Powered By Blogger

terça-feira, 31 de dezembro de 2013

ESPCEX–2000–CADETE DO EXÉRCITO–LÍNGUA INGLESA–GABARITO, TEXTOS TRADUZIDOS & AQUISIÇÃO DE VOCABULÁRIO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• ESPCEX-ESCOLA PREPARATÓRIA DE CADETES DO EXÉRCITO.

❑ ESTRUTURA-PROVA:
 16 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.


01 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO

  • "These books are all new. ________ one do you want to buy?"

(A) Who

(B) Why

(C) Where

(D) Which

(E) How

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO
GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS:

  • These books are all new. Which one do you want to buy?
  • Esses livros são todos novos. Qual deles você quer comprar?

(A) Who

>>"WHO" é usado somente quando nos referimos a pessoas, quando queremos conhecer a pessoa.

  • Who is the new student?
  • Quem é o novo aluno?

(B) Why

>>"WHY" é usado quando se pede uma razão, quando queremos uma explicação.

  • Why are you always late?
  • Por que você está sempre atrasado?

(C) Where

>>"WHERE" é usado quando perguntamos sobre um lugar ou localização, quando queremos saber o lugar).

  • Where do you live?
  • Onde você mora?

(D) Which 

>>"WHICH" é usado quando se pede uma informação específica e você tem uma escolha limitada, quando temos que escolher entre alternativas.

  • Which is your favorite color – red or blue?
  • Qual é sua cor favorita – vermelho ou azul?
  • (E) How

    >>"HOW" é usado para descrever a maneira como algo é feito quando queremos saber a maneira.

    • How do you turn on the computer?
    • Como você liga o computador?

    >>GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS (question words):

    From: https://englishyourway.com.br

    02 – (EsPCEx-2005-CADETE DO EXÉRCITO)

    • " _____do you do for a living?"
    • "Me? I work as a babysitter."

    (A) Who

    (B) Where

    (C) How

    (D) When

    (E) What

          Comentários e Gabarito    E  
    TÓPICO - 
    GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS:

    • What do you do for a living?
    • O que você faz para viver?
    • Me? I work as a babysitter.
    • Eu? Eu trabalho como babá.

    (A) Who

    >>"WHO" é usado somente quando nos referimos a pessoas, quando queremos conhecer a pessoa.

    • Who is the new student?
    • Quem é o novo aluno?

    (B) Where

    >>"WHERE" é usado quando perguntamos sobre um lugar ou localização, quando queremos saber o lugar).

    • Where do you live?
    • Onde você mora?

    (C) How

    >>"HOW" é usado para descrever a maneira como algo é feito quando queremos saber a maneira.

    • How do you turn on the computer?
    • Como você liga o computador?

    (D) When

    >>"WHEN" é usado ao perguntar sobre um horário ou uma ocasião, quando queremos saber as horas.

    • When is your birthday?
    • Quando é seu aniversário?

    (E) What

    >>"WHAT" é usado quando pedimos informações específicas, quando queremos saber a coisa.

    • What is your name?
    • Qual o seu nome?

    >>GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS (question words):

    From: https://englishyourway.com.br

    03 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

     " _______ did John go yesterday?" " He went to the doctor's with his mother."

    (A) Where

    (B) What

    (C) When

    (D) Who

    (E) Which

          Comentários e Gabarito    A  
    TÓPICO - 
    GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS:

    • Where did John go yesterday?
    • Aonde John foi ontem?
    • He went to the doctor's with his mother.
    • Ele foi ao médico com sua mãe.

    (A) Where

    (B) What

    (C) When

    (D) Who

    (E) Which

    >>GRAMMAR – INTERROGATIVE PRONOUNS (question words):

    From: https://englishyourway.com.br

    04 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • There _____ 2,000 people living here and almost everybody _______ their own car.

    (A) is  has

    (B) is / have

    (C) are / has

    (D) are / have

    (E) was / has

          Comentários e Gabarito    C  
    TÓPICOS - "THERE ARE 2.000 PEOPLE" & "EVERYBODY HAS"
    :

    • There are 2,000 people living here and almost everybody has their own car.

    (A) is / has

    (B) is / have

    (C) are / has

    (D) are / have

    (E) was / has

    >>"THERE IS" é usado para singular e "THERE ARE" para plural. 

    >>"EVERYBODY" is a third person singular pronoun → "EVERYBODY HAS"

    05 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • Did you take the medicine?
    • Yes, but when I _____ it, it _____ any good.

