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
[]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
[]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
[In reflecting on these observations, it is important to note that there are several ways in which a language CAN BE official.="Ao refletir sobre essas observações, é importante notar que existem várias maneiras pelas quais uma linguagem PODE SER oficial."]  
[It MAY BE the sole official language of a country, or it MAY share this status with other languages.="Ele(idioma) PODE SER o idioma oficial único de um país ou ele PODE compartilhar esse status com outros idiomas."]
*Canadá, por exemplo, tem 2 idiomas oficiais(Inglês e Francês).
[And it may have a semi-official status, being used only in certain domains, or taking second place to other languages while still performing certain official roles.="E ele(idioma) PODE ter um status semioficial, ser usado apenas em determinados domínios ou ficar em segundo lugar em outros idiomas enquanto ainda desempenha determinadas funções oficiais."]
[In certain countries, the question of whether the special status SHOULD BE legally recognized is a source of considerable controversy – notably, in the USA.="Em alguns países, a questão de saber se o status especial DEVE SER legalmente reconhecido é uma fonte de considerável controvérsia - notadamente, nos EUA."] 
🔄Expressões com verbos com ING:
[]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
[]
🔄Substantivos(NOUNS):
[circle(Sôrkôl) ➝ círculo]
[expediency=convenience="conveniência","conforto","vantagem"]
[mathematics(météMérêks) ➝ matemática]
[mathematicians(météméThixéns) ➝ matemáticos(as)]
[pageant(Pádjén) ➝ concourse(concurso)]
[physicist(Fízêssêst) ➝ físico(a)]
[philosopher(fóLóssôfôr) ➝ filósofo(a)]
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas:
[unfamiliar(ãnfôMíliôr)(não familiar) → unknown(desconhecida)]
[fortnightly(FôrnáiLí)→ quinzenal]
🔄Advérbios/Locução adverbial:

[repeatedly(rêpirêDlí)()→ again and again, ]
*to repeat(rêpí)(repitir)
[similarly(similarmente)=in the same way(do mesmo jeito/modo)]
[increasingly=more and more="CADA VEZ MAIS"]
[ Books, tapes, computers, telecommunication systems and all kinds of teaching materials will be increasingly available.="Livros, fitas, computadores, sistemas de telecomunicação e todo tipo de material didático estarão cada vez mais disponíveis."]
🔄 Pronomes Relativos(who, which, whom, that) :
[.]
🔄 CONJUCTION (but, yet, However, Nevertheless → ideia de contraposição de informação)(furthermore → ideia de adição de informação):
[]
🔄 Abreviação :
[e.g.(ídji)="por exemplo"
[e.g. Britain="por exemplo. Grã-Bretanha"]
[Many countries formally acknowledge a language's status in their constitution (e.g. India)="Muitos países reconhecem formalmente o status de uma língua em sua constituição (por exemplo, Índia)"]
[some make no special mention of it (e.g. Britain)="alguns não fazem menção especial a isso (por exemplo, Grã-Bretanha)"]
🔄Expressões idiomáticas:
[]
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO:
[a high-volume tirade ➝ um discurso de alto volume]
* tirade(Táiôr'rêid)(discurso longo)
[a racial slur ➝ uma ofensa racial]
[hate speech ➝ discurso de ódio]
[political expediency ➝ conveniência política]
[fortnightly meetings(fôrNáilí-Mírins) ➝ reuniões quinzenais]
[English as a Global Language ➝ Inglês como um idioma global]
🔄IF-CLAUSE:
["]
🔄Expressões/Vocábulos técnicos  :
[prosecution(próssékíuxén) → acusação]
[prosecutor(próssékíurôr) → promotor(a) de justiça]
[on bail pending an appeal → sob fiança enquanto aguardava um apelo]
🔄 Comparativos (superioridade) :

