Powered By Blogger

sexta-feira, 21 de abril de 2017

IME-VESTIBULAR-2013/2014––COLLEGE ENTRANCE EXAMINATION, ANSWERS & LEXICAL APPROACH.

www.inglesparaconcursos.blog.br

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESA:

  • IME-VESTIBULAR-2013/2014-INSTITUTO MILITAR DE ENGENHARIA.

 ESTRUTURA-PROVA:
  • 25 MCQs (Multiple Choice Questions) / 5 Options Each Question.


❑ PROVA:

❑ TEXTO 1:

Are you a facebook addict?

Você é viciado no Facebook?

1

Are you a social media enthusiast or simply a Facebook addict?

Você é um entusiasta de mídia social ou simplesmente um viciado em Facebook?

  • "a Facebook addict" - um viciado em Facebook.

Researchers from Norway have developed a new instrument to measure Facebook addiction, the Bergen Facebook Addiction Scale.

Pesquisadores da Noruega desenvolveram um novo instrumento para medir o vício em Facebook, a Bergen Facebook Addiction Scale.

  • "Facebook addiction" - o vício em Facebook.

2

"The use of Facebook has increased rapidly. We are dealing with a subdivision of Internet addiction connected to social media," Doctor of Psychology Cecilie Schou Andreassen says about the study, which is the first of its kind worldwide.

"O uso do Facebook aumentou rapidamente. Estamos lidando com uma subdivisão do vício em Internet conectado à mídia social", diz a doutora em psicologia Cecilie Schou Andreassen sobre o estudo, que é o primeiro do tipo no mundo.        

3

Andreassen heads the research project “Facebook Addiction” at the University of Bergen (UiB).

Andreassen lidera o projeto de pesquisa “Facebook Addiction” na Universidade de Bergen (UiB). 

An article about the results has just been published in the renowned journal Psychological Reports. She has clear views as to why some people develop Facebook dependency.

Um artigo sobre os resultados acaba de ser publicado no renomado periódico Psychological Reports. Ela tem visões claras sobre o motivo pelo qual algumas pessoas desenvolvem dependência do Facebook.

4

"It occurs more regularly among younger than older users. We have also found that people who are anxious and socially insecure use Facebook more than those with lower scores on those traits, probably because those who are anxious find it easier to communicate via social media than face-to face," Andreassen says.

"Isso ocorre mais regularmente entre usuários mais jovens do que mais velhos. Também descobrimos que pessoas ansiosas e socialmente inseguras usam o Facebook mais do que aquelas com pontuações mais baixas nessas características, provavelmente porque aquelas que são ansiosas acham mais fácil se comunicar via mídia social do que pessoalmente", diz Andreassen.

5

People who are organised and more ambitious tend to be less at risk from Facebook addiction.

Pessoas organizadas e mais ambiciosas tendem a correr menos risco de vício em Facebook.

They will often use social media as an integral part of work and networking.

Elas frequentemente usarão mídias sociais como parte integral do trabalho e networking.

6

"Our research also indicates that women are more at risk of developing Facebook addiction, probably due to the social nature of Facebook," Andreassen says.

"Nossa pesquisa também indica que as mulheres correm mais risco de desenvolver dependência do Facebook, provavelmente devido à natureza social do Facebook", diz Andreassen.

Six warning signs 
Seis sinais de alerta

7

As Facebook has become as ubiquitous as television in our everyday lives, it is becoming increasingly difficult for many people to know if they are addicted to social media.

Como o Facebook se tornou tão onipresente quanto a televisão em nossas vidas cotidianas, está se tornando cada vez mais difícil para muitas pessoas saberem se são viciadas em mídias sociais.

Andreassen’s study shows that the symptoms of Facebook addiction resemble those of drug addic addiction, and chemical substance addiction.

O estudo de Andreassen mostra que os sintomas do vício no Facebook se assemelham aos do vício em drogas e do vício em substâncias químicas.

8

The Bergen Facebook Addiction Scale is based on six basic criteria, where all items are scored on the following scale: (1) Very rarely, (2) Rarely, (3) Sometimes, (4) Often, (5) Very often, and (6) Always.

A Escala de Dependência do Facebook de Bergen é baseada em seis critérios básicos, onde todos os itens são pontuados na seguinte escala: (1) Muito raramente, (2) Raramente, (3) Às vezes, (4) Frequentemente, (5) Muito frequentemente e (6) Sempre.

• You spend a lot of time thinking about Facebook or planning to use of Facebook.

Você passa muito tempo pensando no Facebook ou planejando usar o Facebook.

• You feel an urge to use Facebook more and more.

Você sente uma necessidade de usar o Facebook cada vez mais.

