domingo, 11 de janeiro de 2015

UFS-2009-2ª SÉRIE-Vestibular da Universidade Federal de Sergipe - Prof° Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito e Questões Comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up my friends!!!...How have you been?! Welcome back to another post!
_____________________________________________________________________________
Neste post, veremos a Prova INGLÊS-UFS-Universidade Federal de Sergipe-Vestibular-2009-2ª SÉRIE.
A prova de inglês tem 05 questões do tipo V ou F(00,11,22,33,44).

LEITURA de textos de jornais digitais,revistas, websites, blogs e cartoons a seguir, é um excelente treino paras a provas de inglês da UFS.
www.dailymail.co.uk
www.seattlepi.com
www.nytimes.com
www.gocomics.com
_____________________________________________________________________________
[a]Banca/Organizador 
http://www2.ccv.ufs.br/ccv/index.html
PRÓ-REITORIA DE GRADUAÇÃO
COORDENAÇÃO DE CONCURSO VESTIBULAR
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
➦ Prova com 05 Questões.
➦ Foco: 
*Compreensão Textual de eventos atuais de relevância mundial.
*Vocábulos sinônimos contextuais.
*Phrasal verbs contextuais.
_____________________________________________________________________________
[c] FONTES TEXTUAIS 
Jornal Digital norte-americano THE NEW YORK TIMES, http://topics.nytimes.com .
____________________________________________________________________________
http://en.wikipedia.org.
____________________________________________________________________________
Jornal digital: www.nytimes.com


____________________________________________________________________________

Notícias do mundo para estudantes de inglês: www.newsinlevels.com
_____________________________________________________________________________
[c] DICTIONARY 
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
https://dictionary.cambridge.org/pt/dicionario/ingles/grotesque
http://www.thefreedictionary.com/
http:/www.macmillandictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄 VERBS :
➝ ]
🔄 PHRASAL VERBS:
[ ➝ ]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
➝ ]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
➝ ]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
➝ ]   
🔄Expressões com verbos com ING:
➝ ]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
➝ ] 
🔄Substantivos(NOUNS):
[Recycling(riSSáiklén) ➝ reciclagem]
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas:
➝ ]
🔄Advérbios/Locução adverbial:
➝ ]
🔄Conectores/Marcadores de discurso:
➝ ] 
🔄Expressões comuns:
[ ➝ ]
🔄Expressões idiomáticas:
➝ ]
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO :
➝ ]
🔄Expressões/Vocábulos técnicos :
➝ ]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=indica posse):
[ ➝ ]
🔄Expressões com frações/números:
➝ ]
🔄Questions:
[ ➝ ]
🔄Falso cognato:
[ ➝ ]
* → .
_____________________________________________________________________________
Agora, vamos à prova.
_____________________________________________________________________________
Atenção: As questões de números 26 a 30 referem-se ao texto apresentado abaixo.
_____________________________________________________________________________
Rapid Rise
Catherine L. Barker
_____________________________________________________________________________
Peruvian soldiers, prisoners, and schoolchildren now eat papapan – a bread made with boiled potatoes. The government is promoting the product in the wake of a global wheat shortage caused by bad weather and demand from the growing world population.

Around the world bread prices have been affected by the cost of wheat, which doubled in the past year. As the cost of wheat flour soars, the poor suffer [ADVERB1]. In Nigeria a small loaf is now a dollar, up from 75 cents in 2007. Here are other current figures

$1.37 – White bread (U.S.) – Up from $1.19 last year due to rising flour costs.

$1.50 – Baguette (France) – The French are dismayed: It was about 70 cents in 2002.

35 cents – Potato rolls (Peru) – Native tubers reduce use of imported wheat.

89 cents – Brown bread (Russia) – Economists hope new wheat plantings [TO LOWER] costs by 2009.

1 cent – Pita (Egypt) – Subsidized for the poor, [PRONOUN] earn [ADVERB2] than $2 a day.

“We [MODAL] use this year as an alarm bell,” says UN economist Adbolreza Abbassian. People seem to be listening. Wheat plantings have increased almost everywhere.
(Adapted from National Geographic, October 2008)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  26 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm afirmações corretas em relação ao texto e como FALSAS as que não contêm. A synonym for soars in the text is
0 0 - rises.
1 1 - declines.
2 2 - drops.
3 3 - increases.
4 4 - stays.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFVF 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  27 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que estão gramaticalmente corretas e como FALSAS as que não estão. In the text, the correct form of
0 0 - [ADVERB1] is the most.
1 1 - [TO LOWER] is will lower.
2 2 - [PRONOUN] is which.
3 3 - [ADVERB2] is less.
4 4 - [MODAL] is should.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVFVV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  28 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm inferências corretas em relação ao texto e como FALSAS as que não contêm.
0 0 - The more people in the world, the higher the demand for bread.
1 1 - People must not eat that much bread.
2 2 - The UN is promoting cheaper types of bread for the poor.
3 3 - Some people have found alternatives to wheat for making bread.
4 4 - Wheat plantations are sensitive to the weather.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFVV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  29 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm afirmações corretas em relação ao texto e como FALSAS as que não contêm.
0 0 - Bread for the poor is cheapest in Egypt.
1 1 - The French baguette has more than doubled in price since 2002.
2 2 - Potato bread requires more wheat flour than white bread.
3 3 - Peru is importing more and more wheat to provide its people with bread.
4 4 - New plantings of wheat will hopefully secure lower bread prices in the future.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  30 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm afirmações corretas em relação ao texto e como FALSAS as que não contêm.
0 0 - Peruvian potato bread is only meant for the poor.
1 1 - Egypt is the only country where bread prices have been stable.
2 2 - Nobody paid any attention to the UN economist’s warning.
3 3 - It is cheaper to import potatoes than wheat.
4 4 - The French are quite upset at their bread prices.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  FFFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

Nenhum comentário:

Postar um comentário