[]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=proprietário 'S propriedade):
[The winner of Brazil's best butt pageant → A vencedora do concurso de melhor bunda do Brasil]
🔄 Afixos :
[]  
🔄Expressões com frações/números:
[]
🔄Questions:
[]
🔄Falso cognato:
[]
_____________________________________________________________________________
Agora, vamos à prova.
_____________________________________________________________________________👉 Questão  21 :
Read this text and mark the correct translation.
_____________________________________________________________________________
"The Vienna circle was made up mainly of physicists, mathematicians and philosophers, whose fortnightly meetings were dedicated to investigating problems of logic, science, language and mathematics."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<https://www.economist.com /news/books-and-arts/21734377>.
Acesso em: 11 jan. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) O Círculo de Viena era formado principalmente por médicos, matemáticos e filósofos, cujas reuniões quinzenais eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
(B) O Círculo de Viena era principalmente reformulado por físicos, matemáticos e filósofos, e suas reuniões fortuitas eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
(C) O Círculo de Viena era reformulado pelos principais médicos, matemáticos e filósofos, cujas reuniões fortuitas eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
(D) O Círculo de Viena era formado principalmente por físicos, matemáticos e filósofos, e suas reuniões quinzenais eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito   D 
TÓPICO - TRADUÇÃO INGLÊS → PORTUGUÊS :
"The Vienna circle was made up mainly of physicists, mathematicians and philosophers, whose fortnightly meetings were dedicated to investigating problems of logic, science, language and mathematics."
*Alternativa (A): O Círculo de Viena era formado principalmente por médicos, matemáticos e filósofos, cujas reuniões quinzenais eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
➦ Physicist(Fízissêst) ➝ Físico.
*Alternativa (B): O Círculo de Viena era principalmente reformulado por físicos, matemáticos e filósofos, e suas reuniões fortuitas eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
➦ made up ➝ formado, constituído.
*to make up ➝ inventar, reconciliar-se, constituir, decidir, compensar e se maquiar.
➦ reformular ➝ to reformulate.
➦ fortnightly meetings ➝ reuniões quinzenais.
*Alternativa (C): O Círculo de Viena era reformulado pelos principais médicos, matemáticos e filósofos, cujas reuniões fortuitas eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
➦ reformular ➝ to reformulate.
➦ médico ➝ physician(fiZêxén).
➦ fortnightly meetings ➝ reuniões quinzenais.
*Alternativa (D): O Círculo de Viena era formado principalmente por físicos, matemáticos e filósofos, e suas reuniões quinzenais eram dedicadas à investigação de problemas de lógica, ciência, linguagem e matemática.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  22 :
Mark the correct translation for this sentence.
_____________________________________________________________________________
"The winner of Brazil's best butt pageant did not leave her political opinions behind."
_____________________________________________________________________________
Disponível em: <http://www.newsweek.com /topic/brazil>. Acesso em: 22 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) A vencedora do melhor concurso de bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas atrás.
(B) A vencedora do concurso de melhor bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas para trás.
(C) A vencedora do melhor desfile de bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas no passado.
D) A vencedora do melhor desfile de bumbum do Brasil não deixou atrás suas opiniões políticas.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito   B 
TÓPICO - TRADUÇÃO  INGLÊS → PORTUGUÊS :
➦Sentença:
"The winner of Brazil's best butt pageant did not leave her political opinions behind."
➦Traduções:
(A vencedora do concurso de melhor bunda do Brasil não deixou suas opiniões políticas para trás.)
(A vencedora do concurso de melhor bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas para trás.)
*Alternativa (A): A vencedora do melhor concurso de bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas atrás.
*Alternativa (B): A vencedora do concurso de melhor bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas para trás.
*Alternativa (C): A vencedora do melhor desfile de bumbum do Brasil não deixou suas opiniões políticas no passado.
*Alternativa (D): A vencedora do melhor desfile de bumbum do Brasil não deixou atrás suas opiniões políticas.
_____________________________________________________________________________👉 Questão  23 :
After reading this text, mark the correct translation.
_____________________________________________________________________________
"O rayon foi a primeira fibra regenerada feita de polpa de madeira. Ele foi desenvolvido por um químico francês, George Audemars, em 1855, e outras melhorias foram feitas em cima dessa fibra em 1891/92 por químicos ingleses, que descobriram o processo de polimerização da viscose."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<http://www.stylourbano.com.br>.
Acesso em: 01 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) Rayon was the first regenerated fiber made from wood pulp. It was developed by a French chemist, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists who discovered the process of polymerization of viscose.
(B) Rayon was the first regenerated fiber made of wood pulp. It was developed by a French chemistry, George Audemars, in 1855 and other improvements were done on that fiber in 1891/92 by English chemistries who discovered the process of polymerization of viscose.
(C) Rayon was the first regenerated fiber made from wood pulp. It was developed by a French chemistry, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists which discovered the process of polymerization from viscose.
(D) Rayon was the first regenerated fiber made of wood pulp. It was developed by a French chemist, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists that discovered the process of polymerization by viscose.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito   A 
TÓPICO - TRADUÇÃO: PORTUGUÊS → INGLÊS :
➦Sentença:
"O rayon foi a primeira fibra regenerada feita de polpa de madeira. Ele foi desenvolvido por um químico francês, George Audemars, em 1855, e outras melhorias foram feitas em cima dessa fibra em 1891/92 por químicos ingleses, que descobriram o processo de polimerização da viscose."
➦Tradução:
"Rayon was the first regenerated fiber made from wood pulp. It was developed by a French chemist, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists who discovered the process of polymerization of viscose."
➦ feita de ➝ made from.
*make from(indica a origem)
➦ chemistry(Kêm'mêstrí) ➝ a química
➦ chemist(Kêm'mêst) ➝ o químico
(A) Rayon was the first regenerated fiber made from wood pulp. It was developed by a French chemist, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists who discovered the process of polymerization of viscose.
(B) Rayon was the first regenerated fiber made of wood pulp. It was developed by a French chemistry, George Audemars, in 1855 and other improvements were done on that fiber in 1891/92 by English chemistries who discovered the process of polymerization of viscose.
(C) Rayon was the first regenerated fiber made from wood pulp. It was developed by a French chemistry, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists which discovered the process of polymerization from viscose.
(D) Rayon was the first regenerated fiber made of wood pulp. It was developed by a French chemist, George Audemars, in 1855 and other improvements were made on that fiber in 1891/92 by English chemists that discovered the process of polymerization by viscose.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  24 :
