Powered By Blogger

terça-feira, 7 de março de 2017

CPCAR/2016 – EXAME DE ADMISSÃO – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA PREPARATÓRIA DE CADETES DO AR – PROVA COM GABARITO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESACPCAR-2016-LÍNGUA INGLESA.

https://www2.fab.mil.br/epcar

❑ ESTRUTURA-PROVA:
 16 Multiple Choice Questions / 4 Options Each Question.
 Text – CYBERBULLYING ON THE RISE | www.english-online.at |
 TEXTO: Answer questions 01 to 16 according to the text.
 TRADUÇÃO-TEXTO:
CYBERBULLYING ON THE RISE
CIBERBULLYING EM ASCENSÃO

Bullying among children and teenagers is not something new but it is getting more and more common by modern methods of communication. 
O bullying entre crianças e adolescentes não é algo novo, mas está se tornando cada vez mais comum pelos métodos modernos de comunicação.
                    
Cyberbullying happens when an adolescent is put in danger by another child or teenager by photos or text messages sent to cell phones or posted on social networks. 
O cyberbullying acontece quando um adolescente é colocado em perigo por outra criança ou adolescente por meio de fotos ou mensagens de texto enviadas para celulares ou postadas em redes sociais.

Sometimes cyberbullies send mails with sexual comments or take passwords of other teenagers and log on to websites with false identities. Às vezes, os cyberbullies enviam e-mails com comentários sexuais ou pegam senhas de outros adolescentes e acessam sites com identidades falsas.

Children also play Internet games and make fun of each other in many ways. As crianças também brincam na Internet e zombam umas das outras de várias maneiras.
          
A study by a Canadian University shows that half of the young people interviewed said that they suffer bullying. 
Um estudo realizado por uma universidade canadense mostra que metade dos jovens entrevistados afirmou sofrer bullying.

One of the reasons is the great use of cell phones over the past years. Um dos motivos é o grande uso do celular nos últimos anos. 

Today’s children are connected with each other electronically. As crianças de hoje estão conectadas umas com as outras eletronicamente.

They call friends every time they want or communicate with them on Facebook. Eles ligam para amigos sempre que querem ou se comunicam com eles no Facebook.
           
Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous. 
O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos.

Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them. Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles.

At other times they do it just for fun or because have nothing else to do. Outras vezes fazem isso apenas por diversão ou porque não têm mais nada para fazer.

Parents usually don’t know their child is a cyberbully. Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbully. 

They perceive it just when the victim or the victim’s parents contact them. Eles percebem isso apenas quando a vítima ou os pais da vítima os contatam.
            
This kind of bullying is not as inoffensive as many people think. In some cases it can lead to suicide. 
Esse tipo de bullying não é tão inofensivo quanto muitas pessoas pensam. Em alguns casos, pode levar ao suicídio

Many countries have organized campaigns to inform adults and children of its dangers. Muitos países organizaram campanhas para informar adultos e crianças sobre os seus perigos.
           
There are a few ways to prevent cyberbullying. 
Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying. 

First, it is important to show children that they have to respect others and they are responsible for what they do. Primeiro, é importante mostrar às crianças que elas devem respeitar os outros e que são responsáveis pelo que fazem.

For victims it is important not to play the bully’s game or answer their emails and text messages. Para as vítimas, é importante não fazer o jogo do agressor ou responder aos seus e-mails e mensagens de texto.

It is also important to get help from parents and teachers. Também é importante obter ajuda de pais e professores.
          
Often schools get involved. They bring together the parents of victims and cyberbullies and talk with them. 
 Muitas vezes as escolas se envolvem. Eles reúnem os pais das vítimas e dos cyberbullies e conversam com eles.

Cyberbullying does not always end at school. O cyberbullying nem sempre termina na escola.

Often, parents go to the police and accuse the bullies. Muitas vezes, os pais vão à polícia e acusam os agressores.

33 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Cyberbullying is a/an

a) way to use technology for fun.
b) inoffensive kind of bullying at schools.
c) popular way to communicate with teenagers.

d) offensive use of technology to make someone angry or unhappy.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O cyberbullying é um/uma
a) way to use technology for funmaneira de usar a tecnologia para se divertir.
b) inoffensive kind of bullying at schools. tipo inofensivo de bullying nas escolas.
c) popular way to communicate with teenagers
forma popular de comunicação com adolescentes.
d) offensive use of technology to make someone angry or unhappy. 
uso ofensivo de tecnologia para deixar alguém irritado ou infeliz.

