quinta-feira, 16 de fevereiro de 2023

CONJUNÇÃO – NOR – FGV-2013-PMJP/PB-PROFESSOR – LÍNGUA INGLESA.

  Welcome back to another post!

 TEXT
What is TBL?
(...)
Task‐based learning offers the student an opportunity to do exactly this. The primary focus of classroom activity is the task, and language is the instrument which the students use to complete it. The task is an activity in which students use language to achieve a specific outcome. The activity reflects real life and learners focus on meaning; they are free to use any language they want. Playing a game, solving a problem or sharing information or experiences can all be considered as relevant and authentic tasks. In TBL an activity in which students are given a list of words to use cannot be considered as a genuine task. Nor can a normal role play if it does not contain a problem‐solving element or where students are not given a goal to reach.
(...)

(adapted from http://www.onestopenglish.com/support/methodology/teaching‐ approaches/teaching‐approaches‐task‐based‐learning/146502.article)

(FGV-2013-PMJP/PB-PROFESSOR)

In the fragment

Nor can a normal role play”,

the underlined word introduces an

(A) addition.
(B) emphasis.
(C) exception.
(D) Illustration.
(E) exclamation.

Resposta :  A

- Questão sobre CONJUNÇÃO - NOR:

• NOR (used after a negative statement when adding another negative statement) - USADA APÓS UMA SENTENÇA NEGATIVA AO ADICIONAR OUTRA SENTENÇA NEGATIVA. [Macmillan Dictionary.]

  • She did not return that night, nor the night after. - Ela não voltou naquela noite, nem na noite seguinte. [Macmillan Dictionary.]
  • She could not speak, nor could she understand anything we said. - Ela não conseguia falar, nem conseguia entender nada do que dissemos. [Macmillan Dictionary]

NO TEXTO:

  • In TBL an activity in which students are given a list of words to use cannot be considered as a genuine task. Nor can a normal role play if it does not contain a problem‐solving element or where students are not given a goal to reach.
  • No TBL, uma atividade na qual os alunos recebem uma lista de palavras para usar não pode ser considerada uma tarefa genuína. Tampouco pode uma representação normal se não contiver um elemento de resolução de problemas ou se os alunos não receberem uma meta a alcançar..
  • Portanto, a conjunção NOR introduz uma ADIÇÃO de uma outra sentença.
RESOLUÇÃO RÁPIDA:

In the fragment

Nor can a normal role play”,

the underlined word introduces an

(A) addition. (ADIÇÃO)
(B) emphasis. (ÊNFASE)
(C) exception. (EXCEÇÃO)
(D) Illustration. (ILUSTRAÇÃO)
(E) exclamation. (EXCLAMAÇÃO)

Nenhum comentário:

Postar um comentário