www.inglesparaconcursos.blog.br
❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
- 06 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.
55 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1) Observe a tirinha e marque a opção correta.
- https://www.google.com.br/search?q=peanuts+-+cartoons&tbm=isch&imgil=CGNK-9WAhyoRMM%253A%253BIHmj fBSm5YJzIM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fmoo
I. Se Charlie Brown quiser servir Snoopy, que entre pela porta de serviço!
II. Segundo Charlie, se Snoopy estiver com fome, ele tem que se virar.
III. Charlie se sente ultrajado com a atitude de Snoopy.
IV. Charlie não suporta mais comer com Snoopy.
V. Snoopy não está a fim de jantar.
É correto apenas o que se afirma em:
(A) I, IV e V.
(B) II, III e V.
(C) I, II e III.
(D) I, II e IV
(E) I, II, III, IV e V.
Comentários e Gabarito C
TÓPICOS - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO :
I. Se Charlie Brown quiser servir Snoopy, que entre pela porta de serviço!
>> CORRETO, conforme:
- PLACA DE AVISO:
- Servant's Entrance in the rear ...
- Entrada de Serviços nos fundos ...
II. Segundo Charlie, se Snoopy estiver com fome, ele tem que se virar.
>> CORRETO, conforme:
- If he wants any supper, he can come and get it himself!
- Se ele quiser jantar, pode vir ele próprio buscá-lo!
III. Charlie se sente ultrajado com a atitude de Snoopy.
>> CORRETO, conforme:
- That's the last straw.
- Essa é a gota de água.
IV. Charlie não suporta mais comer com Snoopy.
V. Snoopy não está a fim de jantar.
>> TRADUÇÃO DA TIRINHA:
- CHARLIE BROWN:
- That's the last straw. If he wants any supper, he can come and get it himself!
- Essa é a gota de água. Se ele quiser jantar, pode vir ele próprio buscá-lo!
- PLACA DE AVISO:
- Servant's Entrance in the rear ...
- Entrada de Serviços nos fundos ...
56 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1) O cantor canadense Shawn Mendes encantou os fãs brasileiros durante sua
estada no país para se apresentar no Rock in Rio. O cantor aproveitou para
gravar uma participação em um programa de televisão e movimentou as
redes sociais. Até antes de ir ao ar, mais de 65 mil pessoas tweetaram sobre
o assunto.
Veja um pouco da letra de seu hit Mercy.
Please have mercy on me
Take it easy on my heart
Even though you don’t mean to hurt me
You keep tearing me apart
Would you please have mercy on me
I’m a puppet on your string
And even though you got good intentions
I need you to set me free
Marque a opção que corresponde à ideia da música
(A) um pedido.
(B) uma ordem.
(C) uma decisão.
(D) uma condição.
(E) uma possibilidade.
Comentários e Gabarito A
TÓPICOS - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO :
- Please have mercy on me
- Por favor, tenha piedade de mim
- Take it easy on my heart
- Acalma-te com o meu coração
- Even though you don’t mean to hurt me
- Mesmo que não me queiras magoar
- You keep tearing me apart
- Continuas a destruir-me
- Would you please have mercy on me
- Podias, por favor, ter piedade de mim
- I’m a puppet on your string
- Eu sou uma marioneta na tua corda
- And even though you got good intentions
- E mesmo que tenhas boas intenções
- I need you to set me free
- Eu preciso que me libertes
Marque a opção que corresponde à ideia da música
(A) um pedido.
(B) uma ordem.
(C) uma decisão.
(D) uma condição.
(E) uma possibilidade.
>> "IDEIA PRINCIPAL CONTEXTUAL DA MÚSICA "MERCY":
- A ideia da música é um pedido, um apelo emocional intenso, onde o cantor implora por compaixão e alívio em um relacionamento que parece estar causando mais dor do que felicidade. A letra descreve a sensação de estar à mercê de outra pessoa, pedindo MERCY (misericórdia) repetidamente.
57 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1) Complete o texto sobre Todd McArthur, um técnico de telecomunicações, usando as preposições corretas.
