sábado, 10 de janeiro de 2015

UFS-2012-2ª SÉRIE-Vestibular da Universidade Federal de Sergipe - Prof° Valdenor Sousa - Prova de INGLÊS com gabarito e Questões Comentadas.

_____________________________________________________________________________
Hey, what's up my friends!!!...How have you been?! Welcome back to another post!
_____________________________________________________________________________
Neste post, veremos a Prova INGLÊS-UFS-Universidade Federal de Sergipe-Vestibular-2012-2ª SÉRIE.
A prova de inglês tem 05 questões do tipo V ou F(00,11,22,33,44).

LEITURA de textos de jornais digitais,revistas, websites, blogs e cartoons a seguir, é um excelente treino paras a provas de inglês da UFS.
www.washingtonpost.com
www.nytimes.com
www.seattlepi.com
www.gocomics.com
_____________________________________________________________________________
[a]Banca/Organizador 
http://www2.ccv.ufs.br/ccv/index.html
PRÓ-REITORIA DE GRADUAÇÃO
COORDENAÇÃO DE CONCURSO VESTIBULAR
_____________________________________________________________________________
[b]Padrão/Composição da prova 
➦ Prova com 05 Questões.
➦ Foco: 
*Compreensão Textual de eventos atuais de relevância mundial.
*Vocábulos sinônimos contextuais.
*Phrasal verbs contextuais.
_____________________________________________________________________________
[c] FONTES TEXTUAIS 
Jornal Digital norte-americano THE NEW YORK TIMES, http://topics.nytimes.com .
____________________________________________________________________________
http://en.wikipedia.org.
____________________________________________________________________________
Jornal digital: www.nytimes.com


____________________________________________________________________________

Notícias do mundo para estudantes de inglês: www.newsinlevels.com
_____________________________________________________________________________
[c] DICTIONARY 
Caso necessário,sugiro que consulte os excelentes dicionários a seguir:
https://dictionary.cambridge.org/pt/dicionario/ingles/grotesque
http://www.thefreedictionary.com/
http:/www.macmillandictionary.com/
_____________________________________________________________________________
🔄 VERBS :
➝ ]
🔄 PHRASAL VERBS:
[ ➝ ]
🔄Expressões verbais com o TO BE(simple present/simple past/simple future/ be going to/present continuous/past continuous/future continuous):
➝ ]
🔄Expressões verbais no PERFECT TENSE(present perfect/past perfect/present perfect continuous/past perfect continuous):
➝ ]
🔄Expressões com os 10 modais(can/could/may/might/must/should/would/ought to/will/shall):
➝ ]   
🔄Expressões com verbos com ING:
➝ ]
🔄Expressões VERBAIS EM GERAL:
➝ ] 
🔄Substantivos(NOUNS):
[ ➝ 
🔄Adjetivos/Locuções adjetivas:
➝ ]
🔄Advérbios/Locução adverbial:
➝ ]
🔄Conectores/Marcadores de discurso:
➝ ] 
🔄Expressões comuns:
[ ➝ ]
🔄Expressões idiomáticas:
➝ ]
🔄Expressões ADJETIVO+SUBSTANTIVO :
➝ ]
🔄Expressões/Vocábulos técnicos :
➝ ]
🔄Expressões com 'S (Genitive case=indica posse):
[ ➝ ]
🔄Expressões com frações/números:
➝ ]
🔄Questions:
[ ➝ ]
🔄Falso cognato:
[ ➝ ]
* → .
_____________________________________________________________________________
Agora, vamos à prova.
_____________________________________________________________________________
Atenção: As questões de números 26 a 30 referem-se ao texto apresentado abaixo.
_____________________________________________________________________________
Minorities become a majority in Washington region By Carol Morello and Ted Mellnik,
Wednesday, August 31, 1:04 AM
_____________________________________________________________________________
Washington is among eight big-city metropolitan regions in [relative pronoun 1] minorities became a majority in the past decade, according to a new analysis of census data showing white population declines in [quantifier 1] of the [large] metro areas. 

