sábado, 12 de setembro de 2015

ESAF-2002.2-RECEITA FEDERAL - Concurso Público Técnico da Receita Federal - Profº Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito e questões comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up my friends!!!...How have you been?!
Neste post, veremos a Prova de INGLÊS-ESAF-2002.2-Receita Federal-Cargo:Técnico da Receita Federal. Prova aplicada em 28/09/2002(Sábado).
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
[a]Banca/Organizador 
 www.esaf.fazenda.gov.br.
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
➦10 Questões(múltiplas escolhas com 05 alternativas cada, tudo em inglês)
➦02 Textos .
➦Compreensão Textual do inglês).
➦Uso do inglês.
_____________________________________________________________________________
🔄  TEXTOS e TEMAS ABORDADOS:
👉  Texto 1   "Britain's budget"(Orçamento da Grã-Bretanha) 
 Tema abordado: GRÃ-BRETANHA 
_____________________________________________________________________________
👉  Texto 2   "This marketing expert and author will help you reboot yourself after a layoff."(Este especialista em marketing e autor irá ajudá-lo a reiniciar-se após uma dispensa.) 
 Tema abordado:  
_____________________________________________________________________________
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
http://www.thefreedictionary.com/
http:/www.macmillandictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄 VERBS :
[to
_____________________________________________________________________________
🔄Phrasal Verbs:
[to "]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
["]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
["]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
["  
🔄Expressões com verbos com ING:
[]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
["]
🔄Substantivos(NOUNS):
["]
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas :
[]
🔄Advérbios/Locução adverbial:
["]
🔄 Pronomes Relativos(who, which, whom, that) :
[.]
🔄 CONJUCTION (but, yet):
["]
🔄Expressões comuns:
["] 
🔄Expressões idiomáticas :
["]
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO:
[]
🔄IF-CLAUSE:
["]
🔄Expressões/Vocábulos técnicos :
[] 
🔄 Comparativos (superioridade) :
[]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=proprietário 'S propriedade):
["]
🔄PAR CORRELATO:
[]  
🔄Expressões com frações/números:
["]
🔄Questions:
[]
🔄Falso cognato:
[.]
_____________________________________________________________________________
Agora vamos à prova!
_____________________________________________________________________________
Read the text below in order to answer questions 21-25.
_____________________________________________________________________________
Britain's budget
_____________________________________________________________________________
When the New Labour government first came to power in 1997, Gordon Brown, the Chancellor of the Exchequer (or finance minister), was tightfisted. He bolted down public spending and increased the tax burden. In 2000 the dividends arrived, as Mr Brown ladled out money for public services. The ever-more-powerful Chancellor promised targeted giveaways in the 2001 budget. This year's budget focused on reviving the perpetually troubled National Health Service. Mr Brown vowed to raise taxes—National Insurance contributions, more precisely—to bring British health spending to European levels. In his mid-year spending review, delivered in July, he showered still more money on other services, education in particular. But pouring money into an unreformed system may not be his cleverest idea.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  21 
With regard to public spending, the British finance minister was
a) first parsimonious , then more generous.
b) generous at first, then more cautious.
c) first anxious to please, then more objective.
d) popular in the early stages, but now unpopular.
e) first concerned with education, now with health.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
No que diz respeito aos gastos públicos, o ministro das finanças britânico foi
a) primeiro parcimonioso, depois mais generoso.
b) generoso no início, depois mais cauteloso.
c) primeiro ansioso para agradar, depois mais objetivo.
d) popular nos estágios iniciais, mas agora impopular.

e) primeiro preocupado com a educação, agora com saúde.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  22 
The text says that, as a minister, George Brown is becoming
a) more and more impotent.
b) increasingly pro-European.
c) stronger and stronger.
d) less and less influential.
e) more and more tight-fisted.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O texto diz que, como ministro, George Brown está se tornando
a) mais e mais impotente.
b) cada vez mais pró-europeu.
c) mais forte e mais forte.
d) cada vez menos influente.

e) mais e mais tight-fisted.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  23 
Gordon Brown’s plans for the National Health Service aims to
a) provide  more patients with low-cost free treatment.
b) permit European countries to imitate Britain’s health care system.
c) help health services to reach the same standards as those of education.
d) allow for progressive privatization of health care, on European lines.
e) catch up with spending on health care in other European countries.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Os planos de Gordon Brown para o Serviço Nacional de Saúde têm como objetivo
a) fornecer mais pacientes com tratamento gratuito de baixo custo.
b) permitir que os países europeus imitem o sistema de saúde da Grã-Bretanha.
c) ajudar os serviços de saúde a alcançar os mesmos padrões da educação.
d) permitir a privatização progressiva dos cuidados de saúde, em linhas europeias.

e) recuperar o gasto com cuidados de saúde noutros países europeus.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  24 
Improvements in the British National Health system are to be financed by
a) European direct investment.
b) increases in  income tax.
c) outsourcing of some services.
d) higher national insurance contributions.
e) Borrowing money from public coffers.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
As melhorias no sistema nacional de saúde britânico serão financiadas por
a) investimento direto europeu.
b) aumentos no imposto de renda.
c) terceirização de alguns serviços.
d) maiores contribuições nacionais para o seguro.

e) Emprestar dinheiro dos cofres públicos.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  25 
The writer of the article has reservations about whether increased spending on public services
a) can be effective without first reforming them.
b) is advisable in times of global recession.
c) has ever been a viable economic target.
d) can lead to more equality with Europe.
e) can really be achieved before mid year.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O autor do artigo tem reservas sobre o aumento dos gastos com serviços públicos
a) pode ser eficaz sem primeiro reformá-los.
b) é aconselhável em tempos de recessão global.
c) sempre foi um objetivo econômico viável.
d) pode levar a uma maior igualdade com a Europa.

e) pode realmente ser alcançado antes do meio do ano.
_____________________________________________________________________________
Read the text below in order to answer questions 26-30.
_____________________________________________________________________________
(Re) Brand You
This marketing expert and author will help you reboot yourself after a layoff.
by Cecilia Rothenberger
_____________________________________________________________________________
Late last year, as the tide of layoffs in the dotcom sector reached a groundswell, a certain bravado still characterized the newly unemployed. Pink-slip parties were all the rage in Manhattan and San Francisco. Internet castoffs were using their severance checks to travel or just to recover from a massive dotcom hangover.

But as the winter dragged on, reality began to sink in: Job = Money = Rent. And with Internet job losses totaling more than 50,000 people in the past 12 months, people who were courted enthusiastically a few months ago are now finding the job market excruciatingly tight.

Small wonder that armies of dotcom refugees are now feeling a little dispirited, wondering how to regroup and reposition themselves, especially with a layoff or two sullying their résumés.

Robin Fisher Roffer says not to worry. The marketing veteran wants people to build brands strong enough to survive a dotcom flop. Roffer translates the rules of product marketing into a personal arena that helps people find their "big idea" and go after it.
_____________________________________________________________________________
Lose the Guilt
_____________________________________________________________________________
Above all, promote your authentic self -- your specialized set of talents and the vital strengths that you bring to the table, inside and outside of a job.  Create a personal mission statement and tag line.  Your slogan shouldn't hinge on your company or job title. Get to know your audience's taste and package yourself accordingly. "As with any product, it is vital that your personal brand resonates with your audience and its specific needs," Roffer says.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  26 
The purpose of this article is to
a) express confidence in the resurgence of the technology sector.
b) teach people about the commercial advertising industry.
c) offer helpful advice to people who have lost their jobs.
d) suggest how people can help the authorities tackle unemployment.
e) promote better sales techniques through new technology.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O objetivo deste artigo é
a) expressar confiança no ressurgimento do setor de tecnologia.
b) ensinar as pessoas sobre a indústria de publicidade comercial.
c) oferecer conselhos úteis para pessoas que perderam seus empregos.
d) sugerir como as pessoas podem ajudar as autoridades a combater o desemprego.

e) promover melhores técnicas de vendas através de novas tecnologias.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  27 
According to the article, people took some time to realize that
a) they might have to leave their country.
b) drinking would have bad effects on health.
c) they might need new boots after a layoff.
d) some bosses are unenthusiastic about technology.
e) it might be quite difficult to find another job.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
De acordo com o artigo, as pessoas levaram algum tempo para perceber que
a) eles podem ter que sair do seu país.
b) beber teria efeitos negativos sobre a saúde.
c) eles podem precisar de novas botas depois de uma dispensa.
d) alguns chefes não são entusiastas da tecnologia.

e) pode ser muito difícil encontrar outro emprego.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  28 
It can be deduced from Paragraph 1 of the text that “pink slip parties” are for
a) rich socialites in Manhattan.
b) women’s underwear manufacturers.
c) bosses planning to dismiss staff.
d) people notified of their dismissal.
e) workers in the car industry.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Pode-se deduzir do parágrafo 1 do texto que as “partes de escorregão rosa” são para
a) socialites ricos em Manhattan.
b) fabricantes de roupas íntimas femininas.
c) chefes planejando demitir funcionários.
d) pessoas notificadas do seu despedimento.

e) trabalhadores na indústria automobilística.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  29 
The meaning of  “with a layoff or two sullying their résumés” (Paragraph 3) means
a) with one or more dismissals from jobs spoiling their work record.
b) with a few notable professional successes to their credit.
c) bringing summaries of their achievements for their CVs.
d) with plans  to help refugees and displaced persons settle down.
e) having a criminal record which might cause future problems.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O significado de “com uma dispensa ou duas sujidades nos seus currículos” (Parágrafo 3) significa
a) com uma ou mais demissões de empregos estragando seu registro de trabalho.
b) com alguns notáveis sucessos profissionais ao seu crédito.
c) trazendo resumos de suas realizações para seus currículos.
d) com planos para ajudar refugiados e pessoas deslocadas a se estabelecerem.

e) ter antecedentes criminais que possam causar problemas futuros.
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  30 
The marketing expert Robin Fisher Roffer advises people to
a) market almost everything they own.
b) sell themselves like a brand of goods.
c) re-launch a product on the market.
d) use new technology to boost sales.
e) avoid using any kind of sales jargon.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O especialista em marketing Robin Fisher Roffer aconselha as pessoas a
a) comercializar quase tudo o que eles possuem.
b) vender-se como uma marca de mercadorias.
c) relançar um produto no mercado.
d) usar novas tecnologias para impulsionar as vendas.

e) evitar o uso de qualquer tipo de jargão de vendas.

Nenhum comentário:

Postar um comentário