• O cyberbullying é um uso ofensivo de tecnologia para deixar alguém irritado ou infeliz.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them.
•  Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles.

34 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Victims of cyberbullying

a) don't respect other teenagers.
b) suffer bullying for different reasons.
c) are very popular adolescents at school.
d) are irresponsible and frustrated children.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Vítimas de cyberbullying
a) don't respect other teenagers. não respeitam os outros adolescentes.
b) suffer bullying for different reasonssofrem bullying por motivos diversos.
c) are very popular adolescents at school.  são adolescentes muito populares na escola.
d) are irresponsible and frustrated children. 
são crianças irresponsáveis e frustradas.

• De acordo com o texto, vítimas de cyberbullying sofrem bullying por motivos diversos.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry and want to punish somebody for something that happened to them. At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." Muitos adolescentes agem dessa forma porque se sentem frustrados ou com raiva e querem punir alguém por algo que aconteceu com eles. Outras vezes fazem isso apenas por diversão ou porque não têm mais nada para fazer. 

35 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"(...) half of the young people interviewed said that they suffer bullying" (lines 13-14), 
the underlined expression represents

a) twenty-five percent of.
b) a hundred percent of.
c) ten percent of.
d) fifty percent of.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - VOCABULÁRIO: 
HALF OF 
→ metade de :
"(...) HALF OF the young people interviewed said that they suffer bullying"(metade dos jovens entrevistados disseram sofrer de bullying") a expressão sublinhada representa...
*Alternativa (A): vinte e cinco por cento de.
*Alternativa (B): cem por cento de.
*Alternativa (C): dez por cento de.
*Alternativa (D): cinquenta por cento de.


36 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Mark the option that is the correct question for the sentence

"One of the reasons is the great use of cell phones(...)" (lines 14-15)

a) When do children practice cyberbullying?
b) What kind of children practice cyberbullying?
c) Why do children often practice cyberbullying?
d) How often do children practice cyberbullying?

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
• Why ... ? → One of the reasons is ...

37 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Bullies are

a) victims of physical attacks at school.
b) teenagers and children who are afraid of cyberbullying.
c) adolescents who treat others very badly on social networks.

d) teenagers with an aggressive attitude with their parents and teachers.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Os Bullies são
a) victims of physical attacks at school. vítimas de ataques físicos na escola.
b) teenagers and children who are afraid of cyberbullying. adolescentes e crianças que têm medo do cyberbullying.
c) adolescents who treat others very badly on social networks. 
adolescentes que tratam muito mal os outros nas redes sociais.
d) teenagers with an aggressive attitude with their parents and teachers. 
adolescentes com atitude agressiva com pais e professores.

• De acordo com o texto, Os Bullies são adolescentes que tratam muito mal os outros nas redes sociais.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Children also play Internet games and make fun of each other in many ways.
•  As crianças também brincam na Internet e zombam umas das outras de várias maneiras.

38 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Bullying on social networks is popular because

a) the bullies don't show themselves.
b) the victims' parents use cell phones.
c) some teens want to punish themselves.
d) teenagers like to make fun of themselves.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O bullying nas redes sociais é popular porque
a) the bullies don't show themselvesos agressores não se mostram.
b) the victims' parents use cell phones. os pais das vítimas utilizam celular.
c) some teens want to punish themselves. alguns adolescentes querem se punir.
d) teenagers like to make fun of themselves. 
os adolescentes gostam de zombar de si mesmos.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous." O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos. 

39 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous" (lines 19-20).

The underlined verb expresses

a) possibility.
b) obligation.
c) prohibition.
d) permission.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - MODAL VERB
:
• CAN com ideia de POSSIBILIDADE.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Cyberbullying is getting extremely popular because teens can stay anonymous." O cyberbullying está se tornando extremamente popular porque os adolescentes podem permanecer anônimos. 

40 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"Many adolescents act this way because they feel frustrated or angry "(...)"(lines 20-21).

The comparative form of the underlined word is

a) more angry.
b) angrier than.
c) more angrier.
d) more angry than.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
• ANGRY → ANGRIER  THAN.

41 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." (lines 23-24).