I am a Telecommunications Technician. I work _____1 a company which provides phone systems _____2
business use, especially banks. I’ve been _____ 3 the company _____4 eight years. Before that, I was
_____5 the army _____6 four years. I joined when I left school. I was _____7 Signals. They trained me to set
up and maintain mobile communications equipment – satellite dishes, antennas, VHF radios, that sort of
thing. I enjoyed my time _____8 the army – mostly because I traveled quite a lot. I’ve been _____9 Norway,
Kenya, and Belize.
Marque a alternativa que corresponde à sequência correta.
(A) 1. at; 2. on; 3. at; 4. in; 5. at; 6. for; 7. at; 8. at; 9. to
(B) 1. for; 2. for; 3.with; 4. for; 5. in; 6. in; 7. in; 8. in; 9. in
(C) 1. in; 2. on; 3. in; 4. at; 5. on; 6. on; 7. at; 8. on; 9. in
(D) 1. for; 2. on; 3. with; 4. on. 5. on; 6. in; 7. for; 8. in; 9. to
(E) 1. for; 2. for; 3. with; 4. for; 5. in; 6. for; 7. in; 8. in; 9.to
Comentários e Gabarito E
TÓPICOS - PHRASAL VERB(WORK FOR), COLLOCATION (IN THE ARMY), PREPOSITIONAL VERBS("HAVE BEEN WITH", "HAVE BEEN TO") :
>> "WORK FOR"(Phrasal verb) - Trabalhar para (uma empresa).
- "I am a Telecommunications Technician. I work for a company"
- Sou Técnico de Telecomunicações. Eu trabalho para uma empresa ...
>> "PROVIDE something FOR something" - FORNECER algo PARA algo,
- I work for a company which provides phone systems for business use, especially banks.
- Trabalho para uma empresa que fornece sistemas telefónicos para uso comercial, especialmente bancos.
>> "HAVE BEEN WITH" - Estrutura verbal preposicionada utilizada para descrever um relacionamento ou para se referir a uma atividade em curso.
- I’ve been with the company ,,,
- Estou na empresa ...
>> "FOR "X" YEARS" - um período de tempo que abrange X anos.
- I’ve been with the company for eight years.
- Estou na empresa há oito anos.
>> "IN THE ARMY" - No exército.
- Before that, I was in the army....
- Antes disso, estive no exército...
- Outros exemplos:
- "WAS IN THE NAVY" - Estive na Marinha.
- "WAS IN THE AIR FORCE" - Estive na Aeronáutica.
>> "FOR "X" YEARS" - um período de tempo que abrange X anos.
- Before that, I was in the army for four years.
- Antes disso, estive no exército durante quatro anos.
>> "IN SIGNALS" - Usos de "IN" como preposição de lugar: antes de continentes, países, cidades e bairros.
- I joined when I left school. I was in Signals.
- Eu me alistei quando saí da escola. Eu estava em Signals.
>> "IN THE ARMY" - no exército.
- They trained me to set up and maintain mobile communications equipment – satellite dishes, antennas, VHF radios, that sort of thing. I enjoyed my time in the army – mostly because I traveled quite a lot.
- Treinaram-me para configurar e manter equipamentos de comunicação móvel – antenas parabólicas, antenas, rádios VHF, esse tipo de coisas. Aproveitei o meu tempo no exército – principalmente porque viajei bastante.
>> "HAVE BEEN TO" - Estrutura verbal preposicionada utilizada para indicar que uma pessoa já esteve em determinado lugar e que isso é relevante para a conversa.
- I enjoyed my time in the army – mostly because I traveled quite a lot. I’ve been to Norway, Kenya, and Belize.
- Aproveitei o meu tempo no exército – principalmente porque viajei bastante. Estive na Noruega, Quénia e Belize.
58 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1) Complete o texto abaixo com o presente simples ou o presente contínuo dos verbos entre parênteses.
Profile PRET A MANGER
Pret A Manger __________1 (be) a UK company and one of the world’s
leading sandwich chains. It ________2 (sell) freshly made sandwiches
in busy city centres. At the end of each day, the shops __________3
(give) any unsold products to the homeless. Currently, Pret ________4
(do) very well in south of England.
Pret ________ 5
(operate) a total of 232 UK outlets, and this year it
________6 (plan) new outlets for London. In the US, it ________7
(have) 23 outlets in New York and another 10 in Hong Kong.