Choose the option in which the two-word verb was used INCORRECTLY.
(A) She looked after her father when he was diagnosed with Parkinson's.
(B) I really couldn't tell apart the twin sisters.
(C) They were given five minutes to figure the puzzle out.
(D) When he came to he found himself in a hospital ward.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  anulada 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) She looked after her father when he was diagnosed with Parkinson's.
(B) I really couldn't tell apart the twin sisters.
(C) They were given five minutes to figure the puzzle out.
(D) When he came to he found himself in a hospital ward.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  25 :
Mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________
"O colete salva-vidas foi idealizado para ser utilizado numa situação de emergência ou para dar segurança permanente numa atividade aquática esportiva."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<www.marinha.mil.br/salvamarbrasil /Geral/normas-para-embarcações-de-esporte-e-recreio>.Acesso em: 22 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) The lifevest jacket has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent safety in an aquatic activity sport.
(B) The lifejacket has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent security in an aquatic recreational activity.
(C) The lifevest has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent safety in a water sport activity.
(D) The lifesaver has been designed to be used in an emergency or to provide permanent security in an water recreational activity.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) The lifevest jacket has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent safety in an aquatic activity sport.
(B) The lifejacket has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent security in an aquatic recreational activity.
(C) The lifevest has been designed to be used in an emergency situation or to provide permanent safety in a water sport activity.
(D) The lifesaver has been designed to be used in an emergency or to provide permanent security in an water recreational activity.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  26 :
Mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________
The Sacramento County district attorney's office eventually concluded that there wasn't sufficient evidence to charge Figueroa, who returned to duty in November.
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<https://newrepublic.com/article /147396/case-jaywalking-laws>.
Acesso em: 22 mar. 2018
_____________________________________________________________________________
(A) A promotoria pública do condado de Sacramento finalmente concluiu que não havia provas suficientes para acusar Figueroa, que voltou ao trabalho em novembro.
(B) O escritório distrital do promotor público do município de Sacramento eventualmente concluiu que não havia provas suficientes para acusar Figueroa, que voltou às obrigações em novembro.
(C) A promotoria pública de Sacramento eventualmente concluiu que não havia provas suficientes para cobrar Figueroa, que voltou a pagar suas taxas em novembro.
(D) A defensoria pública de Sacramento finalmente concluiu que não havia evidências suficientes para acusar Figueroa, que voltou aos seus direitos em novembro.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) A promotoria pública do condado de Sacramento finalmente concluiu que não havia provas suficientes para acusar Figueroa, que voltou ao trabalho em novembro.
(B) O escritório distrital do promotor público do município de Sacramento eventualmente concluiu que não havia provas suficientes para acusar Figueroa, que voltou às obrigações em novembro.
(C) A promotoria pública de Sacramento eventualmente concluiu que não havia provas suficientes para cobrar Figueroa, que voltou a pagar suas taxas em novembro.
(D) A defensoria pública de Sacramento finalmente concluiu que não havia evidências suficientes para acusar Figueroa, que voltou aos seus direitos em novembro.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  27 :
Read this sentence.
_____________________________________________________________________________
"Governo brasileiro critica ataque ao Supremo Tribunal de Justiça da Venezuela."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<http://agenciabrasil.ebc.com.br/
internacional/noticia/2017-06/>.
Acesso em: 24 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
Choose the option which contains the correct phrasal verb to fill in the translation for the sentence.
_____________________________________________________________________________
Brazilian government _________ the attack of the Venezuelan Supreme Court of Justice.
_____________________________________________________________________________
(A) comes down on
(B) comes about
(C) comes around
(D) comes out on
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO-PHRASAL VERB :
(A) comes down on
(B) comes about
(C) comes around
(D) comes out on
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  28 : 
Analyze sentences I to IV.
_____________________________________________________________________________
I. The boss demanded that she fill __ the form by the end of the day.
II. When he heard the noise downstairs, he thought it was his daughter coming ___.
III. They've already got through ___ the preparations for the conference.
IV. I was asked to talk ___ my research.
_____________________________________________________________________________
Choose the correct option to fill in the gaps.
(A) I. out   II. of    III. with    IV. about
(B) I. of     II. In    III. with    IV. in
(C) I. in     II. in    III. with    IV. on
(D) I. up    II. for   III. with    IV. about
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
I. The boss demanded that she fill __ the form by the end of the day.
II. When he heard the noise downstairs, he thought it was his daughter coming ___.
III. They've already got through ___ the preparations for the conference.
IV. I was asked to talk ___ my research.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  29 :
Mark the correct conditional sentence.
(A) Were it not for the fact that Linda would be offended, I wouldn't go to the party.
(B) If they've seen the news, they would have been well informed.
(C) My neighbors will be really mad if the smoke from the barbecue reached their house.
(D) If the taxi won't be here in five minutes we would get a ride.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Were it not for the fact that Linda would be offended, I wouldn't go to the party.
(B) If they've seen the news, they would have been well informed.
(C) My neighbors will be really mad if the smoke from the barbecue reached their house.
(D) If the taxi won't be here in five minutes we would get a ride.
_____________________________________________________________________________
Read this text.
_____________________________________________________________________________
English As a Global Language
_____________________________________________________________________________
[…] In reflecting on these observations, it is important to note that there are several ways in which a language can be official. It may be the sole official language of a country, or it may share this status with other languages. And it may have a semi-official status, being used only in certain domains, or taking second place to other languages while still performing certain official roles. Many countries formally acknowledge a language's status in their constitution (e.g. India); some make no special mention of it (e.g. Britain). In certain countries, the question of whether the special status should be legally recognized is a source of considerable controversy – notably, in the USA.

