quarta-feira, 3 de julho de 2019

EEAR/2018 – CFS – AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES –TURMA 2 – LÍNGUA INGLESA – ESCOLA DE ESPECIALISTAS DE AERONÁUTICA – PROVA COM GABARITO.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

• EEAR-2018-CFS-TURMA 2-AERONAVEGANTES E NÃO-AERONAVEGANTES-29/10/17.

www2.fab.mil.br/eear/

❑ ESTRUTURA-PROVA:

 24 MCQs (Multiple Choice Questions) / 4 Options Each Question.


❑ TEXTO: Read the text and answer questions 25, 26 and 27:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

Economic crisis increases consumption of rice and beans in Brazil
Crise econômica aumenta consumo de arroz e feijão no Brasil

The economic crisis is making the Brazilian consumer exchange meat for the traditional dish of rice and beans. A crise econômica está fazendo o consumidor brasileiro trocar a carne pelo tradicional prato de arroz com feijão.

High unemployment and falling incomes, together with the low prices of these products, caused by good harvest, are responsible for the increase in demand, __________ will be 15% to 20% this month, compared to the prediction for the year. O alto desemprego e a queda da renda, aliados aos baixos preços desses produtos, causados pela boa colheita, são responsáveis pelo aumento da demanda, __________ será de 15% a 20% neste mês, em relação à previsão para o ano.

The average consumption per capita is around 3, 5 kilos of rice and 1, 5 kilo of beans. O consumo médio per capita gira em torno de 3,5 quilos de arroz e 1,5 quilo de feijão.

GLOSSARY 
GLOSSÁRIO

*harvest = colheita
*average consumption = consumo médio

25 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the alternative that best completes the blank in the text:

(A) who
(B) which
(C) whom
(D) whose

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - GRAMMAR - RELATIVE PRONOUN /'rel.ə.tɪv 'prəʊ.naʊn/:
(A) who /huː/(who refere-se a pessoas)
• We use WHO in relative clauses to refer to PEOPLE, sometimes PET ANIMALS)
/huː/ /huː/
(B) which (which refere-se a coisas: "the increase in demand")
• We use WHICH in relative clauses to refer to ANIMALS and to THINGS)
/wɪtʃ/ /wɪtʃ/
(C) whom (whom refere-se a pessoas)
• We use WHOM as the object of a verb or preposition to refer to PEOPLE)
/huːm/ /huːm/
(D) whose 
(whose indica posse)
• We use WHOSE in relative clauses with possessive meaning and to refer to PEOPLE, THINGS , ANIMALS)
/huːz/ /huːz/
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] High unemployment and falling incomes, together with the low prices of these products, caused by good harvest, are responsible for the increase in demand, which will be 15% to 20% this month, compared to the prediction for the year. "
• O alto desemprego e a queda da renda, aliados aos baixos preços desses produtos, provocados pela boa safra, são responsáveis pelo aumento da demanda, QUE será de 15% a 20% neste mês, em relação à previsão para o ano.

26 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the text, the Brazilian consumer is _______.

a) changing rice and beans for meat
b) having more rice than beans on average
c) paying a very high price for rice and beans
d) reducing the demand for the traditional dish of rice and beans

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Segundo o texto, o consumidor brasileiro está _______.
a) changing rice and beans for meat trocando arroz e feijão por carne
b) having more rice than beans on average consumindo mais arroz do que feijão em média
c) paying a very high price for rice and beans pagando um preço muito alto pelo arroz e feijão
d) reducing the demand for the traditional dish of rice and beans
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] The average consumption per capita is around 3, 5 kilos of rice and 1, 5 kilo of beans."
• O consumo médio per capita gira em torno de 3,5 quilos de arroz e 1,5 quilo de feijão.

