domingo, 1 de novembro de 2015

EFOMM/PS/2005–LÍNGUA INGLESA–ESCOLA DE FORMAÇÃO DE OFICIAIS DA MARINHA MERCANTE–PROVA COM GABARITO E COMENTADA.

www.inglesparaconcursos.blog.br

 PROVA DE LÍNGUA INGLESA:
 EFOMM-2005-PS-OFICIAL-MARINHA MERCANTE:
 ESTRUTURA-PROVA:
 25 Multiple Choice Questions / 5 Options Each Question.
 Texto – | Letra de Música | The long and winding road | The Beatles |

PROVA

 TEXTOQuestions 01 to 05 will be based on part of the lyrics of a song by "The Beatles":
 TRADUÇÃO - TEXTO:
** The long and winding road – The Beatles**
**A longa e sinuosa estrada - The Beatles**
1- The long and winding road – A longa e sinuosa estrada
2- That leads to your door – Que leva à tua porta
3- Will never disappear – Nunca vai desaparecer
4- I’ve seen that road before ... – Eu já vi essa estrada antes ...
5- The wild and windy night – A noite selvagem e ventosa
6- That the rain washed away, – Que a chuva levou,
7- Has left a pool of tears, –  Deixou uma poça de lágrimas,
8- Crying for the day ... – Chorando pelo dia ...
9- Don’t let me standing here – Não me deixes aqui parado
10- Lead me to your door 
– Leva-me à tua porta

01 – (EFOMM-2005-OFICIAL-MARINHA MERCANTE)
In verse 5, it is clear that, in that specific night, the weather was
(A) calm.
(B) foggy.
(C) windless.
(D) stormy.
(E) very good.
      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
➭ VERSO 5: The wild and windy night. (A noite selvagem e ventosa.)
In verse 5, it is clear that, in that specific night, the weather was
No verso 5, fica claro que, naquela noite específica, o tempo estava
(A) calm. – calmo.
(B) foggy. – nebuloso.
(C) windless. – sem vento.
(D) stormy. – tempestuoso.
(E) very good. – muito bom.
OUTROS EXEMPLOS:
• The sky was dark and stormy.
O céu estava escuro e tempestuoso.
• A stormy winter night.
Uma noite tempestuosa de inverno.
• It was a windy night.
Foi uma noite de muito vento.
• A windy day.
Um dia ventoso.
VOCABULÁRIO:
➭ STORMY (TEMPESTUOSO) com vento forte, chuva forte e frequentemente trovões e relâmpagos.
➭ STORMY e WINDY têm em comum "MUITO VENTO ou VENTO FORTE".

02 – (EFOMM-2005-OFICIAL-MARINHA MERCANTE)
In verse 6, the verb tense attributed to the rain means
(A) an action that was partially successful.
(B) an action that was never fulfilled.
(C) that the rain could not remove it completely.
(D) an action that was a complete success.
(E) that the rain was a light one.
      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
No versículo 6, o tempo verbal atribuído à chuva significa
(A) an action that was partially successful.
uma ação que foi parcialmente bem sucedida.
(B) an action that was never fulfilled.
uma ação que nunca foi realizada.
(C) that the rain could not remove it completely.
que a chuva não conseguiu removê-lo completamente.
(D) an action that was a complete success.
uma ação que foi um sucesso total.
(E) that the rain was a light one.
que a chuva estava fraca.
VOCABULÁRIO:

03 – (EFOMM-2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)
In verse 5, the adjective windy means
(A) full of water.
(B) full of currents of air.
(C) illuminated fully.
(D) very hot.
(E) very calm.
      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
➭ VERSO 5: The wild and windy night(A noite selvagem e ventosa.)
In verse 5, the adjective windy means
No versículo 5, o adjetivo windy (ventoso, de muito vento) significa
(A) full of water.
cheio de água.
(B) full of currents of air.
cheio de correntes de ar.
(C) illuminated fully.
totalmente iluminado.
(D) very hot.
muito quente.
(E) very calm.
muito calmo.

04 – (EFOMM-2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)
In verse 1 the adjective winding means
(A) short and narrow.
(B) abrupt and dirty.
(C) with bends and turns.
(D) full of wind.
(E) wide and straight.
      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
➭ VERSO 1: The long and winding road – A longa e sinuosa estrada
In verse 1 the adjective winding means
No verso 1, o adjetivo winding (SINUOSO, TORTUOSO) significa
(A) short and narrow.
curto e estreito.
(B) abrupt and dirty.
 abrupto e sujo.
(C) with bends and turns.
com curvas e voltas.
(D) full of wind.
cheio de vento.
(E) wide and straight.
largo e reto.