Mark the option that substitutes the underlined sentence correctly.

a) have anything else to do.
b) have something else to do.
c) don't have anything else to do.
d) don't have something else to do.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
a) have anything else to do. tem mais alguma coisa para fazer.
b) have something else to do. tem outra coisa para fazer.
c) don't have anything else to donão tem mais nada para fazer.
d) don't have something else to do. não tem mais nada para fazer.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] "At other times they do it just for fun or because have nothing else to do." 

42 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Choose the option that has the same meaning of 
"Parents usually don't know their child is a cyberbully." (lines 24-25).

a) Parents' child usually don’t know he is a cyberbully.
b) Parents child's usually don’t know he is a cyberbully.
c) Child parents' usually don’t know he is a cyberbully.
d) Child's parents usually don’t know he is a cyberbully.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Escolha a opção que tem o mesmo significado de "Parents usually don't know their child is a cyberbully." (Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbullying.).

a) Parents' child usually don’t know he is a cyberbully. O filho dos pais geralmente não sabe que é um cyberbully.
b) Parents child's usually don’t know he is a cyberbully. Os pais dos filhos geralmente não sabem que ele é um cyberbully.
c) Child parents' usually don’t know he is a cyberbully. Os pais das crianças geralmente não sabem que ele é um cyberbully.
d) Child's parents usually don’t know he is a cyberbully
Os pais da criança geralmente não sabem que ela é um cyberbully.

43 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"They perceive it (...)"(line 25). 
The underlined pronoun refers to
 
a) victims.
b) children.
c) parents.
d) cyberbullies.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
REFERÊNCIA PRONOMINAL
:
• THEY → parents.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Parents usually don’t know their child is a cyberbully. They perceive it just when the victim or the victim’s parents contact them. Os pais geralmente não sabem que seu filho é um cyberbully. Eles percebem isso apenas quando a vítima ou os pais da vítima os contatam.

44 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

In the sentence, 
"Many countries have organized campaigns to make adults and children informed of its dangers." (lines 29-30),

the underlined expressions can be substituted for

a) it – they.
b) they – it.
c) they – them.
d) them – they.

 👍   Gabarito    C  
TÓPICO 1 - SUBJECT PRONOUNS - PRONOMES PESSOAIS DO CASO RETO (Posicionado antes de verbo):
TÓPICO 2 - OBJECT PRONOUNS - PRONOMES PESSOAIS DO CASO OBLÍQUO (Posicionado depois de verbo ou depois de preposição):
* "Many countries" (plural, antes da estrutura verbal "have organized") ➜ THEY.
* "adults and children(plural, depois do verbo "to make") ➜ THEM.
https://www.woodwardenglish.com/
lesson/object-pronouns-in-english/

45 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

"There are a few ways to prevent cyberbullying" (line 31) 
is the same as

a) There are some ways to prevent cyberbullying.
b) There are many ways to prevent cyberbullying.
c) There are lots of ways to prevent cyberbullying.
d) There are no ways to prevent cyberbullying.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
"There are a few ways to prevent cyberbullying" Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullyingé o mesmo que
a) There are some ways to prevent cyberbullyingExistem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying.
b) There are many ways to prevent cyberbullying. Existem muitas maneiras de prevenir o cyberbullying.
c) There are lots of ways to prevent cyberbullying. Existem muitas maneiras de prevenir o cyberbullying.
d) There are no ways to prevent cyberbullying. 
Não existem formas de prevenir o cyberbullying.

46 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

The text shows that schools

a) never get involved with bullying.
b) can help the victims and the cyberbullies.
c) often go to the police and accuse the bullies.
d) make the parents and the bullies become friends.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O texto mostra que as escolas
a) never get involved with bullying. nunca se envolva com bullying.
b) can help the victims and the cyberbulliespodem ajudar as vítimas e os cyberbullies.
c) often go to the police and accuse the bullies. vão frequentemente à polícia e acusam os agressores.
d) make the parents and the bullies become friends. 
fazer com que os pais e os agressores se tornem amigos.

 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] Often schools get involved. They bring together the parents of victims and cyberbullies and talk with them." Muitas vezes as escolas se envolvem. Eles reúnem os pais das vítimas e dos cyberbullies e conversam com eles.