 KEY WORDS:
• average (média)
/'æv.ər.ɪdʒ/
/'æv.ɚ.ɪdʒ/
• consumption (consumo)
/kən'sʌmp.ʃən/
/kən'sʌmp.ʃən/

27 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The words “is making”, underlined in the text, form a verb in the __________.

a) simple past
b) future tense
c) simple present
d) present progressive

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
GRAMMAR - PRESENT PROGRESSIVE 
/'prez.ənt prə'ɡres.ɪv/:
As palavras “is making”(BE + Participle Present), sublinhadas no texto, formam um verbo no:
a) simple past
b) future tense
c) simple present
d) present progressive 
(BE + Participle Present)
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] The economic crisis is making the Brazilian consumer"
• A crise econômica está fazendo com que o consumidor brasileiro.

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 28 and 29.
❑ TRADUÇÃO-TEXTO:
Homeless crack addict revitalizes small square in downtown São Paulo
Morador de rua viciado em crack revitaliza pequena praça no centro de São Paulo

A homeless man has chosen to occupy his free time revitalizing a small square on the corner of avenues São João and Duque de Caxias, in downtown São Paulo. 
Um morador de rua optou por ocupar seu tempo livre revitalizando uma pequena praça na esquina das avenidas São João e Duque de Caxias, no centro de São Paulo.

He planted pau-brasil, palm, banana and avocado trees. Ele plantou pau-brasil, palmeiras, bananeiras e abacateiros.

He also planted boldo, sweet potatoes, beans, peppers and ornamental plants, such as snake plants. Também plantou boldo, batata doce, feijão, pimentão e plantas ornamentais, como plantas de cobra.

Residents noticed the square’s gradual changes and congratulated the author for the modifications. Os moradores perceberam as mudanças graduais da praça e parabenizaram o autor pelas modificações.

28 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the alternative that is NOT in the Simple Past:

a) A man has chosen to occupy his free time revitalizing a square.
b) People congratulated the man for the gradual changes in the square.
c) He planted a number of pau-brasil, palm and banana trees.
d) Residents noticed the square’s changes.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Escolha a alternativa que NÃO está no Simple Past:

a) A man has chosen to occupy his free time revitalizing a square. (PRESENT PERFECT = has + Past Participle)
• has chosen (optou, preferiu)
 /hæz ˈtʃəʊ.zən)
 /hæz ˈtʃoʊ.zən/
b) People congratulated the man for the gradual changes in the square. (PAST SIMPLE = forma verbal com sufixo -ED)
• congratulated (congratularam, parabenizaram)
 /kən'ɡrætʃ.ə.leɪt/)
 /kən'ɡrætʃ.ə.leɪt/)

c) He planted a number of pau-brasil, palm and banana trees. (PAST SIMPLE = forma verbal com sufixo -ED)
• planted (plantou)
 /plɑːnt)
 /plænt)
d) Residents noticed the square’s changes. 
(PAST SIMPLE = forma verbal com sufixo -ED)
• noticed (perceberam)
 /'nəʊ.tɪst)
 /'noʊ.t̬ɪst)

29 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The words 
“small”, “sweet” e “ornamental”, underlined in the text, are __________.

(A) nouns
(B) adverbs
(C) pronouns
(D) adjectives

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - NOUNS PHRASES & ADJECTIVES
:
[..] small square
• small (pequeno)(Adjctive)
 /smɔːl/
 /smɑːl/ 

[..] sweet potatoes
• sweet (doce, gracioso, gentil)(Adjctive)
  /swiːt/
  /swiːt/ 
[..] ornamental plants
• ornamental (decorativo, de enfeite)(Adjctive)
  /ˌɔː.nəˈmen.təl/
 /ˌɔːr.nəˈmen.t̬əl/ (r caipira)

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 30, 31 and 32:
❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

Cracolândia” drug addicts have already spread to more than 20 different areas in São Paulo
Viciados em drogas da “Cracolândia” já se espalharam por mais de 20 áreas diferentes de São Paulo

Five days after a police operation in Cracolândia (Crackland) in the center of São Paulo, drug addicts have spread to various parts of the region, such as Paulista avenue, as well as the space underneath the João Goulart overpass, which is also known as the Minhocão. Cinco dias depois de uma operação policial na Cracolândia, no centro de São Paulo, dependentes químicos se espalharam por vários pontos da região, como a Avenida Paulista, bem como o espaço sob o viaduto João Goulart, também conhecido como o Minhocão.