Similarly, there is great variation in the reasons for choosing a particular language as a favoured foreign language: they include historical tradition, political expediency, and the desire for commercial, cultural or technological contact.

Also, even when chosen, the presence of the language can vary greatly, depending on the extent to which a government or foreign-aid agency is prepared to give adequate financial support to a language-teaching policy. In a wellsupported environment, resources will be devoted to helping people have access to the language and learn it, through the media, libraries, schools, and institutes of higher education. There will be an increase in the number and quality of teachers able to teach the language. Books, tapes, computers, telecommunication systems and all kinds of teaching materials will be increasingly available. In many countries, however, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of language-teaching goals. […]
David Crystal 1997, 2003
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  30 :
According to the text, it is correct to affirm that
_____________________________________________________________________________
(A) a language is not used officially in a country if there is no economic support by its government.
(B) one of the reasons for choosing a language as a favored foreign language is its people's interest in teaching it.
(C) the yearning for technological contact may be one of the reasons why a language receives the status of an official language.
(D) in India, English was formerly recognized as an official language.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICOS - INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO e VOCABULÁRIO(yearning=desire) :
De acordo com o texto, é correto afirmar que
*Alternativa (A): um idioma não é usada oficialmente em um país se não houver apoio econômico por seu governo.
➽ As razões APRESENTADAS NO TEXTO para um idioma ser oficializado são →  tradição histórica, conveniência política e o desejo de contato comercial, cultural ou tecnológico. O texto não menciona APOIO ECONÔMICO como uma das razões. 
*Alternativa (B): uma das razões para escolher uma língua como língua estrangeira favorecida é o interesse de seu povo em ensiná-la.
➽ As razões APRESENTADAS NO TEXTO são →  tradição histórica, conveniência política e o desejo de contato comercial, cultural ou tecnológico.
*Alternativa (C): o anseio por contato tecnológico pode ser uma das razões pelas quais uma língua recebe o status de uma língua oficial.
➽ As razões APRESENTADAS NO TEXTO são →  tradição histórica, conveniência política e o desejo de contato comercial, cultural ou tecnológico.
➽ "[...] and the desire for commercial, cultural or technological contact."
➽ "yearning(anseio)=desire(desejo)"
*Alternativa (D): na Índia, o inglês era reconhecido anteriormente como uma língua oficial.
➽ A única informação relatada no texto sobre a Índia é → Muitos países reconhecem formalmente o status de uma língua em sua constituição (por exemplo, Índia).
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  31 :
Choose the correct option for the excerpt Many countries formally acknowledge a language's status in their constitution, in the passive voice.
(A) A language status is formally acknowledged by many countries in their constitution.
(B) A language status was formally acknowledged by many countries in their constitution.
(C) A language status is formally acknowledge by many countries in their constitution.
(D) A language status has been formally acknowledged by many countries in their constitution.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - PASSIVE VOICE("TO BE"+ VP no particípio passado) :
"Many countries formally acknowledge a language's status in their constitution"
➽ TEMPO CONTEXTUAL → acknowledge → SIMPLE PRESENT.
➽ VERBO PRINCIPAL → to acknowledge(reconhecer): acknowledge/acknowledged/acknowledged.
➽ ESTRUTURA NA VOZ PASSIVA → is acknowledged.
*Alternativa (A): A language status is formally acknowledged by many countries in their constitution.
*Alternativa (B): A language status was formally acknowledged by many countries in their constitution.
*Alternativa (C): A language status is formally acknowledge by many countries in their constitution.
*Alternativa (D): A language status has been formally acknowledged by many countries in their constitution.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  32 :
Choose the option which presents the best translation for the excerpt from this text.
_____________________________________________________________________________
"Similarly, there is great variation in the reasons for choosing a particular language as a favoured foreign language: they include historical tradition, political expediency, and the desire for commercial, cultural or technological contact."
_____________________________________________________________________________
(A) Do mesmo modo, há uma grande diferença nas razões pelas quais uma língua particular é escolhida em relação à outra: elas incluem tradição histórica, oportunidade política, e o desejo por comercial, cultural e contato tecnológico.
(B) Semelhantemente, havia grande variação nas razões para se escolher uma específica língua como uma língua estrangeira preferida: elas incluem história da tradição, conveniência política e vontade de realizar contato comercial, cultural e tecnológico.
C) Igualmente, há uma grande variação na razão para se escolher uma língua específica como língua estrangeira preferida, elas são: tradição histórica, expediente político e o desejo de contato comercial, cultural e tecnológico.
(D) Do mesmo modo, são muitas as razões que levam ao favorecimento de uma determinada língua estrangeira: elas incluem tradição histórica, conveniência política e o desejo por contato comercial, cultural e tecnológico.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito   D 
TÓPICO - TRADUÇÃO INGLÊS → PORTUGUÊS:
"Similarly, there is great variation in the reasons for choosing a particular language as a favoured foreign language: they include historical tradition, political expediency, and the desire for commercial, cultural or technological contact."
*Alternativa (A): Do mesmo modo, há uma grande diferença nas razões pelas quais uma língua particular é escolhida em relação à outra: elas incluem tradição histórica, oportunidade política, e o desejo por comercial, cultural e contato tecnológico.
*Alternativa (B): Semelhantemente, havia grande variação nas razões para se escolher uma específica língua como uma língua estrangeira preferida: elas incluem história da tradição, conveniência política e vontade de realizar contato comercial, cultural e tecnológico.
*Alternativa (C): Igualmente, há uma grande variação na razão para se escolher uma língua específica como língua estrangeira preferida, elas são: tradição histórica, expediente político e o desejo de contato comercial, cultural e tecnológico.
*Alternativa (D): Do mesmo modo, são muitas as razões que levam ao favorecimento de uma determinada língua estrangeira: elas incluem tradição histórica, conveniência política e o desejo por contato comercial, cultural e tecnológico.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  33 :
Mark the option which is INCORRECT.
(A) I had no sooner lit the bonfire than it started to rain.
(B) Last night I heard two news which really let me down.
(C) Little did she talk about the incident between her and the landlord.
(D) Among the people invited to the meeting was the governor.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) I had no sooner lit the bonfire than it started to rain.
(B) Last night I heard two news which really let me down.
(C) Little did she talk about the incident between her and the landlord.
(D) Among the people invited to the meeting was the governor.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  34 :
Choose the option in which the sentence is grammatically correct.
(A) The police issued an order that all illegal guns be handed in immediately.
(B) Our neighbors have sold their house by the end of the year.
(C) She had not visited her sister in the hospital when she passes away.
(D) They were rising hell in the square when the police force got there.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) The police issued an order that all illegal guns be handed in immediately.
(B) Our neighbors have sold their house by the end of the year.
(C) She had not visited her sister in the hospital when she passes away.
(D) They were rising hell in the square when the police force got there.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  35 :