47 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

The sixth paragraph

a) explains why cyberbullying is so common.
b) gives some ideas to reduce cyberbullying.
c) shows the importance of answering the bully's emails.
d) says that parents and teachers are responsible for the bully's games.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
O sexto parágrafo
a) explains why cyberbullying is so common. explica por que o cyberbullying é tão comum.
b) gives some ideas to reduce cyberbullying. dá algumas ideias para reduzir o cyberbullying.
c) shows the importance of answering the bully's emails. mostra a importância de responder aos e-mails do agressor.
d) says that parents and teachers are responsible for the bully's games. 
diz que os pais e professores são responsáveis pelas brincadeiras do agressor.
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] There are a few ways to prevent cyberbullying. Existem algumas maneiras de prevenir o cyberbullying. 
First, it is important to show children that they have to respect others and they are responsible for what they do. Primeiro, é importante mostrar às crianças que elas devem respeitar os outros e que são responsáveis pelo que fazem.
For victims it is important not to play the bully’s game or answer their emails and text messages. Para as vítimas, é importante não fazer o jogo do agressor ou responder aos seus e-mails e mensagens de texto.
It is also important to get help from parents and teachers. Também é importante obter ajuda de pais e professores.

48 – (CPCAR-2016-CADETE DO AR)

Mark the option to complete the sentence with the correct tag question form.

"They bring together the parents of victims, ________" (lines 37-38)

a) do they?   
b) are they?
c) don't they?
d) aren’t they?

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - TAG QUESTION FORM 
:
• "They bring together the parents of victims, don't they?" 

CPCAR/AERONÁUTICA–2015–PUBLIC SERVICE EXAM, ANSWERS & LEXICAL APPROACH.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

  • ESCOLA PREPARATÓRIA DE CADETES DO AR-2015-AERONÁUTICA-LÍNGUA INGLESA.

❑ ESTRUTURA-PROVA:
  • 16 Multiple Choice Questions / 4 Options Each Question.



 PROVA:
 TRADUÇÃO - TEXTO 1:
DANCING EFFECTS ON THE HUMAN BODY 
EFEITOS DA DANÇA NO CORPO HUMANO

These days, people love to watch other people dance.
Atualmente, as pessoas adoram ver outras pessoas a dançar.
  • "other people dance" - outras pessoas a dançar.
Competitive dance shows, like "So you think you can dance" and "Dancing with the stars", are dominating the world of reality television.
Programas de dança competitivos, como "So you think you can dance" e "Dancing with the stars", estão  dominando o mundo da televisão.
  • "Competitive dance shows" - Programas de dança competitivos.
So, if you get off the sofa and dance, you can keep your body and mind healthy.
  • "So, if you get off the sofa and dance" - Por isso, se sair do sofá e dançar.
  • "you can keep your body" - pode manter o seu corpo.
  • "and mind healthy" - e mente saudáveis.
Studies show that dancing can improve your heart health, helps you lose weight and stay flexible, reduces stress and can also help you get old in a pleasant way.
  • "Studies show that dancing" - Estudos mostram que dançar.
  • "can improve" - pode melhorar.
  • "your heart health" - a saúde do coração.
  • "helps you lose weight" - ajuda a perder peso.
  • "and stay flexible" - e a manter-se flexível.
  • "reduces stress" - reduz o stress.
  • "and can also" - e pode também.
  • "help you get old " - ajudar a envelhecer.
  • "in a pleasant way" - de forma agradável.
Dancing, as an aerobic exercise, can reduce the risk of heart problems and high blood pressure. You can learn ballroom dancing, participate in a dance-fitness class or dance with a video in your house. There are many ways to enjoy dancing and get a good aerobic exercise at the same time.
A dança, como exercício aeróbico, pode reduzir o risco de problemas cardíacos e de tensão arterial elevada. Pode aprender danças de salão, participar numa aula de dança e fitness ou dançar com um vídeo em sua casa. Há muitas formas de gostar de dançar e de fazer um bom exercício aeróbico ao mesmo tempo.
Dance training helps you to lose weight. The number of calories burned per hour depends on the type of dance and the weight of the dancer. Observe the chart below.
O treino de dança ajuda a perder peso. O número de calorias queimadas por hora depende do tipo de dança e do peso do bailarino. Observe a tabela abaixo.
Type of dance-Calories/hour-Weight
Tipo de dança-Calorias/hora-Peso
Rhythmical-260
Cal/h-80 g
Rítmica-260Cal/h-80g 
Vigorous-500Cal/h-80kg
Vigorosa-500Cal/h-80kg
Aerobic-442
Cal/h-80kg
Aeróbica-442Cal/h-80kg
Aerobic-590Cal/h-100 kg
Aeróbica-590Cal/h-100 kg 
Another good effect is that dancing works on the part of the brain that controls memory – hippocampus. So, what are you waiting for? Let's dance!
Outro bom efeito é que a dança funciona na parte do cérebro que controla a memória – o hipocampo. Então, o que você está esperando? Vamos dançar!
  • (Adapted from www.everydayhealth.com and www.livestrong.com) 
>> Glossary:
  • health - “saúde”
  • ballroom dancing - “dança de salão”
  • to lose weight - “perder peso”
  • to improve - “melhorar”
  • calories burned – “calorias queimadas”
33 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015) Mark the INCORRECT option.