05 – (EFOMM-2005-OFICIAL-MARINHA MERCANTE)
In verses 4 and 7 the verb tense is used to express an action that
(A) happened at an indefinite point in the past.
(B) will be a future reality very soon.
(C) will be completed before a future time very soon.
(D) was no doubt limited by two points in the time line, both in the present.
(E) is continuous in the present.
      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:
Nos versos 4 e 7 o tempo verbal é usado para expressar uma ação que
(A) happened at an indefinite point in the past.
aconteceu em um ponto indefinido no passado.
(B) will be a future reality very soon.
será uma realidade futura muito em breve.
(C) will be completed before a future time very soon.
será concluído antes de um tempo futuro, muito em breve.
(D) was no doubt limited by two points in the time line, both in the present.
foi sem dúvida limitado por dois pontos na linha do tempo, ambos no presente.
(E) is continuous in the present.
é contínuo no presente.

 QUESTIONS: from 06 to 20 will require that you choose the only option with the correct verb tense.

06 – (EFOMM-2005-OFICIAL-MARINHA MERCANTE)
Oh gosh! I'm fed up with ______ on so many busy streets!
(A) drive
(B) drove
(C) driving
(D) has driving
(E) has driven
      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICOS - ADJETIVO PREPOSICIONADO "FED UP WITH" &
FORMA VERBAL COM "-ING" (after preposition)
:
Oh gosh! I'm fed up with driving on so many busy streets!
Oh Deus! Estou farto de dirigir em tantas ruas movimentadas!
(A) drive
(B) drove
(C) driving
(D) has driving
(E) has driven
OUTROS EXEMPLOS:
• I'm fed up with waiting for her.
Estou farto de esperar por ela.
• I'm fed up with living here.
Estou farto de viver aqui.
FED UP WITH:
(1) FED UP WITH SOMETHING OR SOMEONEFarto de algo ou de alguém.
• I'm fed up with my job.
Estou farto do meu trabalho
(2) FED UP WITH DOING SOMETHINGFarto de fazer alguma coisa.
• I'm getting really fed up listening to all your complaining.
Estou ficando realmente farto de ouvir todas as suas reclamações.

07 – (EFOMM-2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)
Martha recommended that her son _____ appropriately.
(A) would have behaved
(B) behaves
(C) behave
(D) had behaved
(E) has behaved
      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RECOMMENDED THAT SOMEONE DO SOMETHING
 :
Martha recommended that her son behave appropriately.
Martha recomendou que seu filho se comportasse adequadamente.
(A) would have behaved
(B) behaves
(C) behave
(D) had behaved
(E) has behaved
OUTROS EXEMPLOS:
• I recommended that she speak to a lawyer.
Recomendei que ela falasse com um advogado.
• It is recommended that you protect yourself against malaria.
Recomenda-se que se proteja contra a malária.
• I recommended that she come.
Eu recomendei que ela viesse.
DICAS:

08 – (EFOMM-2005-OFICIAL-MARINHA MERCANTE)
Susie was watching TV when her husband _________.
(A) arrived
(B) had arrived
(C) was going to arrive
(D) has arrived
(E) would arrive
      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
PAST CONTINUOUS + PAST SIMPLE
:
Susie was watching TV when her husband arrived.
Susie estava assistindo TV quando o marido chegou.
(A) arrived
(B) had arrived
(C) was going to arrive
(D) has arrived
(E) would arrive

09 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

So far the President __________.

(A) has not been elected
(B) will never be elected
(C) would be elected soon
(D) had been elected
(E) would have been elected

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - 
GRAMMAR - PRESENT PERFECT IN PASSIVE VOICE
:
So far the President __________.
Até agora o presidente não foi eleito.
(A) has not been elected não foi eleito
(B) will never be elected nunca será eleito
(C) would be elected soon seria eleito em breve
(D) had been elected havia sido eleito
(E) would have been elected 
eria sido eleito

10 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

If my boss had not phoned the police on the spot, the thief _____________.

(A) would get away with it
(B) got away with it
(C) should got away with it
(D) would have gotten away with it
(E) has gotten away with it

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
GRAMMAR
:
If my boss had not phoned the police on the spot, the thief _____________.
Se meu chefe não tivesse telefonado para a polícia imediatamente, o ladrão teria escapado impune.
(A) would get away with it escaparia impune
(B) got away with it escapou impune
(C) should got away with it deveria se safar
(D) would have gotten away with it teria escapado impune
(E) has gotten away with it 
escapou impune

11 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the best answer to complete the sentence.

'The widow shot ______ by accident.'

(A) yourself
(B) himself
(C) istself
(D) herself
(E) myself

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
GRAMMAR - REFLEXIVE PRONOUN
:
Escolha a melhor resposta para completar a sentença.
'The widow shot ______ by accident.'
A viúva se matou com um tiro por acidente.
(A) yourself
(B) himself
(C) istself
(D) herself
(E) myself

12 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Mark the sentence which must be completed with 'on' and 'in' , in the same sequence.