"In many countries, however, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of language-teaching goals."
The connective underlined in the excerpt is replaced correctly with no alteration of meaning in
(A) Henceforth, in many countries lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals.
(B) Furthermore, in many countries, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals, also.
(C) Notwithstanding, in many countries, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals.(D) Thus, in many countries lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of language-teaching goals.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Henceforth, in many countries lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals.
(B) Furthermore, in many countries, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals, also.
(C) Notwithstanding, in many countries, lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of languageteaching goals.(D) Thus, in many countries lack of government support, or a shortage of foreign aid, has hindered the achievement of language-teaching goals.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  36 :
Choose and mark the correct translation for this text.
"Além de impulsionar o corte de árvores, a fabricação do papel está associada à poluição do meio ambiente, uma vez que o processo utiliza produtos químicos para branqueamento das folhas."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<http://www.fragmaq.com.br>.
Acesso em: 12 mar.2018.
_____________________________________________________________________________
(A) In addition to boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, since the process uses chemicals to bleach the sheets.
(B) Besides boosting tree cutting, papermaking is associated with pollution the environment, though the process uses chemicals to bleach the sheets.
(C) Moreover than boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, after all, the process uses chemicals to bleach the leaves.
(D) In addition to boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, since the process uses chemicals to bleach the leaves.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) In addition to boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, since the process uses chemicals to bleach the sheets.
(B) Besides boosting tree cutting, papermaking is associated with pollution the environment, though the process uses chemicals to bleach the sheets.
(C) Moreover than boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, after all, the process uses chemicals to bleach the leaves.
(D) In addition to boosting tree cutting, papermaking is associated with environmental pollution, since the process uses chemicals to bleach the leaves.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  37 :
Read, translate and mark the correct translation for this sentence.
_____________________________________________________________________________
"So much for my promising career in espionage…"
_____________________________________________________________________________
Skyfall movie, 2012
_____________________________________________________________________________
(A) Investi tanto em minha carreira em espionagem…(B) Quanto tempo para minha carreira em espionagem…
(C) Queria tanto minha carreira em espionagem…
(D) Lá se vai minha carreira em espionagem...
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Investi tanto em minha carreira em espionagem…(B) Quanto tempo para minha carreira em espionagem…
(C) Queria tanto minha carreira em espionagem…
(D) Lá se vai minha carreira em espionagem...
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  38 :
Mark the correct translation for this headline.
_____________________________________________________________________________
"The teenage gamers earning six figures."
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<http://www.bbc.com/future>.
Acesso em: 28 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) Os gamers adolescentes que ganham milhares de dólares.
(B) Os gamers adolescentes que ganham milhões de dólares.
(C) Os jogadores de jogos eletrônicos adolescentes que ganham milhões de dólares.
(D) Os jogadores adolescentes de jogos eletrônicos que merecem milhares de dólares.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Os gamers adolescentes que ganham milhares de dólares.
(B) Os gamers adolescentes que ganham milhões de dólares.
(C) Os jogadores de jogos eletrônicos adolescentes que ganham milhões de dólares.
(D) Os jogadores adolescentes de jogos eletrônicos que merecem milhares de dólares.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  39 :
Read and mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________
U.N.: Asia Could Run Out of Fish by 2048
_____________________________________________________________________________ Devastation of the natural world is so severe it is endangering economies, livelihoods, food security, access to drinking water and the general quality of life around the world.
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<http://www.newsweek.com/tech-science>. Acesso em: 24 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) ONU: Ásia pode ficar sem peixe até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, a sustentabilidade, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(B) ONU: Ásia pode perder a corrida dos peixes até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em extinção as economias, os meios de subsistência, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(C) ONU: Os peixes da Ásia podem perder a concorrência até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, a moradia, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(D) ONU: Ásia pode ficar sem peixe até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, os meios de subsistência, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) ONU: Ásia pode ficar sem peixe até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, a sustentabilidade, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(B) ONU: Ásia pode perder a corrida dos peixes até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em extinção as economias, os meios de subsistência, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(C) ONU: Os peixes da Ásia podem perder a concorrência até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, a moradia, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
(D) ONU: Ásia pode ficar sem peixe até 2048: A devastação do mundo natural é tão grave que coloca em perigo as economias, os meios de subsistência, a segurança alimentar, o acesso à água potável e a qualidade de vida geral em todo o mundo.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  40 :
Mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________
Comissão da ONU sobre a Situação das Mulheres entrega plano para garantir os direitos e o desenvolvimento de mulheres e meninas rurais.
_____________________________________________________________________________
Disponível em: <http://www.onumulheres.org.br/>.
Acesso em: 25 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
(A) UN Commission on the Status of Women delivers a plant to make sure the rights and development of rural women and girls.
(B) Status of Women UN Commission delivers a blueprint to enable the rights of rural women and development of girls.
(C) Commission of UN Status of Women delivers a plant to ensure the rights and development of rural women and girls.
(D) UN Commission on the Status of Women delivers a blueprint to ensure the rights and development of rural women and girls.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) UN Commission on the Status of Women delivers a plant to make sure the rights and development of rural women and girls.
(B) Status of Women UN Commission delivers a blueprint to enable the rights of rural women and development of girls.
(C) Commission of UN Status of Women delivers a plant to ensure the rights and development of rural women and girls.
(D) UN Commission on the Status of Women delivers a blueprint to ensure the rights and development of rural women and girls.
_____________________________________________________________________________
Read this text and answer questions 41 to 45
_____________________________________________________________________________
Inside the world's quietest room
_____________________________________________________________________________
If you stand in it for long enough, you start to hear your heartbeat. A ringing in your ears becomes deafening. When you move, your bones make a grinding noise. Eventually you lose your balance, because the absolute lack of reverberation sabotages your spatial awareness.