• You use Facebook in order to forget about personal problems.

Você usa o Facebook para esquecer problemas pessoais.

• You have tried to cut down on the use of Facebook without success.

Você tentou reduzir o uso do Facebook sem sucesso.

• You become restless or troubled if you are prohibited from using Facebook.

Você fica inquieto ou preocupado se for proibido de usar o Facebook.

• You use Facebook so much that it has had a negative impact on your job/studies.

Você usa o Facebook tanto que isso teve um impacto negativo em seu trabalho/estudos.

9

Andreassen's study shows that scoring “often” or “very often” on at least four of the six items may suggest that you are addicted to Facebook.

O estudo de Andreassen mostra que pontuar “frequentemente” ou “muito frequentemente” em pelo menos quatro dos seis itens pode sugerir que você é viciado no Facebook.

  • Disponível em:<http://www.sciencedaily.com/releases/2012/05/120507102054.htm>Acesso em: 3 jun. 2013 (Texto adaptado)

16 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) According to the passage, it is correct to say that

a) every media enthusiast is a Facebook addict.
b) Facebook addiction has nothing to do with internet addiction.
c) young women who use Facebook get addicted to it.
d) students with lower scores at school tend to get addicted to Facebook.
e) women are more likely to develop Facebook addiction.

 👍   Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

According to the passage, it is correct to say that

De acordo com a passagem, é correto dizer que

a) every media enthusiast is a Facebook addict.

todo entusiasta de mídia é um viciado em Facebook.

b) Facebook addiction has nothing to do with internet addiction.

O vício em Facebook não tem nada a ver com o vício em internet.

c) young women who use Facebook get addicted to it.

mulheres jovens que usam o Facebook ficam viciadas nele.

d) students with lower scores at school tend to get addicted to Facebook.

alunos com notas mais baixas na escola tendem a ficar viciados no Facebook.

e) women are more likely to develop Facebook addiction.

mulheres são mais propensas a desenvolver vício em Facebook.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (6º parágrafo):

  • "[...] "Our research also indicates that women are more at risk of developing Facebook addiction, probably due to the social nature of Facebook," Andreassen says."

  • "Nossa pesquisa também indica que as mulheres correm mais risco de desenvolver dependência do Facebook, provavelmente devido à natureza social do Facebook", diz Andreassen.

17 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) It is implied in the passage that

a) many studies have been carried out in order to understand why women tend to get addict to Facebook.
b) older people usually don't get addicted to Facebook for they don't access the internet regularly.
c) Facebook addiction is the main reason why young people have low scores at school.
d) people who are anxious tend to find it easier to communicate via Facebook than face-to-face.
e) people who are more ambitious are free from the risk of Facebook addiction.

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

It is implied in the passage that

Está implícito na passagem que

a) many studies have been carried out in order to understand why women tend to get addict to Facebook.

muitos estudos foram realizados para entender por que as mulheres tendem a se viciar no Facebook.

b) older people usually don't get addicted to Facebook for they don't access the internet regularly.

pessoas mais velhas geralmente não se viciam no Facebook porque não acessam a internet regularmente.

c) Facebook addiction is the main reason why young people have low scores at school.

o vício no Facebook é a principal razão pela qual os jovens têm notas baixas na escola.

d) people who are anxious tend to find it easier to communicate via Facebook than face-to-face.

pessoas ansiosas tendem a achar mais fácil se comunicar pelo Facebook do que pessoalmente.

e) people who are more ambitious are free from the risk of Facebook addiction.

pessoas mais ambiciosas estão livres do risco de vício no Facebook.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (4º parágrafo):

  • "[...] "It occurs more regularly among younger than older users. We have also found that people who are anxious and socially insecure use Facebook more than those with lower scores on those traits, probably because those who are anxious find it easier to communicate via social media than face-to face," Andreassen says.
  • "Isso ocorre mais regularmente entre usuários mais jovens do que mais velhos. Também descobrimos que pessoas ansiosas e socialmente inseguras usam o Facebook mais do que aquelas com pontuações mais baixas nessas características, provavelmente porque aquelas que são ansiosas acham mais fácil se comunicar via mídia social do que pessoalmente", diz Andreassen.

18 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) According to the Bergen Facebook addiction scale, it can be said that you may be addicted to Facebook when

a) you feel uneasy for being unable to use Facebook.
b) you leave Facebook behind in order to look after your personal problems.
c) you can reduce the use of Facebook and feel laid-back.
d) you take Facebook for granted.
e) you have low scores at school.