    (A) took / doesn't

    (B) take / didn't do

    (C) took / didn't do

    (D) took / didn't

    (E) take / doesn't

          Comentários e Gabarito    C  
    TÓPICOS - VERB TENSE "SIMPLE PAST" 
    :

    • Did you take the medicine?
    • Você tomou o remédio?
    • Yes, but when I took it, it didn't do any good.
    • Sim, mas quando eu tomei, não fez efeito.

    (A) took / doesn't

    (B) take / didn't do

    (C) took / didn't do

    (D) took / didn't

    (E) take / doesn't

    >> "TO TAKE" - TAKE, TOOK, TAKEN.

    06 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • How often ______________ in São Paulo?

    (A) does it rain

    (B) it rains

    (C) does rain

    (D) rains

    (E) rain

          Comentários e Gabarito    A  
    TÓPICO - QUESTIONS WITH "DO" / "DOES"
    :

    • How often does it rain in São Paulo?
    • Com que frequência chove em São Paulo?

    (A) does it rain

    (B) it rains

    (C) does rain

    (D) rains

    (E) rain

    >>GRAMMAR – QUESTIONS WITH DO / DOES:

    From: https://www.grammar.cl

    >>"HOW OFTEN"(Com que frequência) – É uma estrutura interrogativa e refere-se à frequência com que algo acontece.

    • How often do you travel?
    • Com que frequência você viaja?

    07 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    Mike and John are on the phone:

    • Mike: "I know that you and your uncle speak English. And what about your nephew?"

    (A) John: "She speaks German."

    (B) John: "They speak French."

    (C) John: "I speak English, too."

    (D) John: "We speak Portuguese."

    (E) John: "He speaks Italian."

          Comentários e Gabarito    E  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    Mike and John are on the phone:

    Mike e John estão no telefone:

    • Mike:
    • I know that you and your uncle speak English. And what about your nephew?
    • Eu sei que você e seu tio falam inglês. E seu sobrinho?

    (A) John: "She speaks German." "Ela fala alemão."

    (B) John: "They speak French." "Eles falam francês."

    (C) John: "I speak English, too." "Eu também falo inglês."

    (D) John: "We speak Portuguese." "Nós falamos português."

    (E) John: "He speaks Italian." "Ele fala italiano."

    08 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • Josh's new Mercedes is ________ than the last one he owned.

    a) comfortable

    b) most comfortable

    c) more comfortable

    d) as comfortable

    e) very comfortable

          Comentários e Gabarito    C  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    09 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • Sue and I first met _____1991. She was born _____ April 15th, and I was born ____ Setember. We'll travel to Paris tomorrow _____10:00 p.m. and we'll stay there _____ August.

    (A) in / in / on / at / until

    (B) on / on / in / on / until

    (C) in / on / in / at / until

    (D) on / in / on / until / on

    (E) at  / in / in / until / on

          Comentários e Gabarito    C  
    TÓPICO - IN vs ON vs AT
    :

    • Sue and I first met in 1991.
    • Sue e eu nos conhecemos em 1991.
    • She was born on April 15th, and I was born in Setember.
    • Ela nasceu em 15 de abril e eu nasci em setembro.
    • We'll travel to Paris tomorrow at 10:00 p.m. and we'll stay there until August.
    • Viajaremos para Paris amanhã às 22:00 e ficaremos lá até agosto.

    (A) in / in / on / at / until

    (B) on / on / in / on / until

    (C) in / on / in / at / until

    (D) on / in / on / until / on

    (E) at  / in / in / until / on

    >>"IN" is used to refer to longer periods of time, such as Months, Years, Decades, or Centuries.

    >>"UNTIL"(=up to) é usada para indicar um ponto de chegada no tempo.
    • I was tired this morning. I stayed in bed until ten o'clock.
    • Eu estava cansado esta manhã. Fiquei na cama até as dez horas.

    10 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    • I play ____ tennis once or twice _____ week if I can. It's my favorite sport. I can say I'm _____ good player, but not _____ expert.

    a) the /____ / a / the

    b) ____ / an /a / a

    c) ____/ a / a / an

    d) the / an / a / an

    e) ____/ the /____/ the

          Comentários e Gabarito    C  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    11 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    "My friends live in _____ old house in ____ small village. There is ____ beautiful garden behind _____ house. I would like to have _____ garden like that."

    a) an/a/a/an/the

    b) an/a/a/an/a

    c) a/an/a/the/the

    d) a/an/a/the/a

    e) an/a/a/the/a

          Comentários e Gabarito    E  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    12 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    "Yoko and I are having dinner at a restaurant tonight. It's _____ anniversary. Do you want to come with _____?" "I'm sorry, but Bill is coming to _______ house. I invited ______ for dinner."

    a) us/we/my/he

    b) our/us/his/him

    c) us/our/my/him

    d) our/us/my/him

    e) our/our/my/his

          Comentários e Gabarito    D  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    ❑ TEXTORead the text and answer the following questions.

