domingo, 24 de janeiro de 2016

DIRECTA-2013- Processo Seletivo DOCENTE DE INGLÊS da PREFEITURA MUNICIPAL DE CERQUEIRA CÉSAR/SP - Profº Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com Gabarito e Questões Comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up dear friends!!!...How have you been?!
Neste post, veremos a Prova de INGLÊS do Processo Seletivo-DIRECTA-2013-PREFEITURA MUNICIPAL DE CERQUEIRA CÉSAR/SP–DOCENTE III DE INGLÊS. Aplicação em 17/02/2013.
_____________________________________________________________________________
[a] Banca Organizadora do Concurso Público 
https://www.directacarreiras.com.br/
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
👉10 Questões.
👉Reading Comprehension(Compreensão textual).
👉Use of english(uso do inglês).
_____________________________________________________________________________
[c]Dictionary:
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
http://www.thefreedictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄Verbos 
[to )
🔄Phrasal Verbs :
[to "]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
["]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
["]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
["]   
🔄Expressões com verbos com ING:
[."]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
["]
🔄Substantivos(NOUNS):
[]
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas :
["]
🔄Advérbios/Locução adverbial:
[]
🔄 Pronomes Relativos(who, which, whom, that) :
[.]
🔄 Coordination Conjunctions (for, and, nor, but, or, yet, so):
["]
🔄 Subordination Conjunctions (however/nonetheless/nevertheless/notwithstanding)-(although/though/even though)-(as if/as though)-(as/so long as/provided that)-(despite/in spite of)-(as)-(once)-(otherwise)-(unless)-(untill)-(when/by the time)-(whenever)-(whereas)-(while)-(so that/so as to/in order that/in order to)-(since):
[)
🔄 Correlative Conjunctions(not only...but also, both...and, as...as, either...or, wheter...or, neither...nor) :
["]
🔄 Preposition (in ➜ mês), (on ➜ dia/data), (at➜ hora/momento específico: at night, at midnight, at lunchtime) :
["]
🔄 Passive Voice: Verbo TO BE(no tempo verbal contextual)+VP no particípio passado. :
["]
🔄Expressões idiomáticas :
[)
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO:
["] 
🔄IF-CLAUSE:
["]
🔄Tax English - Expressões Técnicas na ÁREA DE TRIBUTAÇÃO:
["]
🔄Oil English - Expressões Técnicas na ÁREA DE PETRÓLEO :
["]
🔄Expressões Técnicas na ÁREA DE FINANÇAS :
["]
🔄Economy English - Expressões Técnicas na ÁREA DE ECONOMIA:
["]
🔄 Comparativos (superioridade) :
[a]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=proprietário 'S propriedade) ➜ relação de posse , parentesco ou autoria. :
["]
🔄 Afixos :
[]
🔄Expressões com frações/números:
[."]
🔄Questions:
["]
🔄Falso cognato:
[]
_____________________________________________________________________________
Agora vamos à prova.
_____________________________________________________________________________
TEXT
_____________________________________________________________________________
A fix for handbag addicts
_____________________________________________________________________________
A Miami-based web site has come up with a clever – and cost effective – solution for women who are addicted to designer handbags. It’s called www.bagborroworsteal.com, a business that charges members a monthly fee to borrow handbags from Prada, Gucci, Yves Saint Laurent, among others, for as long as they like. The members are divided into three categories – Trendsetters ($19,95 a month), Princess ($49,95 a month), and Diva ($99,95 a month) – each offering different access to different bags.
(Speak up n⁰ 210)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  16 :
Assinale a opção que não está de acordo com o texto:
a) O site foi criado para atender um público específico.
b) É possível comprar as bolsas pelo site.
c) Os membros participantes pagam uma mensalidade por mês e estão divididos em três categorias.
d) Cada categoria oferece acesso a diferentes bolsas.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  17 :
Choose the sentence in the future tense:
a) I tidy up my bedroom twice a week.
b) She’s doing a lot of healthy things.
c) We’ll tell you more about it later.
d) I always read a book after dinner.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  18 :
Assinale a opção cujos verbos são irregulares
a) read, come, run, take
b) read, give, get, call
c) discover, drive, expect, finish
d) read, drive, get, allow
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  19 :
Choose the right alternative: The sentence “ Anne actually pretended that she was happy with him”.
In Portuguese becomes:
a) Anne atualmente pretendia ser feliz com ele.
b) Anne na verdade pretendia ser feliz com ele.
c) Anne atualmente fingia que era feliz com ele.
d) Anne na verdade fingia que era feliz com ele.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  20 :
Se o sinônimo de “allow” é “permitir”, o seu antônimo é:
a) consent
b) approve
c) Prohibit
d) tolerate
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  21 :
Indicate the alternative that best complete the following sentence:
The students have eaten too _________ sandwiches and drunk too _______ orange juice.
a) much – many
b) lot – much
c) many – much
d) none of these
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  22 :
Assinale a alternativa que apresenta a forma correta quanto ao uso do plural das palavras: child / mouse / person / foot / man
a) childrens / mouses / people / feet / man
b) children / mice / people / feet / men
c) children / mouses / people / feet / man
d) childrens / mice / people / feets / men
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  23 :
The first national park in the USA was Yellowstone Park. This park is in Wyoming and is older than the other national park in America. It opened in 1872 and was the first national park in the world. O sufixo – ER em older indica:
a) comparativo de superioridade
b) comparativo de igualdade
c) superlativo relativo
d) comparativo de inferioridade
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  24 :
Complete the sentences with the correct preposition. Helen is studying law __ university. There’s a big tree ___ the middle of the garden. The office is ___ the first floor.
a) in / in / on
b) at / at / in
c) in / at / on
d) at / in / on
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  25 :
Complete the cartoon below with the appropriate grammar structures respectively
a) are – longer
b) have being - the longer
c) had been – as longer as
d) have been – the longest
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

Nenhum comentário:

Postar um comentário