Pret’s international activities ________8 (grow) in importance. This
month, as part of the next stage of expansion, Pret ________ 9
(open) its first two shops in Paris. At the
same time, the marketing team ________10 (work) with Lewis PR, a global PR company, to improve the
brands international image.
Marque a alternativa que corresponde à sequência correta.
(A) 1. is; 2. sells; 3. gives; 4. is doing; 5. operate; 6. is planning; 7. has;
8. grows; 9. is opening; 10. is working.
(B) 1. is; 2. sells; 3. give; 4. is doing; 5. operates; 6. is planning; 7. has;
8. are growing; 9. is opening; 10. are working.
(C) 1. is; 2. sell; 3. is giving; 4. does; 5. operates; 6. plans;
7. is having; 8. is growing; 9. opens; 10. is working.
(D) 1. is; 2. is selling; 3. is giving; 4. does; 5. is operating; 6. is planning;
7. have; 8. are growing; 9. open; 10; are working.
(E) 1. is; 2. is selling; 3. gives; 4. is doing; 5. is operating; 6. plans; 7. is having;
8. grow; 9. is opening; 10. work.
Comentários e Gabarito B
TÓPICOS - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO :
59 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1) Leia a apresentação de Elena Martinez.
Hi, I’m Elena Martinez. Good to see you all. I’d like to talk to you about the new computer network. My
presentation is in three sections. The subject of ________1 of my presentation is the installation schedule.
______2
, I’m going to talk about the benefits of the new software. ______3
, I’ll explain the training programme.
______ 4 of my presentation, you will have a clear idea of the new network.
Marque a alternativa que preenche corretamente as lacunas.
(A) 1.finally; 2. After that; 3. The first part; 4. By the end
(B) 1. the first part; 2. After that; 3. Finally; 4. By the end
(C) 1. by the end; 2. Finally; 3. The first part; 4. After that
(D) 1.after that; 2. The first part; 3. By the end; 4. Finally
(E) 1.the first part; 2. After that; 3. By the end; 4. Finally
Comentários e Gabarito B
TÓPICOS - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO :
60 – (UNIFOR-VESTIBULAR-2018.1)
Lessons in cultural difference
It is 9.05 a.m. and a group of Chinese businessmen are outside a hotel conference room in São Paulo,
waiting for the Brazilians hosts. The seminar was scheduled to start five minutes ago, but, like many
meetings in Brazil, it did not start on time. The Brazilians
arrive, complaining loudly about the morning’s traffic and go
immediately to breakfast. Cultural differences between the
two countries become clear.
In 2009, China replaced the US as Brazil’s biggest trading
partner. As a result, Brazilians companies are keen to
understand the Chinese better and find the best way to do
business together.
For companies already working with China, getting to know
the culture is a priority. At Chinbra, São Paulo’s biggest Chinese language school, students, who mainly
work in the import business, take evening classes in Mandarin. About half the lesson is about cultural
issues. They ask questions such as “Should I give my business card with two hands?” and “What
presents should I give – something Brazilian?”
Some business deals fail because of small things like a misunderstood email. “In addition to language
problems, there is also a lack of cultural understanding between the two countries,” says Charles Tang,
president of the Brazil-China Chamber of Commerce.
One big issue is timing. For successful deals with the Chinese, it is important to be on time for meetings and
to meet deadlines. Another issue is planning. In Brazil, because of high inflation during the 1980s and early
1990s and many failed plans, long-term planning was not a priority. Today, many companies still prefer to
plan as they go along and fix problems when they happen. The Chinese are completely different. They like
to plan everything in advance and in detail.
Sobre o texto, analise as seguintes informações:
I - A China e, não os Estados Unidos é o maior parceiro comercial do Brasil.
II - Os brasileiros não procuram compreender melhor os chineses para melhorar suas negociações
comerciais.
III - Na Chinbra, os alunos passam a maior parte das lições aprendendo mandarim.
IV - Charles Tang acha que o principal motivo das negociações entre brasileiros e chineses darem errado
é devido a problemas de comunicação.
V - Para os chineses, ser pontual é muito importante.
VI - Os brasileiros não dão muita importância ao planejamento.
É correto apenas o que se afirma em:
(A) I, III e V.
(B) I, II e IV.
(C) II, V e VI.
(D) I, IV, V e VI.
(E) II, III, IV e VI.
teste
Nenhum comentário:
Postar um comentário