Powered By Blogger

quarta-feira, 26 de fevereiro de 2025

PEANUTS (31-40) – MCQs (Multiple Choice Questions) & TFQs (TRUE FALSE QUESTIONS)– GABARITO & AQUISIÇÃO DE VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

PEANUTS (31-40) – MCQs (Multiple Choice Questions)

31 – (UNIFOR-2015-VESTIBULARPeanuts é uma tirinha americana escrita e ilustrada por Charles M. Schulz. Foi uma das tirinhas mais populares e influentes com 17,897 publicações - o maior número na história.

Leia a tirinha e analise o sentido da mensagem.

(A) Às vezes quando apago uma mensagem, adoro pretender que estou eliminando a pessoa que a enviou.
(B) Algumas vezes quando apago uma mensagem, gosto de fingir que estou matando quem a enviou.
(C) Sempre que apago uma mensagem, eu gosto de fingir que estou matando quem a enviou.
(D) Algumas vezes quando apago uma mensagem, pretendo matar quem a enviou.
(E) Sempre que apago uma mensagem, acho que matei quem a enviou.

 👍  Comentários e Gabarito   B  
TÓPICOS - LEITURA DE IMAGEM, LEITURA DE TEXTO & MENSAGEM IMPLÍCITA:
Leia a tirinha e analise o sentido da mensagem.
(A) Às vezes quando apago uma mensagem, adoro pretender que estou eliminando a pessoa que a enviou.
(B) Algumas vezes quando apago uma mensagem, gosto de fingir que estou matando quem a enviou.
(C) Sempre que apago uma mensagem, eu gosto de fingir que estou matando quem a enviou.
(D) Algumas vezes quando apago uma mensagem, pretendo matar quem a enviou.
(E) Sempre que apago uma mensagem, acho que matei quem a enviou. 

>> TRADUÇÃO DA TIRINHA:
  • Sometimes when I delete an email, I like to pretend that I'm killing the person who sent it.
  • Às vezes, quando excluo um e-mail, gosto de fingir que estou matando a pessoa que o enviou.
>> SOMETIMES - POR VEZES, ALGUMAS VEZES, DE VEZ EM QUANDO. (www.ldoceonline.com)
>> TO PRETEND - FINGIR, SIMULAR.

32 – (EEAR-CFS-2/2023-OPÇÃO 02)
  • Taken from https://www.mentalfloss.com/article/545662/original-peanuts-comic-stripauction-block-estimated-sell-30000  
Choose the alternative that completes the sentence in the first frame with the correct verb to express emphasis.
 
(A) do
(B) did
(C) does
(D) would

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICOS - "DO, DOES, DID" for emphasis :
Choose the alternative that completes the sentence in the first frame with the correct verb to express emphasis.
 
(A) do (ênfase no presente p/ demais pessoas)
(B) did (ênfase no passado)
(C) does (ênfase no presente p/ 3ª pessoa singular)
(D) would

>> TRADUÇÃO DA TIRINHA:
  • If you're hungry and you do want your supper, you have to know how stare at the back door ...
  • Se você tem fome e quer realmente jantar, tem que saber olhar para a porta dos fundos ...
  • Your eyes have to flash like the beacon from a lighthouse!
  • Seus olhos devem brilhar como a sinalização de um farol.
  • A good stare can peel the paint right off the door.
  • Um bom olhar pode descascar a tinta da porta.
 Read the cartoon and answer questions 33 and 34.
33 – (EEAR-CFS-2/2023-OPÇÃO 01The sentence
  • “But I’ve developed a new philosophy” is an example of Present Perfect.
Choose the alternative which follows the same grammar rule.
(A) He’s wanted for murder.
(B) She has many overcooked cookies.
(C) They needed to withdraw money today.
(D) He’s tried that new restaurant downtown.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - PRESENT PERFECT:
The sentence “But I’ve developed a new philosophy” is an example of Present Perfect.
Choose the alternative which follows the same grammar rule.
(A) He’s wanted for murder. (Present Simple)
Ele é procurado por assassinato.
(B) She has many overcooked cookies. (Present Simple)
Ela tem muitos biscoitos fritos demais.
(C) They needed to withdraw money today. (Past Simple)
Eles precisavam sacar dinheiro hoje.
(D) He’s tried that new restaurant downtown(Present Perfect)
Ele experimentou aquele novo restaurante no centro da cidade.
>>TRADUÇÃO DO TEXTO:
  • AMIGO:
  • Life is difficult. Isn’t it, charlie brown?
  • A vida é difícil. Não é, Charlie Brown?
  • CHARLES BROWN:
  • Yes, it is.
  • É sim.
  • But I’ve developed a new philosophy...
  • Mas desenvolvi uma nova filosofia...
  • I only dread one day at a time.
  • Só temo um dia de cada vez.
IDEIA CONTEXTUAL:
  • "I only dread one day at a time." é uma citação de Charlie Brown, um dos personagens mais famosos do autor da história em quadrinhos Peanuts. Tal frase, refere-se ao fato dele não se preocupar com o futuro já que o personagem acha que tem muito azar.
  • Nada parece funcionar para ele. Tudo que ele toca, quebra. Seu time de beisebol sempre perde. Ele não consegue nem chutar uma bola de futebol, embora em sua defesa o titular continue movendo a bola para ele.
  • Charlie Brown parou de se preocupar com o futuro e só se preocupará com um dia de cada vez.
  • Esperançosamente, o dia que ele temerá será hoje, não amanhã. Espero que Charlie Brown consiga manter o foco no dia mais importante de sua vida, hoje.
34 – (EEAR-CFS-2/2023-OPÇÃO 01Choose the correct alternative to complete the gap in the comic strip.

(A) Isn’t life
(B) Isn’t it
(C) Is life
(D) Is it
 
      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - QUESTION TAG:
  • Life is difficult. Isn’t it, charlie brown?
  • A vida é difícil. Não é, Charlie Brown?
Choose the correct alternative to complete the gap in the comic strip.
(A) Isn’t life
(B) Isn’t it
(C) Is life
(D) Is it

35 – (PUC/PR-2010-COPEL-REDATOR JR. BILINGUE) Look at the strip story below and answer the question that follows it.
  • Original publish date Dec 10, 1962 http://comics.com/peanuts/ http://comics.com/peanuts/2009-12-07/
In the sentence “It´s hard to get mad at someone who returns things so promptly” the relative pronoun “who” is being used to define the subject of a relative clause.

Look at the sentences below and select the ones in which the underlined relative pronoun is used correctly.
  • I. The girl in pink is the one that I told you about.
  • II. Peter went to the restaurant which I eat.
  • III. The woman whose we met at the mall is a teacher.
  • IV. Do you know the Japanese guy with whom I travelled?
(A) Sentences II and IV are correct.
(B) Sentences I and III are correct.
(C) All sentences are correct.
(D) Only sentence I is correct.
(E) Sentences I and IV are correct.

 👍  Comentários e Gabarito   E  
TÓPICOS - RELATIVE CLAUSE :
  • In the sentence “It´s hard to get mad at someone who returns things so promptly” the relative pronoun “who” is being used to define the subject of a relative clause.
Look at the sentences below and select the ones in which the underlined relative pronoun is used correctly.

I. The girl in pink is the one that I told you about.
A garota de rosa é aquela de quem eu te falei.
II. Peter went to the restaurant which I eat.
  • Peter went to the restaurant where I eat.
  • Peter foi ao restaurante onde eu como.
III. The woman whose we met at the mall is a teacher.
  • The woman who we met at the mall is a teacher.
  • A mulher que conhecemos no shopping é professora.
IV. Do you know the Japanese guy with whom I travelled?
Você conhece o japonês com quem eu viajei?

(A) Sentences II and IV are correct.
(B) Sentences I and III are correct.
(C) All sentences are correct.
(D) Only sentence I is correct.
(E) Sentences I and IV are correct.

❑ TEXTO: As questões 36 a 39 referem-se à tirinha abaixo.
http://tirinhaspeanuts.blogspot.com.br

36 – (IBFC-2015-PM/MG-PROFESSOR) Choose the correct alternative that presents the translation for the word Borrow:

(A) Alugar.

(B) Emprestar.

(C) Retirar.

(D) Borrar.

 👍  Comentários e Gabarito   B  
TÓPICO - TRANSLATION :

Choose the correct alternative that presents the translation for the word Borrow:

(A) Alugar.

(B) Emprestar.

(C) Retirar.

(D) Borrar.

37 – (IBFC-2015-PM/MG-PROFESSOR) The Translation for the word Library is:

(A) Biblioteca.

(B) Livraria

(C) Revistaria.

(D) Livreiro.

 👍  Comentários e Gabarito   A  
TÓPICO - TRANSLATION :

The Translation for the word Library is:

(A) Biblioteca.

(B) Livraria

(C) Revistaria.

(D) Livreiro.

38 – (IBFC-2015-PM/MG-PROFESSOR) In the sentence

  • “They´ll let you take it home”

The object pronoun “it” refers to:

(A) The boy.

(B) The Book.

(C) The library.

(D) The girl.

 👍  Comentários e Gabarito   B  
TÓPICOS - LEITURA DE IMAGEM, LEITURA DE TEXTO & MENSAGEM IMPLÍCITA:

39 – (IBFC-2015-PM/MG-PROFESSOR) The negative form of the sentence

  • “They´ll let you take it home”
is:

(A) They won´t let you take it home.

(B) They don´t want to let you take it home.

(C) They wouldn´t let you take it home.

(D) They would never let you take it home.

 👍  Comentários e Gabarito   A  
TÓPICO - FORMA NEGATIVA (WILL → WON'T):

The negative form of the sentence

  • “They´ll let you take it home”
is:

(A) They won´t let you take it home.

(B) They don´t want to let you take it home.

(C) They wouldn´t let you take it home.

(D) They would never let you take it home.

40 – (EEAR-CFS-2021-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

In the first scene, the sentence

  • “It’s a beautiful little tree, isn’t it?”

is an example of ____________. 

(A) passive voice

(B) question tag

(C) phrasal verb

(D) past perfect

 👍  Comentários e Gabarito   B  
TÓPICOS - QUESTION TAG :

In the first scene, the sentence

  • “It’s a beautiful little tree, isn’t it?

is an example of question tag. 

(A) passive voice

(B) question tag

(C) phrasal verb

(D) past perfect

 teste