The officers from the GCM (the Metropolitan Civil Guard) have accompanied the movement of those who belonged to the “flow” (fluxo) – a term used to describe outdoor areas where people negotiate and consume drugs. 
Os policiais da GCM (Guarda Civil Metropolitana) têm acompanhado a movimentação daqueles que pertenciam ao “fluxo” – termo usado para descrever áreas externas onde as pessoas negociam e consomem drogas.

GLOSSARY:

  • overpass = viaduto, elevado

30 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The verbs “have spread” and “have accompanied”, underlined in the text,

are in the __________.

(A) simple past
(B) future tense
(C) present perfect
(D) past progressive

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - GRAMMAR - 
PRESENT PERFECT /'prez.ənt 'pɝː.fekt/:
Questão básica de gramática, e exige do aluno o conhecimento da estrutura padrão do Present Perfect (have/has+ Past Participle)
• “have spread” (espalhou, propagou)
  /hæv spred/ or /əv spred/
  /hæv spred/ or /əv spred/
• "have accompanied” (decorativo, de enfeite)
  /hæv ə'kʌm.pə.nid/
  /hæv ə'kʌm.pə.nid/
• "accompany” (=go with)()(
  /əˈkʌm.pə.ni/
  /əˈkʌm.pə.ni/
• "accompanied” (regra fonética: A terminação "-ED" soa como /d/ e não cria sílaba, quando depois de todos as "vowel sounds" e "voiced consonants", exceto /d/)
  /əˈkʌm.pə.nid/
  /əˈkʌm.pə.nid/
* A regra fonética inglesa que guia a pronúncia do sufixo "-ED" em "accompanied" também se aplica em "cried", "tried", "hurried". Perceba que, depois da vogal "i", a terminação "-ed" soa como a /d/ e não cria uma nova sílaba.

31 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The words “after”, “in”, “of” and “from”, 
in bold in the text, are __________.

(A) articles
(B) adverbs
(C) pronouns
(D) prepositions

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
• after (depois deapós) = pode ser preposição (antes de um Noun Phrase: "Five days after a police operation") ou conjunção (quando introduz uma oração: After I left him a message).
 /'ɑːf.tər/ 
  /'æf.tɚ/
• "in (em)(preposição)
  /ɪn/
  /ɪn/
• "of” (de, da)(preposição)
  /ɒv/ or /əv/
  /ɑːv/ or /əv/
• "from” (desde, a partir de, a partir da)(preposição)
  /frɒm/
  /frɑːm/

32 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The sentence 
“People negotiate and consume drugs”,

in the Passive Voice is:

(A) Drugs are negotiated and consumed.
(B) Drugs were negotiated and consumed.
(C) Drugs will be negotiated and consumed.
(D) Drugs had been negotiated and consumed.

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - GRAMMAR - Passive Voice /ˈpæs.ɪv vɔɪs/ 
:
Questão de gramática, e exige do aluno o conhecimento da estrutura padrão do Passive Voice (TO BE + Past Participle) bem como. o conhecimento da REGRA GRAMATICA que diz que o tempo verbal da voz ativa É O MESMO empregado na voz passiva.
"Present Simple" é o tempo verbal da sentença “People negotiate and consume drugs” em questão.
Sendo assim, a opção "A" está correta pois encontramos a forma "AM", ou seja, o verbo "to be" no Simple Present.
(A) Drugs are negotiated and consumed. (Present Simple)
(B) Drugs were negotiated and consumed. (Past Simple)
(C) Drugs will be negotiated and consumed. (Future Simple)
(D) Drugs had been negotiated and consumed. (Past Perfect)

❑ TEXTO: Read the text and answer question 33:

I am from New Zealand, which is _____ country that is in _____ Pacific Ocean. Wellington is _____ name of _____ capital of my country.

33 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the best alternative to complete the blanks in the text.