In this room at Microsoft's headquarters in Redmond, Washington, all sound from the outside world is locked out and any sound produced inside is stopped cold. It's called an anechoic chamber, because it creates no echo at all — which makes the sound of clapping hands downright eerie.

The background noise in the room is so low that it approaches the lowest threshold theorized by mathematicians, the absolute zero of sound — the next step down is a vacuum, or the absence of sound. This is the world's quietest place.


Deafening silence

The room offers a very rare sensorial experience.
As soon as one enters the room, one immediately feels a strange and unique sensation which is hard to describe, wrote Hundraj Gopal, a speech and hearing scientist and the principal designer of the anechoic chamber at Microsoft, in an email.

Most people find the absence of sound deafening, feel a sense of fullness in the ears, or some ringing. Very ____ sounds become clearly audible because the ambient noise is exceptionally low. When you turn your head, you can hear that motion. You can hear yourself breathing and it sounds somewhat loud, he said.

In the real world, Gopal explained, our ears are constantly subject to some level of sound, so there is always some air pressure on the ear drums. But upon entering the anechoic room this constant air pressure is gone, since there are no sound reflections from the surrounding walls. This is a novel experience, he wrote. [...]
Jacopo Prisco, CNN
_____________________________________________________________________________
Disponível em:<https://edition.cnn.com/style /article/anechoic-chamber-worlds-quietest-room/index.html>.Acesso em: 29 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  41 :
According to text, inside the world's quietest room,
(A) a person feels some pressure on his bones and hears his heartbeat.
(B) the lack of reverberation makes a person fall down since he loses his spatial reference.
(C) a person hears a grinding noise coming from the lack of reverberation and loses his balance.
(D) when a person claps his hands the sound becomes a vacuum and eventually he becomes
deaf.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) a person feels some pressure on his bones and hears his heartbeat.
(B) the lack of reverberation makes a person fall down since he loses his spatial reference.
(C) a person hears a grinding noise coming from the lack of reverberation and loses his balance.
(D) when a person claps his hands the sound becomes a vacuum and eventually he becomes
deaf.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  42 :
The words downright eerie (2nd paragraph) have the same meaning in the context as
(A) inconspicuous clear.
(B) extremely loud.
(C) absolutely daring.
(D) really frightening.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) inconspicuous clear.
(B) extremely loud.
(C) absolutely daring.
(D) really frightening.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  43 :    
The word that best fits the gap in the second part of the text – Deafening silence – is
(A) strong.
(B) clear.
(C) faint.
(D) loud.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) strong.
(B) clear.
(C) faint.
(D) loud.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  44 :
A word that is NOT a synonym for somewhatunderlined in the text, is
(A) considerably.
(B) fairly.
(C) significally.
(D) lightly.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  anulada 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) considerably.
(B) fairly.
(C) significally.
(D) lightly.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  45 :
Choose the option in which the pair of words from the text, formed with the suffix ing, represents a verbal form.
(A) ringing / deafening.
(B) grinding / clapping.
(C) breathing / entering.
(D) deafening / surrounding.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) ringing / deafening.
(B) grinding / clapping.
(C) breathing / entering.
(D) deafening / surrounding.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  46 :
Mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________ 
Wanted: Cemetery Superintendent
Now hiring, read the classified ad. Cemetery superintendent. The ideal candidate must be able to supervise in a fast-paced environment.
_____________________________________________________________________________ 
Disponível em:<https://www.rd.com/joke/wanted-cemetery-superintendent/>.
Acesso em: 26 mar. 2018
_____________________________________________________________________________ 
(A) Procurado: Superintendente do Cemitério: “Agora
contratando”, leu o anúncio. “Superintendente do cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar em um ambiente pacífico. ”
(B) Precisa-se: Supervisor de Cemitério: “Estamos contratando”, lia-se no anúncio. “Supervisor de cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente acelerado. ”
(C) Procura-se: Supervisor de Cemitério: “Agora contratando”, lê-se no anúncio. “Supervisor de
cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente pacífico. ”
(D) Procurado: Supervisor de Cemitério: “Contrato imediato”, lê-se no anúncio. “Supervisor de
cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente acelerado.”
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Procurado: Superintendente do Cemitério: “Agora
contratando”, leu o anúncio. “Superintendente do cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar em um ambiente pacífico. ”
(B) Precisa-se: Supervisor de Cemitério: “Estamos contratando”, lia-se no anúncio. “Supervisor de cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente acelerado. ”