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

According to the Bergen Facebook addiction scale, it can be said that you may be addicted to Facebook when

De acordo com a escala de dependência do Facebook de Bergen, pode-se dizer que você pode ser viciado no Facebook quando

a) you feel uneasy for being unable to use Facebook.

você se sente desconfortável por não conseguir usar o Facebook.

b) you leave Facebook behind in order to look after your personal problems.

você deixa o Facebook para trás para cuidar de seus problemas pessoais.

c) you can reduce the use of Facebook and feel laid-back.

você consegue reduzir o uso do Facebook e se sente relaxado.

d) you take Facebook for granted.

você toma o Facebook como garantido.

e) you have low scores at school.

você tem notas baixas na escola.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (8º parágrafo - seis critérios básicos):

  • "[...] You become restless or troubled if you are prohibited from using Facebook.
  • Você fica inquieto ou preocupado se for proibido de usar o Facebook.

19 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) According to the passage, which of the following is true about Facebook?

a) Because of their own nature, men are not at the risk of being addicted to social network.
b) Facebook has replaced television in our daily lives.
c) People who are organized and ambitious tend to use social media as an important part of their work and networking.
d) Because Facebook is part of people's daily routine, it is easy for them to identify whether they are addicted to it or not.
e) Unless you have a score of "often" or "very often" on all the criteria specified in the Bergen Facebook Addiction Scale, you cannot be considered addicted to social media.

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

According to the passage, which of the following is true about Facebook?

De acordo com a passagem, qual das seguintes afirmações é verdadeira sobre o Facebook?

a) Because of their own nature, men are not at the risk of being addicted to social network.

Por causa de sua própria natureza, os homens não correm o risco de serem viciados em redes sociais.

b) Facebook has replaced television in our daily lives.

O Facebook substituiu a televisão em nossas vidas diárias.

c) People who are organized and ambitious tend to use social media as an important part of their work and networking.

Pessoas organizadas e ambiciosas tendem a usar as mídias sociais como uma parte importante de seu trabalho e networking.

d) Because Facebook is part of people's daily routine, it is easy for them to identify whether they are addicted to it or not.

Como o Facebook faz parte da rotina diária das pessoas, é fácil para elas identificarem se são viciadas nele ou não.

e) Unless you have a score of "often" or "very often" on all the criteria specified in the Bergen Facebook Addiction Scale, you cannot be considered addicted to social media.

A menos que você tenha uma pontuação de "frequentemente" ou "muito frequentemente" em todos os critérios especificados na Escala de Dependência do Facebook de Bergen, você não pode ser considerado viciado em mídias sociais.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (5º parágrafo):

  • "[...] People who are organised and more ambitious tend to be less at risk from Facebook addiction. They will often use social media as an integral part of work and networking.
  • Pessoas organizadas e mais ambiciosas tendem a correr menos risco de vício em Facebook. Elas frequentemente usarão mídias sociais como parte integral do trabalho e networking.

20 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) The word resemble in the sentence

  • "Andreassen's study shows that the symptoms of Facebook addiction resemble those of drug addiction, alcohol addiction, and chemical substance addiction." can be replace by:

a) take into account
b) dissuade
c) complement
d) are similar to
e) repress

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

The word resemble in the sentence

  • "Andreassen's study shows that the symptoms of Facebook addiction resemble those of drug addiction, alcohol addiction, and chemical substance addiction."
  • O estudo de Andreassen mostra que os sintomas do vício em Facebook assemelham-se aos do vício em drogas, álcool e substâncias químicas.
can be replace by:

a) take into account levar em conta
b) dissuade dissuadir
c) complement complementar
d) are similar to são semelhantes a
e) repress 
reprimir

>> "TO RESEMBLE/rɪˈzem.bəl/ – to look like or be similar to someone or something (https://www.ldoceonline.com).

  • He grew up to resemble his father. (Ele cresceu e ficou parecido com o pai.)
  • It’s amazing how closely Brian and Steve resemble each other. (É incrível como Brian e Steve são parecidos.)

❑ TEXTO 2: 

Why is handwriting important?

Por que a ESCRITA À MÃO é importante?

[P1]

Jotting down a shopping list, writing a birthday card, taking down a phone message, completing a form at the bank ….handwriting is part of our daily lives. It is on show to others and may be used to make judgments about us.
Anotar uma lista de compras, escrever um cartão de aniversário, anotar uma mensagem telefônica, preencher um formulário no banco... a escrita à mão faz parte da nossa vida diária. Ela é exibida para os outros e pode ser usada para fazer julgamentos sobre nós.
[P2]

Writing has a very long history. It began as simple pictographs drawn on a rock, which were then combined to represent ideas and developed into more abstract symbols. Just like our writing today, early symbols were used to store information and communicate it to others.
A escrita tem uma história muito longa. Começou como simples pictogramas desenhados em uma pedra, que eram então combinados para representar ideias e desenvolvidos em símbolos mais abstratos. Assim como nossa escrita hoje, os primeiros símbolos eram usados ​​para armazenar informações e comunicá-las a outros.
[P3]

In recent years, modern technology has dramatically changed the way we communicate through writing.
Nos últimos anos, a tecnologia moderna mudou drasticamente a maneira como nos comunicamos por escrito.
[P4]

However, despite the increased use of computers for writing, the skill of handwriting remains important in education, employment and in everyday life.
No entanto, apesar do uso crescente de computadores para escrever, a habilidade de escrever à mão continua sendo importante na educação, no emprego e na vida cotidiana.
[P5]

Time devoted to the teaching and learning of letter formation in the early years will pay off. Legible writing that can be produced comfortably, at speed and with little conscious effort allows a child to attend to the higher-level aspects of writing composition and content. This is important when assessments are based on written work, particularly in time-limited written examinations, which remain as a major form of assessment for many formal qualifications. Without fast and legible handwriting, students may miss out on learning opportunities and under-achieve academically.

O tempo dedicado ao ensino e aprendizagem da formação de letras nos primeiros anos valerá a pena. Uma escrita legível que pode ser produzida confortavelmente, em velocidade e com pouco esforço consciente permite que uma criança atenda aos aspectos de nível superior da composição e do conteúdo da escrita. Isso é importante quando as avaliações são baseadas em trabalho escrito, particularmente em exames escritos com tempo limitado, que permanecem como uma forma importante de avaliação para muitas qualificações formais. Sem uma caligrafia rápida e legível, os alunos podem perder oportunidades de aprendizagem e ter desempenho acadêmico abaixo do esperado.

[P6]

Beyond formal education, most employment situations will involve at least some handwriting and many require the communication of critical information (e.g. medical notes, prescriptions).

Além da educação formal, a maioria das situações de emprego envolverá pelo menos alguma escrita à mão e muitas exigem a comunicação de informações críticas (por exemplo, notas médicas, prescrições).       

[P7]

Thus, handwriting with pen and paper still has an important role from early childhood through our adult lives, but more and more, people are shifting from paper to electronic modes of communication. Interestingly though, many personal computers now have handwriting recognition capability so that handwriting as means of interacting with computers is becoming more pervasive. It seems, therefore, that even in this modern age, handwriting remains an important skill for communication.

Assim, a escrita à mão com caneta e papel ainda tem um papel importante desde a infância até a vida adulta, mas cada vez mais as pessoas estão mudando do papel para os modos eletrônicos de comunicação. Curiosamente, muitos computadores pessoais agora têm capacidade de reconhecimento de escrita à mão, de modo que a escrita à mão como meio de interação com computadores está se tornando mais difundida. Parece, portanto, que mesmo nesta era moderna, a escrita à mão continua sendo uma habilidade importante para a comunicação.

  • Disponível em: <http://www.nha-handwriting.org.uk/handwriting/why-is-handwriting-important>. Acesso em 29 mai.2013

21 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) According to the passage, we can infer that handwriting

a) plays an important role in our routines.
b) has been substituted for pictographs.
c) is no longer relevant because of the use of computers.
d) is only used for jotting down a shopping list, writing a birthday card, taking down a phone message and completing a form at the bank.
e) doesn't have a long history because it is used to combine ideas and messages.

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

According to the passage, we can infer that handwriting

De acordo com a passagem, podemos inferir que a escrita à mão

a) plays an important role in our routines.

desempenha um papel importante em nossas rotinas.

b) has been substituted for pictographs.

foi substituída por pictogramas.

c) is no longer relevant because of the use of computers.

não é mais relevante por causa do uso de computadores.

d) is only used for jotting down a shopping list, writing a birthday card, taking down a phone message and completing a form at the bank.

é usada apenas para anotar uma lista de compras, escrever um cartão de aniversário, anotar uma mensagem telefônica e preencher um formulário no banco.

e) doesn't have a long history because it is used to combine ideas and messages.

não tem uma longa história porque é usada para combinar ideias e mensagens.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (1º parágrafo):

  • "[...] Jotting down a shopping list, writing a birthday card, taking down a phone message, completing a form at the bank ….handwriting is part of our daily lives. It is on show to others and may be used to make judgments about us."
  • Anotar uma lista de compras, escrever um cartão de aniversário, anotar uma mensagem telefônica, preencher um formulário no banco... a escrita à mão faz parte da nossa vida diária. Ela é exibida para os outros e pode ser usada para fazer julgamentos sobre nós.

22 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) It is implied in the passage that 

a) modern technology has changed the way we communicate through writing despite the use of computers.
b) in spite of the use of computers, early forms of pictographs remain important in our daily lives.
c) modern technology has slightly changed the way people communicate through writing.
d) handwriting is still used nowadays to communicate with other people.
e) it is more important to learn to use computers than the skill of handwriting.

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

It is implied in the passage that 

Está implícito no texto que

a) modern technology has changed the way we communicate through writing despite the use of computers.

a tecnologia moderna mudou a maneira como nos comunicamos por escrito, apesar do uso de computadores.

b) in spite of the use of computers, early forms of pictographs remain important in our daily lives.

apesar do uso de computadores, as primeiras formas de pictogramas continuam importantes em nossa vida diária.

c) modern technology has slightly changed the way people communicate through writing.

a tecnologia moderna mudou ligeiramente a maneira como as pessoas se comunicam por escrito.

d) handwriting is still used nowadays to communicate with other people.

a escrita à mão ainda é usada hoje em dia para se comunicar com outras pessoas.

e) it is more important to learn to use computers than the skill of handwriting.

é mais importante aprender a usar computadores do que a habilidade de caligrafia.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (final do texto):

  • "[...] It seems, therefore, that even in this modern age, handwriting remains an important skill for communication."
  • Parece, portanto, que mesmo nesta era moderna, a escrita à mão continua sendo uma habilidade importante para a comunicação.

23 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) According to the passage it can be stated that legible writing

a) can be very difficult for children because it takes a lot of effort from them to produce it.
b) has lost its importance with the advent of computers.
c) is important in assessments that are based on written work.
d) is irrelevant in modern society as students may miss out on learning opportunities.
e) is a skill that can be neglected in order to achieve a high level in writing.

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

According to the passage it can be stated that legible writing

De acordo com a passagem, pode-se afirmar que a escrita legível

a) can be very difficult for children because it takes a lot of effort from them to produce it.

pode ser muito difícil para as crianças porque exige muito esforço delas para produzi-la.

b) has lost its importance with the advent of computers.

perdeu sua importância com o advento dos computadores.

c) is important in assessments that are based on written work.

é importante em avaliações baseadas em trabalho escrito.

d) is irrelevant in modern society as students may miss out on learning opportunities.

é irrelevante na sociedade moderna, pois os alunos podem perder oportunidades de aprendizagem.

e) is a skill that can be neglected in order to achieve a high level in writing.

é uma habilidade que pode ser negligenciada para atingir um alto nível na escrita.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (5º parágrafo):

  • "[...] Without fast and legible handwriting, students may miss out on learning opportunities and under-achieve academically."
  • Sem uma escrita à mão rápida e legível, os alunos podem perder oportunidades de aprendizado e ter baixo desempenho acadêmico.

24 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) Which of the following conclusions can be drawn from this passage?

a) Modern professionals are no longer required to write legibly.
b) Despite the importance of handwriting, a number of people are changing from paper to computers.
c) In the near future handwriting will be a useless skill as people will use only electronic modes of communication.
d) Handwriting plays an important role in early stages of life as children are not able to handle computers.
e) Handwriting used to be an important skill, but it has become obsolete.

 👍   Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

Which of the following conclusions can be drawn from this passage?

Qual das seguintes conclusões pode ser tirada deste texto?

a) Modern professionals are no longer required to write legibly.

Profissionais modernos não são mais obrigados a escrever de forma legível.

b) Despite the importance of handwriting, a number of people are changing from paper to computers.

Apesar da importância da escrita à mão, várias pessoas estão trocando o papel pelos computadores.

c) In the near future handwriting will be a useless skill as people will use only electronic modes of communication.

Em um futuro próximo, a escrita à mão será uma habilidade inútil, pois as pessoas usarão apenas meios eletrônicos de comunicação.

d) Handwriting plays an important role in early stages of life as children are not able to handle computers.

escrita à mão desempenha um papel importante nos primeiros estágios da vida, pois as crianças não conseguem lidar com computadores.

e) Handwriting used to be an important skill, but it has become obsolete.

A escrita à mão costumava ser uma habilidade importante, mas se tornou obsoleta.

>> TRECHO QUE JUSTIFICA (último parágrafo):

  • "[...] Interestingly though, many personal computers now have handwriting recognition capability so that handwriting as means of interacting with computers is becoming more pervasive. It seems, therefore, that even in this modern age, handwriting remains an important skill for communication."
  • Curiosamente, muitos computadores pessoais agora têm capacidade de reconhecimento de escrita à mão, de modo que escrita à mão como meio de interação com computadores está se tornando mais difundida. Parece, portanto, que mesmo nesta era moderna, escrita à mão continua sendo uma habilidade importante para a comunicação.