(A) a – a – a – the
(B) the – a – a – the
(C) a – the – the – the
(D) the – a – the – the

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Questão de gramática, e exige do aluno o conhecimento do uso contextual dos artigos "A" e "THE, ou seja, o artigo "A” é usado quando falamos de algo que não é único, não é exclusivo "A MAN", ao passo que, “The” é usado quando falamos de algo que é único, é exclusivo, "THE MAN".

I am from New Zealand, which is a country that is in the Pacific Ocean. Wellington is the name of the capital of my country. Eu sou da Nova Zelândia, que é um país que fica em o Oceano Pacífico. Wellington é o nome de a capital de o meu país.

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 34, 35, 36 and 37:

❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

It's never too late to make changes to prevent diseases that may end your flying career. And becoming healthier doesn’t mean you have to make major changes. Here are some tips on what you can do today to keep yourself in the air for years to come. Nunca é tarde para fazer mudanças para prevenir doenças que podem encerrar sua carreira de piloto. E tornar-se mais saudável não significa que você precise fazer grandes mudanças. Aqui estão algumas dicas sobre o que você pode fazer hoje para se manter no ar nos próximos anos.
  •  take the stairs instead of riding the elevator; suba as escadas em vez de pegar o elevador;
  •  limit red meat; limitar a carne vermelha;
  •  consume more vegetables; consumir mais vegetais;
  •  wear UV-blocking sunglasses; use óculos de sol com proteção UV;
  •  walk more; ande mais;
  •  try a yoga class; experimente uma aula de ioga; 
  •  don’t smoke; não fume;
  •  drink a lot of water; beber muita água;
  •  find an activity that you love after retirement. encontre uma atividade que você adora após a aposentadoria.
Fonte:http://goo.gl/W3uCrU Acess 30/05/2017

34 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)
According to the text, in order to live a healthy life for years, you should __________.

(A) eat a lot of red meat
(B) ride the elevator all the time
(C) find a hobby that you enjoy, after you retire
(D) consume many candies and cakes during the day

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Segundo o texto, para viver uma vida saudável durante anos, você deveRIA __________.
(A) eat a lot of red meat comer muita carne vermelha
(B) ride the elevator all the time andar de elevador o tempo todo
(C) find a hobby that you enjoy, after you retire encontrar um hobby de que você goste, depois de se aposentar
(D) consume many candies and cakes during the day 
consumir muitos doces e bolos durante o dia
 TRECHO QUE JUSTIFICA:
• "[...] find an activity that you love after retirement.
•  encontre uma atividade que você adora após a aposentadoria..
 KEY WORDS:
• retirement (aposentadoria)
/rɪ'taɪə.mənt/
/rɪ'taɪr.mənt/
• retire (aposentar-se)
/rɪ'taɪər/
/rɪ'taɪr/
• enjoy (gostar de, curtir)
/ɪnˈdʒɔɪ/
/ɪnˈdʒɔɪ/
• love (amar, adorar)
/lʌv/
/lʌv/

35 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

In the sentence 
It’s never too late to make changes to prevent diseases that may end your flying career”,

the modal verb may” expresses __________.

(A) ability
(B) necessity
(C) deduction
(D) possibility

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
MODAL VERB  
/ˈmoʊ.dəlvɝːb/:
Na sentença
It’s never too late to make changes to prevent diseases that may end your flying career”, Nunca é tarde demais para fazer mudanças para prevenir doenças que PODEM acabar com a sua carreira de piloto”,

o verbo modal “MAY” expressa POSSIBILIDADE.

(A) ability (capacidade, habilidade) 
/ə'bɪl.ə.ti/
/ə'bɪl.ə.t̬i/
(B) necessity (necessidade)
/nə'ses.ə.ti/
/nə'ses.ə.t̬i/
(C) deduction (dedução)
/dɪ'dʌk.ʃən/
/dɪ'dʌk.ʃən/
(D) possibility (possibilidade)
/ˌpɒs.ə'bɪl.ə.ti/
/ˌpɑː.səˈbɪl.ə.t̬i/

36 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The adjective "healthier", underlined in the text, is a 
________.

(A) superlative
(B) comparative of equality
(C) comparative of inferiority
(D) comparative of superiority

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
GRAMMAR - COMPARATIVE FORM 
/kəm'per.ə.t̬ɪfɔːrm/:
• "health"
/ˈhel.θi/
/ˈhel.θi/
• "healthier"

/ˈhel.θɪər/
/ˈhel.θɪər/

(1) Adjetivo com sufixo -ER caracteriza a COMPARATIVE FORM (EASIERLONGERNICER, etc).

(2) HEALTHIER é a forma comparativa do adjetivo original HEALTHY (oposto de "sick").

(3) HEALTHIER (THAN) é um COMPARATIVO DE SUPERIORIDADE.

(4) AS HEALTY AS é um COMPARATIVO DE IGUALDADE.

(3) LESS HEALTY (THAN) é um COMPARATIVO DE INFERIORIDADE.

37 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The word "yourself", in bold in the text,

is a _______ pronoun.

(A) personal
(B) reflexive
(C) possessive
(D) demonstrative

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 38 and 39:

A ______ fact about Australia is that one Australian family in three (that’s approximately 33%) speak another language, apart from English.

38 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the best alternative to complete the blank in the text.

(A) surprises
(B) surprised
(C) surprising
(D) surprisingly

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
NOUN PHRASE (
Article + adjective + Noun):
Escolha a melhor alternativa para completar a lacuna do texto.
(A) surprises (verbo)
(B) surprised (adjetivo OU particípio passado do verbo "surprise")(
Não cabe contextualmente porque não faz coesão na frase)
(C) surprising (adjetivo)
(D) surprisingly 
(advérbio)
➭ NOUN PHRASE (Article + adjective + Noun)
• "A surprising fact" Um fato surpreendente
• "surprising"(surpreendente)(adjective)

/sə'praɪ.zɪŋ/
/sɚ'praɪ.zɪŋ/
ADJETIVOS frequentemente usados com o substantivo FACT:
freecollocation.com

39 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The word “approximately”, in bold in the text, 
means

a) exactly
b) roughly
c) precisely
d) undoubtedly

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - SYNONYM /'sɪn.ə.nɪm/ 
:
A palavra approximately”(aproximadamente), em negrito no texto, significa
a) exactly exatamente
/ɪɡ'zækt.li/
/ɪɡ'zækt.li/
b) roughly aproximadamente
/'rʌf.li/ 
/'rʌf.li/
c) precisely precisamente
/prɪ'saɪs.li/
/prə'saɪs.li/
d) undoubtedly 
sem dúvida
/ʌn'daʊ.tɪd.li/
/ʌn'daʊ.t̬ɪd.li/

❑ TEXTO: Read the text and answer question 40.
❑ TRADUÇÃO-TEXTO:

Finding a taste of Japan in São Paulo’s Liberdade neighborhood
Conhecendo o sabor do Japão no bairro da Liberdade, em São Paulo

Home of the largest Japanese community outside of 
Japan, São Paulo’s Liberdade neighborhood is a city within a city, with many specialty shops for Japanese food and home products. 
Lar da maior comunidade japonesa fora do Japão, o bairro da Liberdade, em São Paulo, é uma cidade dentro da cidade, com muitas lojas especializadas em comida japonesa e produtos caseiros.

Since most of the products are imported directly from Japan, and many do not contain a Portuguese ingredient version, shop owners and employees are always at hand for a quick translation. Como a maioria dos produtos é importada diretamente do Japão e muitos não contêm a versão dos ingredientes em português, lojistas e funcionários estão sempre à disposição para uma tradução rápida.
Fonte: The Rio Times/Brazil News

40 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The words “at hand”, underlined in the text, mean _____.

(A) busy
(B) distant
(C) worried
(D) available

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

❑ TEXTO: Read the text and answer question 41.