(C) Procura-se: Supervisor de Cemitério: “Agora contratando”, lê-se no anúncio. “Supervisor de
cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente pacífico. ”
(D) Procurado: Supervisor de Cemitério: “Contrato imediato”, lê-se no anúncio. “Supervisor de
cemitério. O candidato ideal deve ser capaz de supervisionar um ambiente acelerado.”
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  47 :
Read and mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________ 
Foreign Policy on Human Rights
Brazil’s foreign policy on human rights presents a country open to the world, willing to cooperate and discuss its own strengths and weaknesses.
_____________________________________________________________________________ 
(A) Política externa para direitos humanos: No Brasil, a política brasileira externa para direitos humanos apresenta um país aberto ao mundo, que irá cooperar e debater seus pontos fortes e fracos.
(B) Política externa para direitos humanos: A política externa para direitos humanos brasileiros apresentam um país aberto ao mundo, que anseia por cooperar e debater seus pontos fortes e fracos.
(C) Política externa para direitos humanos: A política externa brasileira para direitos humanos apresenta um país aberto ao mundo, disposto a cooperar e a debater seus pontos fortes e fracos.
(D) Política externa para direitos humanos: A política externa para direitos humanos brasileiros mostra um país aberto ao mundo, disposta à cooperação e ao debate de seus pontos fortes e fracos.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Política externa para direitos humanos: No Brasil, a política brasileira externa para direitos humanos apresenta um país aberto ao mundo, que irá cooperar e debater seus pontos fortes e fracos.
(B) Política externa para direitos humanos: A política externa para direitos humanos brasileiros apresentam um país aberto ao mundo, que anseia por cooperar e debater seus pontos fortes e fracos.
(C) Política externa para direitos humanos: A política externa brasileira para direitos humanos apresenta um país aberto ao mundo, disposto a cooperar e a debater seus pontos fortes e fracos.
(D) Política externa para direitos humanos: A política externa para direitos humanos brasileiros mostra um país aberto ao mundo, disposta à cooperação e ao debate de seus pontos fortes e fracos.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  48 :
Read and mark the correct translation for this text.
_____________________________________________________________________________ 
"Conheça o nosso atendimento e saiba quando é a melhor hora para viajar: Gestantes e lactantes têm direito a atendimento preferencial. Por isso, se você estiver nestas condições, solicite o serviço especial no balcão da GOL no aeroporto."
_____________________________________________________________________________ 
Disponível em:<https://www.voegol.com.br>.
Acesso em: 25 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________ 
(A) Learn over the services we provide and when is the best time for travel: Expectant and breastfed mothers are entitled to preferential service. Therefore, if you are an expectant mother, please request preferencial service at a GOL balcony at the airport.
(B) Learn about the services we provide and when is the best time to travel: Expectant and nursing mothers are entitled to priority service. Therefore, if you are an expectant mother, please request priority service at a GOL counter at the airport.
(C) Learn about the services we provide and when is the best time for travel: Expectant and breastfed mothers are entitled to priority service. Therefore, if you are in this situation, please request priority service at a GOL counter on the airport.
(D) Learn over the services we attend and when is the best time to travel: Expectant and breastfeeding mothers are entitled to preferential service. Indeed, if you are in this situation, please request preferential service at a GOL balcony at the airport.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
(A) Learn over the services we provide and when is the best time for travel: Expectant and breastfed mothers are entitled to preferential service. Therefore, if you are an expectant mother, please request preferencial service at a GOL balcony at the airport.
(B) Learn about the services we provide and when is the best time to travel: Expectant and nursing mothers are entitled to priority service. Therefore, if you are an expectant mother, please request priority service at a GOL counter at the airport.
(C) Learn about the services we provide and when is the best time for travel: Expectant and breastfed mothers are entitled to priority service. Therefore, if you are in this situation, please request priority service at a GOL counter on the airport.
(D) Learn over the services we attend and when is the best time to travel: Expectant and breastfeeding mothers are entitled to preferential service. Indeed, if you are in this situation, please request preferential service at a GOL balcony at the airport.
_____________________________________________________________________________ 
Read this text and answer questions 49 and 50.
_____________________________________________________________________________ 
Woman Becomes First South African
Imprisoned for Racist Speech
_____________________________________________________________________________ 
LONDON – If Vicki Momberg had only unleashed a high-volume tirade at the South African police officers, video of it would have been of mere passing interest. But her repeated use of a racial slur unfamiliar to most Americans, but explosive in South Africa – made her notorious, and led to demands to make her an example.

On Wednesday, Ms. Momberg, a white woman, became the first person in South Africa to be sent to prison for using racist language against someone, according to prosecutors and legal experts. Specifically, she hurled the term kaffir, considered the most offensive racial slur in South Africa so radioactive socially that it is often referred to as the k-word.

The 2016 viral video of her outburst at police officers who responded to her report of thieves breaking into her car set off a national furor, and made Ms. Momberg a symbol of the racism that persists a generation after the collapse of apartheid.

Partly because of that video, viewed repeatedly on social media and news sites, the parliament may take up a bill that would make prosecution for hate speech more common.

In a Johannesburg courtroom on Wednesday, Magistrate Pravina Raghoonandan sentenced Ms. Momberg to three years in prison, with one year suspended. Local media reported that Ms. Momberg, once a well-off real estate agent, cried as the sentence was read. The judge refused to allow Ms. Momberg to remain free on bail pending an appeal, and officers led her away from the courtroom.

Her lawyer, Kevin Lawlor, declined to comment. The decision was met mostly with celebration on social media, in a majority-black country where profound inequality coexists with memories of an apartheid system that institutionalized racial separation and oppression. [...]
_____________________________________________________________________________ 
Richard Pérez-Peña, Mar. 28, 2018
Disponível em:<https://www.nytimes.com /2018/03/28/world/europe/south-africa-racist-speech>.
Acesso em: 31 mar. 2018.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  49 :
According to text it is right to affirm that Ms. Momberg
(A) became a symbol of the fight against racism after the collapse of apartheid.
(B) was a white South African woman who became the first person to be sent to prison for using racist language against cops.
(C) is a well-off real estate agent who will spend three years in prison for racism.
(D) will not be able to wait for her appeal out of prison and has to start doing her time in jail immediately.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
According to text it is right to affirm that Ms. Momberg(Segundo o texto, é certo afirmar que a Sra. Momberg...)
*Alternativa(A): became a symbol of the fight against racism after the collapse of apartheid.(tornou-se um símbolo da luta contra o racismo após o colapso do apartheid.)
*Alternativa(B): was a white South African woman who became the first person to be sent to prison for using racist language against cops.(era uma mulher sul-africana branca que se tornou a primeira pessoa a ser presa por usar linguagem racista contra policiais.)
*Alternativa(C): is a well-off real estate agent who will spend three years in prison for racism.(é uma agente imobiliário rica que passará três anos na prisão por racismo.)
*Alternativa(D): will not be able to wait for her appeal out of prison and has to start doing her time in jail immediately.(não poderá aguardar seu apelo fora da prisão e terá que começar a cumprir imediatamente seu tempo na prisão.)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  50 :
Choose the option in which the word notorious presents a different meaning from the one used in the text.
(A) Two British militants believed to have belonged to an Islamic State group cell notorious for beheading hostages in Syria said Friday that their home country's revoking of their citizenship denies them the possibility of a fair trial.
(B) James Mellaart, who died in 2012, became one of Britain's most notorious archaeologists after he discovered a succession of important Bronze Age sites in Turkey.
(C) The Kiboko Squad, notorious for their use of sticks to disperse protesters, are allegedly an offshoot of the Crime Preventers.
(D) A museum is opening in the Venetian hometown of Giacomo Casanova, the 18th-century adventurer and bon vivant, in hopes of educating visitors about more than just his notorious womanising.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
➦No texto, notorious ➝ conhecida.
"[...] If Vicki Momberg had only unleashed a high-volume tirade at the South African police officers, video of it would have been of mere passing interest. But her repeated use of a racial slur unfamiliar to most Americans, but explosive in South Africa – made her notorious, and led to demands to make her an example."
(Se Vicki Momberg tivesse desencadeado um grande tumulto contra os policiais da África do Sul, o vídeo teria sido de mero interesse passageiro. Mas seu uso repetido de uma ofensa racial desconhecida para a maioria dos americanos, mas explosiva na África do Sul - a tornou conhecida e levou a demandas para torná-la um exemplo.)
Choose the option in which the word notorious presents a different meaning from the one used in the text.(Escolha a opção em que a palavra notório apresenta um significado diferente daquele usado no texto.)
*Alternativa(A): Two British militants believed to have belonged to an Islamic State group cell notorious for beheading hostages in Syria said Friday that their home country's revoking of their citizenship denies them the possibility of a fair trial.(Dois militantes britânicos que se acredita pertencerem a uma célula do grupo Estado Islâmico famosa por decapitar reféns na Síria disseram na sexta-feira que a revogação de seu país de origem nega a possibilidade de um julgamento justo.)
*Alternativa(B): James Mellaart, who died in 2012, became one of Britain's most notorious archaeologists after he discovered a succession of important Bronze Age sites in Turkey.
*Alternativa(C): The Kiboko Squad, notorious for their use of sticks to disperse protesters, are allegedly an offshoot of the Crime Preventers.(O Esquadrão Kiboko, famoso pelo uso de cacetes para dispersar manifestantes, é supostamente uma ramificação dos Preventores do Crime.)
*Alternativa(D): A museum is opening in the Venetian hometown of Giacomo Casanova, the 18th-century adventurer and bon vivant, in hopes of educating visitors about more than just his notorious womanising.(Um museu está sendo inaugurado na cidade natal veneziana de Giacomo Casanova, o aventureiro do século XVIII e bon vivant, na esperança de educar os visitantes sobre mais do que apenas sua famosa mulher.)