25 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) The word pervasive in the sentence

  • "Interestingly though, many personal computers now have handwriting recognition capability so that handwriting as means of interacting with computers is becoming more pervasive."

is closest in meaning to which of the following?

a) light
b) limited
c) narrow
d) common
e) scarce

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - ADJETIVO "PERVASIVE":

The word pervasive in the sentence

  • "Interestingly though, many personal computers now have handwriting recognition capability so that handwriting as means of interacting with computers is becoming more pervasive."
  • "Curiosamente, muitos computadores pessoais agora têm capacidade de reconhecimento de caligrafia, de modo que a caligrafia como meio de interação com computadores está se tornando mais difundida."

is closest in meaning to which of the following?

a) light leve, claro, iluminado
b) limited limitado, restrito
c) narrow estreito, limitado, restrito
d) common comum
e) scarce 
escasso, raro, incomum

>> "PERVASIVE/pər'veɪsɪv/ – existing in or spreading through every part of something. –  "widespread" (generalizado), "general" (geral), "familiar" (familiar), "common" (comum), noticeable (perceptível)  https://www.merriam-webster.com.

  • The pervasive influence of television. (A influência generalizada da televisão.)(www.ldoceonline.com)
  • The all-pervasive mood of apathy. (O clima de apatia generalizado.)(www.ldoceonline.com)
  • Reforms are being undermined by the all-pervasive corruption in the country.(As reformas estão sendo prejudicadas pela corrupção generalizada no país.)(https://dictionary.cambridge.org)

 INSTRUÇÃOPara as questões 11 a 20, escolha a alternativa que complete a sentença corretamente.

26 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • I grew up in Brisbane, Australia, ___ a shady quiet street in the old part of town.

a) at
b) in
c) on
d) over
e) next

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - LOCATION PREPOSITIONS:
  • I grew up in Brisbane, Australia, on a shady quiet street in the old part of town.
  • Cresci em Brisbane, Austrália, em uma rua tranquila e sombreada na parte antiga da cidade.

>> PADRÃO GRAMATICAL: (on + name of the street).

  • The car is on Wall Street.
  • The car is on Wall St..
  • The car is on Main Street
  • The shoe shop is on Republic Street.

27 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Using a high-tech kit, the police found a single clue, tracked it ___ and saved the girl.

a) down
b) over
c) by
d) on
e) under

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - TO TRACK DOWN (rastrear, localizar, detectar) :
  • Using a high-tech kit, the police found a single clue, tracked it down and saved the girl.
  • Usando um kit de alta tecnologia, a polícia encontrou uma única pista, rastreou-a e salvou a menina..

a) down
b) over
c) by
d) on
e) under

>> "TO TRACK DOWN"(phrasal verb) – to locate, to detect, to spot. (www.merriam-webster.com)

  • I'll try to track down his last known address. (Tentarei rastrear seu último endereço conhecido.)(www.merriam-webster.com)
  • Detectives had tracked her down in California.(Os detetives a localizaram na Califórnia.)(www.ldoceonline.com)

28 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • In 2013, agents rescued 337 children and took 964 alleged predators ___ the street.

a) on
b) away
c) off
d) by
e) apart

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - TO TAKE OFF:
  • In 2013, agents rescued 337 children and took 964 alleged predators off the street.
  • Em 2013, agentes resgataram 337 crianças e tiraram 964 supostos predadores das ruas.

a) on
b) away
c) off
d) by
e) apart

>> "TO TAKE OFF"(phrasal verb) to remove (remover, tirar),  put off (colocar fora). (www.merriam-webster.com)

29 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Thousands gathered at Taksim Square in Turkey to protest the court _______ on Ethem Sarisülük's case. Ethem Sarisülük was shot in the head by a policeman during Gezi protests and the murderer was released by the court pending a trial.

a) riot
b) demonstration
c) law
d) decision
e) affray

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - COLLOCATION "THE COURT DECISION"(a decisão do tribunal):
  • Thousands gathered at Taksim Square in Turkey to protest the court decision on Ethem Sarisülük's case. Ethem Sarisülük was shot in the head by a policeman during Gezi protests and the murderer was released by the court pending a trial.
  • Milhares se reuniram na Praça Taksim, na Turquia, para protestar contra a decisão do tribunal sobre o caso de Ethem Sarisülük. Ethem Sarisülük foi baleado na cabeça por um policial durante os protestos de Gezi e o assassino foi solto pelo tribunal enquanto aguarda o julgamento.

a) riot motim, tumulto, rebelião, revolta, protesto
b) demonstration demonstração, manifestação
c) law lei
d) decision decisão
e) affray 
tumulto, briga

30 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Fat? No way! Jane isn't fat at all. ______, she is quite skinny.

a) In any case
b) By rights
c) Nevertheless
d) Although
e) On the contrary

 👍   Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - PHRASE "ON THE CONTRARY" (usada para mostrar que você pensa ou sente o oposto do que acabou de ser dito):
  • Fat? No way! Jane isn't fat at all. On the contrary, she is quite skinny.
  • Gorda? De jeito nenhum! Jane não é gorda de jeito nenhum. Pelo contrário, ela é bem magra.

a) In any case
b) By rights
c) Nevertheless
d) Although
e) On the contrary

>> "ON THE CONTRARY" (expressão idiomática) – used to show that you think or feel the opposite of what has just been stated. (https://dictionary.cambridge.org).