a) People can choose different types of dance to lose weight.
b) Dancing helps your brain control your memory.
c) People who don't dance are stressed.
d) There are many good effects on your body when you dance.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Mark the INCORRECT option.
a) People can choose different types of dance to lose weight.
As pessoas podem escolher diferentes tipos de dança para perder peso.
b) Dancing helps your brain control your memory.
Dançar ajuda o seu cérebro a controlar a sua memória.
c) People who don't dance are stressed.
As pessoas que não dançam ficam stressadas.
d) There are many good effects on your body when you dance.
Há muitos efeitos benéficos no seu corpo quando dança.

34 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015According to the chart, mark the correct alternative.

a) Rhythmical dance burns more calories than aerobic dance.
b) Vigorous dance isn't good to burn calories.
c) The calories burned per hour depend on the type of dance.
d) An eighty-kilo man can lose more weight if he does rhythmical dance.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
According to the chart, mark the correct alternative.
a) Rhythmical dance burns more calories than aerobic dance.
A dança rítmica queima mais calorias do que a dança aeróbica.
b) Vigorous dance isn't good to burn calories.
A dança vigorosa não é boa para queimar calorias.
c) The calories burned per hour depend on the type of dance.
As calorias queimadas por hora dependem do tipo de dança.
d) An eighty-kilo man can lose more weight if he does rhythmical dance.
Um homem de oitenta quilos pode perder mais peso se fizer uma dança rítmica.

35 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015In the sentence
  • "Studies show that dancing can improve your heart health [R]" (lines 6 and 7)
the verb can expresses

a) ability.
b) possibility.
c) permission.
d) capacity.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
  • "Studies show that dancing can improve your heart health [R]" (lines 6 and 7)
  • Estudos mostram que dançar pode melhorar a saúde do coração
the verb can expresses

a) ability.
b) possibility.
c) permission.
d) capacity.

36 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Mark the correct question to the sentence below.
  • "Dance training helps you to lose weight."
a) When do you lose weight?
b) What does dance training do?
c) How does dance training help you to lose weight?
d) Who helps you to lose weight?

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Mark the correct question to the sentence below.
  • "Dance training helps you to lose weight."
  • "O treino de dança ajuda a perder peso".
a) When do you lose weight?
Quando perde peso?
b) What does dance training do?
O que faz o treino de dança?
c) How does dance training help you to lose weight?
Como se faz o treino de dança?
d) Who helps you to lose weight?
Quem o ajuda a perder peso?

37 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Mark the alternative that completes the sentence. 
  • Some dance shows on TV are dominating the world because  
a) these days people like to see other people dance.
b) people are interested in dancers' life.
c) they keep people's mind healthy.
d) they substitute dance-fitness class.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Mark the alternative that completes the sentence. 
  • Some dance shows on TV are dominating the world because
  • Alguns programas de dança na TV estão dominando o mundo porque  
a) these days people like to see other people dance.
hoje em dia as pessoas gostam de ver outras pessoas dançar.
b) people are interested in dancers' life.
as pessoas interessam-se pela vida dos bailarinos.
c) they keep people's mind healthy.
mantêm a mente das pessoas saudável.
d) they substitute dance-fitness class.
substituem uma aula de dança-fitness.

38 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Mark the alternative that DOESN’T complete the sentence below.
  • To improve your heart health you can
a) watch people dance.
b) get off the sofa and dance.
c) do aerobic dance as an exercise.
d) do dance training to lose weight.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
Mark the alternative that DOESN’T complete the sentence below.
Assinala a alternativa que NÃO completa a frase abaixo.
  • To improve your heart health you can
  • Para melhorar a saúde do seu coração, pode
a) watch people dance.
observar as pessoas a dançar.
b) get off the sofa and dance.
sair do sofá e dançar.
c) do aerobic dance as an exercise.
fazer dança aeróbica como exercício.
d) do dance training to lose weight.
fazer treino de dança para perder peso.