    HACKERS

    Man is the only animal that stores wealth. Prehistoric men stored bones because they used them as weapons. Later, men stored salt because they used it as currency, and even later they stored gold, silver and precious stones. In our present time, information is the most valuable commodity.

    In the past, people used to store goods and there was always someone trying to steal them.

    Today there are people who steal information from computers. They are called hackers. Most hackers are young, male and love computers. All they need is a computer and a telephone line. They use the telephone line to connect their computers to other computers.

    Good hackers can enter even well-protected systems. They can transfer large amounts of money from one bank to another. They can get free air tickets, and use someone else's credit card number to buy anything.

    Hackers steal infomation for fun. Many others sell information to organized crime gangs.

    More companies use computers everyday, so there will be even more computer crimes in the future.

    (Adapted from Série Aquarius, level 2, Ed. Moderna)

    ❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

    HACKERS

    Man is the only animal that stores wealth.

    O homem é o único animal que armazena riqueza.

    Prehistoric men stored bones because they used them as weapons.

    Os homens pré-históricos armazenavam ossos porque os usavam como armas.

    Later, men stored salt because they used it as currency, and even later they stored gold, silver and precious stones.

    Mais tarde, os homens armazenavam sal porque o usavam como moeda, e ainda mais tarde eles armazenavam ouro, prata e pedras preciosas.

    In our present time, information is the most valuable commodity.

    Em nosso tempo presente, a informação é a mercadoria mais valiosa.

    In the past, people used to store goods and there was always someone trying to steal them.

    Antigamente, as pessoas costumavam armazenar mercadorias e sempre havia alguém tentando roubá-las.

    Today there are people who steal information from computers. They are called hackers.

    Hoje, há pessoas que roubam informações de computadores. Elas são chamadas de hackers.

    Most hackers are young, male and love computers.

    A maioria dos hackers é jovem, do sexo masculino e ama computadores.

    All they need is a computer and a telephone line. They use the telephone line to connect their computers to other computers.

    Tudo o que eles precisam é de um computador e uma linha telefônica. Eles usam a linha telefônica para conectar seus computadores a outros computadores.

    Good hackers can enter even well-protected systems. They can transfer large amounts of money from one bank to another. They can get free air tickets, and use someone else's credit card number to buy anything.

    Bons hackers podem entrar até mesmo em sistemas bem protegidos. Eles podem transferir grandes quantias de dinheiro de um banco para outro. Eles podem obter passagens aéreas gratuitas e usar o número do cartão de crédito de outra pessoa para comprar qualquer coisa.

    Hackers steal infomation for fun. Many others sell information to organized crime gangs.

    Hackers roubam informações por diversão. Muitos outros vendem informações para gangues do crime organizado.

    More companies use computers everyday, so there will be even more computer crimes in the future.

    Mais empresas usam computadores todos os dias, então haverá ainda mais crimes de computador no futuro.

    (Adapted from Série Aquarius, level 2, Ed. Moderna)

    13 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    THEY in line 1 refers to

    a) bones.

    b) prehistoric men.

    c) weapons.

    d) animals.

    e) wealth.

          Comentários e Gabarito    B  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    14 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    IT in line 2 refers to

    a) curreney.

    b) gold.

    c) silver.

    d) precious stones.

    e) salt.

          Comentários e Gabarito    E  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    15 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    The text doesn't say that hackers can

    a) enter well-protected systems.

    b) sell information.

    c) transfer a lot of money from one bank to another.

    d) store computers.

    e) get plane tickets and don't pay for them.

          Comentários e Gabarito    D  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :

    16 – (EsPCEx-2000-CADETE DO EXÉRCITO)

    "... INFORMATION IS THE MOST VALUABLE COMMODITY" in line 3 means that

    a) there are things which are more valuable than information.

    b) there is nothing more valuable than information.

    c) information is less valuable than any commodity.

    d) information is as valuable as any commodity.

    e) information is not valuable.

          Comentários e Gabarito    B  
    TÓPICO - VOCABULÁRIO & 
    RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
    :