(A) 'I was talking __ the phone when I heard a knock __ the door.'
(B) The boy got a bike __ his birthday, and is now keeping it __ his relative's garage.
(C) The Smith family lives __ the countryside, __ a very cozy farm house.
(D) Bob was invited to speak __ the conference __ behalf of the company's president.
(E) Several workers decided to go __ strike __ the same day their boss announced his bankruptcy.

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:

13 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Remarking has to do with __________.

(A) seeing
(B) saying
(C) thinking
(D) singing
(E) cheating

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA
:
Remarking has to do with __________.
Comentar tem a ver com dizer. 
(A) seeing ver
(B) saying dizer
(C) thinking pensar
(D) singing cantar
(E) cheating 
trair
➧ Remark means something that you say, giving your opinion about something or stating a fact.

14 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

In the sentence: 'You may be wrong, but you may be right.',
May means.

(A) permission
(B) ability
(C) deduction
(D) obligation
(E) possibility

      Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - 
MODAL VERB
:
You may be wrong, but you may be right.
Você pode estar errado, mas pode estar certo.
(A) permission permissão
(B) ability 
habilidade 
(C) deduction dedução
(D) obligation obrigação
(E) possibility 
possibilidade

15 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the only option with the correct preposition.

What ___ earth are you doing here so early in the morning?

(A) under
(B) on
(C) in
(D) at
(E) behind

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - 
IDIOM - EXPRESSÃO IDIOMÁTICA - WHAT ON EARTH - MAS QUE DIABOS? - Expressão em contexto de supresa:
What ___ earth are you doing here so early in the morning?
O que diabos você está fazendo aqui tão cedo de manhã?
(A) under
(B) on "on" é parte integrante da expressão idiomática "what on earth".
(C) in
(D) at
(E) behind

16 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

All our words can be classified into different categories which we call parts of speech. Identify the parts of speech of the words in italics.

1) That's no help at all.

2) The pot boiled over after a while.

3) No one but John left.

4) John suffers from pneumoconiosis.

5) The family moved to greener pastures.

(A) noun – adverb – conjunction – noun – noun
(B) noun – adverb – preposition – noun - adjective
(C) noun – preposition – preposition – noun –adjective
(D) verb – preposition – conjunction- noun – adjective
(E) verb – preposition – conjunction – adjective – noun

      Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - CLASSIFICAÇÃO MORFOLÓGICA
:
1) That's no help at all. Isso não ajuda. (HELP funciona como um NOUN)
2) The pot boiled over after a while. O pote ferveu após um tempo. (OVER funciona como um ADVÉRBIO pois é parte integrante do phrasal veb "to boil over")
- REMEMBER: Qualquer preposição, quando faz parte de um phrasal verb, funciona como advérbio.
3) No one but John left. Ninguém saiu exceto John.
No contexto, “BUT” não é conjunção adversária. “BUT” funciona como uma preposição EXCEPT / MINUS (exceto / menos).
4) John suffers from pneumoconiosis. John sofre de pneumoconiose. ("pneumoconiosis" is noun.)
5) The family moved to greener pastures. A família mudou-se para pastagens mais verdes.("greener" é um ADJECTIVE)

17 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the only option with the correct preposition.

Getting ____ early in the morning is good to health providing you sleep well.

(A) up
(B) on
(C) in
(D) under
(E) away

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - PHRASAL VERB - GET UP
:
Getting ____ early in the morning is good to health providing you sleep well.
Acordar cedo faz bem à saúde, desde que você durma bem.
(A) up ("up" é parte integrante do phrasal verb "get up)
(B) on
(C) in
(D) under
(E) away

18 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the only option with the correct preposition.

Watch ____ for those loose bricks!

(A) at
(B) in
(C) out
(D) after
(E) away

      Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - 
PHRASAL VERB - WATCH OUT:
Watch ____ for those loose bricks!
Cuidado com os tijolos soltos!
(A) at
(B) in
(C) out ("out" é parte integrante do phrasal verb "watch out")
(D) after
(E) away

19 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)

Choose the alternative that best completes the dialog below.

Tom: 'Do you always get good marks on ____ examinations ?'
John: 'Yes, I do. I guess it's because I do____homework assignments and study a little every day.'

Tom: 'How about Anne ? Are____grades good too ?'
John: 'Yes, She's very smart and enjoys studying hard.'

(A) your – mine – hers
(B) your – me – yours
(C) yours – mine – your
(D) your – my – her
(E) your – my – hers

      Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - 
RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO & VOCABULÁRIO
:

20 – (EFOMM-2004/2005-OFICIAL DA MARINHA MERCANTE)
(ANULADA)

9 comentários: