sábado, 10 de janeiro de 2015

UFS-2012-3ª SÉRIE-Vestibular da Universidade Federal de Sergipe - Prof° Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito e Questões Comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up my friends!!!...How have you been?! Welcome back to another post!
_____________________________________________________________________________
Neste post, veremos a Prova INGLÊS-UFS-Universidade Federal de Sergipe-Vestibular-2012-3ª SÉRIE.
A prova de inglês tem 05 questões do tipo V ou F(00,11,22,33,44).

LEITURA de textos de jornais digitais,revistas, websites, blogs e cartoons a seguir, é um excelente treino paras a provas de inglês da UFS.
www.washingtonpost.com
www.nytimes.com
www.seattlepi.com
www.gocomics.com
_____________________________________________________________________________
[a]Banca/Organizador 
http://www2.ccv.ufs.br/ccv/index.html
PRÓ-REITORIA DE GRADUAÇÃO
COORDENAÇÃO DE CONCURSO VESTIBULAR
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
➦ Prova com 05 Questões.
➦ Foco: 
*Compreensão Textual de eventos atuais de relevância mundial.
*Vocábulos sinônimos contextuais.
*Phrasal verbs contextuais.
_____________________________________________________________________________
[c] FONTES TEXTUAIS 
Jornal Digital norte-americano THE NEW YORK TIMES, http://topics.nytimes.com .
____________________________________________________________________________
http://en.wikipedia.org.
____________________________________________________________________________
Jornal digital: www.nytimes.com


____________________________________________________________________________

Notícias do mundo para estudantes de inglês: www.newsinlevels.com
_____________________________________________________________________________
[c] DICTIONARY 
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
https://dictionary.cambridge.org/pt/dicionario/ingles/grotesque
http://www.thefreedictionary.com/
http:/www.macmillandictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄 VERBS :
➝ ]
🔄 PHRASAL VERBS:
[ ➝ ]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
➝ ]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
➝ ]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
➝ ]   
🔄Expressões com verbos com ING:
➝ ]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
➝ ] 
🔄Substantivos(NOUNS):
[ ➝ 
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas:
➝ ]
🔄Advérbios/Locução adverbial:
➝ ]
🔄Conectores/Marcadores de discurso:
➝ ] 
🔄Expressões comuns:
[ ➝ ]
🔄Expressões idiomáticas:
➝ ]
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO :
➝ ]
🔄Expressões/Vocábulos técnicos :
➝ ]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=indica posse):
[ ➝ ]
🔄Expressões com frações/números:
➝ ]
🔄Questions:
[ ➝ ]
🔄Falso cognato:
[ ➝ ]
* → .
_____________________________________________________________________________
Agora, vamos à prova.
_____________________________________________________________________________
Atenção: As questões de números 26 a 30 referem-se ao texto apresentado abaixo.
_____________________________________________________________________________
August 30, 2011
Bullying Law Puts New Jersey Schools on Spot
By WINNIE HU
_____________________________________________________________________________
Under a new state law in New Jersey, lunch-line bullies in the East Hanover schools can [TO REPORT] to the police by their classmates this fall through anonymous tips to the Crimestoppers hot line.

In Elizabeth, children, including kindergartners, will spend six class periods learning, among other things, the difference between telling and tattling. And at North Hunterdon High School, students [TO TELL] that there is no such thing as an innocent bystander when it comes to bullying: if they see it, they have a responsibility to try to stop it.

But while many parents and educators welcome the efforts to curb bullying both on campus and online, some superintendents and school board members across New Jersey say the new law, which takes effect Sept. 1, reaches much too far, and complain that they [TO GIVE] no additional resources to meet its mandates.

The law, known as the Anti-Bullying Bill of Rights, is considered the toughest legislation against bullying in the nation. Propelled by public outcry over the suicide of a Rutgers University freshman, Tyler Clementi, nearly a year ago − he [TO JUMP] off the George Washington Bridge −, it demands that all public schools adopt comprehensive antibullying policies (there are 18 pages of “required components”), increase staff training and adhere to tight deadlines for reporting episodes.

“I think this [TO GO] well overboard,” Richard G. Bozza, executive director of the New Jersey Association of School Administrators, said. “Now we have to police the community 24 hours a day. Where are the people and the resources [TO DO/TO MAKE 1] this?”

In most cases, schools are tapping guidance counselors and social workers as the new antibullying specialists, raising questions of whether they have the time or experience to look into every complaint of harassment or intimidation and write the detailed reports required. Some administrators are also worried that [TO DO/TO MAKE 2] schools legally responsible for bullying on a wider scale will lead to more complaints and open the door to lawsuits from students and parents dissatisfied with the outcome. 

But supporters of the law say that schools need [TO DO/TO MAKE 3] more as conflicts spread from cafeterias and corridors to social media sites, magnifying the effects and [TO DO/TO MAKE 4] them much harder to shut down.

“It’s not the traditional bullying: the big kid in the schoolyard saying, ‘You’re going [TO DO/TO MAKE 5] what I say,’” Richard Bergacs, an assistant principal at North Hunterdon High, said.

Dr. Bergacs, who investigates half a dozen complaints of bullying each month, said most involved both comments on the Internet and face-to-face confrontations on campus.
(Adapted: http://www.nytimes.com/2011/08/31/nyregion/bullying-lawputs-new-jersey-schools-on-spot.html?_r=1&nl=todaysheadlines& emc= tha2)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  26 :
A forma correta de
0 0 - TO REPORT é be reported.
1 1 - TO TELL é will have been told.
2 2 - TO GIVE é has been given.
3 3 - TO JUMP é has jumped.
4 4 - TO GO é has gone.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  27 :
A forma correta de
0 0 - TO DO/TO MAKE1 é make.
1 1 - TO DO/TO MAKE2 é making.
2 2 - TO DO/TO MAKE3 é to do.
3 3 - TO DO/TO MAKE4 é doing.
4 4 - TO DO/TO MAKE5 é make.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  FVVFF 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  28 :
The meaning of
0 0 - curb is “stop”.
1 1 - toughest is “strictest”.
2 2 - comprehensive is “understanding”.
3 3 - tight is “flexible”.
4 4 - look into is “examine”.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  29 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que estão de acordo com o texto, e como FALSAS aquelas em que isso não ocorre.
0 0 - O estado de Nova Jersey aprovou uma nova lei anti-bullying.
1 1 - A nova lei entrará em vigor em 1o de setembro de 2011.
2 2 - Todas as escolas do estado vão receber recursos e pessoal para poder cumprir a nova lei.
3 3 - Muitos dos pais dos alunos ficaram satisfeitos com a nova lei.
4 4 - Todo estudante que testemunhar uma situação de bullying terá a obrigação de tentar por um fim a ela.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVFVV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  30 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que estão de acordo com o texto, e como FALSAS aquelas em que isso não ocorre.
0 0 - Alguns administradores temem que a nova lei possa aumentar o número de processos contra as escolas caso alunos ou pais não fiquem satisfeitos com o resultado de uma contenda.
1 1 - As escolas só conseguem controlar o bullying nos corredores e nas cantinas.
2 2 - Quando o bullying chega às redes sociais fica mais fácil erradicá-lo.
3 3 - O bullying tradicional não acontece no pátio das escolas.
4 4 - A maioria dos casos a que se referiu o Dr. Bergacs envolvia tanto confrontos presenciais quanto comentários virtuais.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

Nenhum comentário:

Postar um comentário