  •  I'm not angry with you. On the contrary! (Não estou bravo com você. Pelo contrário!)(https://dictionary.cambridge.org).
  •  It wasn’t a good thing; on the contrary it was a huge mistake..(Não foi uma coisa boa; pelo contrário, foi um grande erro.)(www.ldoceonline.com)

31 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Don't be ridiculous! That man ____ possibly be Barrack Obama!

a) mustn’t
b) can’t
c) shouldn’t
d) won’t
e) doesn’t

 👍   Comentários e Gabarito    B  
TÓPICO - CAN'T (used to say that something is impossible or unlikely):
  • Don't be ridiculous! That man can’t possibly be Barrack Obama!
  • Não seja ridículo! Esse homem não pode ser Barack Obama!

a) mustn’t
b) can’t
c) shouldn’t
d) won’t
e) doesn’t

32 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Not only ______ his house, but his wife also walked out on him.

a) did he lose
b) lost
c) has lost
d) loses
e) he didn’t lose

      Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - "NOT ALONE + did + Subject + Base Form" & INVERSÃO SUJEITO/VERBO OU AUXILIAR/VERBO:
  • Not only did he lose his house, but his wife also walked out on him.
  • Ele não só perdeu sua casa, mas sua esposa também o abandonou.

a) did he lose
b) lost
c) has lost
d) loses
e) he didn’t lose

>> PADRÃO GRAMATICAL:

(https://dictionary.cambridge.org/)

Para dar ênfase, podemos usar "NOT ALONE" no começo de uma frase. Quando fazemos isso, invertemos o sujeito e o verbo:

  • Not only was it raining all day at the wedding but also the band was late. (Não só choveu o dia todo no casamento como a banda chegou atrasada.)

>> Quando não há verbo principal BE, usamos do, does, did:

  • Not only did she forget my birthday, but she also didn’t even apologise for forgetting it. (Ela não só esqueceu meu aniversário como também nem se desculpou por ter esquecido.)
  • Not alone did she win the race, but she also beat the record. (IME-2012/2013)
  • Ela não apenas venceu a corrida, mas também quebrou o recorde.
33 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • If we don't hurry up, all the best seats _______.

a) will take
b) take
c) will be taken
d) are taken
e) would be taken

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - FIRST CONDITIONAL & MAIN CLAUSE IN PASSIVE VOICE :
  • If we don't hurry up, all the best seats will be taken.
  • Se não nos apressarmos, todos os melhores lugares estarão ocupados.
  • "all the best seats" recebe a ação verbal.

a) will take (voz ativa)
b) take
c) will be taken (voz passiva)
d) are taken
e) would be taken

34 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • _________ the cost of a college education at Central Wyoming College is relatively low, many students need and receive financial aid.

a) Although
b) Besides
c) No sooner
d) Despite
e) However

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - SUBORDINATING CONJUNCTION "ALTHOUGH"(=despite the fact that):
  • Although the cost of a college education at Central Wyoming College is relatively low, many students need and receive financial aid.
  • Embora o custo da educação universitária no Central Wyoming College seja relativamente baixo, muitos estudantes precisam e recebem ajuda financeira.

a) Although (subordinating conjunction)

b) Besides (adverb, preposition)

c) No sooner (idiom)(No sooner ... than)

d) Despite (preposition)

e) However (adverb)

35 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Coptic Christians in Egypt ________ persecution at the hands of the government. Claims against them under Mubarak's regime were rarely punished. They have faced open discrimination while remaining peaceful.

a) have long tolerated
b) has long tolerated
c) had long tolerated
d) used to long tolerate
e) long tolerate

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - PRESENT PERFECT TENSE:
  • Coptic Christians in Egypt have long tolerated persecution at the hands of the government. Claims against them under Mubarak's regime were rarely punished. They have faced open discrimination while remaining peaceful.
  • Os cristãos coptas no Egito há muito toleram a perseguição nas mãos do governo. As reivindicações contra eles sob o regime de Mubarak raramente eram punidas. Eles enfrentaram discriminação aberta enquanto permaneceram pacíficos.

a) have long tolerated
b) has long tolerated
c) had long tolerated
d) used to long tolerate
e) long tolerate

36 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014) Para a questão a seguir, escolha a alternativa correta.

