domingo, 8 de setembro de 2019

CETREDE – 2019 – PM/JN/CE – PROFESSOR(A) – LÍNGUA INGLESA – CONCURSO PÚBLICO – PREFEITURA MUNICIPAL DE JUAZEIRO DO NORTE / CE – PROVA COM GABARITO & TEXTO TRADUZIDO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESACETREDE-2018-PM/JN/CE-PROFESSOR(A).
❑ ESTRUTURA-PROVA:
➭ 20 Multiple Choice Questions / 5 Options Each Question.
➭ Text – How centuries of priceless treasures were saved at Notre Dame | https://edition.cnn.com |
 PROVA:
 TRADUÇÃO - TEXTO:
How centuries of priceless treasures were saved at Notre Dame
Como séculos de tesouros inestimáveis foram salvos em Notre Dame
Jean-Marc Fournier didn't have much time. As flames ripped through Notre Dame cathedral's medieval roof on Monday evening, the Paris fire brigade chaplain had a single mission -- to rescue two of its most sacred relics.
Jean-Marc Fournier não tinha muito tempo. Enquanto as chamas rasgavam o teto medieval da catedral de Notre Dame, na segunda-feira à noite, o capelão dos bombeiros de Paris tinha uma única missão: salvar duas das suas relíquias mais sagradas.
The problem was that the Crown of Thorns, revered as having been worn by Jesus Christ during his crucifixion, and the tabernacle, containing the Eucharist or holy sacrament, were locked inside a safe in the church's treasury that no one knew how to open.
O problema era que a Coroa de Espinhos, venerada como tendo sido usada por Jesus Cristo durante a sua crucificação, e o tabernáculo, que contém a Eucaristia ou santo sacramento, estavam fechados num cofre no tesouro da igreja que ninguém sabia como abrir.
"We couldn't get the codes... we couldn't get hold of the people who had them," Fournier said Wednesday. 
"Não conseguimos obter os códigos... não conseguimos contactar as pessoas que os tinham", disse Fournier na quarta-feira.
Finally, as the flames high above crept closer to Notre Dame's famous spire, a church officer appeared with the crypt key, and the chaplain and firefighters rushed in.
Por fim, quando as chamas se aproximavam do famoso pináculo de Notre Dame, um oficial da igreja apareceu com a chave da cripta e o capelão e os bombeiros apressaram-se a entrar.
Inside, red-hot embers and debris drifted down from the vast rib-vaulted ceiling. Fournier watched as a team of firefighters broke open the safe and extracted the crown. Made of rushes bound by gold threads, it has been encased in a crystal tube since eighteen ninety-six.
No interior, brasas incandescentes e destroços desciam do vasto teto abobadado. Fournier observou enquanto uma equipa de bombeiros abria o cofre e extraía a coroa. Feita de juncos atados por fios de ouro, estava envolta num tubo de cristal desde o ano de mil novecentos e noventa e seis.
The chaplain joined a human chain of firefighters, emergency workers and antiquities experts to pass the crown and other irreplaceable treasures out of the burning church and into safety. Their efforts in those first few hours would save hundreds of years of art, history and heritage that Fournier said "belongs to humanity and the world at large."
O capelão juntou-se a uma cadeia humana de bombeiros, trabalhadores de emergência e especialistas em antiguidades para tirar a coroa e outros tesouros insubstituíveis da igreja em chamas e colocá-los em segurança. Os seus esforços nas primeiras horas salvaram centenas de anos de arte, história e património que, segundo Fournier, "pertence à humanidade e ao mundo em geral".
👉 Questão  41 :
What is the main idea of the text?
a) About the resurrection of Jesus Christ.
b) The text talks about the hero Jean-Marc Fournier.
c) It is about the origin of the fire.
d) The text is about the firefighters' efforts to save the art, history and heritage of the cathedral in the first few hours of the fire.
e) The text is about the rescue of the people in the cathedral during the fire.
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Qual é a principal ideia do texto?
a) Trata sobre a ressurreição de Jesus Cristo.
b) O texto fala sobre o herói Jean-Marc Fournier.
c) Trata sobre a origem do fogo.
d) O texto trata dos esforços dos bombeiros para salvar a arte, a história e o patrimônio da catedral nas primeiras horas do incêndio.
e) O texto trata sobre o resgate das pessoas na catedral durante o incêndio.

👉 Questão  42 :
What was NOT a problem they faced when trying to rescue the crown?
a) Trying to open the codes.
b) Trying to find the people that knew the codes.
c) The flames burned got bigger and didn´t allow the people to enter the crypt.
d) It was not easy to get hold of the people who could open the crypt.
e) They didn't have the key.
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
O que NÃO foi um problema que eles enfrentaram ao tentar resgatar a coroa?
a) Tentar abrir os códigos.
b) Tentar encontrar as pessoas que conheciam os códigos.
c) As chamas queimadas aumentaram e não permitiram que as pessoas entrassem na cripta.
d) Não foi fácil se apossar das pessoas que podiam abrir a cripta.
e) Eles não tinham a chave.

👉 Questão  43 :
Who saved the crown?
a) Jesus Christ.
b) Jean-Marc Fournier.
c) Emergency workers.
d) The chaplain.
e) A team of firefighters.
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
Quem salvou a coroa?
a) Jesus Cristo.
b) Jean-Marc Fournier.
c) Trabalhadores de emergência.
d) O capelão.
e) Uma equipe de bombeiros.

👉 Questão  44 :
How long has the crown been encased in a crystal tube?
a) More than a century.
b) For thirty years.
c) For less than a century.
d) Since 1886.
e) Since 1996.
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
How long has the crown been encased in a crystal tube?
Há quanto tempo é, que a coroa está envolta num tubo de cristal?
a) More than a century. – Há mais de um século.
b) For thirty years. – Há trinta anos.
c) For less than a century. – Há menos de um século.
d) Since 1886. – Desde 1886.
e) Since 1996. – Desde 1996.

👉 Questão  45 :
The word “sacred” underlined on the text could be appropriately substituted for:
a) Eternal.
b) Divine.
c) Rushed.
d) Irreplaceable.
e) Connected.
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
The word “sacred” underlined on the text could be appropriately substituted for:
A palavra "sagrado" sublinhada no texto poderia ser adequadamente substituída por:
a) Eternal. – Eterno.
b) Divine. – Divino.
c) Rushed. – Apressado.
d) Irreplaceable. – Insubstituível.
e) Connected. – Conectado.

👉 Questão  46 :
The expression “broke open” underlined on the text could be appropriately substituted for:
a) Attached.
b) Surpassed.
c) Connected.
d) Cracked.
e) Ran.
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  47 :
Fill in the blanks with “for” or “since”:
I. Sara has been on a diet ______ years.
II. He has not drunk milk ______ January.
III. The child has not eaten chocolate ______ Easter.
a) since / for / since
b) since / since / for
c) for / since / since
d) for / for / since
e) for / since / for
 👍   Gabarito    C  
❑ Preenche os espaços em branco com "FOR" ou "SINCE":
I. Sara has been on a diet for years. –  A Sara está fazendo dieta há anos. (YEARS → PERÍODO DE TEMPO → FOR)
II. He has not drunk milk since January. – Ele não bebe leite desde janeiro(JANUARY → UM PONTO ANTERIOR DE TEMPO → SINCE)
III. The child has not eaten chocolate since Easter. – A criança não come chocolate desde a Páscoa. (EASTER → UM PONTO ANTERIOR DE TEMPO → SINCE)
👉 Questão  48 :
Complete the sentences with the correct conjunctions:
I. Tell me _______ we can meet.
II. Margie went home _______ she was tired.
a) how / where
b) where / because
c) when / where
d) because / when
e) because / where
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  49 :
Change the following sentence from direct speech to indirect speech:
The teenagers were ordered: "Don't come home late"
a) The teenagers ordered don't come home late.
b) The teenagers were ordered to not come home late.
c) The teenagers were ordered don't come home late.
d) The teenagers ordered to come home late.
e) The teenagers were ordered not to come home late.
👍 Comentários e Gabarito  E 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  50 :
Complete the blanks of the following sentences with the adjective "good(s)" or the adverb "well":
I. She writes very _____, that is why she has so many _____ books on the bookstores.
a) well / good
b) good / well
c) well / goods
d) well / well
e) good / good
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - the adjective "good" and the adverb "well":
➦Sentença:
"She writes very well, that is why she has so many good books on the bookstores."
(Ela escreve muito bem, é por isso que ela tem muitos bons livros nas livrarias.)
➦Dicas:
*WELL(advérbio) conecta-se a VERBOS DE AÇÃO(expressa ações físicas).
"She writes very well."
*GOOD(adjetivo) conecta-se a VERBOS DE LIGAÇÃO(To be, seem, appear, look, become).
"These Exchange students are good at English."
(Esses estudantes de intercâmbio são bons em inglês.)
*GOOD(adjetivo) via de regra aparece antes de substantivos.
"She has so many good books on the bookstores."
_____________________________________________________________________________
*Muito cuidado quando for falar sobre ESTADO DE SAÚDE!
A dica é usar WELL para descrever estados de saúde e GOOD para descrever estados emocionais.
"You don't look very well. Are you well?"
(Você não parece muito bem. Você está bem?)

👉 Questão  51 :
Complete the sentences with the correct form of the verbs to fit the conditional clauses:
I. If Lina _____ hungry, she would have come with us to the restaurant.
II. If he had lived in Italy, he _______ how to speak Italian.
a) was / learned.
b) wants / learned.
c) was / would know.
d) is / would know.
e) was / knew.
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  52 :
Complete the following sentences with the appropriate adjective or adverb to make the correct comparisons or superlatives.
I. Sam runs ________ (slow) than Leo.
II. This was the _______ (bad) ice-cream I have ever tasted.
III. Cycling is ________ (exciting) than running.
a) slow / worsest / more exciting
b) slower / worst / more exciting
c) slower / worse / exciting
d) slowest / worse / the more exciting
e) the slowest than / worse / more exciting
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  53 :
“Cut it out!”. What does this sentence mean?
a) Stop it now!
b) Cut this thing out!
c) Come here!
d) Go out!
e) Go away!
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  54 :
Complete the sentences with the appropriate option: I. He is ______. He needs to rest.
II. I need to change because I´m all _______.
a) ill / wet
b) sick / hungry
c) thirsty / wet
d) ill / hungry
e) tired / thirsty
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  55 :
Complete the sentences with the appropriate verbs: I. Stop ______ to me! II. Theo ______ many headaches the last few days.
a) took / is having
b) talking / has had
c) to talk / has had
d) looking / presents
e) talk / had.
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  56 :
“The picnic was called off because of the rain”. What does this sentence mean?
a) The picnic was canceled.
b) The picnic called the rain.
c) The rain caused the picnic.
d) The picnic happened during the rain.
e) The picnic happened after the rain.
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  57 :
Complete the sentences with the appropriate pronoun:
I. These are ____ glasses.
II. ____ school is French.
a) my / Them
b) mine / Them
c) my / Their
d) mine / Their
e) my / They
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  58 :
All options are correct to complete the sentences with the following sentence, EXCEPT:
“This is the child ___________”
a) who is sick.
b) that was adopted.
c) I care about.
d) who I am.
e) I love.
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  59 :
What option best complete the following sentence? “If I had left earlier, _______________”
a) I will be less tired.
b) I would not have caught so much traffic.
c) I will meet you.
d) I would have arrive earlier.
e) I have to go home.
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

👉 Questão  60 :
Complete the following sentences with many / much / few / a little.
I. We don´t have _____ juice left.
II. How _____ sisters do you have?
III. We took _____ pictures because we didn´t have enough battery.
a) much / many / few.
b) many / many / few.
c) many / much / a little.
d) many / much / few.
e) much / many / a little.
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

Um comentário:

  1. Anônimo4/27/2020

    Pq o gabarito da questão 58 é C? qual a regra pra saber a resposta certa? Fiquei muito na dúvida. Obrigado!!!!

    ResponderExcluir