Along with Washington, the regions surrounding New York, San Diego, Las Vegas and Memphis [to become] majority-minority since 2000. Non-Hispanic whites are a minority in 22 of the country’s 100-biggest urban areas.

The white population shrank in raw numbers in 42 of those big-city regions. But every large metro area showed a decline in the percentage of whites.

“What [to happen] is pivotal,” said William Frey, a demographer with the Brookings Institution [relative pronoun 2] conducted the analysis. “Large metropolitan areas [to be] the laboratories for change. The measures they take to help minorities assimilate and become part of the labor force will be studied by other parts of the country [relative pronoun 3] are whiter and haven’t been touched as much by the change.”

Racial and ethnic minorities make up slightly [pronoun] than half of the residents of the Washington region, according to 2010 Census figures. The region was 55 percent white in 2000 and 64 percent white in 1990.

With 55 percent of its residents white, Fairfax County could become majority-minority by the next census. So could Loudoun County, which is 62 percent white. Arlington County is one of the [quantifier 2] places in the region where the percentage of whites is on the rise.

In most places, the demographic shift has been so rapid that even the officials tracking it have been stunned.

A report this spring by the Northern Virginia Regional Commission noted that the number of students enrolled in the area’s eight school districts grew by almost 119,000 [preposition] 1995 to 2010. The number of white students rose by barely 1,000. The rest were minorities.

“What has happened in the past 15 years in the public schools of Northern Virginia is literally mind-boggling,” the report says. “Even for a region accustomed to constant and accelerated change, the spectacularly swift transformation of the racial and ethnic profile of Northern Virginia’s school-aged population is without precedent.”
(Adapted: http://www.washingtonpost.com/local/minoritiesbecome-a-majority-in-washington-region/2011/08/30/gIQADo bxq J_story.html? wpisrc=nl_headlines)
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  26 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas cujas formas substituem adequada e respectivamente [relative pronoun 1], [relative pronoun 2] e [relative pronoun 3], e como FALSAS aquelas em que isso não ocorre.
0 0 - which - who - that
1 1 - that - which - which
2 2 - which - who - which
3 3 - that - which - that
4 4 - which - who - who
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFVFF 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  27 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas cujas formas completam adequada e respectivamente o texto, e como FALSAS aquelas em que isso não ocorre.
0 0 - have become - has been happening - will be
1 1 - had become - will happen - have been
2 2 - have become - will happen - will be
3 3 - had become - has happened - had been
4 4 - have become - has happened - will be
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFFV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  28 :
A forma correta de
0 0 - quantifier 1 é many.
1 1 - large é largest.
2 2 - pronoun é more.
3 3 - quantifier 2 é some.
4 4 - preposition é of.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVVFF 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  29 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm afirmativas corretas em relação ao texto, e como FALSAS as que não contêm.
0 0 - its refers to Fairfax County.
1 1 - could indicates obligation.
2 2 - on the rise means “diminishing”.
3 3 - shift is used as a synonym for “change”.
4 4 - stunned means “surprised”.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VFFVV 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:
_____________________________________________________________________________
👉 Questão  30 :
Assinale como VERDADEIRAS as alternativas que contêm afirmativas corretas em relação ao texto, e como FALSAS as que não contêm.
0 0 - O texto trata de uma mudança demográfica, principalmente na região de Washington.
1 1 - Em 22 das 100 maiores áreas urbanas dos Estados Unidos, os brancos não hispânicos são minoria.
2 2 - A população branca aumentou em apenas 42 áreas metropolitanas do país.
3 3 - As grandes áreas metropolitanas estão encontrando muita dificuldade para inserir as minorias no mercado de trabalho.
4 4 - Dos 119.000 estudantes matriculados entre 1995 e 2010, apenas 1.000 eram brancos.
_____________________________________________________________________________
👍 Comentários e Gabarito  VVFFF 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:

Nenhum comentário:

Postar um comentário