Choose the sentence in which the modifier refers to a word or word group it can logically describe.

a) Stopped for speeding, the ticket was not his first.
b) Stopped for speeding, the court decided against the driver.
c) Stopped for speeding, the driver paid his fine properly.
d) Stopped for speeding, a warning was all that was given.
e) Stopped for speeding, the policeman gave him a ticket.

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:

Choose the sentence in which the modifier refers to a word or word group it can logically describe.

Escolha a frase na qual o modificador se refere a uma palavra ou grupo de palavras que ele pode descrever logicamente.

a) Stopped for speeding, the ticket was not his first.(SEM COESÃO TEXTUAL)

Parado por excesso de velocidade, a multa não foi a primeira dele

b) Stopped for speeding, the court decided against the driver. (SEM COESÃO TEXTUAL)

Parado por excesso de velocidade, o tribunal decidiu contra o motorista.

c) Stopped for speeding, the driver paid his fine properly.

Parado por excesso de velocidade, o motorista pagou a multa dele devidamente.

d) Stopped for speeding, a warning was all that was given.(SEM COESÃO TEXTUAL)

Parado por excesso de velocidade, uma advertência foi tudo o que recebeu.

e) Stopped for speeding, the policeman gave him a ticket.(SEM COESÃO TEXTUAL)

Parado por excesso de velocidade, o policial lhe deu uma multa.

 INSTRUÇÃONas questões 22 a 25, encontram-se em destaque cinco termos ou expressões.

Assinale a alternativa correspondente ao termo cujo emprego está incorreto.

37 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • The spreading branches of the tree swayed in the breeze. In the distance, I heard a barked dog.

(A) spreading
(B) swayed
(C) In
(D) heard
(E) barked

 👍   Comentários e Gabarito    E  
TÓPICO - "A BARKING DOG"(Um latido de cachorro):
  • The spreading branches of the tree swayed in the breeze. In the distance, I heard a BARKING dog.
  • Os galhos espalhados da árvore balançavam na brisa. À distância, ouvi UM LATIDO DE CACHORRO.

(A) spreading
(B) swayed
(C) In
(D) heard
(E) barked

38 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • Neymar's performances at the Confederations Cup show why Barcelona paid £48.6m for his signing. But Early's examination of his person power and marketing potential explain how the club will recoup that money.

(A) performances
(B) signing
(C) of
(D) person
(E) recoup

 👍   Comentários e Gabarito    D  
TÓPICO - "PERSONAL POWER"(poder pessoal):
  • Neymar's performances at the Confederations Cup show why Barcelona paid £48.6m for his signing. But Early's examination of his PERSONAL power and marketing potential explain how the club will recoup that money.

(A) performances
(B) signing
(C) of
(D) person (noun)
(E) recoup

39 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • If Bono really knew the history of his own people, he would be aware that the Great Irish Famine of the 1840s was not the result of a food short. Famines rarely are. There were plenty of crops in the country, but they had to be exported to pay the landlords' rents. There was also enough food in Britain at the time to feed Ireland several times over.

(A) short
(B) crops
(C) but
(D) landlords'
(E) over

 👍   Comentários e Gabarito    A  
TÓPICO - "A FOOD SHORTAGE"(uma escassez de alimento):
  • If Bono really knew the history of his own people, he would be aware that the Great Irish Famine of the 1840s was not the result of a food SHORTAGE. Famines rarely are. There were plenty of crops in the country, but they had to be exported to pay the landlords' rents. There was also enough food in Britain at the time to feed Ireland several times over.

(A) short (adjective)
(B) crops
(C) but
(D) landlords'
(E) over

40 – (IME-VESTIBULAR-2013/2014)

  • As soon as she walked up, she put her arm around my neck and we are hugging and kind of shared a 'thank you'-type embrace and I never saw her again.

a) As soon as
b) put
c) are hugging
d) 'thank you'-type
e) saw

 👍   Comentários e Gabarito    C  
TÓPICO - RELAÇÃO SEMÂNTICA COM TRECHO DO TEXTO:
  • As soon as she walked up, she put her arm around my neck and we HUG and kind of shared a 'thank you'-type embrace and I never saw her again.
  • Assim que ela se aproximou, ela colocou o braço em volta do meu pescoço e nos abraçamos, meio que compartilhando um abraço de "obrigada", e eu nunca mais a vi.

a) As soon as
b) put
c) are hugging
d) 'thank you'-type
e) saw

Nenhum comentário:

Postar um comentário