Good day! My name is Sheila. I’m from Melbourne, Australia. My ____ is from Montreal, Canada. We live in Sydney. A lot of ____ living in Australia come from other ____.

41 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)
Choose the best alternative to complete the blanks in the text:

(A) husband – peoples – country
(B) husband – people – countries
(C) husbands – persons – country
(D) husbands – person – countries

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

➦ A 1ª LACUNA é seguida de verbo (is) na 3ªps , portanto, o substantivo deve estar no singular ➜ HUSBAND.
➦ A 2ª LACUNA é precedida do quantificador "A LOT OF"(muitos,muitas) que no contexto, determina substantivo no plural ➜ PEOPLE(pessoas).
➦ A 3ª LACUNA é precedida do adjetivo "OTHER"(outros) que no contexto, determina o substantivo no plural ➜ COUNTRIES(paises).
*country ➜ countries.


❑ TEXTO: Read the text and answer questions 42, 43, 44 and 45.

My neighbors love Christmas, but I don’t. In fact, if I can be completely honest, I hate Christmas. Maybe it’s because Christmas was always a little depressing when I was a young boy. Anyway, my neighbors really love Christmas and every year they decorate the inside and outside of their house with big, bright lights. This year, however, they really exaggerated: their lights are so bright that I can’t sleep at night! Tomorrow I am going to speak to my neighbors and ask that the lights __________ reduced or removed.

42 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the best alternative to complete the blank in the text.

a) be
b) are
c) were
d) have been

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

43 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

According to the text, the narrator doesn’t like 
Christmas, possibly because __________.

a) it was not a happy time of the year when he was growing up
b) it reminds him that life is short and that time passes by quickly
c) his religious beliefs are different from the people in his neighborhood
d) it makes him feel bad that his house is not decorated with Christmas lights

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:
Segundo o texto, o narrador não gosta do Natal, possivelmente porque __________.
a) it was not a happy time of the year when he was growing up não foi uma época feliz do ano quando ele estava crescendo
b) it reminds him that life is short and that time passes by quickly lembra que a vida é curta e que o tempo passa rápido
c) his religious beliefs are different from the people in his neighborhood suas crenças religiosas são diferentes das pessoas de sua vizinhança
d) it makes him feel bad that his house is not decorated with Christmas lights 
ele se sente mal porque sua casa não está decorada com luzes de Natal

44 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The word “anyway”, underlined in the text, was used to 
__________.

a) indicate a place that does not exist
b) return to a previous topic in the text
c) state the good or bad quality of something
d) mention the time at which something happened

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
ADVERB - ANYWAY
:
A palavra “anyway”(como eu estava dizendo, voltando ao assunto), sublinhada no texto, foi utilizada para
a) indicate a place that does not exist indicar um lugar que não existe
b) return to a previous topic in the text retornar a um tópico anterior do texto
c) state the good or bad quality of something afirmar a boa ou má qualidade de algo
d) mention the time at which something happened 
mencionar o momento em que algo aconteceu

45 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The word “can”, in bold in the text, expresses ________.

(A) quality
(B) permission
(C) prohibition
(D) importance

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

❑ TEXTO: Read the text and answer questions 46, 47 and 48.

The pilot of a Beech Baron airplane noticed that one of his engines was on fire. He contacted the nearest air traffic control center to ask for help.

The voice __________ the radio answered, “This is the Control Tower. "Please inform your altitude".
The pilot replied, "We are at 30,000 feet".

46 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

Choose the best alternative to complete the blank in the text.

(A) on
(B) for
(C) into
(D) until

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

47 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The word “inform”, in bold in the text,

is a verb in the __________.

(A) infinitive
(B) imperative
(C) subjunctive
(D) passive voice

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

48 – (EEAR-CFS-2018-AERONAVEGANTES E NÃO-NAVEGANTES-TURMA 2)

The correct way of writing the cardinal number 30,000 using words is __________.

(A) third thousand
(B) thirty thousand
(C) thirteen thousand
(D) thirtieth thousand

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO
:

Nenhum comentário:

Postar um comentário