sábado, 5 de setembro de 2015

FLUXO CONSULTORIA – 2009 – DOCENTE DE EDUCAÇÃO BÁSICA 2 – CONCURSO PÚBLICO – LÍNGUA INGLESA – PREFEITURA MUNICIPAL DE IBIÁ / MG – PROVA COM GABARITO & TRADUÇÃO DE TEXTO.

❑ PROVA DE LÍNGUA INGLESAFLUXO CONSULTORIA-2011-PM/IBIÁ/MG-PROFESSOR-13/12/2009.
❑ ESTRUTURA-PROVA:
➭ 20 Multiple Choice Questions / 5 Options Each Question.
➭ Text  – The Quest for Affordable Energy | SCIENTIFIC AMERICAN |.
 PROVA:
 TRADUÇÃO - TEXT
The Quest for Affordable Energy
A busca por energia acessível
By John P. Holdren 
In his book, Power to the People, Vijay Vaitheeswaran deals with hard questions at the core of society’s energy dilemmas with style, balance and insight. The style is entertaining and accessible.
No seu livro Power to the People, Vijay Vaitheeswaran trata de questões difíceis no cerne dos dilemas energéticos da sociedade com estilo, equilíbrio e perspicácia. O estilo é divertido e acessível.
Among the critically important points the book convincingly conveys that civilization is in no immediate danger of running out of energy or even just out of oil. But we are running out of environment and our dependence on oil in particular involves not only environmental but also economical and political debts.
Entre os pontos extremamente importantes, o livro transmite de forma convincente que a civilização não corre perigo imediato de ficar sem energia ou mesmo sem petróleo. Mas estamos a ficar sem ambiente e a nossa dependência do petróleo, em particular, envolve não só dívidas ambientais, mas também dívidas econômicas e políticas.
Choices that countries make about energy supply commit them to those choices for decades, because power plants and other energy facilities typically last for 40 years or more and are too costly to replace before they wear out.
As escolhas que os países fazem sobre o fornecimento de energia comprometem-nos a fazer essas escolhas durante décadas, porque as centrais eléctricas e outras instalações energéticas duram normalmente 40 anos ou mais e são demasiado dispendiosas para serem substituídas antes de se desgastarem.
Energy technologies that exist or are under development could greatly increase energy efficiency in residences and businesses, reduce dependence on oil, accelerate the provision of energy services to the world’s poor and shrink the impacts of energy supply on climate and other environmental values.
As tecnologias energéticas que existem ou estão em desenvolvimento poderiam aumentar significativamente a eficiência energética nas residências e empresas, reduzir a dependência do petróleo, acelerar a prestação de serviços energéticos aos pobres do mundo e reduzir os impactos do fornecimento de energia no clima e noutros valores ambientais.
The most promising of these options include renewable sources of a variety of types, advanced fuel technol ogies, and hydrogen-powered fuel cells for vehicle propulsion and dispersed electricity generation.
As mais promissoras destas opções incluem fontes renováveis de vários tipos, tecnologias avançadas de combustível e células de combustível movidas a hidrogênio para propulsão de veículos e geração dispersa de eletricidade.
There are a few small technical slips in the elaboration of all this, but not many. Written for the intelligent layperson, this book is by far the most helpful, entertaining, up-to-date and accessible treatment of the energy-economy environment problematique available.
Existem alguns pequenos deslizes técnicos na elaboração de tudo isso, mas não muitos. Escrito para o leigo inteligente, este livro é de longe o tratamento mais útil, divertido, atualizado e acessível da problemática ambiental da economia energética disponível
(SCIENTIFIC AMERICAN, Dec. 2003, p.91/92)

👉 Questão  21 :
Running out of in '...running out of energy...' (paragraph 2) means:
a) expiring.
b) finishing. 
c) attacking.
d) chasing.
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  22 :
Them in '...commit them to those choices...' (paragraph 3) refers to:
a) choices.
b) facilities.
c) power plants.
d) countries.
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:  

👉 Questão  23 :
Could in ‘...could greatly increase energy efficiency...’ (paragraph 4) indicates:
a) possibility. 
b) suggestion.
c) conclusion.
d) obligation.
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  24 :
John Holdren thinks the book _____.
a) does not deal with difficult questions
b) was written for experts
c) has technical problems 
d) is boring
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  25 :
According to the text, put TRUE (T) or FALSE (F):
I) one important point is that civilization is in no immediate danger of running out of energy or oil.
II) energy facilities cannot be replaced because they last a lot.
III) energy technologies that exist or are under development will reduce dependence on oil. IV) the most promising option includes renewable sources.
a) T – F – F – T
b) T – F – T – F
c) F – T – T – F
d) F – T – F – F
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  26 :
Complete the sentence:
That's the businessman _____ daughter suffered an accident this morning. 
a) which
b) who
c) whose
d) whom
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  27 :
Complete the sentence:
The "Herald" is _____ newspaper in the town. 
a) the importantest
b) the more important
c) the  important
d) the most important
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  28 :
Complete the dialogue using the correct adverbs: 
- Hasn’t anyone caught the thief _________?
- No, he hasn’t been caught ______.
- He will be caught ______ 
a) already; still; just now
b) yet; yet; soon
c) now; already; tomorrow
d) still; yet; immediately
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  29 :
Complete com o tempo verbal adequado as frases abaixo:
I) Francis ___________ home yesterday.(to leave)
II) I ____________ to Guarujá last week.(to go)
III) She ___________ that house a year ago.(to buy)
IV) Mark __________ to you last month.(to write) 
a) left, gone, bought, writed
b) left, went, bought, wrote
c) leave, went, bought, wrote
d) left, go, bought, wrote
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  30 :
Complete with the correct pronoun. 
What are ___ names? I'm John and this is Susan. 
a) mine
b) your
c) our
d) they
👍 Comentários e Gabarito  B 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:  

👉 Questão  31 :
Complete. 
Where are you both from? _____ are from Madrid. 
a) We
b) They
c) Her
d) She
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  32 :
Complete a frase com o comparativo/superlativo do adjetivo entre parênteses:
She is ______  person I know. (happy) 
a) More happy
b) The happier
c) The happiest
d) More happiest
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  33 :
Complete a frase.
Sorry but I can't go _____ your plan. It's too risky. 
a) down with
b) off with
c) out with
d) along with

👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  34 : 
Complete a frase com o verbo na voz passiva:
My car ___ yesterday. (steal)
a) were steal
b) was stoled
c) was steal
d) was stolen
 👍   Gabarito    D  

❑ My car ___ yesterday. (steal)

❑ PASSIVE VOICE = My car was stolen yesterday. – Esperava-se que ele chegasse à noite.

❑ Tempo verbal  → SIMPLE PAST (yesterday).

❑ WAS (no simple past) concorda gramaticalmente com o sujeito da voz passiva MY CAR.

 Estrutura da Voz Passiva  → TO BE (flexionado) + PARTICIPLE PAST (verbo principal). 

❑ TO STEAL (steal, stole, stolen)

👉 Questão  35 :
Complete a frase com o verbo na voz passiva:
Lisbon _____ by an earthquake in 1755. (destroy) 
a) was destroyed
b) were destroyed
c) destroyed
d) were destroy
 👍   Gabarito    A  

❑ Lisbon _____ by an earthquake in 1755. (destroy)

❑ PASSIVE VOICE = Lisbon was destroyed by an earthquake in 1755. – Lisboa foi destruída por um terremoto em 1755.

❑ Tempo verbal  → SIMPLE PAST (in 1755).

❑ WAS (no simple past) concorda gramaticalmente com o sujeito da voz passiva LISBON.

 Estrutura da Voz Passiva  → TO BE (flexionado) + PARTICIPLE PAST (verbo principal). 

👉 Questão  36 :
Complete com as preposições adequadas.
John arrived___ time___ dinner. 
a) in – for
b) to – to
c) in – on
d) at - in
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  37 :
Complete com as preposições adequadas.
Andrew went ___ work ___ foot. His office is right ___ the centre ____ town. 
a) by – at – on – of
b) to – on – by – of
c) to – at – in – by
d) to – on – in – of
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:  

👉 Questão  38 :
Marque a opção adequada que completa o seguinte diálogo:
___ do you go to the cinema? Twice a month.
a) Where
b) How
c) How many
d) How often
👍 Comentários e Gabarito  D 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  39 :
As percepções modernas da aprendizagem de Língua Estrangeira foram, principalmente, influenciadas por três visões, são elas:
a) Behaviorista, cognitivista e  sociointeracional.
b) Cognitivista, construtivista e fundamental.
c) Behaviorista, interativista e cognitivista.
d) Behaviorista, social e organizacional.
👍 Comentários e Gabarito  A 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO: 

👉 Questão  40 :
A rotina ESTÍMULO-RESPOSTA-REFORÇO está inserida na visão: 
a) Cognitivista
b) Organizacional
c) Behaviorista
d) Histórica
👍 Comentários e Gabarito  C 
TÓPICO - IDEIA CONTEXTUAL ou INFORMAÇÃO DENTRO DO TEXTO:    

Nenhum comentário:

Postar um comentário