39 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Read the sentences and mark the correct option.

I. Dancing is only good for people's mental health.

II. Regular dancing practice can reduce the risk of heart problems.

III. People who dance don't have high blood pressure.

The only correct sentence(s) is(are)

a) I and II.
b) III.
c) II.
d) I and III.

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

40 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Mark the correct alternative to complete the sentence.
  • According to the text, dancing 
a) makes people get old fast.
b) doesn’t improve heart condition.
c) doesn’t contribute to flexibility.
d) improves memory.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

 TRADUÇÃO - TEXTO 2:
When I studied Interior Design, I took several drawing classes. I was terrified when the instructor used my drawings as an example in front of the class. Most of my drawings were marked with dirty and greasy because of my sweaty hands.
"Quando estudei Design de Interiores, tive várias aulas de desenho. Fiquei aterrorizada quando o professor usou os meus desenhos como exemplo em frente da turma. A maior parte dos meus desenhos estavam marcados com sujidade e gordura devido às minhas mãos suadas.
Nowadays, any art work I do is in a digital method, and I am happy I  don't have to worry about my sweaty palms marking the paper anymore.”(Julia)
Hoje em dia, qualquer trabalho artístico que faço é num método digital e estou feliz por já não ter que me preocupar com as minhas palmas suadas a marcar o papel." (Julia)
“In the future, digital art and real art will never be different. I use both, and digital art is completely related to the real drawing talent because they are connected and take the art style. This digital method has no limits.
"No futuro, a arte digital e a arte real nunca serão diferentes. Eu utilizo ambas, e a arte digital está completamente relacionada com o talento do desenho real, porque estão ligadas e assumem o estilo artístico. Este método digital não tem limites.
Paint is limited  but we can fix our mistakes and it takes much more time. If you are good at creating digital art, you can use your ability in photoshop, for example, to make your art look real painting or any other traditional art type.
A pintura é limitada, mas podemos corrigir os nossos erros e demora muito mais tempo. Se for bom a criar arte digital, pode utilizar as suas capacidades no photoshop, por exemplo, para fazer com que a sua arte pareça uma verdadeira pintura ou qualquer outro tipo de arte tradicional.
Also, in digital art you can easily click a button to cancel it. It's not an option in traditional art as the mistakes are there for all to see.” (Yuuki)
Além disso, na arte digital, pode facilmente clicar num botão para a cancelar. Não é uma opção na arte tradicional, pois os erros estão à vista de todos." (Yuuki)
(Adapted from www.graphicssoft.about.com)
Glossary:
drawing - “desenho”
greasy - “engordurado(a)”
sweaty - “suado(a)”
fix - “consertar”
easily - “facilmente”

41 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015In the underlined sentences (lines 1, 2 and 3), there are ____ verbs used in the past tense.

a) six
b) five
c) four
d) three

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

42 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Julia was uncomfortable because her 
 
a) teacher criticized her sweaty hands.
b) hands were always dirty.
c) classmates' drawings were digital ones.
d) greasy drawings were used as an example in class.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

43 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Read the sentence. 
  • "This digital method has no limits."(line 12 and 13) 
All the sentences below express a similar idea, EXCEPT

a) There aren't limits to this digital method.
b) This digital method doesn't have limits.
c) This digital method is unlimited.
d) The limits of this digital method are real.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

44 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015In the 2nd paragraph, the word it (line 18) refers to

a) button.
b) art.
c) mistakes.
d) ability.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

45 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015The opposite of never (line 9) is

a) seldom.
b) always.
c) usually.
d) often.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

46 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Read the sentence.
  • "Nowadays, any artwork I do is in a digital method (...)" (lines 5 and 6).
The word any has the same idea in

a) can you create any digital art?
b) artists can draw any pictures using a digital method.
c) some artists don't use any kind of models when they paint.

d) there isn't any type of digital method in traditional art.

      Comentários e Gabarito    X ANULADA  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

47 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015Yuuki considers (that)

a) art is only real paintings or traditional art type.
b) in traditional art, we never correct mistakes.
c) digital art isn’t important.
d) the digital method has no limits.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

48 – (CPCAR/AERONÁUTICA–2015It is correct to affirm that

a) we can't correct our mistakes in a painting.
b) you can't use your ability in digital art.
c) photoshop is a traditional art style.
d) people can see mistakes in traditional art.

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICOS - VOCABULÁRIO & RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO: